Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

wietplant lowryder

2x Lowryder 43watt Spaarlampen

Recommended Posts

Het kweekvirus :verrygood , idd ik denk dat ik daarmee ook besmet ben ;)

Ik wil zoieso buiten gaan proberen met lowryder en rebelshack #5

Ook wacht ik even totdat sannie buitensoorten in het assortiement krijgt.

Binnen in het kastje zal het ook wel het hele jaar doorgaan denk ik. ;)

Heb jij ook nog plannen voor buiten?

 

Grtz Lowryder :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb jij ook nog plannen voor buiten?

 

Ja zeker :verrygood Als ik straks mijn lowryder kweekje achter de rug heb ga ik de early bud zaden zaaien in

mijn hokje om wat mooie moeder planten te gaan kweken zodat ik straks stekken genoeg heb voor

een Guerilla kweek. Voor in de tuin heb ik verschillende soortjes zoals purple pineberry, purple widow,

early misty en dan heb ik ook nog lowryder#2 zaden liggen en deze wil ik gebruiken voor een zaden kweek.

 

Hier nog mijn zaden collectie voor 2008 ;)

med_gallery_6975_3646_88260.jpg

 

 

Gr

Emilio

Share this post


Link to post
Share on other sites

:verrygood daar kun je mee vooruit emilio.

Hopen dat we een mooie zomer gaan krijgen want die heb je wel nodig met zoveel zaden.

 

Grtz Lowryder ;)

 

Wat nu weer ;)

 

Nu zie ik in eens wat gele plekjes op een blad en een bruin puntje op het blad.

Weet iemand wat het kan zijn?

Ik heb gisteren wel water gegeven en het liep er onder uit.

Ook staat de lamp ongeveer 2 cm van de plant met een fan er kort op.

Kan dit een van de problemen zijn?

med_gallery_14707_4177_1218166.jpg

 

med_gallery_14707_4177_447625.jpg

 

 

Grtz Lowryder :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het maar een blad of zie je dit bij meer bladeren?

Als het maar bij een blad is zou ik me nu nog niet druk maken.

 

Gr

Emilio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is er met water geven niet wat voeding op gekomen ?

 

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites
Is het maar een blad of zie je dit bij meer bladeren?

Gr Emilio

 

Bij dit blad is het het ergste, als ik goed kijk zie ik het wel licht bij meerdere bladeren.

 

Is er met water geven niet wat voeding op gekomen ?

TnT

 

Ik geef de planten geen voeding, alleen maar regenwater, kan het niet zijn dat het te veel water is geweest.

 

Grtz Lowryder :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat kan

Of het zit in het probleem dat je geen voeding geeft ?

 

ALs de planten te weinig uit je grondje kunnen halen halen ze de reserves uit je bladeren

 

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan wacht ik even met water geven kijken of het probleem verminderd,

en anders kan ik het beste groeivoeding halen of niet?

Welke raden jullie mij aan, er zijn er zoveel.

 

Grtz Lowryder :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je nog steeds in de groeifase zit, terra vega van Canna. Als je al in de bloei periode zit terra flores ook van Canna. Maar ja, ieder zijn eigen voorkeuren, de een wil biologisch, de ander zweert bij een ander merk. Ik ben van mening dat iedere kweker, hoe groot of hoe klein dan ook, in het bezit moet zijn van wortel stimulator en wat groei en bloei voeding. Niet omdat je het moet gebruiken, maar gewoon, voor gevallen als dit.........

 

Laat je anders goed informeren in de GS, daar weten ze vast meer van de NPK verhoudingen e.d.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat voor voeding je wilt moet je inderdaad zelf kiezen. Zelf heb ik voor de eerste keer voeding van Hesi gekregen en sindsdien gebruik ik dat omdat het me wel bevalt. Pas op met klakkeloos info van de growshop overnemen, want die hoeven ook niet altijd het beste met je voor te hebben (hun eigen portemonnaie daarentegen...). Dat geldt natuurlijk niet voor alle shops, maar uit eigen ervaring weet ik dat het wel fijn is om eerst zelf wat research te doen voor je iets aan iemand bij de shop vraagt. Dan weet je in ieder geval ongeveer waar je het over hebt. Succes ermee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks allen,:verrygood

Ben men eigen even aan het verdiepen in de voeding dus alle info is welkom, weet even niet wat ik nu het beste kan doen en heb geen zin om bakke met geld uit te geven voor dat enkele plantje wat ik kweek.

