Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
leafie

Allergische Reactie Op Planten ( Help!!! )

Recommended Posts

Wie kan mij helpen?

 

Sinds kort krijg ik bij het onderhouden van mijn plantjes (contact met mijn huid )

 

roodhuid van mijn huid, jeuk en af en toe witte kleine blaasjes. Weet iemand hier iets meer over?

 

Ik heb de indruk dat ik vooral reageer op de onderkant van de bladeren.

 

voordien had ik hier eigenlijk geen last van. Ik heb wel behandeld met Masai tegen spint en geef anders voeding bionava pk 13-14 en grondmix en ook een nieuw produktje van bionova vital.

Ik heb nog andere soorten planten staan ( tropische ) die ook behandeld zijn met Masai en toch krijg ik geen jeuk als ik mijn handen over deze bladeren wrijf.

 

Hoe kan ik uitzoeken aan wat ik juist allergisch ben? ( naar de doktor gaan vind ik hier een beetje moeilijk :verrygood)

 

weet iemand wat voor soort stoffen (secreties, bindingen ) het blad aan de onderkant afstoot? En of een allergische reactie op de huid uiteindelijk kan overslaan op het ademhalingsstelsel?

 

Bedankt

 

gr

Edited by leafie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wie kan mij helpen?

 

Sinds kort krijg ik bij het onderhouden van mijn plantjes (contact met mijn huid )

 

roodhuid van mijn huid, jeuk en af en toe witte kleine blaasjes. Weet iemand hier iets meer over?

 

Ik heb de indruk dat ik vooral reageer op de onderkant van de bladeren.

 

voordien had ik hier eigenlijk geen last van. Ik heb wel behandeld met Masai tegen spint en geef anders voeding bionava pk 13-14 en grondmix en ook een nieuw produktje van bionova vital.

Ik heb nog andere soorten planten staan ( tropische ) die ook behandeld zijn met Masai en toch krijg ik geen jeuk als ik mijn handen over deze bladeren wrijf.

 

Hoe kan ik uitzoeken aan wat ik juist allergisch ben? ( naar de doktor gaan vind ik hier een beetje moeilijk dry.gif)

 

weet iemand wat voor soort stoffen (secreties, bindingen ) het blad aan de onderkant afstoot? En of een allergische reactie op de huid uiteindelijk kan overslaan op het ademhalingsstelsel?

 

Bedankt

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

High leafie,

Ik ben geen dokter maar ik vermoed toch dat het van het sproeien komt

Heb je wel vaker allergische reakties op andere dingen ? Hond, kat, stofmijt ofzo

 

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites
High leafie,

Ik ben geen dokter maar ik vermoed toch dat het van het sproeien komt

Heb je wel vaker allergische reakties op andere dingen ? Hond, kat, stofmijt ofzo

Buble

 

Ik heb voor de rest geen enkele allergische reactie (op niets eigenlijk) kan het zijn dat het sproeien van dat middel juist op cannabisplanten een eigenaardige binding maakt en dus allergie uitlokt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja het is mogelijk om allergisch voor de plant te zijn.

en los van deze allergie, meen ik wel te weten dat een allergie peens kan ontstaan, los van leeftijd of eerdere contacten met een stof.

Volgens mj moet je bij Ritger zijn. Schrijver van het weedabc.

weedabc

 

Hij waart hier ok wel rond, maar anders kun je hem gerust een maiiltje sturen.

 

greetz weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

High,

 

Ik heb hetzelfde alleen lang niet zo extreem, het is meer irriterend,

heb ik ook met dennebomen en kiwi's.

Ik bespuit met niets, het komt door de haartjes op het plantje/blaadje

zelf denk ik.

 

gr.

 

Spewey

Share this post


Link to post
Share on other sites
High,

 

Ik heb hetzelfde alleen lang niet zo extreem, het is meer irriterend,

heb ik ook met dennebomen en kiwi's.

Ik bespuit met niets, het komt door de haartjes op het plantje/blaadje

zelf denk ik.

 

gr.

 

Spewey

 

Zal mij dan straks maar eens een mooie denneboom en kiwi zoeken om eens tegen te wrijven :verrygood wie weet krijg ik daar ook jeuk van. Maar is het bij dat dan gebleven, kbedoel geen verdere irritatie ( luchtwegen ofzo )?

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ghehe, veel plezier met die denneboom :verrygood

 

Ja het blijft bij een beetje uitslag en jeuk en ik heb het

ook niet met elk soortje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het komt bij meer mensen voor, vooral met cannabis met afghaanse genen;

 

http://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=57201

 

thx voor de link, ja beschreef inderdaad wat ik heb nu juist nog uitzoeken of black jack afghaanse genen heeft.

en of het dragen van handschoenen voldoende bescherming geeft.

