Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
peacheken

10 Killing Fields Zaad

Recommended Posts

Hallo allemaal,

nu de vorige ronde zo goed als afgerond is, is het tijd voor een nieuw verhaal.

Maandag hebben we 10 KF zaadjes in hun pitpot gedaan in jivy's (of zoiet), op stekgrond gezet in een soort goedkope stekkenbak. De pitpots zitten volledig ingegraven in de stekgrond in de jivy's.

Ik heb de zaadjes behoorlijk diep in de pitpots geduwen en een dun laagje grond erover gestrooid om het putje weer volledig te dichten, niet aangedrukt weliswaar! Enkel gestrooid en afgestreken.

 

Ondertussen beginnen de eerste vijf zaadjes reeds hun kopje boven te steken en de snelste rechten zich al mooi.

Na de stekbak denk ik ze eerst nog over te potten naar 2,5L potten vooraleer ze in hun definitieve pot van 10L te zetten. Ik hoop hun geslacht te kunnen bepalen voor ze naar hun 10L pot mogen, dit zou het iets gemakkelijker werken maken.

En hier dan de eerste foto's:

De stekbak staat op mijn mooie torenconstructie.Op deze stekbak zie je een potje met een stek van een KF-vrouwtje dat ik gehouden had als back-up. Dit ga ik nu mee groot laten worden met de nieuwe zaadjes en zien wat het geeft.

Mijn "mama's" van de KF en de FB die ik had achter gehouden staan beneden in de kast, waartussen ook nog een paar stekken staan van die KF, zowel van de "mama" als van de onbekende. Maar ik denk dat ik die planten ten grave ga dragen. Ten slotte ben ik op zoek naar een KF zoals die die ik in de vorige ronde het laatste heb geoogst, mijn bijouken. Eentje dat meer dan 12 weken bloei nodig had, mooie paarse bloemen aanmaakte, dik en veel. En het is ook een leuk sprietenmodel waardoor ik het beter kan schikken naar het licht vind ik.

 

med_gallery_10466_3224_376224.jpg

 

een "close-up" van de zaadjes die aan het ontkiemen zijn:

 

med_gallery_10466_3224_322962.jpg

 

 

En dat is het voorlopig. De komende weken zal het weer druk zijn.

 

 

Greetz,

 

Peacheken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is nu zondagavond, de zaadjes zijn dus bijna een week ver. En ze doen het alweer goed :bier

Alle zaadjes zijn reeds uitgekomen, en 9/10 hebben reeds hun eerste echte paar blaadjes ;)

Eén dezer dagen zal ik ze overpotten in grond van de vorige kweek gemengd met nieuwe grond. Dit alles nog eens behandeld met schimmels en bacto, een kleine grondbehandeling m.a.w.

De Ph- werkt me eigenlijk serieus op het systeem en 'kheb niet het gevoel dat het veel uitmaakt, maar ja, ik heb me voor vorige kweek een fles gekocht, dus ik vrees voor nog vele kweken te hebben. En je kan dit spul zo niet direkt voor iets anders gebruiken hè.

Zolang ik niet start met voeding geef ik water verrijkt met Ph- en bacto dus, alsook met wortelstimulator en yucca, aangezien ik er toch heb staan. Op deze manier denk ik wel een goed bodemleven te hebben zonder het al te complex te maken, een bodempje waar de plantjes graag hun voetjes in zullen zetten

Dat is het voorlopig zowat. Juist nog enkele foto's van de 10 nieuwe KF-kindjes.

 

med_gallery_10466_4216_787057.jpg

 

med_gallery_10466_4216_727984.jpg

 

 

 

Greetz,

 

Peacheken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
De stekbak staat op mijn mooie torenconstructie.

 

Hahaha!! Waarom leg je er niet gewoon halverwege een plank in? Dan krijgen die andere planten tenminste ook nog wat licht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

back in da house :)

 

1° @ Miss_J : 'tis gelukt, bedankt !! Je mag Peache euthanaseren.

@ Sannie en het volledige team: bedankt voor de uitstekende service EN prijs/kwaliteitverhouding. Bij jullie is het rijden met een porsche voor de prijs van een geit, zonder lang te hoeven wachten op de levering.