Ben wel van mening als ik voeding moet gaan geven om iets goeds te kopen waar ik wel even mee vooruit kan en een bologische voeding.

 

Grtz Lowryder ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een flesje voeding van 5-10 euro heb je er zo uit...

 

En die gele plekjes, tja, kan zoveel zijn, zou me er niet echt druk om maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is waar wat je zegt LordQuas,

 

Het gaat me ook niet om 10 euro, maar vaak in een GS bieden ze allemaal middellen aan en dan ben je zomaar 40 euro kwijt, heb je wel van alles maar dat hoeft van mij niet. :verrygood

Ik zat te denken aan DEZE, uit sanniesshop. Zou die goed genoeg zijn zonder allerlei andere voedingen aan te schaffen?

 

Grtz Lowryder ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi, ff aan het zoeken geweest:

 

Denk dat het licht aan een kalium tekort. Hier ff een plaatje;

 

gallery_14391_4119_3787.jpg

 

 

 

(info verkort orgineel orgineel hier)

 

Symptomen

 

Bij een gebrek worden de bladgroenkorrels in de middeloude bladeren (onder de bloeiende top) afgebroken en wordt de magnesium naar de jonge delen getransporteerd. Je ziet dan soms vage, wolkachtige gele vlekken tussen de nerven, chlorose genaamd.

 

Ontwikkeling

 

In chronologische volgorde:

 

* de eerste 3 – 4 weken zijn er geen symptomen zichtbaar, de plant groeit goed en is mooi donkergroen.

* Rond de 4de tot 6de week worden de gebreksymptomen zichtbaar. Er treden dan kleine roestbruine necrotische vlekjes en/of wolkachtige gele vlekken tussen de nerven (chlorose) in de middeloude bladeren op. Kleur van jonge bladeren en de ontwikkeling van de bloemen is normaal.

 

Oorzaken

Magnesium tekorten komen relatief vaker voor dan andere gebreksziekten. Behalve door een tekort aan magnesium, kunnen bladproblemen ook optreden bij normale of hogere gehalten aan magnesium in het medium. Dit komt omdat de opname van magnesium dan geremd wordt door de volgende omstandigheden:

 

* Te nat, koud en/of te zuur wortelmilieu.

* Hoog gehalte aan kalium, ammonium en/of calcium (bijv. veel kalk in het leidingwater of kalkrijke kleigrond) ten opzichte van magnesium.

* Te klein wortelstelsel en zware plantbelasting.

* Hoge EC in het medium, geremde verdamping.

 

Oplossingen

 

* controleer de temperatuur, vochtigheid, EC en de PH van je medium.

* als je geen samengestelde meststof voor cannabis gebruikt zou je deze aan kunnen schaffen om zo de planten bij te voeden.

* Als er toch een tekort mocht zijn kan je het beste spuiten (bladvoeding) met 2% oplossing bitterzout

* Via de wortels is bitterzout een anorganische oplossing voor Hydro en Kieseriet op aarde. Organisch is stalmest of kalkoenenmest een oplossing.

* Corrigeer eventuele oorzaken. Bij een lage PH tijdelijk een hogere PH van het gietwater aanhouden. Bij een te hoge EC spoelen en/of tijdelijk alleen leidingwater druppelen.

 

 

 

Dus je zou uiteindelijk voor de fles voeding kunnen gaan of...goedkoop en echt volledig bio. gaan voor de mest. Probeer daarnaast ook nog de lv. iets omhoog te krijgen met een natte handoek in het bakje water zodat het water als het ware omhoogkruipt en verdamt.

