Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

tnt

De Manier Van Lowryder Kweken

Recommended Posts

Je kan je voorstellen dat de genen van de ouders identiek zijn aangezien ze beide één en dezelfde plant zijn.

Daardoor zal die herma eigenschap én door het stuifmeel(vader), en door het zaadbeginsel(moeder) doorgegeven worden aangezien ze hun genen delen. Als dit gen dus tot uiting komt, is er een hele grote kans dat een groot deel van de nakomelingen ook dit herma-gen zullen bevatten.

 

Bijvoorbeeld (ligt waarschijnlijk gecompliceerder dan ik nu aangeef):

 

H=normaal

h=hermafrodisme

 

P1: hh × hh

F1: hh, hh, hh, hh

De hele F1 zal dan dus hermafrodiet worden.

 

En dan kunnen het ook nog is feminized zaden zijn van een plant waarbij het hermafrodisme niet tot uiting kwam:

 

P1: Hh × Hh

F1: HH, Hh, Hh, hh

Hier zal dan bij een kwart van de nakomelingen hermafrodisme tot uiting komen.

 

 

De beste methode voor female seeds lijkt mij nog steeds de vorming van mannelijke bloemen dmv chemische behandeling bij een vrouwtje die niet herma gevoelig is (plant uit een selectie met (licht)stress die geen mannelijke bloemen vertoonde).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben toch altijd voor gewone zaden,ik weet het heeft 1 nadeel en dat is mannen.

 

Maar als je nu elke keer de moosite man er uit haald en de rest van de heren weg doet,dan kan je ook al ga je voor een wietkweek en niet een zadenkweek de man de eerst 2 dagen laten staan als de dames beginnen te bloeien.

Zo krijg je een hele kleine bestuiving met enkele zaden en de rest zou gewoon doorgaan met toppen ontwikkelen.

Op deze manier kan je op een kleine schaal toch elke keer een enkel zaadje kweken voor de volgende ronde en toch lekker wat wiet oogsten

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kweek nu ongeveer 3 jaar lowryders binnen(micro 150 watt hps 12/12systeem)en buiten ( balkon op zuiden).

zaden bij alien van joint doctor gekocht 45 euro .

ze zaten verpakt in een plastic hoesje , moeilijk eruit te krijgen , ik wou ze eruit duwen met de achterkant van een sateprikker en hoorde een enorme krak, 5 zaden verbrijzeld.

de 5 zaden die ik over had tussen 2 stapels natte koffiefilters ontkiemd.

het was begin juni ze stonden buiten op 1 literpotjes ,na 3 weken een mannetje en een week later 4 vrouwtjes. overgepot op 7 liter potten.er zaten 2 verschillende phenos bij smalle bladeren en brede bladeren.

en volgens de mensen op overgrow moest je die met de brede bladeren hebben.

dus die met de brede bladeren en dikste top bestoven.

de smaak van de lr werd op overgrow.com vaak afgekraakt als niet te roken catpiss.

na 1 week drogen heb ik er een joint van gedraaid en opgerookt nix mis mee

smaak viel enorm mee en werd er lekker high van.

ik ben zelfs een keer out gegaan van een verse lowryder joint.en een stuk of wat biertjes.

ik vind het effect van de lowryder heel plezierig lekker relaxt high geen couchlocker of paranoid.

ik ben er ook mee gaan kruizen . de f1 zaden van een lowryderkruizing geven buiten

planten die rond half juni al bloeien echt heel vroeg.bij de f2 en f3 is deze eigenschap al geheel verdwenen.

ik had altijd ongeveer 15 plantjes maar ben in de f1, 2 en 3 nog nooit autoflowering eigenschappen tegen gekomen dus heb ik mn lowryderproject op een laag pitje gezet.

voor buiten alleen nog een lowryder duckfoot kruizing f3 alweer ben beniewd.

op overgrow was hier een thread over en iemand beweerde dat in de derde generatie er phenos bij moeten zijn met brede duckfoot bladeren en autoflowering eigenschappen.

de ideale (hoe schrijf je ook alweer gerilea) gorrilla plant?

