Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

chuck_schuldiner

5x Jack Hammer Geknipt En Gedroogd, Alles Afgerond

Recommended Posts

hoi iedereen

 

na veel zoekwerk op het forum ben ik zelf aan de slag gegaan om een kastje te bouwen. De afmetingen zijn 96 op 96 op 1m75. Als afzuiging heb ik een ruck ventilator van 125l. De luchtinlaat is beneden een gat waar lucht langs kan binnenstromen en via de gaten van de dubbele bodem de planten bereikt.

Ik moet wel nog een flexibele buis van mijn ruck ventilator naar buiten leiden want de kast staat op men kamer en dat durft dan nogal wat lawaai maken. Iemand misschien een tip om je afzuiging minder lawaaierig te krijgen?

 

Als zaad heb ik gekozen voor Jack Hammer van Sannies shop

 

 

<!--ImageUrlBegin--><!--ImageUrlEBegin-->med_gallery_12538_4233_181187.jpg<!--ImageUrlEnd--><!--ImageUrlEEnd-->

 

 

 

 

 

 

 

 

zoals je kan zien zijn ze ongeschonden aangekomen.

 

Als eerste heb ik sannies bacto opgelost in 1 liter water en de pitpots een tijdje hierin laten weken. Daarna heb ik ze gewoon in de woonkamer laten staan.

 

2 dagen later was er dit resultaat.

 

<!--ImageUrlBegin--><!--ImageUrlEBegin-->med_gallery_12538_4233_913165.jpg<!--ImageUrlEnd--><!--ImageUrlEEnd-->

 

 

 

 

 

 

 

 

Alles is uitgekomen buiten 1 laatkomertje.

 

Gisteren heb ik ze omgepot naar ik denk 0.5 liter potten met universele potgrond omdat jammer genoeg de GS gesloten was en ik niet langer wou wachten omdat de worteltjes toch al goed tevoorschijn kwamen in de pitpots.

 

<!--ImageUrlBegin--><!--ImageUrlEBegin-->med_gallery_12538_4233_51451.jpg<!--ImageUrlEnd--><!--ImageUrlEEnd-->

 

 

 

 

 

 

 

 

 

<!--ImageUrlBegin--><!--ImageUrlEBegin-->med_gallery_12538_4233_920256.jpg<!--ImageUrlEnd--><!--ImageUrlEEnd-->

 

 

 

 

 

 

 

 

<!--ImageUrlBegin--><!--ImageUrlEBegin-->med_gallery_12538_4233_568400.jpg<!--ImageUrlEnd--><!--ImageUrlEEnd-->

 

 

 

 

 

 

 

 

en alles in zijn geheel.

 

De achterligger heeft vandaag haar omhulsel van het zaadje afgeworpen en kan nu haar zusjes gaan vergezellen. Over een week worden ze overgezet naar 11l potten wat ook hun eindverblijf wordt.

De temperatuur is wat aan de lage kant omdat ik pas mijn lamp had aangezet :wOOt

 

 

Dit is voor mij men eerste binnenkweek dus wees een beetje mild met mij ;)

 

Wekelijks zal er een foto update komen omdat ik niet elke dag de tijd ga hebben om dit te doen.

 

Nu afwachten op commentaar.

 

GTZ chuck schuldiner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeie ontkieming ;)

Universele potgrond is verreweg van ideaal om je plantje op te laten groeien,je had beter wat geduld kunnen hebben en wachten tot de gs open was.Probeer bij het overpotten wel een juist grondje samen te stellen.

Tevens een zeiltje over je aarde tegen het verdampen lijkt me ook geen overbodige luxe.

 

Verder dapper van je om verslag zo op te starten en je zal voldoende correctie's krijgen om je kweekje goed af te ronden.

Veel succes met de mooie sativa's

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi Sannie

 

bedank voor je reactie. ;)

 

Voor het overpotten ga ik grow mix met perlite gebruiken van plagron in combinatie met 11 liter potten. Wil zelfs eventueel in de tuin naar wat wormen zoeken. Had dit gelezen en wil wel het resultaat eens zien.

 

Ik zal straks een zeiltje over de aarde spannen om uitdroging tegen te gaan. Hoe lang zou ik dat zeiltje laten staan? Want ik denk toch dat het ook enigzins de kans op schimmel zal vergroten.

 

Nogmaals thx :wOOt

 

gtz chuck

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoi Sannie

 

bedank voor je reactie. ;)

 

Voor het overpotten ga ik grow mix met perlite gebruiken van plagron in combinatie met 11 liter potten. Wil zelfs eventueel in de tuin naar wat wormen zoeken. Had dit gelezen en wil wel het resultaat eens zien.

 

Ik zal straks een zeiltje over de aarde spannen om uitdroging tegen te gaan. Hoe lang zou ik dat zeiltje laten staan? Want ik denk toch dat het ook enigzins de kans op schimmel zal vergroten.

 

Nogmaals thx :wOOt

 

gtz chuck

 

nice one, let me know when it's ready ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zeiltje zou ik zo lang mogelijk laten zitten, goedaardige schimmels zijn toch prima!.

 

Leuk verslag van JackHammer ik ga er even lekker voor zitten om te kijken wat het jou brengen gaat.

 

groetjes,

 

BZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx voor de reacties allemaal

 

Nu in de kerstvakantie kan ik ze nog elke dag controleren maar eenmaal de school begint zit ik door de week op kot. Zal ik aan een van mijn geliefde ouders moeten vragen het gedeeltelijk over nemen als ik er niet ben. Ga toch proberen zeker minstens 1 maal door de week lang te komen om de stand van zaken bij te houden.

