Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kobuz

Aurora Indica X Afghani: Van Zaad Tot Plant Onder 70 Watt Hps

Recommended Posts

Eindelijk mag ons hokje hier weer eens gaan draaien. Buiten lekker aangeklooid en binnen het hok ge-upgrade met een aarde draad hier en daar.

 

De zaden had ik nog liggen van de ludiek posteractie: Aurora Indica x Afghani:

<!--ImageUrlBegin--><!--ImageUrlEBegin-->gallery_6496_4291_2100995.jpg<!--ImageUrlEnd--><!--ImageUrlEEnd-->

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ik heb er 5 in een glas water gedaan in die in het donker gezet, vorige keer werkte dit perfect. Laten we hopen op minstens twee dames. Nu we daarop komen: ik denk dat ik misschien wel eens met de hoogte in de knel kan komen. Ik heb potten gehaald bij de growshop, maar nergens hadden ze een mooi kleiner maatje, dus ben ik met deze thuis gekomen(+- 18x18x25cm):

gallery_6496_4291_371561.jpg

 

De lamp ff snel op zijn hoogst gehangen en dan hou ik iets meer dan een halve meter over, want natuurlijk niet zoveel is. Het liefst zou ik scroggen, maar dat lijkt me handiger om een keer met stekken te proberen. Als ik naar de vorige kweek kijk moet ik het wel kunnen halen, al zijn het nu wel andere planten. Ik zat te denken om te potten niet helemaal te vullen, maar ja, misschien kan ik dan beter hopen op een goeie afloop en anders eventueel wat buig of knakwerk doen. Ik zal ze in ieder geval sneller toppen dan de vorige keer om de groei in de hoogte een beetje te remmen.

 

De grond is Biobizz light mix, die ik ga bijvoeden met Hesi wanneer ik denk dat het nodig is en dan een beetje opkrikken tot de puntjes verbranden. Dat bevalt me tot nu toe wel. Ik gooi straks de 4 potten vol en water ze dan alvast in. Ik denk dat ik gedurende de avond er steeds wat water opsproei zodat alles vochtig kan worden, ik probeer het niet zeiknat te maken.

 

Tips, suggesties, commentaar, alles is weer welkom en hopelijk wordt het een mooi kweekverslag :punk:, naja, verder hoop ik snel plantjes te kunnen laten zien :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je opzet ziet er netjes uit hoor! :verrygood

 

Het is wel jammer dat je door de maat van je potten niet optimaal gebruik maakt van de ruimte. Je hebt nu allemaal ruimte tussen de potten waar ook wortels hadden kunnen groeien. Als je de mannen straks weghaalt wordt het wortelvolume feitelijk nog kleiner. Waar laat je de vijfde plant als alle zaadjes uitkomen? Het lijkt me efficiënter om je plantjes in één bak te zetten, bijvoorbeeld een kledingbox. Is ook veel makkelijker met watergeven en scroggen, wat ik je gezien de beperkte hoogte wel wil aanraden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tnx dude! Ik ben het met je eens wat de bak betreft, gaan we volgende keer naar kijken, kan nu niet meer wachten :verrygood. Als er 5 zaadjes uit komen zet ik er een in een kleiner potje, voor op de vensterbank ofzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes, ook met het in bedwang houden! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt me een leuk kweekje

de planten ken ik niet dus in ben benieuwd

veel kweek plezier en sucses :punk:

groeten hompii :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

suc6 kobuz :verrygood

 

je komt er wel met een mooie scrog ondanks de geringe ruimte..

 

ik ben ook zeer benieuwd nar de soort, en je ervaring met de zaden van biobizz..

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de support allemaal :verrygood . Ik hoop dat de zaden nog goed zijn, ze zagen er wel een beetje beschadigd uit, maar we zien wel. Ik weet zelf ook verder niks van het soortje, behalve dan wat er op inet over te vinden is:

 

van Dr Chronicle.com:

 

Aurora Indica X Afghani

 

 

vigorous hybrid

sweet and fruity taste

flowering time indoor 70 days

outdoor during the middle of October

 

History: This variety comes from the crossing of two strains of indica from completely opposite longitudes. The mother comes from California and is a fast growing, strong plant with a fruity aroma and flavour. The father, a more powerful plant, is from the Massar-Shariff region of Afghanistan and balances the mother perfectly.

 

Production: Indoor production can surpass 400g/m²; outdoor production is over 600g per plant.

 

Vooral de sweet and fruity taste staat mij wel goed aan! En hoe ik daar aan ga komen zullen we de komende weken gaan zien :punk:

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zijn nu 3,5 dag verder en er gebeurt nog vrij weinig in het glas water. De zaden liggen nu als een soort mossels op de bodem van het glas en je ziet wel dat de meesten een beetje open zijn. Je ziet bij een of twee zelfs een toekomstig wit worteltje als je goed kijkt.