 

2° Mijn kweekje is mooi verlopen uiteindelijk, ook al heb ikzelf behoorlijk wat stress meegemaakt.

Een opbrengst van ongeveer 1 gr/W. Foto's heb ik er niet van. Door het klooien met geslachtsbepaling heb ik vrij grote planten verkregen, die 1gr/W heb ik uit 6 plantjes gehaald. En de werking is ook in orde: ik voel het als ik één heb gesmoord (is al veel waard), maar ook mijn vrienden bevestigen het. Over de smaak kan ik moeilijk oordelen, maar daar kan ik garanderen dat de reacties van mijn vriendjes echt wel uitstekend zijn!

Ik heb in dit kweekje een "nieuwe" topvorming kunnen zien op 1 plant. Het waren geen toppen die als het ware mooi rechte, dikke, lange vingers vormden. Ze werden ook lang en dik, maar met in verschillende richtingen uitstekende fijne korte vingers opgebouwd uit allemaal kleine bloemdeeltjes die zich gevormd hebben door vanuit de zijkanten van de toppen verder naar het licht te groeien. Die smalle vingertopjes zijn trouwens zeer sterk, ze breken niet direkt af. Ook niet nu de weed droog is. Toevallig is dit ook een lange bloeier (11 weken) en nu heb ik er dan ook een mooie mama van staan. Qua kleur is ze gewoon groen. Een mama waar ik uiterst tevreden over ben.

 

3° Al bij al ben ik vrij nonchalant te werk gegaan, naar gewoonte :o

Met deze ervaringen begrijp ik niet dat er nog growers zijn die andere methoden gebruiken dan het "simpele" model van Sannie. Een echt groene jongen, volledig biologisch.

Ge neemt nen pot, ge doet er grond in vermengd mee schimmels en behandeld met bacto-water. Verder nog wat groei- en bloeivoeding en pk-booster als stevige basis (op de juiste periodes natuurlijk), zelf vulde ik nog aan met wortel- en bloeistimulator en houd ik ook nog de ph iet of wat op peil ( 1/2 jaar geleden heb ik eens ge-experimenteerd om te weten hoeveel ph-min ik nodig had /l water en dit houd ik nog steeds aan, zonder dat ik ondertussen verder nog enige controle heb gedaan), en in dienen pont plant ge uw reeds beworteld plantje.

En een beworteld plantje maken is nog simpeler. Ge koopt zaad bij Sannie of knipt stekjes, en ge poot die in nen pitpot, voorzien van schimmels en voorbehandeld met bacto-water. Die pitpots plaats je bovenop een vochtige/natte bodem, nat van het bacto-water in een licht doorlatende en slecht afgesloten bak (plastiek of glas). Een paar dagen later met pitpot in een mini-bloempotje om een klein kluitje te beginnen vormen, en na ongeveer week, week en een half zijn ze klaar om in groeigrond te gaan (gewone grond die men licht begint te voeden met groeivoeding).

Als je met zaad werkt heb je natuurlijk nog de kloterij van het geslacht te moeten bepalen, waardoor het interessanter kan zijn de groeiperiode iets anders te organiseren, maar qua growen verandert er eigenlijk niks.

En voor al mijn spulletjes kan ik terecht op 1 adres: Sannie en het wietforum.

 

Als ik dit vergelijk met wat ik hier soms op de site lees aan chemische sturingen / regelingen, 'krijg koppijn als ik al aan al dat werk denk. 'tis eigenlijk nu al te veel naar mijn goesting. 'tis leuk boer en tuinder te spelen, chemicus, dat gaat me toch wel te ver. En zeker als ik nu zelf kan vaststellen wat het oplevert met relatief weinig moeite.

 

 

4° Nu ik het zo wat beet heb om te kweken (ik ben nu aan nog een rondje killing fields begonnen met stekjes van mijn mama dus) heb ik nieuwe plannen (zaten al langer in het hoofdje ;))

Mijn uiteindelijke bedoeling is 2 mama's te hebben (niet omwille van de nederlandse wetgeving, 'kben en woon nog steeds in :D, voor altijd 2 soortjes.