 

Liefde zullen de plantjes zeker niet tekort komen en ik heb nog altijd een geheim wapen :wOOt

 

med_gallery_12538_4233_513663.jpg

 

 

Eutoboxen wat ik niet meer gebruik onder de dubbele bodem geplaats. ;) Had ergens gelezen dat planten reageerden op geluid en sinds ik wel in deze theorie geloof wil ik het zeker eens proberen.

 

Tekort aan aandacht zullen ze zeker niet hebben.

 

gtz chuck

Share this post


Link to post
Share on other sites

zelden klassiek, wel klassiekers ;)

 

Deze dames gaan een pak cultuur meekrijgen

 

voornamelijk rock, metal, en alles wat goed klinkt in men oren (en daar durft zelfs wel eens een nummer van beethoven of mozart bijkomen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ac/dc jaren 70 dat kunnen we toch ook niet meer echt modern noemen eh :wOOt

 

Misschien als ze goed hun best doen dat er wel een nummertje kan aangevraagd worden ;)

 

gtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

bob marley ;) :wOOt

nog veel succes met uw kweek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Flowerpower muziek ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

marley zit onder andere tussen rastafar

 

Voor de rest niks te melden, heb alleen een zeiltje over de grond gespannen om uitdroging tegen te gaan.

 

gtz chuck

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heya,

 

Erg grappig die boxen bij de planten.

Straks hang je niet door geurhinder, maar door geluidshinder. ;)

Het begint vooral bij het zoeken naar een goeie plant.

 

groets esko,

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha ;) stel je voor. Mja dan zouden er al lang klachten moeten geweest zijn want ik ben niet echt iemand die zijn muziek stilletjes luisterd :wOOt Zoviezo zal ik over een aantal dagen gaan kieze met welke plantjes ik zal verder gaan. Wou van de 10 er toch 5 overhouden. Dus moesten er toch 7 vrouwtjes komen dan zullen nog maar de 5 besten in de kast blijven, anders is een warboel bij het scroggen.

 

Heb vandaag de plantjes omgepot naar 11 liter potten met grow mix & perlite van plagron. Ik laat ze vandaag op hun gemak settelen en morgen geef ik plagron roots mee.

Voor de rest is alles in orde. Temperatuur ligt max 33° en min 17° en de LV zit nu tussen de 40 en 60%.

 

gtz chuck

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag nieuwe update

 

Plantjes zien er redelijk goed uit, het derde dek begint nu schoon vorm te krijgen. Momenteel staan ze in 11L potten met growmix met perlite van plagron. Ze krijgen elk zo een 150 a 200ml om de twee dagen met 1ml/l alga grow.

 

De luchtvochtigheid ligt wat aan de lage kant, dit probeer ik al te verhelpen door wat bekertjes met water in men kast te plaatsen. Voor men afzuiging heb ik ook een dimmer gekocht, zodat deze nu langer kan bollen met stukken minder lawaai.

Temperatuur is max 34° en min 20° al moet ik zeggen dat het zelden gebeurd die 34°.

 

Hier een paar fototjes.

 

med_gallery_12538_4233_291587.jpg

 

 

 

med_gallery_12538_4233_121206.jpg

 

 

 

med_gallery_12538_4233_105055.jpg

 

 

 

med_gallery_12538_4233_183144.jpg

 

 

med_gallery_12538_4233_55843.jpg

 

 

med_gallery_12538_4233_243459.jpg

 

 

 

Het lijkt ook of sommige blaadjes lichtjes omkrullen. Kan iemand zeggen of dit ernstig is of waar het aan zou kunnen liggen? Ik denk zelf dat het komt omdat ik geregeld met een sproeier mijn bladeren vernevel.

 

GTZ CHUCK

Share this post


Link to post
Share on other sites

plantjes zien er mooi uit :punk:

doe zo verder chuck :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi iedereen

 

Het is alweer 6 dagen geleden dus zal maar een update doen. Van de 10 plantjes blijven er momenteel nog 9 over. Ik heb ene in quarantaine gezet omdat ik merkte dat er fruitvliegjes uit de grond kwamen.

 

De overige 9 doen het prima, ze beginnen nu ook echt te schieten. Zondag hadden ze voor de 2de maal plagron roots meegekregen.

1x per week sproei ik ook met phyt amin. Verder krijgen ze vanaf vandaag 250 ml per plant (200ml ervoor) met 2ml/l alga grow. Lamp hangt ook een 25-tal cm van de planten af.

 

Ik heb de hoesjes van de grond afgenomen om zo wat men LV op peil te houden. Ik merkte dat met de hoesjes de LV echt veel te laag was.

 

Waarschijnlijk ga ik ze in het komende weekend toppen of is dit nog te vroeg?

 

Voor de rest valt er niks te melden. Ben echt super trots op mijn plantjes en vind zelf dat het tot nu toe goed aan het lopen is. (hout afkloppen)

 

Enjoy :verrygood

 

med_gallery_12538_4233_56052.jpg

 

 

 

dit was 3 dagen geleden getrokken.

 

 

De rest is van vandaag.

med_gallery_12538_4233_158460.jpg

 

 

 

 

med_gallery_12538_4233_290149.jpg

 

 

 

 

med_gallery_12538_4233_271671.jpg

 

 

 

 

med_gallery_12538_4233_154012.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze gaan hartstikke mooi :verrygood

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit gaat de goede richting op ;)

internodes zitten kort op elkaar :verrygood

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx voor de replies :verrygood

 

@kozztje: ja het is echt prachtig om te zien hoe kort de internodes op mekaar zitten ;)

 

@biokweekleek: Ik hoop op 5 vrouwtjes. 4 is het minimumal gaat het ook met minder.

 

gtz chuck

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...