 

feminized zaden maken ? niet doen.

begin er niet aan .

ik heb zelf een paar keer planten uit ouderdomsbananenwietzaad gekweekt en dat leverd

zwakke zaailingen ,planten en wiet op .

als je buiten lowryders wilt kweken in de volle grond en een paar honderd dan heb je tijd genoeg de mannetjes er tussen uit te wieden ze bloeien een week tot 10 dagen eerder dan de vrouwtjes en de eerste

2 weken bestuiven ze nog niet.

ga geen hermas creeren.

ik heb zelf een beetje het idee dat feminized al een beetje achter ons ligt.

 

keep em green ! mac error

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ohja, over die verpakking van de officiële jointdoctors; zo zag ik dat plastic 'ding' waar ze inzitten aan voor een stukje reclame. En zag ik het zakje freebees, die met een plakbandje om het stukje 'reclame' zat, aan voor de lowryders... Hupsakee 45 euro verneukt. Maar uiteindelijk toen toch nog lowryders kunnen verkrijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ lord quas: je hebt denk ik ook wel gelijk dat het moeilijker is dan de meeste mensen denk op dit forum ik kan mezelf ook niet voorstellen dat het alelen een kwestie is van licthstressen een weekie lang bijv en daarna een week lang spray op 100% vrouwen en that's it want dan zou de kidn de was kunnen doen laat maar zeggen.

 

nee denk dat het wle wat moeilijker is maar mocht dit tog zo zijn vidn ik het een hemelse uitvinding , trouwens 100% vrouwen of iig waar de herma niet tot uiting is gekomen geven tog geen herma;s dna meer door ??? of heb ik dit verkeerd??? daarom zoek je namelijk ook de 100% vrouwen eruit door middel van licht stress??

 

 

@ mac error: klopte het nou dat je zei dat je lowryders met elkaar had bestoven maar dat uiteidnelijk jouw kruising neit meer of maar gedeeltelijk autflowerred zou zijn ??? das raar want asl het goed is zouden je nakomelingen ook gewoon autoflower moeten zijn ( missc hien een paar % niet maar das te verwaarlozen ).

 

@ tnt: kan je me misschien ene reactie geven op mijn vragen op de vorige pagina :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ masteryero ; nee die lowryders met elkaar bestuiven dat word altijd 100% autoflower maar

van bijvoorbeeld de lr x northern light kruizing de f1 , was van de 16 planten niet 1 autoflower.

ik had ze binnen ontkiemd en eind april buiten gezet op balkon ze stonden op 10 liter potten

en de eersten begonnen 15 juni al te bloeien die kon ik begin september al oogsten ze werden ongeveer 1 meter hoog.eind juni gingen de laatsten in bloei en die waren half september klaar.

dus dat zijn gewoon planten met ruderalis trekjes.van de snelste planten heb ik zaad gewonnen dus de f2.

alleen deze bloeiden nog later af dan de blue tops en de rebelshack.dus zijn die ruderalis trekjes heel snel verdwenen en niet erg dominant aanwezig.

daarom kweek ik zomers op mn balkon alleen met f1 lowryder x whateveryouwant kruizingen

je hebt dan echt extreme vroegbloeiers sneller dan purple tops bijvoorbeeld.

de wiet van deze planten is wel heel verschillend er is vette bij maar ook wel wiet die

heel erg weinig thc bevat ( altijd weer leuk om weg te geven natuurlijk )lol.

de smaak is goed tot redelijk .

 

ik kweek nu twaalf jaar wiet s winters binnen en zomers buiten .ben begonnen met een 400 watter en 3 jaar geleden overgestapt op een 150 watterje ( meer mag niet van de vrouw)lol.

twaalf jaar geleden begonnen met stekjes kosten toen drieguldenvijftig .

de tweede kweek northern light zaden gekocht in groningen bij de tevreden rookster.

sindsdien kweek ik alleen nog uit zaad geweldig kicken is dat .

en ja,, mannetjes,, tis altijd weer ff een pijnlijk moment als ik ze de nek omdraai ik denk voor ons alletwee.

maar ik weet niet beter en ik wil niet anders , mannetjes heb je soms ook nodig maar ik haat ze niet.

ik scheur ze uit hun pot een keil er gelijk een zaailing weer in .

als je pollen nodig bent is het echt kicken met die gasten.

keb ooit eens 80 northern light zaailingen gehad voor mn slaapkamerraam had ik een soort tribune, halve arena voor ze gebouwd.

was in december en de slaapkamer was niet verwarmt ze stonden op plasticbekers

ik dacht zo ongeveer 40 vrouwtjes over te houden en het werden er slechts 11.

