Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
white tooth

"wij Bloeden Voor Hun Hasj". Gestolen Electriciteit

Recommended Posts

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2701929...hun_hasj__.html

 

wo 05 dec 2007, 07:59

Wij bloeden voor hun hasj

AMSTERDAM - De thuiskwekers van hasj stelen jaarlijks 150 miljoen euro aan electricteit. En dat betalen wij..

Please Wait ...

 

Energiebedrijven en woningcorporaties gaan met warmtecamera's op jacht naar hasjplantages.

 

"De thermische camera's speuren dwars door de pui naar de extreme warmte van lichtbakken boven de wietplanten", zegt Jan Arendsen, manager energiediefstal van Nuon, dat drie miljoen huishoudens in ons land van energie voorziet.

 

Inmiddels heeft het bedrijf drie warmtecamera's aangeschaft.

 

Energiebedrijven in ons land lopen jaarlijks 150 miljoen euro mis omdat wiettelers illegaal stroom aftappen. De energiediefstal staat gelijk aan het energieverbruik van 1,2 miljoen Nederlanders per jaar.

 

De schade van gestolen stroom wordt volledig aan alle huishoudens en bedrijven in ons land doorgerekend, bevestigen de verenigde stroombedrijven. Elke particulier betaalt voor de hasjstroom 3 euro extra en bedrijven 6 euro.

 

Arendsen: "Alleen wij lopen al 50 miljoen euro mis door niet verkochte energie van hennepkwekers. Het is een megagroot probleem, waar we vol op inzetten. De praktijk wijst uit dat 95% van de niet betaalde rekeningen te maken heeft met de hennepteelt", stelt Arendsen. "We zijn dus onbedoeld dag en nacht met hennep bezig."

 

Nuon doet metingen vaak op verzoek van de politie, omdat daar de eerste melding van mogelijk illegale praktijken binnenkomt", zegt Arendsen. Een warmtemeting alleen is niet voldoende om een huis binnen te treden. "Daar zijn meerdere aanwijzingen voor illegaal gebruik voor nodig."

 

Nuon spoorde het afgelopen jaar, samen met de politie, maar liefst 2500 plantages op. "Een gigantisch aantal, maar het zijn er veel meer. Als onze cliënten hun rekening betalen is er niets aan de hand en zullen wij niet snel argwaan krijgen."

 

/edit nadat ik het even had laten bezinken.

Wat een slecht stuk. Ok dat het energiebedrijf gericht te werk gaat, maar die journalist!

 

- Hasjkwekers??? dus wietkwekers stelen geen electriciteit?

- nuance aangeven??? hoeveel daarvan is door grootschalige kweek in huizen en hoeveel daarvan door kleine hobbykwekers?

 

Op deze manier wordt de eerlijke hobbyist weer grondig in zijn kloten getrapt. dankjewel telegraaf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch zie ik ook een positieve kant aan dit bericht, namelijk de uitspraak van Nuon: "Als onze cliënten hun rekening betalen is er niets aan de hand en zullen wij niet snel argwaan krijgen."

 

Zolang dit zo blijft hebben de hobbyisten niks te vrezen.

 

Groot gelijk dat ze achter stroomdiefstal aangaan! Zou ik ook doen! Maar de journalist die de kop verzint heeft indd zaagsel in zn hoofd. Ze geven zelf toe dat ze de diefstal doorberekenen aan de klant, dus ze verliezen er niks op! Omdat ze de overige klanten benadelen zijn ze genoodzaakt om er actief achteraan te gaan, zodat de situatie niet steeds erger wordt! Anders zou iedereen gaan aftappen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dieven aanpakken (ja is wel het beste...) gewoon netjes betalen. Iedereen blij.

 

Als ze je dan nog pakken zijn het gewoon jaloerse pino's.

 

Kees.

 

EDIT: Nooit fan van de telegraaf geweest.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dieven aanpakken (ja is wel het beste...) gewoon netjes betalen. Iedereen blij.

 

Als ze je dan nog pakken zijn het gewoon jaloerse pino's.

 

Kees.

 

EDIT: Nooit fan van de telegraaf geweest.

 

+1

 

EDIT: idd een irritant roddelblad. de dag heeft nog meer inhoud

Share this post


Link to post
Share on other sites

telegraaf? wat was dat ook al weer...was dat niet iets om poep onder je schoen vandaan te vegen? :spliff:

ben het wel eens met Burning seed, er zit iets positiefs in.

gelukkig betaal ik gewoon netjes mijn rekening hier ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Burrning seed heb je erwel aan gedacht wij die geen stroom stelen zowieso de LUL zijn,door die gene die

steelt?

Zij hebben camera's gekocht om de hobbyist op te sporen.

Dus ook jij bent de duppe van die loser die stelen,hebben ze je in de smiezen dan gaan ze ECHT niet wachten tot ze zeker weten dat jij betaalt !

Nee jij wordt gelijk aangegeven :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heb je gelijk in, maar dat komt door die achterlijke hetze vanuit de overheid. In dit bericht vond ik het positief dat ze zeiden dat ze geen argwaan zullen krijgen zolang de cliënten alles betalen.

 

Dat de politie met hittezoekers de straten doorzoekt kunnen de energiebedrijven natuurlijk ook niets tegen doen! Dit is een risico welke elke kweker neemt en zich tegen dient te beschermen!

