Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

wietplant lowryder

2x Lowryder 43watt Spaarlampen

Recommended Posts

Lowryders hebben niet zoveel voeding nodig volgens mij.

Afbloeien gaat trouwens perfect met die spaarlamp, hou ze gewoon tot het einde op 18*6. Ze zijn toch autoflower...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lowryders hebben idd niet zo veel voeding nodig, ik heb al verschillende lowryder kweekjes op dit forum gezien waar ze het alleen met potgrond moeten doen ;)

 

Greetz

Emilio

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi,

 

Nog ff wat de voeding betreft ja kan het idd zonder doen maar dan heb je wel zwaar voorbemeste potgrond nodig anders loop je allerlij terkorten bij de palnten op en anls dus gebeurt heb je wel een probleem zoals gele bladeren enz.

 

Het best kan je niet naar een tuincentrum gaan het is namelijk even duur en minder goed. Het best kan je ff op internet of in de growshop deze 3 voedings middelen kopen; canna floris groei, Canna floris bloei en pk 13/14. Dat zijn de kern middelen die je nodig hebt. En kosten allemaal ongeveer 10 euro per stuk. De eerste is alleen voor de groei en de andere 2 voor de bloei dus je kan b.v. alleen eerst de groei kopen en later de bloei.

 

Verder als dat al te duur is dan je allerlij soorten mest gebruiken koeienmest paarden mest enz. maar wel met MATE. Over bemesten is ook geen goede zaak.

 

Voor de rest ff goed de forums lezen.

 

gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vandaag cocopeat potgrond gekocht en hydrokorrels.

De hydrokorrels wil ik een klein laagje in een bak ( 6 liter bak) doen en daarop de cocopeat potgrond. of misschien mengen, moet ik nog even bedenken.

Dan kan daar straks het plantje in komen staan.

Foto van de potgrond en hydrokorrel....

med_gallery_14707_4177_156370.jpg

 

Reacties en tips altijd welkom, ;)

Grtz lowryder :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi,

 

je bent al weer een stukje verder op weg. Maar de cocos is wel een goede keus alleen er zitten wel weinig voedings stoffen in. Dus je zal hierbij wel moeten bijvoeren. En verder kan je het best een klein laagje hydrokorrels Een paar korrels onderin de pot doen en eventueel ook bovenop. (dit zort dat je aarde beter vochtig blijft en niet uitdroogt). En NIET erdoorheen daarvoor heb je perliet, kalk enz. Want de hydro korrels zijn veel te groot.

 

Gr en succes alweer ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo, heb je al wat meer licht, of blijft het bij 12W ? Want anders denk ik dat je met een grammetje of twee al blij moet zijn ;).

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

foto's :bier ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over budget voeding kun je hier beginnen met lezen.

Zelf voeding maken is niet makkelijk. Vooral in kleinere potten kun je al snel met een tekort of overschot zitten, om niet te spreken van de pH. Doseren is moeilijk.

Een paar brandnetels in een emmer water stinkt verschrikkelijk, maar is wel goed voor stikstof (N). In de bloei heb je meer Kalium nodig. Goed, lees de link hierboven er maar op na. Goede sticky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Persoonlijk zou ik voor een composthoop gaan, dit is alleen wel op lange termijn...

Ik heb hier net heel veel over gelezen in het boek:

 

MRIJUANA outdoors Guerilla growing door Jorge Cervantes, is te koop op BOL.com.

 

Gr en succes..

Share this post


Link to post
Share on other sites

update.....

hallo allemaal, wederom bedankt voor jullie reacties.

keesthemad: ik heb er nu een 23watt 1500 lm (geeft licht voor 120w) ingehangen.

 

dezolder: had de grond al gemengd met wat hydrokorrels, daarna las ik pas dat dit eigenlijk niet moest zo omscheef je. Kan het er nu niet meer uithalen, het zijn er ook maar een paar.