69 mannetjes ,ik wist toen echt van nix ,kijk dan is het wel balen .

nu weet ik beter en heb altijd meer vrouwtjes dan mannetjes dit komt omdat er hele leuke forums op internet zijn .LOL

maar met die feminized zaden daar heb ik helemaal nix mee ik denk dat ik de mannetjes zou missen.

eerlijk is eerlijk ze horen er ook bij.

 

keep em green(ook sommige mannetjes) mac error

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me een strak plan om na me lopen rondje van Jack Berry eens me hok vol te gooien met lowryders 4 in stuks in een 8 liter pot...en dat keer 4 is 16 lowryders en daarvan maar is een klein verslagje van maken ofzo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben dan toch 4 per 4 liter pot en de mannen er uit halen.

Deze manier bevalt me het beste

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nu een lowryder die ruikt heerlijk naar octyl acetaat, dat is de geur die sinasappelen ook hebben, zo'n lekker sappige geur, niet écht citrus achtig.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

klinkt veel belovend kees ( kwijl kwijl ) iid sinas geur kan ik me ook nog voorstellen ja tis ook maar net de samenstellign van grond en voeding waarna het toe nijgt denk ik, maar fruit das het zeker :specool heerlijk wietje die me hopelik dit jaar ook is in wat grammen leuk gaat verrassen :verrygood :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat je eerder meldde Masteryero over dat 3 keer oogsten per jaar lijkt mij een erg interessant gegeven. Stel je gooit vroeg in April 5 dames naar buiten in de tuin, dan kun je deze mei/ juni oogsten. Direct 5 nieuwe dames, deze oogst je begin Augustus. Tot slot de derde ronde, waar je midden tot eind oktober de boel kunt oogsten.

 

Lijkt me een erg nuttige bezetting van je achtertuin. Het is binnen het gedoogbeleid(alsof dat nog wat is.....) en je hebt 3 oogsten. Het is aan te nemen dat de opbrengst van de eerste en laatste minder zijn in grammen en kwaliteit dan diegene die hoog zomer staan bloeien.

 

Heeft iemand dit al eens geprobeerd? Ik kan me voorstellen dat het in theorie werkt, maar dat de praktijk anders uitwijst. Ik kan me goed voorstellen dat alles toch iets meer uitloopt dan bedoeld, en de laatste ronde misschien wel pas geoogst kan worden op sinterklaas(5 december).

 

Verder vind ik het erg interessant dat je het verschil aanhaalt tussen Lowryder 1 en 2. Ik ben ook erg benieuwd wat nou het wezenlijke verschil is tussen 1 en 2. Natuurlijk is de een een santa maria-ruderalis en de ander een northern light-ruderalis, maar is het verschil in grammen dan echt zo groot? Als dat zo zou zijn dan zijn we toch mooi stom met die kleine dingetjes. En waarom kweken grote kwekers dan niet ook Lowryder, als deze toch 50 gram droog kan opbrengen? Scheelt aanzienlijk veel ruimte waardoor je misschien wel 2 hokken op elkaar kunt gooien en bij wijze van de ruimte dubbel te bezetten. Heeft iemand duidelijke (fotografische) verschillen tussen 1 en 2? Ik lees de verhaaltjes wel over de plant bij breeders, maar ik heb niet het idee dat die informatie geheel objectief is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grote kwekers willen geen lowryder omdat de bezetting érg hoog moet zijn en stroom stelen ze toch dus dat boeit niet, straf krijg je niet naar mate je meer lampen hebt maar naar mate je meer planten hebt.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey TnT,

 

Door het lezen van dit topic en de daarin beschreven manier van kweken kwam ik op deze (noob, of op mijn manier logische) gedachten.

Nu is het gedeelte over de doordringbaarheid van turfbakjes door wortels (met hulp van Beekaa :huh: )opgelost. Maar als je geen turfbakjes maar de, zoals door jou beschreven en geadviseerde, voor wortels ondoordringbare pieterpotjes gebruikt. Dan zijn enkele van mijn vragen/"bezwaren" niet beantwoord/opgelost. En dus blijven ze in mijn hoofd spoken :verrygood . En wie is er dan beter om de storm in mijn hoofd te stillen dan God en de schrijver van de bijbel Himself TnT?! ( :specool heb altijd gedacht dat iemand anders de bijbel schreef)

 

 

Een op antwoord hopende, en ondertussen een onze Vader biddende TeKnO! B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

:verrygood Lomp van me om Gods methodes zomaar in twijfel te trekken.

