Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

wietplanter

Ph In Je Voedingsvat

Recommended Posts

Als ik een voedingsvat aanmaak op ph 6.0 en de volgende dag nog eens mijn ph meet. Dan is deze altijd minimum 0,6 hoger en heb ik dus een ph van 6.6 en hoger

 

Nu ben ik terug gestart en had een voedingsvat gemaakt met rizothonic (wortelstimulator).

Ik had mijn vat gemaakt op 6.0 en nu terug de dag nadien bedroeg de ph waarde 7,5

IK heb dus wel eerst de rizothonic en de voeding gemengd en als laatste m'n fosforzuur gebruikt zoals het moet.

 

Ik weet wel dat het langerder duurt voordat je zuur effect heeft op je water dan je voeding maar het zou toch geen dag mogen schelen?

want als ik gewoon 8 uur wacht dan is de waarde nog altijd het zelfde. Is blijkbaar altijd de dag na dien dat hij terug ophoog geschoten is.

 

Ik maak dus altijd een voedingsvat de dag voordien voordat ik me'n meisjes water geef. de dag waarop ik ze dan water geef corrigeer ik ze tot de ph aan 6.0 staat.

 

Ik heb ook een goed werkend circulatiepompje en een verwarmingselementje die op 22 graden staat.

 

Is dit nu normaal?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat de ph in een vat veranderd is vrij normaal, enigste wat je kan doen is je vat goed afsluiten zodat er nagenoeg geen verdamping ontstaat.

 

citroax

Share this post


Link to post
Share on other sites
hee wietplanter

kweek jij op aarde/hydro ?

 

 

Hydro.

Maar dat doet er niet toe. Is het zelfde probleem met gewoon water zonder voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de ph in het water is pas na zo'n 30 uur stabiel.

vat volgooien en ph - toevoegen

volgende dag afzuren naar juiste ph waarde.

en eigenlijk 6 uur (ofzo) hierna kun je evt. nog eens afzuren naar de juiste waarde.

Hierna is het water vrij stabiel.

 

Wij mengen in kleinere hoeveelheden de voeding met dit water.

hierbij moet je de ph dus eerst aan de hoge kant houden omdat sommige voedings componenten nog een behoorlijke invloed op de ph waarde hebben..

 

Dit is het voordeel van het aanmaken van de voeding in het vat, je kunt dan de juiste ec waarde bepalen omdat je je water nog niet afgezuurd hebt.

 

greetz weetje van het minilab

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...