Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Optimaal Ontkiemen? Test Met Bacto En Humuszuur

Recommended Posts

Nou het zou wel makkelijk zijn als je m/v kan bepalen bij regulier zaad ,net zo als dat je kan kijken naar het oog van het zaad ,hoe ronder hoe meer kans op mannen geloof ik uit me hoofd.

 

Toch niet toevallig zwanger ?

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

wees gerust fotografe-

bij minilab tests wordt geen pies gebruikt.

 

Waar ik ondertussen wel over zit te dubben, het lijkt me wel goed om bepaalde condities hetzelfde te knutselen. Zodat er mss ook onderling enig vergelijk gemaakt mag worden.

Wistje is al aan het kijken of we nog een kapot verwarmingsmatje hebben liggen.

 

@kees-

Je kunt natuurlijk ook een nieuw "buiten" creeëren, binnen.

 

De eerste woorden die ik over binnenkweken las waren:

Indoor growen is voor god spelen in eigen huis.

 

Dus voor mijn gevoel zijn we daar ook altijd mee bezig; een binnenbuiten creeëren... of was het nou een buitenbinnen creeëren?

 

In alle eerlijkheid had ik dat verhaaltje puur gevoelsmatig geschreven, des te leuker is het om te lezen over de humuszuren en andere zaken, echte leermomenten :verrygood

Gevoelsmatig ligt ergens in dit gebied voor mij ook een scheidslijn; maar waar die ligt, kweenie.

genetische manipulatie met wietzaad? hehehe.

 

weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach ja, pies of niet: het leeft wel ;)

 

Anyways. Links bacto, midden Humic Acid, rechts Bacto en Humic Acid. Ze komen goed en sterk op, en, wellicht nog niet goed te zien aan zo'n kleine test, ook erg gelijkmatig.

gallery_5211_4302_189561.jpg

 

 

 

Vooralsnog ga ik dus:

 

1) in humuszuur 10 - 16 uur voorweken

2) zaaien / op pitpot met bacto en schimmeltjes

 

Volgende is "voor echies" met geselecteerd zaad (en een nieuwe pH sonde ;) ). :verrygood

 

ps @fotografe: daar zat ik ook gelijk aan te denken :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze heb ik tot nu toe een beetje aan me voorbij laten gaan, maar ik ga ik zeker nog een keer van het begin af aan goed doorlezen. Heel interessant allemaal wat ik zo nu snel even bekeken heb, vooral de supermooie foto's van hoe de wortel zijn werk doet :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

oh ja, voor ze de kliko in gaan zal ik nog even de worteltjes fotograferen. Raad eens waar die het snelst gingen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

[aaah]Zonde whazzup, om ze zomaar in de kliko te gooien...[/aaah]

 

Wegmieteren die handel, en doorgaan met het serieuze werk :verrygood.

 

Toch nog wat geleerd van je topic whazzup, daar ben ik blij om!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
:verrygood nou da's mooi meegenomen toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja echt wel, ik hou altijd wel van de wat intelligentere topics, en als ik er dan nog iets van leer, dan is het helemaal meegenomen.

 

Niet dat ik anders nooit wat leer. Maar hier is écht veel uit te leren, dingen die ik dacht bleken anders te zijn... Maar goed.

 

Zoals mijn onderschrift zegt..

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het meisje slaakte haar laatste kreet, hard, scherp, snijdend door de ziel.

Zij had oorkleppen op, hij niet

Het was de doodssteek.

Met zijn laatste krachten hees hij zich over de drempel, de buitenlucht gaf hem kracht,

de rust, stilte,

 

Ja het leven heeft toch zin....

 

De aanval was verijdelt,

en het was nog een geluk ook.

Er zouden eerst 2 WF mods komen,

en dat wisten de daders.

 

Neej ASGrow, er is je iets bespaart gebleven.

 

Whazzup heeft veilig zijn auto weten te bereiken en ik zag hem wegrijden, de terugreis zal geen problemen meer geven.

De daders van deze aanslag waren niet mijn kinderen, het waren lease kinderen, maar bij het foute bedrijf zo blijkt!!!!!!

 

Mijn nederige excuses dus aan whazzup, dat onze leuke meeting toch wel enigzins doorbroken werd door kinderlijk gespuis. En geloof me TnT, het waren echt andere kinderen dan toen!!!

 

Wel een heel gesellie gedoe, iets om zekerz te herhalen, zonder lease kinderen welicht?

De goederen voor de voortzetting van de test zijn allen veilig aangekomen.

ojah, wat doet iemand met hart voor een plant met allemaal mooie kiempjes?

Die gooit die in de kliko het minilab :verrygood

 

hehe da's dus mooi ons probleem he?

 

oke, sofar, maar weer,

weetje is in de olie.

 

zinnigheid op een later moment.

 

greetz weetje

 

 

 

PS>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>lease dus geen kinderen bij rentakid<<<<<<<<<<<<<<<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weetje, wat kan jij een mooie verhalen vertellen man :verrygood !

Share this post


Link to post
Share on other sites

;) nou je moet eens een dagje les geven aan callcenter agents, dan piep je wel anders weetje!

 

"kinderen geen probleem" stond toch in mijn contactadvertentie? Ik was niet helemaal voorbereid op een burgeroorlog maar een druppeltje olie maakte het allemaal veel makkelijker ;)

 

Heb me erg vermaakt, bedankt voor de gastvrijheid en veel succes bij de testen (in de vriezer de eerste 20!). Zoals besproken, omdat ze al zo snel ontkiemen zal het wellicht moeilijk zijn om enig verschil waar te nemen maar wie niet waagt..

 

Ook whazzup ziet de olieboot inmiddels nog even voorbijkomen... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toet,toet,

tuffetuffetuffe.

 

Maar goed, ik zat hier ook voor serieuzere zaken.

de zaadjes. En ja zoals we al zeiden, snelle ontkiemingen maakt moeilijk meten.

bij jouw was het wel een meetbaar minder resultaat met alleen water.

 

bekeken vanuit het vriezen.

ik dacht om 1 setje niet te bevriezen

1 setje 1 keer bevriezen

1 setje 3 keer bevriezen.

 

Nou dacht ik, zouden de verschillen groter zijn als de omstandigheden minder optimaal zijn?

Er wordt dan meer aanspraak gedaan op externe factoren, misschien(?)

licht is natuurlijk een noodzakelijke factor, ik dacht meer aan een lagere temp. of sterke schommelingen erin.

 

Wat denk jij whazzup, wat is een manier om meer meetbaarheid in deze test te kunnen hanteren?

wat een zin oemf.

 

groet weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja, ik denk zelf dat je best een batch kunt ontkiemen met en zonder kou om eventuele verschillen te zien. Die verschillen zouden ook kunnen liggen in het gelijkmatiger opkomen of een betere groei.

 

te vaak invriezen is geen goed plan denk ik, maar ter bevestiging zou je dat er een keertje naast kunnen doen.

 

Heel goed mogelijk dat de eenmaal ingevroren zaden bij een lagere tempertuur reeds goed ontkiemen, omdat ze wellicht minder nodig hebben.

 

Dus je opzet lijkt me prima!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...