Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Dj.

Weg Met Die Bladeren!?

Recommended Posts

Hey allemaal ik zit met een vraagje:

Ik heb nu 5 plantjes in me tent en het wordt al aardig vol..

Mijn vraag is of ik een aantal grote bladeren zomaar kan weghalen om meer licht op de kleine topjes te krijgen?? Want deze houden veel licht tegen en het zou zonde zijn als ze daarom achter blijven.

Alvast bedankt..

 

Vanavond nieuwe foto's!

Gr. Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, hier is al erg vaak onenigheid over geweest op het forum.

Bladeren afknippen betekend natuurlijk meer licht voor je toppen, maar het betekend ook dat de planten minder bladeren hebben om mee te kunnen functioneren.

Die bladeren zitten er natuurlijk niet voor niks.

 

Het ligt een beetje aan jezelf aan welke van de 2 je de voorkeur geeft.

Zoek nog even op t forum voordat je de beslissing maakt, er zijn al heel wat topic's over met alle informatie die je nodig hebt.

 

-grz- Kid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar de bladeren in het licht zorgen voor de fotosynthese en zonder dat gebeurt er met je toppen ook niks meer...

 

Ik zou ze zelf lekker laten zitten,onderste bladeren daarentegen(mooi woord! ) ,waar geen licht op valt,die kan je weghalen als je wil(dieven heet dat).

 

Succes ermee!

Grtz! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je mag enkele grote bladeren verwijderen die eventueel een grote top zouden remmen in bloei.

Tot het minimum beperken hoor. Elk blad heeft zijn funktie in de plantmotor.

Teveel er gaan afhalen ze gaan trager bloeien bijvoorbeeld.

 

Wat je moet doen is de onderste internodes er gaan afhalen. Daar komt toch straks niks echt deftigs op.

Beter dat ze die energie bij de hoofdbuds pompen.

Voor de rest zo weinig mogelijk aan prutsen.

 

Groets esko,

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je mag enkele grote bladeren verwijderen die eventueel een grote top zouden remmen in bloei.

Tot het minimum beperken hoor. Elk blad heeft zijn funktie in de plantmotor.

Teveel er gaan afhalen ze gaan trager bloeien bijvoorbeeld.

 

Wat je moet doen is de onderste internodes er gaan afhalen. Daar komt toch straks niks echt deftigs op.

Beter dat ze die energie bij de hoofdbuds pompen.

Voor de rest zo weinig mogelijk aan prutsen.

 

Groets esko,

 

Denk inderdaad ook wel dat je best niet teveel bladeren wegknipt, met toppen te buigen en vast te maken met kabelbindertjes of dergelijke kan je je tuintje wel wat meer licht toedienen, vraagt wat oefening maar eens je het onder de knie hebt werkt het goed.

Ik kan gerust zeggen dat een combinatie van dieven en toppen voor mij heel goede resultaten heeft opgeleverd :punk:

Enkel dieven heeft het nadeel (als je het al een nadeel kan noemen) dat de hoofdtoppen echte joekels kunnen worden, en dan kan een eventuele panne van een ventilator een kleine ramp betekenen! budrot is een echte nachtmerrie :punk:

Heb ooit meer dan de helft van een behoorlijke oogst big bud moeten weggooien door kapotte ventilator in de laatste week :verrygood

 

Mvg

Steve

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van

med_gallery_9381_4055_2090604.jpg

 

 

Naar

med_gallery_9381_4055_569543.jpg

 

 

Dit

med_gallery_9381_4055_189575.jpg

 

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je blad (of zijtakken) moet plukken heb je eigenlijk iets verkeerd gedaan vind ik.

Je hebt de plant energie laten steken in iets wat je later weer verwijdert.

 

Het is de bedoeling dat je zo stuurt dat het bladerdek nét dichtgroeit en je er niet meer doorheen kunt kijken.

Dit is zo'n beetje de richtlijn voor een LAI van 3, welke als goed wordt beschouwd als ik het zelf goed heb.

 

Dat wil niet zeggen dat als je teveel blad hebt, het geen voordeel kan zijn om toch maar blad te plukken.

Veel blad zorgt voor een onnodig hoge dissimilatie wat altijd nadelig is en een hoge RLV wat ook vaak nadelig kan zijn.

 

Pluk bladeren als je denkt dat ze nauwelijks licht meer gaan vangen of als er plaatselijk meer blad is om verschillen in je ruimte tegen te gaan. Pluk er niet teveel per dag en pluk geen bladeren die al een tijdje in het donker hangen en beginnen te verkleuren. Deze worden door de plant al leeggetrokken.

 

Er zijn ook mensen die blad gaan plukken in de laatste weken om de RLV naar beneden te brengen. Ik vind dat zelf niks maar ik vind blad plukken sowieso niks, dat zegt dus niet veel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor jullie reacties. Hier heb ik wat aan.

Ik ben van plan om het nog even aan te zien en misschien haal ik al een paar bladeren weg, want als ik zo'n groot blad die helemaal over een toppie hangt weg haal dan zijn die kleine blaadjes daaronder een beetje nat..

En dat kan nooit goed zijn(naar mijn bescheide mening).

Hier wat fotootjes:

gallery_14348_3989_1511915.jpg

 

gallery_14348_3989_2950896.jpg

 

Hier is goed te zien dat ze het niet zo fijn vinden om geen licht te krijgen..

Moet ik dat gare blad weghalen? En die linker is zo'n 20 cm. lang vanaf de.. ja de handpalm zou dat dan moeten heten.

gallery_14348_3989_871267.jpg

 

Give me imput!!

Gr Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik haal zelf ook de grootste bladen er tusseen uit... zeker diep in de plant...

 

 

JandemanR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...