 

Nu weet ik: geduld is een schone zaak met het kweken, maar ik vraag me toch het volgende af:

 

- is het wel goed voor de zaden om zo lang onder water te liggen? De vorige keer hadden twee zaden allebei na twee dagen al een goed zichtbare wortel. Een was zelfs al een cm lang.

 

- ik dacht eraan om misschien het water te verversen aangezien dat ook maar stil staat. Aan de andere kant wil ik niet de zaden laten schrikken door ze ineens in een andere temp water te doen.

 

- kan ik ze misschien het beste nu een halve centimeter in de grond doen (open kant naar beneden), lampen aan en hopen dat ze opkomen?

 

Het zou relekst zijn als iemand met ervaring met het ontkiemen in een glas hier iets over kan melden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee kobuz, ik laat mijn zaden meestal een dag kiemen in een beetje water en stop ze daarna in de grond,maar als je ze langer in het water laat liggen heb je kans dat ze gaan rotten

gr. j.Xl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Kobuz,

 

ik zou ze eigenlijk maar 24 uur voorweken. Daarna meteen in de pitpots of zaai/stekgrond en de lamp erboven voor een beetje extra warmte. Ik zelf doe dit ook altijd in een klein propagatortje. Werkt perfect. Laatste keer stond 95% in 3 dagen. Ik hoop dat ze snel ontkiemen!

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tnx voor het advies dudes :verrygood. Ik heb net nog even gekeken en ik heb het idee dat (op een na) alle zaden bezig zijn met een worteltje naar buiten persen. Ik zal ze voor het eten allemaal in de grond zetten, dan hebben ze een paar uurtjes tijd om te acclimatiseren voor de lamp aan gaat (23 uur). Of kan ik beter vlak voor de lamp aangaat de zaadjes derin doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spannend kobuz lijkt ook wel een beetje op mijn ontkieming ging ook ongeveer zoals jij dat verteld in het water.

Ik heb heb ze toen in de stekgrond gedaan met een spaarlamp er boven en na twee dagen was het raak!

 

Ik ga je in de gaten houden.

 

SOP

Share this post


Link to post
Share on other sites

:verrygood

 

Ik zie 4 worteltjes naar buiten komen (gaat rap nu), waarvan een er donker is. De lamp staat nu een tijdje aan om het hok voor te verwarmen (staat nu op 21 graden, met computerfan aan). Het is wel oppassen geblazen als de zaadjes in de grond gaan, want de toplaag is alweer goed droog, wat natuurlijk niet handig is voor de zaadjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is goed nieuws :verrygood dan kunnen de ontkiemde zaden de grond in.

 

Succes

 

Groeten

Emilio ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank u dank u. Het is wat later geworden dan verwacht, studie gaat nu eenmaal voor ;)

 

Anyway, geweldig om te zien hoe de zaden nu waren ten opzichte van vannochtend, eerst 1of 2 met een worteltje en nu allemaal :verrygood . Ik heb nu het volgende gedaan en ik ben benieuwd of dat goed was en/of wat ik de volgende keer beter kan doen (behalve pitpotjes dan :rofl).

 

Eerst goed handen wassen en een manier bedenken om de zaden van de bodem van het glas in de grond te krijgen.

 

gallery_6496_4291_1631028.jpg

 

 

 

Ik heb het glas grotendeels leeg gekiept boven een handdoek (wil geen zaden het riool in werken) en ze daarna voorzichtig in mijn hand gedaan. Best lastig, want ze bleven overal aan plakken (dat belooft wat...).

gallery_6496_4291_219712.jpg

 

Daarna de potten in! Ik wilde op geen enkele manier in de zaden knijpen oid dus dat zal er grappig uitgezien hebben. In elke pot in het midden een zaadje en linksvoor de reserve. Mocht er op 1 plek geen kopje omhoog komen kan ik die daarin doen. Ik heb steeds een kuiltje gemaakt van een vingerkootje, zaadje erin (niet geklooid om goed te leggen ofzo) en daar dan wat aarde overheen.

gallery_6496_4291_101525.jpg

 

Gedurende de avond heb ik de toplaag besproeid met water en na het planten van de zaden heb ik ook nog een keer gespoten. Later bedacht ik nog om er wat folie over heen te doen. Het lijkt me dat er wel frisse lucht bij moet kunnen komen dus ik heb het er niet strak overheen gedaan.

gallery_6496_4291_797981.jpg

 

Inmiddels was de lamp weer aan gegaan. Ik weet niet zeker of ik nu al 12-12 zal aan houden ofdat ik beter de lamp aan kan houden voor de temperatuur (na een uur of 2 lamp aan was het opgelopen van 18 tot 22 graden) tot ze boven zijn.

 

Nou, ben der weer helemaal blij mee ;) en hoor het graag als ik iets verkeerds heb gedaan of wat ik moet doen met de lamp.

 

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik jou was dan zou ik 18/6 even aanhouden. Gezien je geringe lampvermogen zal het wel even duren voor ze je hokje vullen... Maar goed, je kan je lamp weer wel lekker dicht op je nieuwe vriendjes en vriendinnetjes zetten...

