Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
PiP

Vraagje Over Wetgeving

Recommended Posts

Wel ik zou komend jaar buiten willen kweken 10zadne kopen neem nu 5mannetjes dan heb ik er 5 over wel mijn 5 dames staan te groeien en er zijn 2 mensen die ze kunnen zien staan (1kan het niet echt zien maar wel ruiken eventueel) en de andere heeft een weide er vlak langs met ee paard op nuja die mensen bellen even leukweg de politie (of het komt op een of andere manier uit) en ze staan op mijn stoep! wat gebeurd er dan nu? want de belgische wet over cannabis is al zo vaak veranderd en ik weet dus niet wat de straf is of eender wat en ik hbe geen idee waar dit te zoeken dus ik vraag eht zo even :D laat ik nog even duidelijk stellen dat eht voor Belgie is :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

in België mag niks, er word soms gedoogt..

indien gedoogt is het 1 plant per persoon

meerdere ben je de sigaar

Zo eenvoudig is het :bier

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach, zet je ze gewoon op dat veldje waar dat paard staat, zijn ze niet van jou he :D :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

njaa ben 90% zeker dat ik geen problemen krijg hoor de kans zit er gewoon in ik vraag me enkel af of het in beslag genomen word, of je de bak in gaat of boete ofzo of hangt het van hobby/echt telen voor verkoop of eigen gebruik af ofzo, zo bedoel ik. Hiermee bedoel ik dus dat ik nog naar het school ga en ik dus niet de bak in wil draaien :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

mischien een kleine boete maar in de'n bak ga je daarvoor zeker niet vliegen , er is nu al te weinig plaats in de gevangenissen hier in belgie dus ge moet zeker geen schrik hebben hiervoor

 

als ze komen dan zal je ofwel waarschuwing krijgen en planten in beslag oftewel een boete maar zeker geen gevangenisstraf :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

Alle volk uit je tuin laten ,en zien dat je niet te dicht tegen je geburen zit ivm stank in bloei),dat helpt HEEL veel :bier

IDD in BE mag niets!!!!!! :D

of je moet geluk hebben dat het Jefke de Garde is ;na een pint is die zo gelijk weg dan :lol:

Maar met de nieuwe politie heb je prijs :specool Alemaal jonge uitslovers voor een lintje op hen kostuum :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke dan :specool ik hbe nog geen strafblad ofzo dus dan kan ik neit zoveel problemen krijgen goed =) dan neem ik het risico wel :bier en ik heb 1 buur maar ( ik woon in een doodlopende straat op het einde) en langs de andere kant veld waar mais komt en da n bos) en mijn broer is samen met het buurmeisje dus dat is geen probleem :D enkel die paardenwei achterin maar normaal is dat ook niets :\ mjaa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen zorgen maken, gewoon doen.

 

Je zal zelf geen boete krijgen, 1ste keer dat je gepakt word ga je voor de volledige vrijspraak.

 

+ je gebruikt enkel voor persoonlijk gebruik, ongeacht of je hebt verkocht of niet! Je hebt GEEN winst gemaakt met die planten!

 

Je steekt alles op het slechte beleid van België, je 'dacht' dat je wel mocht kweken want je mag toch 3 gram op zak hebben (ah da mag ook niet, oei oei dat wist ik niet)

 

Dan kan je met een gerust hart gaan slapen :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

normaal gezien is er geen probleem als het 1plant is voor eigen gebruik (man/vrouw maakt ni uit)

of max 3gr in bezit

 

maar dan nog ze kunnen het meepakken/afpakken als bewijsmateriaal...

als je geluk hebt noteren ze gewoon je naam en laten je verder met rust

maar dit is ook afhankelijk van plaats tot plaats vb: in brussel kan je rustig je jointje roken op straat maar in dendermonde zou ik mij da ni riskeren... :D

 

als straf voor de overtreding krijg je meestal een boete die max. kan oplopen tot +-1000€

bij de echt zware gevallen krijg je boete + werkstraf > 45u

rijden onder invloed boete + rijverbod van min 5dagen

in den bak gebeurd zelden tenzij met (ook) hard drugs te maken heeft...

en natuurlijk heeft je strafblad een invloed op je veroordeling... (enja zelfs een verkeersovertreding)

 

het probleem is eens je gekend bent dat ze je niet gerust laten... :bier

 

Tegen de waalse grens ben ik zelfs al is een veld vol met wietplanten tegengekomen (alleen mannekes)

Volgens mij was dat een proefproject zoals je soms ziet met de mais...