 

white tooth:Ik heb de topic gelezen over de voeding en er staat goeie info bij. ;)

 

Ik heb gisteren het plantje overgepot in een 6 literbak, heb 50% gewone potgrond gemengd met 50% cocopeat en er een paar hydrokorrels doorheen gedaan. Onderin de pot zit ook een laag hydrokorrels.

Ook had ik nog een bakje pieren staan in grond wat dus vol wormenmest zit, die heb ik er ook doorheen gemengt met pieren en al.

Ook heb ik gisteren nog een zaadje gezaaid in zaai en stekgrond.

Plantje 1 is goed op weg, nu maar wachten en hopen op een vrouwtje :wOOt

hier dan de foto's.......

Bakje met pieren.

med_gallery_14707_4177_62924.jpg

 

Het eerste plantje...

med_gallery_14707_4177_335807.jpg

 

med_gallery_14707_4177_601004.jpg

 

Hier heb ik hem net water gegeven dus de grond lijkt nogal drassig maar valt mee...

med_gallery_14707_4177_1135090.jpg

 

De nieuwe...

med_gallery_14707_4177_1095348.jpg

 

En zo het totaal plaatje...

med_gallery_14707_4177_1095348.jpg

 

 

Grtz Lowryder en nog fijne feestdagen toegewenst. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
keesthemad: ik heb er nu een 23watt 1500 lm (geeft licht voor 120w) ingehangen.

 

Kap eens met die crap. 120W aan GLOEILAMP, als vergelijking. In het echt is een gloeilamp ongeveer 5% effectief. Dat wil zeggen dat een 120W gloeilamp zo'n 7W aan licht geeft. Jou 23W spaarlamp geeft dus 7W licht. Een HPS van 600W geeft zo'n 350W licht. Op deze manier kun je het WEL vergelijken... Maar goed, voel je niet aangevallen, veel mensen weten dit niet, maar sommigen storen zich er aan...

 

Goed genoeg is het naar mijn mening als je zegt "23Watt fluor of TL"

 

Maar verder even geen gelul, je hebt een mooi plantje...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hier ff een vraag sinds deze kweekmethode bijna hetzelfde is al die van mij. Ik heb 3x 18w spaarlampen op 2 plantjes staan.

 

Ik zie hier dat jou plantje erg mooi van kleur is(donkergroen), mijn bladeren zijn erg licht van kleur. Duid dit op ondervoeding?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan wellicht ondervoedt zijn. Ook is er een verschil tussen foto's met lichten aan en uit. De witbalans is veel anders met als resultaat een verneukt beeld. Zelfs een verschil in flitser is al dodelijk.

 

Maar als je gewone voorbemeste grond hebt dan is ondervoed niet zo snel een feit hoor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er al veel beter uit met die spaarlamp! ;)

Let wel op dat je ze niet teveel water geeft, een zaailing heeft echt niet zoveel nodig.

Liever een beetje verspreidt rondom het plantje, zo kunenn de worteltjes het vocht zelf opzoeken.

 

grtz sed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Sedus ;)

Ik geef nu wat water met de plantenspuit rondom het plantje.

 

Ik heb vandaag de fan verhangen, heb hem nu tegenover de lamp gehangen en vanaf vandaag aan staan. Het zaadje wat ik 22 dec. gezaaid had heb ik opgegraven want het duurde zolang en zag dat deze ook een wortel aan het maken is dus zal een deze dagen ook z'n gezicht laten zien. ;)

Die ik 25 dec. gezaaid had heb ik stop gezet want 3 planten is toch teveel voor dit kastje en aardebak.

De temperatuur hangt nu rond de 27-29 graden als de lamp aanstaat.

Hier weer wat foto's.....

Fan tegenover de lamp...

med_gallery_14707_4177_986199.jpg

 

Temperatuur....

med_gallery_14707_4177_410234.jpg

 

Zij aanzicht plantje.....

med_gallery_14707_4177_1058696.jpg

 

Boven aanzicht plantje....(met flitser :no )

med_gallery_14707_4177_539272.jpg

 

 

Grtz Lowryder :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit! lamp zeker dicht genoeg op het plantje houden, dan komt het allemaal wel goed!

