Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
pukkeltje

Praten Met Je Plantjes?

Recommended Posts

Nou mijn planten krijgen een slappe lul van Renate Dorrestijn denk ik hoor... ;).

 

Maar goed, we zullen eens zien wat we kunnen bewerkstelligen. Ruimte is het grootste probleem :bier .

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb in het verleden wel levende krekels bij me planten gezet(ion een doosje uiteraardd) het krekel getsilp is in een zodanige frequentie dat de huidmondjes van de plant er weer door open gaan staan elke morge.

Krekels beginne hun lied te zingen als het licht wordt,,............ ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

;)

Wat gaf je de krekels te eten? bladafval?

 

Wel logisch dat planten op krekels reageren.

 

Acacias hebben geweldige bescherming ontwikkeld. Wanneer giraffen aan een acacia beginnen te eten, dan veroorzaakt dat dat de plant onmiddelijk giftige alkaloiden begint aan te maken. Daardoor kan de giraf maar een beperkte tijd blijven eten.

Ondertussen geeft de aangevallen plant een stof af die door de wind naar andere acacias in de buurt wordt geblazen. Wanneer die planten die stof waarnemen gaan zij ook alkaloiden aanmaken, zodat ze de giraffen voor zijn.

Giraffen eten daarom tegen de wind in.

 

http://www.morning-earth.org/Graphic-E/Int...o.html#giraffes

When a giraffe begins to browse acacia leaves, the tree immediately begins pumping alkaloids into all its leaves which make its leaves nasty-tasting and sickening. So the giraffe only gets to eat a few acacia leaves from that tree. Here is where the story gets interesting.

 

When the acacia begins its chemical defense, it releases a signal into the air, and all of the acacia trees downwind of the injured tree immediately begin to pump their own leaves full of poison too. You get a picture of a lot of hungry giraffes.

 

Giraffes, however, have found a way to browse acacias. They begin upwind and graze against the wind. They can still only get a few leaves from each tree before the leaves become too bitter, but as long as they work with the wind, they do get a meal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het enige dat ik me nog van krekels kan herinneren was een vriend die hagedissen had, even in een zakje met wat vitamine poeder, schudden, en lachen over hoe ze opgegeten worden ;).

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"vitamine" poeder ???? ;)

jou kennende zal het wel iets anders zijn geweest :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik begin er al vroeg mee hoor,arrow classic rock ;) .

med_gallery_12078_3004_346253.jpg

 

Nu deed ik dat altijd 24 uur per dag,maar na het lezen van @dokkie's reply en daar wel de logica van kan zien,ga ik denk over op het geven van "muziektherapie" :bier alleen als de dames verlicht zijn.

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...