 

thx

 

ja over afghaanse genen is het antwoord simpel black domina: Four prime examples of Cannabis Afghanica have been combined in this fast and easy strain. Domina expresses desirable features from the elite Indica genotypes Northern Lights, Ortega, Hash Plant and Afghani SA, making her equally suited to the needs of cash croppers, ganja gourmets and first-time growers.

Edited by leafie

Share this post


Link to post
Share on other sites
roodhuid van mijn huid, jeuk en af en toe witte kleine blaasjes. Weet iemand hier iets meer over?

 

heb ik ook bij het knippen..... ik draag dan latex handschoenen. de hars veroorzaakt bij mij rode plekken en plaatselijk jeuk. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

vervallen wegens samenvoeging

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wie kan mij helpen?

 

Sinds kort krijg ik bij het onderhouden van mijn plantjes (contact met mijn huid ) roodhuid van mijn huid, jeuk en af en toe witte kleine blaasjes. Weet iemand hier iets meer over?

Dat had ik nou ook vaak toen ik nog wiet kweekte... en anderen met mij, maar gelukkig niet iedereen.

 

Hoe kan ik uitzoeken aan wat ik juist allergisch ben?

Zou ik niet aan beginnen... veel te omslachtig... belangrijk is het om te weten hoe je de allergische symptomen kunt verhelpen en eventueel kunt voorkomen...

 

weet iemand of een allergische reactie op de huid uiteindelijk kan overslaan op het ademhalingsstelsel?

Wat al niet kan... maar jouw vooronderstelling is erg onwaarschijnlijk... want dit komt in de praktijk bij mijn weten niet voor... dus maak je niet ongerust...

 

Ik heb voor de rest geen enkele allergische reactie (op niets eigenlijk) kan het zijn dat het sproeien van dat middel juist op cannabisplanten een eigenaardige binding maakt en dus allergie uitlokt.

Het sproeien van water helpt zuren oplossen in het water... samen met de haartjes op het blad zorgen deze omstandigheden ervoor dat er sneller een allergische huidreactie kan optreden... de huid gaat daarbij histaminicum aanmaken... Maar zeg niet dat enkel de plant de reactie uitlokt, want dan vergeet je te vertellen dat jouw huid ontvankelijk is voor de stoffen uit de plant en dus mede oorzaak voor de reactie

 

meen ik wel te weten dat een allergie opeens kan ontstaan, los van leeftijd of eerdere contacten met een stof.

En zo is het... jarenlang kan iemand duiven houden en nergens last van hebben maar plotseling wordt hij allergisch voor duiven...

 

Het komt bij meer mensen voor, vooral met cannabis met afghaanse genen;

 

http://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=57201

Dank je SPace-c-boy voor deze verhelderende link...

 

 

Ik schreef dat het belangrijk is om te weten hoe je de allergische symptomen kunt verhelpen en eventueel kunt voorkomen...

 

Een eenvoudig middel tegen de jeuk en de heftigheid van de reactie is de huid insmeren met gemalen korianderzaad opgelost in een beetje olijfolie... koriander bevat natuurlijke anti-histaminica en die neutraliseren de histaminicum reacties in de huidcellen...

 

Een preventief middel is regelmatig de sauna bezoeken... saunabaden reinigen vooral de huid en de in de huid opgeslagen afvalstoffen zijn nu juist de voedingsbodem voor elke allergische huidreactie...

 

Zelf gebruikte (en gebruik) ik een door mijzelf ontwikkelde extract van marihuana met kalmoes getrokken in olijfolie waarvan ik met bijenwas een zalf maak(te)... Deze zalf werkt altijd goed bij allergieen...

 

Binnen niet al te lange tijd kun je, op mijn dan vernieuwde website, het recept voor die zalf en voor andere geneeskruidenmiddelen uit marihuana gratis downloaden...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat had ik nou ook vaak toen ik nog wiet kweekte... en anderen met mij, maar gelukkig niet iedereen.

Zou ik niet aan beginnen... veel te omslachtig... belangrijk is het om te weten hoe je de allergische symptomen kunt verhelpen en eventueel kunt voorkomen...

Wat al niet kan... maar jouw vooronderstelling is erg onwaarschijnlijk... want dit komt in de praktijk bij mijn weten niet voor... dus maak je niet ongerust...

