Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kobuz

Aurora Indica X Afghani: Van Zaad Tot Plant Onder 70 Watt Hps

Recommended Posts

Die groeien lekker ;)

Je zou ze ook kunnen LST-en ipv toppen.. Dat staat voor Low Stress Training, en houdt in dat je het plantje zoveel mogelijk gebruik van het licht laat maken zonder te toppen/fimmen.. Dmv buigingen etc dus.. Hier een thread op icmag over LST.. misschien interessant voor je..

 

Tis maar een idee, maar velen zweren erbij.. Voordeel is ook dat je de hoofdtop behoudt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt allemaal ;). Blij met de positieve reacties en dat de retard niet gepest wordt, dan komt die misschien ook nog wel omhoog ;)

 

@Thomson, grote bladeren inderdaad, misschien ook wel omdat de lamp niet zo sterk is.

 

@Achterhoeker, die spurt ja, moet toch wat gaan doen om die in te dammen, want ze staan nog niet in de bloei

 

@Tomas, vette link! Zeker de moeite waard om dat eens te gaan proberen, het is alleen lastig dat ik vanaf morgen tot woensdag niet thuis ben. Lastig lastig, ga het er eens met mijn medebewoner over hebben, want het is wel handig denk ik als er een mannetje tussen zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Blij met de positieve reacties en dat de retard niet gepest wordt, dan komt die misschien ook nog wel omhoog

 

Haha, en ik wou nog typen waarom je diat mongooltje niet weghaalt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gheghe, omdat ie nu toch niet onnodige ruimte in neemt, zolang dat plantje niet in de weg zit mag die lekker genieten van de hps, je zou wel zeggen dat het plantje zou gaan strekken. Ben benieuwd wat er nu precies mis is met dat plantje.

 

Zojuist heb ik twee van de drie grotere planten getopt met een nieuw vlijmscherp hobbymesje. Eentje vond ik nog wel ff kunnen groeien, dus die wordt of over een dag of 4 getopt of gebogen ala LST. Ben benieuwd hoe groot ze over 4 dagen zijn, want dan hebben ze inmiddels rond de 4 weken voorgroei gehad als ik het goed heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Officieel is toppen tegen het principe van LST, maar daar hebben je dames vast niet zo'n last van :lol:

Veel succes met je interessante soortje!!

Gr, AH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je Achterhoeker, het is nogal rommelig zo, maar als LST ten uitvoere gebracht gaat worden zal dat op die ene zijn die niet getopt is :lol:. We klooien zo goed mogelijk wat aan en hopelijk hebben we straks weer een lekker eigen wietje erbij :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zijn al mooie planten aan het worden, het licht strekken van de voorbije weken zie je al niet meer. :D Het is zeker een kweek die ik verder zal volgen. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Jereuh, bedankt voor je reactie :D Net mijn plantjes na 4 dagen weer gezien en het zijn nu zeker echte plantjes te noemen :D . Morgen zal ik weer een fatsoenlijke update doen voor de liefhebbers :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er goed uit die drie, maar nr 4 kan nog bijkomen.

 

Grtz uit Tilburg :D :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tnx! :D Nummer vier gaat niet helemaal meer bijkomen denk ik, maar we laten het plantje gewoon staan, zien wel wat het doet. Helaas gaan tijd vandaag voor een goeie update, maar natuurlijk wel even snel een nieuwe (gister gemaakte) foto:

 

gallery_6496_4291_2387138.jpg

 

 

Lamp gaat straks een paar cm hoger :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij gaat lekker Kobuz :lol:

Ziet er wel grappig uit met dat kleine plantje erbij :D

 

Gr,

Emilio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe, dat kleintje is maar een rare, je zou zeggen dat die gaat strekken als een malle met de lamp er zo hoog boven, maar dat valt dus wel mee. Stammetjes beginnen ook behoorlijk dik te worden en de onderste scheuten hebben er ook wel zin in, vooral bij de twee getopte. Ze staan nu nog op 18/6, maar ik weet dus nog niet wat ik ga doen. Buigen/knakken of scroggen.

 

Ze beginnen ook al flink te ruiken :lol: , misschien stiekem toch een goeie foto-update straks, want de plannen zijn hier gewijzigd. Misschien kunnen de kijkers me dan nog wel tips geven over wat te doen op de korte termijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zojuist besloten om straks te kijken in hoeverre ik LST met de planten kan gaan doen (nadat ik dat topic op icmag nog eens door heb gekeken). Ookal heb ik al getopt, scroggen lijkt me de minst handige optie om nu nog te doen. Dat doe ik wel een keer met stekken, tenzijn dit goed gaat bevallen natuurlijk. Uiteraard ga ik er foto's bij maken, heb ik toch nog wat te doen vanavond :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou wat onder de pot van die kleine kunnen zetten zodat die wat dichter bij de lamp staat, kan die misschien nog een beetje terugkomen...