 

In mijn geval zal ik niet snel ontdekt worden door een hittezoeker denk ik, bovendien blijf ik binnen het "gedoogbeleid" waardoor ik alles goed juridisch kan verdedigen. En toch blijf ik me beseffen dat ik "strafbaar" bezig ben, maar als je een goed verhaal hebt en alles veilig opgesteld is dan is de straf denk ik een stuk lager.

 

greetz,

 

BS!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar het sportgedeelte van de telegraaf is wel ijzersterk :bier (voetbal :D )

De rest zuigt idd bikkelhard....................

 

Idd is het wel een pluspunt dat er gewoon wordt aagegeven dat de eerlijke betaler "vrijuit" gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tsjaa vind het een dom stuk vind het zowieso van de zotte nu inprincipe nederland zou moeten weten dat zij moeten betalen voor iets dat ze niet gebruiken of gebruikt hebben dat ze er niet tegen in gaan kijk ik heb er zelf geen problemen mee dat ik 3 euro bovenop de wiet prijs in de shop moet betalen die stuff moet gekweekt worden.

 

over dat tapen zou ik zelf ook niet echt ene probleem maken sterker nog heb ik 24 lampen deed ik het ook !!! dat is het nare van deze maatschappij het is naaien of genaaid worden en ik weet wel waar ik voor kies.

 

daarbij komt dat er nog zo'n miljoen mensen dageljks smoke in nederland en als je kijk naar maandelijks is het percentage nog veel groter, waar ik dit gelezen heb weet ik niet meer maar als het goed is heeft nederland ( tel toeristen daar bij mee ) 2 miljoen mensen die maandelijks sowieso smoke :specool

 

das zo'n groot aan deel, dat mot tog ergens voorzien van worden, tsjaa e dat moet dna maar met stroom aftap affaires, ik kan er niet wakker om liggen wel dat er sowieso 10 miljoen nederlanders zijn die 3 euro voor niets moetne betalen en bedrijven 6 euro, ls ik niets met cannabis te maken had dan had ik het nooit gepikt.

 

 

en tsjaa veel mij ook meteen op dat die vent het had over hasj plantages :bier :D ziet dat er anders uit dan een wietplantages hahahah

Share this post


Link to post
Share on other sites
Daar heb je gelijk in, maar dat komt door die achterlijke hetze vanuit de overheid. In dit bericht vond ik het positief dat ze zeiden dat ze geen argwaan zullen krijgen zolang de cliënten alles betalen.

 

Dat de politie met hittezoekers de straten doorzoekt kunnen de energiebedrijven natuurlijk ook niets tegen doen! Dit is een risico welke elke kweker neemt en zich tegen dient te beschermen!

 

Als je goed leest zie je dat het niet de politie is die met hittezoekers de straten doorzoekt maar de Nuon zelf!

Zij hebben inmiddels dus die apparaten aangeschaft :bier , de hetze compleet zullen we maar zeggen..

 

Er is momenteel ook een actueel topic hier op het forum over iemand die gepakt is met zn hok en gewoon keurig zn stroom betaalde maar inmiddels al weer weken wacht tot het energiebedrijf de meter terug plaatst! :D als je gepakt wordt halen ze de meter blijkbaar altijd weg!

(weet niet of hij zn stroom van de nuon kreeg overigens..)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat was mister R en ENECO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zag dit topic weer eens staan en kon het toch niet laten om even wat cijfertjes neer te zetten.

 

Ik betaal tussen haakjes wel gewoon mijn stroom die ik gebruik..

 

Omzet essent :

Essent heeft in 2006 de nettowinst met 45% zien stijgen tot EUR 761 miljoen

 

Omzet Nuon :

Nuon heeft in het derde kwartaal van 2007 een nettowinst exclusief bijzondere posten behaald van EUR 193 miljoen. Dit is een stijging van 99% ten opzichte van dezelfde periode in 2006. Dat heeft het energiebedrijf maandag bekendgemaakt.

 

Omzet Eneco :

Eneco heeft in de eerste helft van 2007 een nettowinst behaald van EUR 209 miljoen

 

Dit zijn even een paar op een rijtje.. je ziet het gaat hier om Winst.. pure winst

hier zijn dus alle kosten reeds vanaf gehaald. dan denk ik dat die knakkers

echt niet mogen klagen. Ze verdienen echt wel genoeg..

 

GreetZ van Screwballz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ze geven zelf toe dat ze de diefstal doorberekenen aan de klant, dus ze verliezen er niks op!

 

Euh onrechtstreeks verliezen ze er wel op, want als er bv 0 mensen stroom stelen dan betalen wij minder en zij hebben meer klanten omdat ze weer goedkoper zijn.

 

Ik denk wel dat zonder stroom stelers ze rijker zouden worden, tenslotte die opsporing camera's enzo zijn heus niet gratis, ze speuren ze niet op voor niks als ze het 'toch doorrekenen aan de klant' of heb je daar niet over nagedacht?

 

^^@hierboven:

 

Jah dat zijn natuurlijk leuke bedragen.. maar ik vind niet dat een bedrijf moet opdraaien voor diefstal.. eender welke diefstal..

Share this post


Link to post
Share on other sites

De god van de handel... Mercurius dus of zo je wilt Hermes... is ook de god van de dieven... :bier

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
en tsjaa veel mij ook meteen op dat die vent het had over hasj plantages ;) :bier ziet dat er anders uit dan een wietplantages hahahah

 

Jah een hasj plantage is helemaal anders, word niet van hennep plant gemaakt, dat is van de hasj plant, kende je die nog niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...