Ik ga voor de combinatie met herijuana, de zaadjes liggen reeds klaar :D

Dan zal ik een kort en een langbloeiend soortje hebben, een sterk (herijuana) en een behoorlijk (KF) weedje :yummy:

De combinatie van lang en kort bloeien lijkt me ook een gouden zaak in rendementsoptimalisering. Ik heb nog niet de bewijzen (ervaring), maar ik denk dat ik, door elke keer een kweek te doen met de 2 soortjes tegelijk (50/50), het onderste uit de kan kan halen. Het systeem bestaat er dan uit dat de KF ervan profiteert dat de Herijuana er na 8 weken reeds vantussen is. Op die manier kan er voor nog een 3 tal weken veel meer licht tot bij de toppen van de KF komen, zeker als men dan nog wat herschikt. In de eerste fase concentreer je het licht dan ook meer op de heijuana.

De herijuanazaadjes zou ik eerstdaags "planten" met de bedoeling tegen dat de huidige KF klaar is (moet nog beginnen bloeien) stekjes te kunnen hebben van de herijuana voor geslachtsbeapling en om een mama te kunnen overhouden.

 

5° Heden ten dage is mijn "kleerkast" al iets professioneler ingericht, geen zelf in elkaar geknutselde torens meer zoals tijdje geleden. 'kzal me hierbij voornemen binnenkort effectief de zaadjes te zetten en dan foto's te nemen van het geheel van voorgroei-, mama- en stekinstallatie (kleerkast).

Kan iamand me wel op weg helpen hoe terug foto's in te brengen in een topic. Met alles vernieuwd te zijn ben ik het kwijt. Ik vind het boompje niet meer terug en loop verloren.

 

 

Greetz,

 

Peacheken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch tof dat je nog even neerzet wat de uiteindelijke resultaten zijn geworden :D

Het afzuren mag je ook gaanv vergeten op de manier waarop je nu kweekt.

 

Het idee van de heri en KF samen zodat de KF nog een aantal weken rondom licht krijgt vindt ik een uitstekend plan.

De help knop rechts bovenin legt je uit hoe je fotos kan plaatsen.

 

Veel rook plezier

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het afzuren mag je ook gaanv vergeten op de manier waarop je nu kweekt.

 

de helpknop rechts bovenin legt je uit hoe je fotos kan plaatsen.

 

 

greetz sannie

 

Sannie, ge zijt een schatjen. 'kben blij dat jen experiment met niet meer afzuren zo goed is verlopen :D Dit was nog een werkje dat me echt dégoûteerde.

ah, de HELPknop :)

 

Sannie, t.a.v. wat jullie bieden is het eigenlijk maar een kleine moeite af en toe toch maar eens verslag uit te brengen, zeker daar de filosofie die jullie hanteren en die achter het wietforum schuil gaat zeer waardevol is: eerlijke handel EN geen "bescherming van intellectuele eigendommen" zoals men dat wel eens noemt. Terwiijl ik opleiding volgde aan een opleidingscenter (VDAB) kwam ik zelfs leraren tegen die hun kennis niet wilden delen omdat ik hun cursus niet volgde, een houding die men vandaag in vele contexten tegen komt en waar dus het wietforum en sannieshop een uitzondering in zijn.

Het leuke is dat jullie hier ook mee bewijzen dat eerlijke handel in openheid evengoed rendeert als het traditioneel kapitalistisch handel voeren.

 

Het is eigenlijk niet echt mijn ding meewerken op een forum, maar in gegeven context werk ik graag mee, en ik beloof dan ook, toch op zijn minst, verslag uit te brengen van de resultaten met een beschrijf van hoe ik ongeveer te werk ben gegaan.

 

 

Greetz,

 

Peacheken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

peacheken 1 gram per watt en geen foto's ervan :D

 

Ik had die graag gezien hellaas !

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijkt es aan, met de opstart van de herijuana en het nemen en verwerken van de fotos hiervan merk ik een foto te hebben van zo'n topje met van die uitstekende vingers:

 

med_gallery_10466_4216_358985.jpg

 

 

'kheb ook nog een fotootje van de mama genomen vandaag, afkomstig van hetzelfde stekje als het "vingertopje".

 

med_gallery_10466_4216_167155.jpg

 

 

greetz,

 

Peacheken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...