 

Veel succes deze ronde, :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeie tip LordQuas! Zelf nog niet aan gedacht, maar toch laat ik het zo maar ff gaan. Waarom dat zie je zo als ik de foto's geupload heb met de nieuwe update. Nondeju, de dames (hoop ik) flink gemarteld net naar mijn idee, als dat maar goed gaat....

 

:D + :lol: + nog een beetje geduld = update :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar zijn ze dan, 18 stuks over het 'lst-en', mijn interpretatie ervan in ieder geval :D

 

Laatste keer gewoon:

gallery_6496_4291_70609.jpg

 

 

 

Linksvoor met twee beginnende topjes na het toppen:

gallery_6496_4291_84379.jpg

 

 

 

Flinke bladeren!

gallery_6496_4291_4112.jpg

 

 

 

Hier kan je zien dat het toppen wel zijn werk gedaan heeft met deze, onderste nodes komen mooi mee. Deze plant heeft de mooiste opbouw vind ik, hoop dat het een dame is!

gallery_6496_4291_36453.jpg

 

En plat! :D Dat was wel spannend, stammetje is toch al redelijk dik geworden...

gallery_6496_4291_13866.jpg

 

 

 

Touwtje aan de onderkant van de stam is om ervoor te zorgen dat ik de plant niet uit de grond trek:

gallery_6496_4291_92575.jpg

 

 

 

De plant die rechtsachter staat (ook getopt):

gallery_6496_4291_193394.jpg

 

 

 

Deze wilde wat sneller naar de lamp, maar ook hier komen de onderste nodes al leuk mee:

gallery_6496_4291_7447.jpg

 

Hatseflats!

gallery_6496_4291_152703.jpg

 

 

 

Had het niet verwacht, maar boog best makkelijk mee :bier:

gallery_6496_4291_126819.jpg

 

 

 

Linksvoor, niet getopt, wel tmv... :D

gallery_6496_4291_128072.jpg

 

 

 

Onder gelegen nodes zijn een stuk minder snel dat die bij de twee die getopt zijn.

gallery_6496_4291_158.jpg

 

en plat:

gallery_6496_4291_16271.jpg

 

 

 

gallery_6496_4291_186135.jpg

 

 

 

Topzwaar?

gallery_6496_4291_77038.jpg

 

 

 

Het zal niemand verbazen dat ik de kleine met rust gelaten heb :bier

gallery_6496_4291_6510.jpg

 

 

 

Dat was hem weer, ben benieuwd hoe dit gaat lopen. Iemand een idee wanneer ik de lamp het beste op 12-12 kan zetten?

 

op/aanmerkingen en tips altijd welkom :lol:

 

edit: internodes in nodes veranderd ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die getopte is uiteindelijk een FIM geworden of niet, zie op de plek van de verwijderde hoofdscheut nog een uitschieter komen...

 

Node en internode wordt wel vaker met elkaar verward;

f0132.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tnx voor je reply :D Dat het fim geworden is was denk ik doordat de nieuwe scheut nog redelijk jong was, niet aan gedacht :D

 

Mooi plaatje van node en internode, klinkt dan ook wel logischer :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de klok op 12/12 gezet, want ik denk dat het nu al veels te vol gaat worden. De plantjes hebben geen last van de martelingen in ieder geval :P :

 

gallery_6496_4291_1825375.jpg

 

 

De grote bladeren zijn wel onhandig met deze kleine ruimte, want het lastig om de korte scheutjes in het licht te krijgen. Moeten ze maar beter hun best gaan doen :D

 

Mooi hoe snel de hoofdscheut(en) weer naar boven komt:

gallery_6496_4291_1980962.jpg

 

 

Drukke boel daar trouwens ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie plantjes Kobuz!

Dat LST gaat je goed af! ;)

Deze blijf ik volgen.

 

gr.

 

Spewey

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da's zeker al een lekker vol hokkie ;) .. Nu maar hopen dat ze snel hun geslacht tonen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ooh ik heb je weer even gemist

hehe je plantjes worden gemartelt

maar ziet er goed uit gezonde plantjes

netjes .

 

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...