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat het ook wel goed gaat komen bamboe,

hopen dat ik snel kan zien of het een mannetje of vrouwtje is.

De lamp hangt er ongeveer 2cm boven.

 

Grtz Lowryder ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar zijn we weer ;)

Ik heb nu alleen een vraag, de temperatuur loopt nu snel op naar ongeveer 32-35 graden als de lamp aanstaat, dit is dus te warm denk ik.

Ik heb het idee als mijn ventilator aan staat dat dan de temperatuur ook hoger word, kan dat kloppen?

Wat kan ik nu het beste doen?

 

Alvast bedankt, een fijne jaarwisselling en een goed en gelukkig 2008 .

Dat we maar flink wat dames groot mogen brengen ;)

 

Grtz Lowryder :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi,

 

Het klopt idd dat het met je ventilator aan warmer kan worden. Het is namelijk zo dat warme lucht naar boven stijgt. En als je je vantilator aan hebt dat de lucht word verspeid over je hok. i.p.v. naar boven te stijgen. Een oplossing hiervoor zou zijn dat je een luchtdoorstroom in je hokje maakt. B.v. een fan aan de bovenzijde van je kast. Die dan de warme lucht naar buiten zuigt. En onder een paar gaten voor je inlaat.

 

Maar hang anders nog wat extra lampen in je hokje als je dit doet. Dan zal je een veel grotere opbrengst hebben. En leg er ook nog een natte doek in of een bakje water in het hok. Dit zal je lucht vochtigeheid te goede doen. En zo zal je plant beter groeien.

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor de info dezolder ;)

Ik had er al een bakje water in staan voor de LV.

Dit is m'n eerste keer en wil even kijken wat het doet met 1 lamp.

Daarna heb ik nog rebelshack's die ik misschien ga proberen en dan zal ik het hokje weer eens aanpassen.

Ik zal dan wel moeten scroggen denk ik en inderdaad wat lampen erbij hangen.

De ruimte van de kast is wel krap (L30xB30xH170)dus zal er maar 1 kwijt kunnen.

In de zomer wil ik buiten gaan proberen, daar heb ik alle ruimte en ideale omstandigheden. Dit is maar een proef om te kijken of het werkt in zo'n kastje.

 

Grtz Lowryder :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update.....

M'n lowryder staat nu 13 dagen boven aarde, ik kan nog niet zien of het een mannetje of vrouwtje is dus nog even afwachten... :wOOt

De andere zaadjes die ik telkens tussendoor gezaaid had zijn iedere keer mislukt ;)

Ik heb gisteren alweer een nieuwe in de grond gestoken en hopen dat het nu wel lukt.

Hier weer wat foto's.....

med_gallery_14707_4177_50436.jpg

 

med_gallery_14707_4177_500857.jpg

 

Wachten op de witte haartjes.....

med_gallery_14707_4177_496313.jpg

 

med_gallery_14707_4177_820354.jpg

 

 

Wat vinden jullie ervan?? Reacties zijn altijd welkom ;)

 

Grtz Lowryder :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit voor 12 Watt, ik zie zelfs al 7 vingerige blaadjes.

Hij heeft het alleen wel een beetje heet, aangezien de bladranden omhoog krullen.

Gr AH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had er pas een 23watt spaarlamp ingehangen en heb er net een bij gehangen van 20watt.

Totaal hangt er nu dus 43watt aan spaarlampen boven z'n hoofd. Kan kloppen wat je zegt achterhoeker, de temperatuur klimt snel naar de 34 graden dus dat is idd te warm, moet nog even kijken hoe ik dat het beste kan verhelpen. Vandaag is eindelijk een tweede zaadje ontkiemd. :verrygood

Hier een foto van de nieuwe lichtkap....

med_gallery_14707_4177_429395.jpg

 

 

 

Grtz Lowryder :punk:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...