Het sproeien van water helpt zuren oplossen in het water... samen met de haartjes op het blad zorgen deze omstandigheden ervoor dat er sneller een allergische huidreactie kan optreden... de huid gaat daarbij histaminicum aanmaken... Maar zeg niet dat enkel de plant de reactie uitlokt, want dan vergeet je te vertellen dat jouw huid ontvankelijk is voor de stoffen uit de plant en dus mede oorzaak voor de reactie

En zo is het... jarenlang kan iemand duiven houden en nergens last van hebben maar plotseling wordt hij allergisch voor duiven...

Dank je SPace-c-boy voor deze verhelderende link...

Ik schreef dat het belangrijk is om te weten hoe je de allergische symptomen kunt verhelpen en eventueel kunt voorkomen...

 

Een eenvoudig middel tegen de jeuk en de heftigheid van de reactie is de huid insmeren met gemalen korianderzaad opgelost in een beetje olijfolie... koriander bevat natuurlijke anti-histaminica en die neutraliseren de histaminicum reacties in de huidcellen...

 

Een preventief middel is regelmatig de sauna bezoeken... saunabaden reinigen vooral de huid en de in de huid opgeslagen afvalstoffen zijn nu juist de voedingsbodem voor elke allergische huidreactie...

 

Zelf gebruikte (en gebruik) ik een door mijzelf ontwikkelde extract van marihuana met kalmoes getrokken in olijfolie waarvan ik met bijenwas een zalf maak(te)... Deze zalf werkt altijd goed bij allergieen...

 

Binnen niet al te lange tijd kun je, op mijn dan vernieuwde website, het recept voor die zalf en voor andere geneeskruidenmiddelen uit marihuana gratis downloaden...

 

 

Hartelijk dank voor de prachtige verduidelijking, ben al behoorlijk gerustgesteld. Dus de latex-handschoenen zullen goede zaken aan mij doen. Kga die zalf eens proberen; is altijd leuker zonder handschoenen. :verrygood

 

thanx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed dat je er over begint, ik wou het zelf ook al eens vragen.

Als ik een jointje gerold heb krijg ik ook soms wat jeuk op mijn armen, als ik er dan teveel aan krab word het gelijk kippenvel, en staat het wa rood, maar da gaat wel vanzelf weer weg, na een kwartiertje of zo heb ik er al geen last meer van.

 

Allergish aan THC... :punk:

Noooo!! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou toch gewoon bij de apotheek een doosje latex handschoenen halen.

 

Is zowel goed voor jouw als voor je plant.

 

Wat je ook kunt proberen is om meteen na het verzorgen van je dames de handen goed wassen met zeep.

 

 

 

Let ook even op je Quote gedrag. Op deze manier word je topic behoorlijk onoverzichtelijk.

 

Lees dit topic even door.

 

 

Suc6 met je dames.

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

He leafie een vriend van mij heeft het ook gekregen.... alleen nam het telkens heftigere vormen aan... eerst een paar bultjes en jeuk... toen z'n arm... daarna zn halve lichaam... enz enz...

 

Op een gegeven moment was het zo erg geworden( 7-8 maanden) dat hij niet eens meer in het hok kon komen wanneer de planten de 6-7e week ingingen...

 

Toen gingen we knippen..... hij in een werkoveral latex handschoenen met elastiek over de mouwen en een stofkappie + bril..... dit is echt geen geintje wat ik nu vertel maar na 1 a 1.5 uur had hij zware uitslag op zn lichaam, extreme benauwdheid zweetaanvallen... en als klap op de vuurpijl ging die desondanks het stofkapje daarbij ook nog wat bloed lopen ophoesten.... ik weet niet of er meerdere mensen dit ook hebben.... want ik ken er maar 1. en die durft niet eens meer in de buurt van bloeiende planten te komen.... met de gedachte hoe erg het de volgende keer wel niet gaat worden... :lol:

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo erg heb ik het gelukkig nog niet en ik denk dat je vriend 1 van de weinigen is die zo heftig reageert. Ik draag nu al 1.5maand handschoenen en moet zeggen dat alles veel verbeterd is sindsdien. Ik heb zelfs de indruk dat mijn huid minder allergisch is geworden.

Ik heb gisteren en eergisteren met 1 hand zonder handschoen zitten werken tussen de bladeren ( spint, grrrrrr :lol: ) en heb geen enkele roodheid gehad. Raar want 2 maand geleden stond ik zeker vol met blaasjes na zoveel contact. Misschien is de plant Black Jack op een bepaald moment echt wel het hevigst om allergische reacties op te doen en nu 2weken voor oogst veel minder.

Tlichaam kan zo raar doen hé :D

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...