 

Maar omdat Beekaa had bewezen dat de wortels door die turfpotjes groeide stopte daar de discussie maar ik had nog wat argumenten waarop ik mijn gedachten baseer en die wil ik bij deze dus ook geven.

 

Ik heb vorig jaar ook gewerkt (lees lopen kloten) met lr1 en 2. En toen ik de laatste keer 30 zaden had proberen te ontkiemen, waarvan er 8 ook echt uitkwamen, had ik er "genoeg van". Ik heb toen de niet ontkiemde zaden gepakt en in de aardebak, waar die 8 na in pitpots te hebben gegroeid al in stonden gegooid.. Tot mn verbazing kwamen er na een paar dagen 3 kleine plantjes omhoog en die nieuwelingen werden uiteindelijk alle 3 minimaal 4cm groter (27cm of meer) dan de grootste van die andere (23cm). Ook de verschillende wortelnetwerken heb ik daarna bekeken en bij die in de bak ontkiemde was dat wel tot 2 x zo groot als bij de in pieterpotjes voorgegroeide plantjes. Ook waren ze een week eerder "klaar". ze waren alle 3 vrouwelijk (zal puur toeval zijn). En misschien wel het belangrijkste, de gemiddelde opbrengst van de pieterpotdames was net iets meer dan 2gr, en van die andere bijna 3gr. Terwijl ze uiteraard (ze stonden in dezelfde bak) allemaal dezelfde behandeling/omstandigheden/voeding enz. hebben gehad. Ik durf deze 30% niet helemaal te wijten aan "ompotstress" maar ik zou ook niet weten waar ik ze dan wel aan zou moeten opdragen.

 

Dit is allemaal het resultaat van 1 rondje op noobniveau aankloten en dus alles behalve representatief. Maar de toch wel opvallende uitkomsten zijn in het vraagstuk van "De manier van Lowryder kweken", in mijn ogen, zeker het vermelden waard.

 

 

Verfrissend dit! Een "God" waar je het niet mee eens kan zijn en hem dat gewoon kan laten weten door een reply op een forum. Dit is me bij (die echte) God, Allah, Shiva, Boedha en al die andere Goden nog nooit gelukt. :huh:

 

(ik hoop dat je door al mijn slap gelul, de serieuze vraagstelling/stellingname nog ziet :specool ) TeKnO!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap je vraag nog niet helemaal tekno meschien zou je hem nog wat anders kunnen verwoorden zodat ik andwoord kan geven

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

van april tot oktober zijn 7 maanden

 

buiten -bij mij toch - lowryder en lowryder2 ongeveer 10 weken voor ze klaar zijn

 

3a4 weken voor het geslacht bekend is

 

 

als je nu elke 6a7 weken bv 5 lowryders(2) binnen onder een tl op 24 u (bv) ontkiemd

 

kun je wel 4 tot 6 kweekjes doen buiten per jaar(je zet dan ook natuurlijk alleen de vrouwtjes buiten) :verrygood

 

aja als je lowryders en andere autoflowers kweekt voor de opbrengst per plant,dan is het het best om ze gelijk in 4a5 liter potten te zaaien,1 per pot.

en dan allerlei trucs uithalen om te zorgen dat je plantjes zo lang mogelijk doorgroeien voordat ze echt in de bloei schieten;vb : kou

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ sjaak banaan: lowryder is niet binnen 8 weken klaar de meeste mensen denken dat bij mij duuurde het alnger waardoor ik het zelf neit meer bijgehouden heb ( dat zaad was denk ik ook wat mindere kwaliteit maar goed ) ik heb is bij wat lowryder kwekers gevraagd hoelang en dat duurt intotaal 10 weken,

 

goede zaad zal zich rond 14 dagen allemaal hebben getoont daarna nog 8 weken voro de bloei nodig op te rijpen dus dit schema zou je krijgen ( overigns zeer riskante schema )

 

1 april + 10 weken = 14 juni eerste oogst

 

meteen weer beginnen

 

14 juni + 10 weken= 1 augustus 2de oogst

 

meteen weer beginnen is

 

1 augustus + 10 weken= 14 november !!!

