Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kobuz

Aurora Indica X Afghani: Van Zaad Tot Plant Onder 70 Watt Hps

Recommended Posts

Je kan verder op in je kweek altijd nog beslissen om de minst mooie neer te halen

Ik zou ook nog even wachten

 

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

JO

 

leuke mini opzet.

Maar waarom zou je die nu al vervangen, straks blijken die dat over te zijn enkel mannetjes zijn , wie weet.

Gewoon laten staan :D ga je die nu verplanten een van die 2 ga je meer schade verichten dan goed aan te doen :verrygood

Je kan ze toch een beetje scroggen, 55cm hoog moet lukken hoor, gun ze nog effe 18/6, dit gaat je opbrengst goed doen.

 

mazzel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tnx voor de replys :verrygood

 

Laten staan, dat is eigenlijk ook wel wat ik het liefst doe. Ze blijven nu wel op 18/6 staan, kijken wat ze gaan doen en of ik er een fatsoenlijke scrogg uit kan halen nadat ik weet wat vrouwen zijn en wat niet. Ben in ieder geval weer blij dat ik plantjes kan verzorgen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

kweken in zo'n kleinere kast is toch ook wel speciaal.

én een niet alledaags soortje,

 

dit gaan we volgen, :verrygood

 

succes

 

greetz p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt Patpot en Isan!

 

@Patpot, ik ben ook erg benieuwd wat dit gaat brengen. Zeker met deze flinke potten in tegenstelling tot de eerste ronde en de 18/6 lichturen.

 

Bij de eerste ronde toch wel laten zien dat onder 70 watt hps best leuke plantjes te kweken zijn. De toppen hadden wel beter gekund (qua dichtheid), maar mijn twee rondes buiten hebben het niet kunnen halen qua kwaliteit dan die ene binnen. We zullen zien of we met die voorgroei en het eventuele scroggen over de 28 gram van de vorige keer gaan. Lijkt me wel, zeker als ik nu eerder top (zal Speedway eens trot maken :verrygood)

 

Super white vorige keer:

gallery_6496_2178_938361.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een foto update, vraag me af hoe het gaat met de zaaiingen. Kan beter denk ik, maar ik heb nog te weinig ervaring met water geven om dat aan te kunnen voelen. tot nu toe heb ik ze eigenlijk bijna geen water gegeven, omdat ik het gevoel had dat in de grond het vochtig genoeg is. De potten voelen ook redelijk zwaar aan. De vraag is dus of dat water is of gewoon meer grond dan ik gewend ben.

 

Deze twee hebben het duidelijk het meest naar hun zin. Toch zien de blaadjes er een beetje vreemd uit:

gallery_6496_4291_343946.jpg

 

 

 

De achterblijver blijft achter blijven:

gallery_6496_4291_290782.jpg

 

Deze heeft nu al gele blaadjes, lijkt me toch nie al een voedingsprobleem. Te weinig water?

gallery_6496_4291_310891.jpg

 

Deze vind het allemaal ook wel prima zo dacht ik:

gallery_6496_4291_336393.jpg

 

 

 

 

Totaal shot:

gallery_6496_4291_5723.jpg

 

 

 

 

Ik heb net bij allemaal de bovenlaag met de plantenspuit nat gemaakt (dus niet kleddernat) en de lekbakjes vol gegooit me water. Ik benieuwd wat jullie van de zaaiingen vinden...

 

edit: niet onhandig te vermelden: lamp aan geeft tussen de 23 en 25 graden en lamp uit tussen de 15.5 en 17 graden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plantjes linksvoor lijken een beetje gestrekt, als ik jou was zou ik de lamp nog wat naar beneden halen.

Zaailingen kunnen heel veel hebben dus wees niet bang en verlaag die lamp wat.

 

een goede start is de helft van het werk!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de lamp 5 dagen geleden al een stuk lager gehangen dan die hing. In 5 dagen tijd 2 cm groeien, is dat strekken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drie van de week gaan wel lekker, de andere twee doen nagenoeg niks. Morgen wil ik de twee goeie in een pot over twee potten verdelen. Ik vraag me af of de wortels niet al te vet in de pot zitten, heeft iemand een tip hoe ik dat moet doen?