 

Veel plezier er van kobuz...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je Kees. Maar denk je dat ik beter even 18/6 kan aanhouden? Ik heb maar 50 cm tussen de pot en het hoogste punt van de lamp, dus ik kan me weinig lengte veroorloven. Ik zal nog eens kijken naar de foto's van mijn vorige, hoe lang die zijn geworden...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kobuz,

 

Ik heb 55cm... En ik zit met een 250watter... Dus ik heb minder luxe...

 

Nou is die 55cm de absolute plantlengte, inclusief veiligheid enzo... Maar toch.

 

Beter wel even een week of twee op 18/6, dan zijn ze een cm of 20, als je ze dan in de bloei zet heb je in ieder geval geen gaten als er een paar planten (mannen) wegvallen.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om het vol te krijgen zullen ze zowieso wel moeten groeien ja. Ik volg je advies op en zet ze vooralsnog op 18-6, dan zullen we zien hoe snel ze groeien. Het lijkt me inderdaad ook wel leuk om te kijken of ik de oppervlakte vol kan krijgen. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oef, 16.5 graden in het kastje toen ik net thuis kwam. De timer er nu even tussenuitgehaald en ik laat de lampen in ieder geval tot morgen middag aanstaan. Daarna gaan ze op 16-8 (inclusief de fan), het weekend ben ik er niet, dus dat wordt het vriendinnetje lief aan kijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanaf vrijdag weg geweest en een blije verassing toen ik thuis kwam. De twee potten bij de deur hadden allebei al een miniplantje: links 2 en rechts een. Het hoedje zat er bij een nog op, die heb ik er net voorzicht afgetikt. Het zelfde moest ik doen bij een van de achterste pot, want daar was inmiddels ook al een zaadje naar boven gekomen :verrygood . In de laatste pot zie je als je goed kijkt het hoedje bij de grond komen.

 

fotos (net water gegeven, ziet er meer uit dan het is):

gallery_6496_4291_1654878.jpg

 

 

 

Twee van vanmiddag met lamp uit:

Met hoedje:

gallery_6496_4291_2344782.jpg

 

 

 

Hier had ik ook voorzichtig het hoedje afgetikt:

gallery_6496_4291_842264.jpg

 

 

 

En van daarnet met de lamp aan:

Camera wilde niet goed scherp stellen, maar als je goed kijkt zie je hem komen:

gallery_6496_4291_2175475.jpg

 

 

 

Nu word het dus beslissen wat te doen. Hoe hoog moet de lamp en wat doe ik met de reserve als de laatste ook nog mee komt. Vanmiddag voor ik ging werken hing de lamp nog een cm of 10 hoger dan nu. Nu hangt ie op ongeveer 27 cm. De plantjes die vanmiddag al stonden zijn sindsdien niet meer gegroeid. Ff kijken hoe het er morgen uit ziet qua lengte, want ik ben bang dat als ik hem lager hang dat het te warm wordt voor de plantjes.

 

Nog een andere vraag: Kan ik nu al alleen van onder water geven, kan me voorstellen dat de wortels daar nog niet zo snel zijn en dat ik er even mee moet wachten. Erge veel water kan er ook niet in de lekbakjes.

 

Tips and tricks zijn uiteraard welkom, want ben nog steeds een beginner... ;)

 

edit: het valt me nu op de de steeltjes paarsig zijn. Ik denk dat het komt doordat de temp met de lamp uit terug loopt naar 16.5 graden. Helaas kan/zal ik daar vrij weinig aan doen. Worden ze hard van ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er staan er nu 4 fier overeind. Rechtsachter had nog een soort van vliesje overde kiemblaadjes wat er heel makkelijk afkwam, dus die staan nu ook mooi open. De laatste ligt klaar om (nu de lamp weer aanstaat) overeind te komen.

gallery_6496_4291_17551.jpg

 

 

De lamp heb ik nu op 20 cm gehangen van de pot af gerekend. Het langste plantje is nu 5,5 cm. Zodra alles staat zoals moet vul ik de potten nog een keer tot het randje bij.

gallery_6496_4291_349373.jpg

 

 

Ik weet nog niet wat ik met de reserve doe, er zo snel mogelijk uit halen en ergens anders in doen (nu de wortels nog niet zo diep zitten) of lekker met zijn tweetjes in een pot laten zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De zaaiingen zijn tijdens de lichtperiode van vannacht ongeveer 1 cm gegroeid gok ik, de een wat meer dan de ander. Is dat strekken of is het gewoon en staat mijn lamp goed?

 

De laaste is er nu ook bijna:

gallery_6496_4291_66879.jpg

 

Het lijkt mij dat ik die beter kan vervangen door een van deze twee:

gallery_6496_4291_299460.jpg

 

 

Dus:

- Hangt mijn lamp nu op goeie hoogte?

- Wat te doen met de reserve? Alles laten staan (dus twee in een pot houden) of de laatkomer eruit halen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...