 

eigenlijk goed als zeker dat dit vraag om keiharde toprot in je laatste oogst en een keilange groei stagnatie in het begin van je eerste oogst in april je gron zo gewoon te koud izjn en de zon zal de meeste zaaiingen laten strekken.

 

beter dus om 1 mei te beginnen alshet weeer mee zit dan kun je oogsten halverwege juli en heb je keiharde toppen en goede kwaliteit aan lowryder!!!! zorg daarbij dat je ene paar vrowtjes bestuifd met ene man ( bij grote lowryderkweekjes dus gewoon een selctie houden krijgen je alleen maar betere lowryders van ) dan kan je weer beginnen eind juli en kan je een 2de keer oogster halverwege oktober wat ook van zeer goede kwaliteit kan worden !!! mits het weer goed is !!! 2 oogstne op deze manier is iig zeker gegarandeerd door de natuur ( terugkijkend de afgelopen 5 jaar na het weer in de zomer ).

 

 

als jenou in je eerste oogst zorgt voor genoeg en goed zaad voor de 2de keer kan je die ik weet niet hoe groot maken ( 60 op ene m2 moet namelijk op goede belichten kunnen wat op 10 m2 al inhoud zo'n 600 planten !!! )

 

hier kan je ene leuke oogst voor je zelf van af halen. en minder risico met het weer !!!

 

en tsjaa jammer dat er maar zo weinig bekend is over lowryder 2 !!!! en ik heb ze ook neit anders had ik de eerste buiten ronde half om half gedaan om te kijken welek het beste is met lowryder 2 moet je ook 2 goede oogsten kunnen halen.

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

masteryero

ik vrees dat je niet kunt rekenen B)

 

 

:specool :verrygood

 

ivm lowryder 2 en gewoon lowryder

 

lowryder 2 levert normaal gezien meer op dan lowryder,buiten kan dit echter wel ongeveer hetzelfde zijn.

 

de smoke van lowryder2 is echter een stuk potenter :huh:

gallery_9081_1386_69552.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar weer een teken dat ik eerst moet posten en dan pas ice o lator moet gaan roken. :verrygood

 

Wat ik eigenlijk bedoel is het volgende : Jij doet je zaailing na ontkiemen eerst een dag of 10 in een pieterpotje en daarna pas in de definitieve behuizing. Maar waarom doe je dat eigenlijk? Ik denk dat die stap overslaan en meteen van pitpot naar pot van ltr of 4-5 gaan niet alleen makkelijker is (je hebt minder handelingen) maar ook betere eindresultaten geeft.

 

En wel om de volgende redenen :

 

De pieterpot beperkt de wortelgroei omdat de hoofdwortel niet dieper dan de diepte en het totale wortelnetwerk nooit groter dan de inhoud van je potje kan worden. En als de plant ondergronds niet maximaal ontwikkeld dan doet ie dat boven de grond ook niet. (in mn post hierboven geef ik voorbeeld van 8 in pieterpot en 3 in bak voorgegroeide Lr's. Die 3 waren uiteindelijk (minimaal) 20% groter, hadden een wel 2 keer groter wortelnetwerk en de opbrengst was zelfs (bijna) 50% meer)

 

Een andere reden om het niet te doen is dat je door omtepotten de kans op stress alleen maar groter maakt. En een beetje stress kan je toch al snel een dag kosten (de plant moet recoveren en zal in die tijd niet ontwikkelen) En omdat we met autoflowers werken kan je niet zeggen dat je ze een paar dagen langer op 18uur laat staan om die tijd in te halen, want na een week of 3 is de groei er wel uit en gaan ze seks laten zien. Dus zal elke stress (hoe klein ook) de ontwikkeling negatief en onherstelbaar beïnvloeden en dus ook lijden naar een minder eindresultaat.

 

Deze argumenten zijn specifiek voor autoflower kweekjes omdat dat van dat turbowerk is(in 70 dagen helemaal klaar terwijl een indica al snel 100 dagen en een sativa wel 120 dagen nodig hebben van begin tot eind) en je dus geen marge hebt om foutjes op te vangen.

 

Dit is in het "nuchter", en zonder doordraverij over de bijbel en God, wat ik in mn eerdere posts probeerde te zeggen.