Edited by toxico

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ toxico ==> Niet overal in Brussel kan je zo je jointje roken zonder dat de politie er iets van zegt .

 

ik woon sinds mijn geboorte in brussel , en ik kan u zeggen dat ze hier ook soms lastig zijn voor van die onnozele dingskes zoals een jointje roken op straat , 1 plant of 50g wiet .

 

voor die politieagenten is alles hetzelfde : DRUGS = DRUGS dit is hun antwoord altijd

 

ikzelf heb 2 jaartjes geleden een nachtje cel gehad omdat ik 60g thuis had , na huiszoeking gevonden en na tip van nen onnozele gast en heb hiervoor een boete gekregen en 160 uren werkstraf dus t'is te zien op welke flik je valt

 

bij mij zijn het de mannetjes met de zwarte auto die gekomen zijn ( speciale interventie brigade ) :bier

 

dus je ziet maar , alle regio's zijn niet t'zelfde

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb het over de gewone politie hé

niet de speciale interventie (bob) die zich alleen toespitst op zo van die zaken (netwerken oprollen etc)

de speciale interventie zie je ook geen verkeer regelen...

 

en met 60gr mag je zeker ervan uitgaan dat ze het aanzien als een "mogelijke bende" en is dus een zware overtreding...

 

Maar ik geef u volledig gelijk:

elk gebied/arrondissement heeft zijn prioriteiten hé (inbraak, diefstal, carjacking, etc)

maar uit ervaring weet ik dat het brusselse parket zich niet echt druk maakt om het roken van 1jointje :D

Ben trouwens ook van Brussel :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Euh ik denk dat ze NERGENS in België echte prioriteit van zullen maken van het roken van 1 joint.

 

 

Maar wie rookt er dan ook 1 tje :D :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon doen en geen schrik hebben het is blijf strafbaar het word tenslotte nog altijd gedoogd.Mocht je wautjes aan de deur krijgen .. geen ze een kopje koffie en een koekje :bier hahaha.Je moet een beetje geluk hebben mochten ze voor je deur komen te staan. De een ome agent zeg aach jaah en de andere slingertje op de bon.Meeste de eerste keer dat ze je zouden pakken loopt het vaak met een sissertje af.

 

Net zoals een vriend ( ook Belg) van mij die had 10 plantjes in de tuin staan afgelopen jaar.Ook door de buren gebeld voor overlast van stank.Komt ook de politie ...hij zei gewoon tsjaah ik voer een experiment uit he.Ik wilde eens meer er over weten en te weten komen.Het is puur om te zien hoe zo een proces in zijn werk gaat.Tevens gebruik ik dit experiment voor school ( doet de zelfde opleiding als ik heb gedaan) en hoe kan ik nou leren als ik niets mag kweken enz enz .... ???Het word tenslotte mijn toekomst en mijn toekomstige boterham.Ik zal moeten leren of gaan jullie mij later mijn boterhammen betalen??

 

Ze zijn vervolgs gewoon weer weg gegaan en niets van planten weg of boetes of wat dan ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pfoew ik heb net te horen gekregen dat de politie mijn 2 plantjes heeft weggehaald:( ze stonden bij een vriend zijn thuis die is moeten meegaan voor foto's, vingerafdrukken,.. wat een miserie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ligt er maar net aan wie je tegenover je hebt in zo'n verhaal. Je kan er in Belgie geen peil op trekken wat ze doen.

 

Welke flik, welke officier enz.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...