Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
BAS22

Politie Ruimt Hennepkwekerijen

Recommended Posts

Politie ruimt hennepkwekerijen

 

STEENBERGEN: De politie trof in een woning de Slagblok een hennepkwekerij aan. Dat gebeurde donderdagavond 20 december. De politie kwam de kwekerij op het spoor door tips en warmtemetingen. Er werd niet opengedaan op aanbellen. De politie forceerde daarom de voordeur van de woning. Eenmaal in de woning bleek er toch een 29-jarige man aanwezig te zijn. De plantage was op de zolderkamer ingericht en bestond uit circa 150 planten.

 

In overleg met de Officier van Justitie heeft de politie de plantage ontmanteld, waarbij al het kweekmateriaal en de planten in beslag genomen zijn. De planten zijn voor de bewijsvoering bemonsterd. Daarna zijn al deze goederen vernietigd. Ook is gebleken dat er illegaal stroom werd afgetapt, waarvan het elektriciteitsbedrijf Essent inmiddels aangifte heeft gedaan.

 

De politie arresteerde twee personen, de 27-jarige bewoonster van het pand en een 29-jarige man uit Roosendaal. Zij worden verhoord over hun betrokkenheid bij de hennepkwekerij.

 

ZEVEBERGEN: De politie doorzocht donderdag 20 december een woning aan het Arkelhof op basis van de Opiumwet. Er was op het moment van de inval niemand aanwezig en er zijn dan ook (nog) geen arrestaties verricht. Op de eerste verdieping werden in vier ruimtes volledig in werking zijnde hennepkwekerijen aangetroffen. Het ging in totaal om 313 planten volwassen planten en 8.380 stekjes. Medewerkers van Essent stelden vast dat de elektriciteit illegaal werd afgenomen (vóór de meter langs). Om die reden is de elektriciteit voor de gehele woning afgesloten en is de meter gedemonteerd.

 

De hennepteelt wordt door de politie aangepakt omdat er in vele gevallen sprake is van diefstal van elektriciteit, brandgevaar en (stank)overlast. Ook blijkt dat steeds meer zware geweldsdelicten in verband zijn te brengen met hennepkweek en dat de georganiseerde criminaliteit meer invloed krijgt. De politie krijgt veel tips binnen via de meldlijn Meld Misdaad Anoniem (0800-7000). Deze tips worden vervolgens gecombineerd met eigen recherche onderzoek en informatie van de deelnemende partners in veiligheid zoals woningbouwverenigingen, elektriciteitsbedrijven etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

warom hebben we hier de achtelijke kut gewoonte om onze buren aan te geven. volgens mij deden we iets meer dan 60 jaar geleden hetzelfde. ik hoop dat het beleid binnen nu en heel snel weer wat beter wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
313 planten volwassen planten en 8.380 stekjes. (vóór de meter langs)

Sorry, 50.000 op zwart en verloren.

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hebben wij hier geen mensen met 150 plantjes ? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed dat de pliesie er wat aan doet, er is een verschil tussen hobbykweken en het feit dat de maffia grootschalige kwekerijen opzet voor vele miljoenen. Bovendien vind ik stroom aftappen not done.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jackgaard

ik ben het niet helemaal met je eens.

niet dat ik zelf zoveel dames heb staan hoor, maar nederland vraagt er zelf om.

hoeveel denk je dat er per dag in alle CS verkocht wordt?

alleen de hobbykwekers krijgen dit nooit bij elkaar gekweekt hoor.

dus als mensen 1000 planten neer zetten, van mij mogen ze, ik heb er geen afgunst tegen.

laat ze lekker doen, nederland vraagt er zelf om.

dus jammer dat deze persoon gepakt is.

 

greetzzzzzzz Blowertjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

daar ben ik het wel mee eens, maar dat is weer de "kromme" wet van nederland.

als je ergens 1000 planten hebt staan, om de CS te voorzien, ken je moeilijk je stroom betalen, toch?

dan wordt je zeker gepakt.

hier kennen we heel lang over doorgaan, ik vindt diefstal ook niet goed, maar de wet vraagt er eigenlijk zelf om.

 

greetzzzzz Blowertjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites
goed dat de pliesie er wat aan doet, er is een verschil tussen hobbykweken en het feit dat de maffia grootschalige kwekerijen opzet voor vele miljoenen. Bovendien vind ik stroom aftappen not done.

 

En wat met alle mensen die gewoon een lekker weedje willen roken?! Af en toe eens een andere, wat als je oogst een mislukt door ziekte/diefstal/vernieling/heck politie zelf. Er moet gewoon groot gekweekt worden. Als de overheid hier echt iets wilt tegen doen moet ze gewoon toegeven dat we niet meer zonder kunnen! Er zal ALTIJD wel iemand beginnen met (grootschalig) te kweken.

 

Goed dat de politie wat doet precies? Ik zie (nog altijd trouwens!) nog altijd niets veranderd tov vroeger.

 

En daar gaat het toch om, de bedoeling is toch dat er met die 'Mafia' iets gedaan word, jij leeft in een droomwereld de mafia loopt nog altijd vrij rond, en hierbij doel ik niet enkel op de mafia die onbekend is.

 

^^Van mij mogen de politie deze oorlog verliezen, wat ze trouwens al gedaan hebben, zolang ze aan het aanbod knoeien bereiken ze toch niets, de vraag blijft stijgen, mensen zijn zelf bereid om deze dage met 'mindere' kwaliteit te doen! ;) zegt dat niet genoeg?

 

Mijn mening: als ze toch niets kunnen veranderen, laat ze dan een andere aanpak proberen. Maybe kunnen ze eens bij de vraag naar cannabis iets veranderen.

 

Zoals ze nu bezig zijn zie ik een herhaling van de USA, daar word namelijk meer cannabis gebruikt dan bijvoorbeeld in EU.

 

Achjah, leven jullie allemaal verder in een droomwereld maar ga niet op 'De Mafia' of 'Criminelen' zagen, de echte criminelen zijn onze/jullie overheid.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mijn mening: als ze toch niets kunnen veranderen, laat ze dan een andere aanpak proberen. Maybe kunnen ze eens bij de vraag naar cannabis iets veranderen.

 

daar ben ik het volledig mee eens, daar ligt de oorzaak vh probleem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...