 

Ik ben benieuwd naar wat jij er van vindt..?

 

GrT TeKnO!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ toerist: ik kan niet rekenen :huh: B) ???? bedankt ;) ( weet dat je het niet beledigend bedoelt dus maakt neit uit hoor B) )

 

maar zal je vertellen dat jou verhaal van geen kante klopt :lol: :verrygood.

 

lowryder 2 en 1 zouden alleen het zlefde buite op kunnen brengen wanneer er een aantal factoren niet kloppen waardoor dus stagnage !!!! door koud weer, regenachtig weer waardoor de boel verzuip.

 

echter zou lowryder 2 het tussen mei en eind july beter moeten doen dan lowryder 1, als je kijkt na de afgelopen 100 jaar zul je zien dat het 80% van die jaren ) voor de rekenaars onder ons 80 jaar ;) zie kan wel rekenen ) altijd mooi tot super mooi weer was ( tuurlijk met hier en daar wel een buitje maar nix ergs ).

 

sterker nog als je lowryder 2 buiten zet in die periode en het weer zit goed mee ( doet gewoon wat het hoort te doen rond dat tijdstip van het jaar ) zul je zelfs een meer opbrengst hebben dan dat je ooit onder een hps lamp zult kunnen krijgen !!! er is nog geen lamp die zoveel licht ( lumen ) straal als de zon !!!!

 

dat kunt je ook wel zien in de groei periode van de plant want dan is de zon sterk dat de plant zo snel groeit in een maand dat kan een 1000 watt hps of hpi niet bij benen zet er maar is 1 in een aarde bak van 500 liter gelijk aan volle grodn zeker wel :lol: en groei die maar is een maandje wedden dat die kleiner blijft dan de plant die buiten staat !!!!! mits het weer deus doet wat het hoort te doen heah !!!

 

 

tekno-adhd: ik denk wat wel een goede optie zou knnen zijn is om een 2 liter pot te gebruiken per plant ( meer niet want heeft geen zin voor het wortel stelsel, en dan een goede laag bemestte grond ( kan van de growshop zijn maak me niet uit ) en daarop een laag stekaarde je zou dan inprincipe je zaadje daarin kunnen laten ontkiemen zonder dta ze last zou krijgen van overbemesting zo spaar je jezelf meer werk met overpotten en de plant van herstellen :lol:, of dit goed zal werken zou ik in de praktijk nog moeten testen maar lijkt me wel :specool

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na hoeveel tijd tonen de lowryders eigelijk geslacht? denk er aan om een mooie guerillia te starten met die soortje

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey estee volgende keer goed zoeken ff het staat hier in dit topic zelfs al 4 keer ofso.

 

licht een beetje aan welke lowryder van wie die afkomstig is maar zeg maar tussen de 2 a 3 weken en sommige lowryders zullen al klaar zijn naar 6 weken bloei ( leveren vele minder ook op ) een beetje goed zaad van lowryder zal iig na 2 weken geslacht zien daarna nog 8 wkeen bloeien dus intotaal 10 weken .

 

 

greeetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

@TeKnO-AdHd

 

Je vraag is wel te verklaren.

Doordat de penwortel in pieterpotjes zich minder kan ontwikkelen dan als ze ruimte heeft in veel grond zal dit remment kunnen werken.

 

Maar alles meteen in grote potten doen heeft ook wel een nadeel.

stel als je 10 mooie dames wil overhouden dan kan je met 25 zaden beginnen.

Zo kan je wat mooier kijken welke je over wilt houden en hoef je niet meteen 25 grote potten neer te zetten

 

Ook is het zo dat als je ze meteen in een zwaarder gevoed grondje zet dat je in het begin meer kans op verbranding hebt of mindere ontwikkeling door de hoge ec

 

Het is dus een beetje afhankelijk wat voor ruimte je hebt en wat voor grondje je op wil gaan kweken

 

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ TnT : :verrygood

 

Die TeKnO (een van de vele in mn hoofd) op zoek naar DÉ WAARHEID blijft teleurgesteld achter, omdat al die andere (dus vele in mn hoofd zittende) TeKnOotes zich realiseren dat er verschillende waarheden zijn, en het dus altijd zal neerkomen op een compromis.

 

 

ThX TeKnO!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...