 

Fotos:

De blaadjes zijn wel een beetje verfrommeld, te warm?

gallery_6496_4291_1961281.jpg

 

 

gallery_6496_4291_2909134.jpg

 

 

 

Totaal:

gallery_6496_4291_160509.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice, onder een 70 watt! Deze ga ik zeker volgen!

 

Thomson

Share this post


Link to post
Share on other sites

zet er een kleine ventilator, richt deze net onder je lamp, om de warmte te verspreiden.

verder veel sukses.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tip, ik heb er ook over na zitten denken. Toch vind ik het teveel werk om nu nog doen, zeker omdat de fan straks recht tegen over de lamp komt te zitten als de lamp een paar cm omhoog gaat. Dan is die extra fan alweer nutteloos volgens mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zijn een beetje aan het strekken of niet ;)

zet de lamp er dichter op

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, tot een cm of 5 zijn ze gestrekt, toen is de lamp naar beneden gegaan. Sindsdien niet meer gestrekt volgens mij, maar ik zal kijken of ik vanmiddag toch de lamp wat lager hang om te kijken wat dat gaat doen. In ieder geval gaat de zaaiing die niks doet er straks uit. Dan kan ik uit de pot waar nu twee zaaiingen instaan eentje eruit halen en in een eigen pot zetten. Op de vensterbank staat al een ingewaterd potje klaar voor als de inactieve zaaing besluit alsnog te gaan groeien tot kamerplant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, weer ff uitgetuinierd :D

 

De twee in een pot heb ik nu allebei een eigen pot gegeven. Ik hoop niet dat ik wortels gebroken heb, ik wist echt niet tot hoe diep die zouden zitten. Volgens mij tot dieper dan ik dacht, we zullen wel zien hoe ze er over een paar uur bij staan. Ik heb ze een beetje in de hoeken van de potten gezet zodat ze meer licht vangen. De lamp heb ik ook weer een paar cm naar beneden gezet, kijken of ze dat trekken. Rechtsonder zit nog een retard, ben benieuwd wat die gaat doen. In de light-mix nu al gele randjes aan de nieuwe blaadjes :D En weer een gezellig plantje op de vensterbank, mocht die nog besluiten om wel te groeien.

 

Afijn, eindelijk heb ik ook door hoe de witbalans op mijn camera werkt dus kunnen we met de lampjes aan ook mooie fotos maken ;)

gallery_6496_4291_2624667.jpg

 

 

edit: ook wat extra grond toegevoegd, die ik heb natgespoten met een plantenspuit, dat jullie niet denken dat ik zo onder de kraan heb gehouden :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit ;)

 

alleen jammer dat er 1 plantjes achterloopt

 

ik vind het altijd erg leuk kweekjes met een low watt hps :D

Edited by bosmannetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je bosmannetje ;) . Het achterlopende plantje lijkt nu toch te gaan groeien, we zullen zien wat ie doet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

geet lekker dei vervrommelde blaadjes had ik ook ( buiten kweek toen had ik bladluis )

ik weet niet of je dat binnen kan hebben maar anders denk ik door de warmte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is het inderdaad de warmte, gelukkig zien de nieuwe blaadjes er beter uit. Had de plantjes 2 dagen niet gezien, dus het was weer leuk om het kastje open te doen ;)

 

gallery_6496_4291_220820.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze groeien weer als kool! Denk dat ik ze vandaag maar eens ga toppen, dan kunnen ze nog een aantal dagen op 18/6 en daarna de bloei in. Goed plan?

 

Linksvoor al 7vingerig blad ;)

gallery_6496_4291_3125228.jpg

 

 

edit: allemaal afgezien van die kleine rechtsvoor dan ej ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie grote bladeren zeg!

 

Succes nog, ik volg 'm!

 

Thomson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...