 

En voor de rest doe je het vrij goed (op het licht opkrullende blad na). :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hartelijk dank dezolder :verrygood

 

Dit is precies het probleem wat bij mij voordoet, het staat geschreven zoals bij mij het geval is.

Ik ga gelijk kijken voor een voedingsmiddel.

Thanks....

Grtz Lowryder :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een vraagje, ben ik naar de GS geweest voor BLOEI voeding.

Nu hadden ze geen BAC alleen HESI. ( 1ltr verpaking, de rest was 5 of 10 ltr)

Nu kom ik thuis en zie dat het BLOEI COMPLEX is. :verrygood

Kan ik dat ook geven omdat een lowryder gelijk begint met bloeien?

 

Grtz Lowryder :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

da's een intresting vraag,

maar het lijkt me wel dat ze eerst genoeg N mee moeten krijgen.

ze groeien tenslotte ook.

een leuk onderzoekje eigenlijk.

ik ben benieuwd wat anderen hier van zeggen.

weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

plantje ziet er goed uit hoor

mooi donkere bladeren

wat houdt bloei complex in ??

ik denk dat bloei voeding wel goed is omdat lowryder zowat meteen begint te bloeien als hij/zij uit zaadjes komt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klik HIER voor de uitleg van HESI BLOEI COMPLEX. (op deze pagina wat naar beneden scrollen dan kom je het tegen)

 

Volgens mij is het ook wel goed maar weet het niet zeker.

 

Grtz Lowryder :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een goed grondje koopt en daar 10 % wormenmest aan toevoegd hoef je de eerste weken niet te voeden.

Daarna kan je langzaam als de bloei begint de voeding opbouwen en zo tot 1 week voor het einde verder gaan

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je een goed grondje koopt en daar 10 % wormenmest aan toevoegd hoef je de eerste weken niet te voeden.

Daarna kan je langzaam als de bloei begint de voeding opbouwen en zo tot 1 week voor het einde verder gaan

 

TnT

Waar vind je dat juist? Gewoon wormen uit je tuin gaan halen ofzo?

Moet je de lowryders nu bloeivoeding geven of ook nog groeivoeding?

Nog veel succes wietplant lowryder! Goed bezig :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt ook zakken wormenmest kopen van bv plagron.

 

Gr

Emilio

Share this post


Link to post
Share on other sites

of je scheit gewoon ff op je plantje heeft die ook genoeg bio voeding.

 

ok nu ff sirieus...

 

Als je echt lekkere goede wiet wil kun je het best de flacon terrug brengen want zonder de rest van de voedinglijn zal je er niet heel veel aan hebben. Want je hoofd ingredienten van je voedig zijn npk n is voor de groei en p en k voor de bloei. Dus als je een bloei middel hebt zit hier meer pk in en minder n en andere stoffen, en is zo ongeschikt.

 

Mijn advies is dus breng de fles terrug en en bestel de goei, bloei en de pk13/14 van sannie of de top stimulator.

 

p.s. kippenmest heeft de beste pnk verhouding als je wat GEDROOGDE kippenmest of kan krijgen is dit goedkoop en heel voedzaam. (het is belangrijk dat dit gedroogd is want anders zijn de schadelijk stoffen nog niet verdwenen).

 

nog een andere optie zou zijn: Een extra zak wormen mest kopen en daar de planten mee voeden en daarna de fles bloei complex van hesi gebruiken maar ik zou dit afraden

 

gr. DZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de info allemaal :D

 

Ik ga even bekijken wat ik ga doen, ben terug geweest naar de GS maar die hadden geen GROEI voeding van 1 ltr. :verrygood ik heb de bloeivoeding toch maar gehouden, misschien komt ie nog wel eens een keer van pas.

Ik kijk het wel even af, misschien voor de volgende ronde wat meer spullen in huis halen.

Kan ik me tot die tijd mooi even verdiepen in alles wat ik nodig heb.

 

Grtz Lowryder :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja idd gewoon even af kijken, gewoon bloeivoeding geven :D (Het is een experiment)

 

Gr

Emilio :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...