Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

BBB

Daar Gaan We Nog Een Keer !

Recommended Posts

Je kan toch zo'n flesje Ca 27% halen ?

 

Maar anders gewoon de hoeveelheid die je kwijt wil in je aarde over 10 liter verdelen en zo goed verdelen per plant...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga morgen wat vloeibaar toevoegen, te veel/te weinig we zien het wel, kan mij het ook verotten :verrygood :D

Zal ik ook even mijn "freak"plant :specool :execute fotograferen (vergeet het steeds).

Share this post


Link to post
Share on other sites

he BBB,

 

dat bladprobleem, heel herkenbaar! ik ben nu met 2e kweekje bezig binnen. eerste keer ook vanaf dat ik ze onder 600W zet 1e en 2e week kreeg ik hier en daar precies de bladeren die jij had. beide keren. maar t breide zich niet echt uit. wat ik denk dat t komt omdat mn wortelstelsel niet groot genoeg was om voeding op te nemen ofzo en daarom aan iets tekort had. maar na 2 weken komen ze er niet meer bij en gaat t goed. wortels zullen dan door hele pot zitten en genoeg opnemen. voor rest ziet t er wel goed uit toch!

 

maar ja bij jou zal t niet zijn omdat ze nog niet genoeg kunnen opnemen want is pas stuk verder in de bloei.. succes ermee zou ik zeggen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zullen zien :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo dat gaat hard, en dan de verkeerde kant op :specool

 

 

Ik heb het ook in de kast.

M,n ph was te hoog en heb roest ok de bladeren. Dus gaan ze verwelken net als bloemen.

je

 

De bladeren die aan getast zijn gaan naar de klote.

Heb je je medium gemeten??

 

Noor dat je gaat strooien wilde ik zeggen, maar zit er al in :verrygood :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeg Brammie,...

 

Begin jij het ook al spannend te maken in je hok...?

Ik dacht dat dat Ert en Riessies taak was... :D

 

Waarschijnlijk heb ik er over heen gelezen en heb geen zin om te scrollen.. :verrygood

Wanneer gaat de schaar erin ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

eeei die BBB, ziet er mooi uit man. :verrygood Ik bv heb nu 14 dames in de bloei op 4e week, doe samen net maatje Coucaracha, over een maand klaar denk ik, geteelt op cocopeat/perliet onder 600 watt. Maar wil daarna ook gaan eksperimenteren met SCROGG met twee lampen van 250 watt, kiekn wa da word.... :D

 

 

 

maar velopig nog wachten op eerste yield of weed,

 

 

 

suc 6 voor jou en mij gewenscht,

 

 

 

Kasthavel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blad ziet dr aardig crispy uit met vlekken :verrygood

Denk ook aan een ph probleempje waardoor voedingsstoffen slecht/niet worden opgenomen.

De toppen zien er toch nog goed uit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duidelijk een ph blokkade je grond is naar de klote. heb je het wel opgewaardeerd toen je opnieuwe begon?

al die dingen zoals calcium enz toevoegen heb totaal geen nut word niet opgenomen en als het word opgenomen dan is dat slechts ennkele procenten .

je hebt ook 2 x lopen dieven de eerste x was geen probleem maar de 2de keer heb je dat nogal laat gedaan, waardoor de plant nog meer energie nodig heb om te herstellen.dit verklaart tevens waarom je in dag 44 van deze kweek mindere toppen hebt als je vorige kweek dat wil niet zegge dat ze niet dikker kunnen worden duurt alleen veel langer.

ik heb precies hetzelfde gehad tijdje terug . je kan ook teveel voeding erin hebben gedaan , maar dan ook echt teveel een beetje is geen ramp, waardoor de boel is gaan blokkeren. wat ik je aanraad is de dooie bladeren eraf te plukken en effe bladvoeding blaadje voor blaadje over de goeie bladeren spuiten pas op voor de toppen maar goed dat weet je zelf denk ik ook wel,om het bladprobleem uit te stellen. let op ! de bladeren zullen heel ietsje beter worden maar na een weekje ofsow weer dezelfde symptonen vertonen . en dan moet je gewoon maar oogsten . tis tijdverspilling om na 2x dieven ook nog es op goeie bladere/toppen te gaan w8en terwijl je er al weer nieuwe in kon knallen . tijd is geld.k hoop dat je hier wat aan heb.

 

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien dat het te koud bij de voetjes is s nachts

 

ff thermometer in de grond douwen

 

grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit lijkt op een tekort van Ca. te weing of te veel?

 

een standaard grondje kopen en niet zelf gaan klooien met Xtra kalk.

bij iedere voedingsbeurt 1ml/20l calgel.

 

nooit en calcium probleem. en je kan ook nog eens de aarde hergebruiken, mits de bovenste laag wordt weggehaald.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@G-dogg, ik gebruik steeds nieuwe aarde. Ik begrijp alleen niet waar de "ph blokkade" vandaan komt. De ronde hiervoor ging vlekkeloos. Zelfde omstandigheden, alleen 1 lamp bijgeplaatst. :verrygood

 

@Moaner, ik gebruik altijd een een standaard grondje, en heb tot nu toe ook nooit hoeven kloten :D

 

@ Ertus, morgen neem ik een nieuw bodemmonster, heb vanochtend nog wat Mag/Cal toegevoegd

 

vr 14-12 Ph 6.5 Ec 1.12 Tds ---

vr 21-12 Ph 6.1 Ec 1.28 Tds 0.4

vr 28-12 Ph 6.3 Ec 0.90 Tds 0.5

vr 04-01 Ph 6.7 Ec 1.56 Tds 0.8

vr 11-01 Ph 7.2 Ec 1.21 Tds ---

za 18-01 Ph ? Ec ? Tds ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
vr 14-12 Ph 6.5 Ec 1.12 Tds ---

vr 21-12 Ph 6.1 Ec 1.28 Tds 0.4

vr 28-12 Ph 6.3 Ec 0.90 Tds 0.5

vr 04-01 Ph 6.7 Ec 1.56 Tds 0.8

vr 11-01 Ph 7.2 Ec 1.21 Tds ---

za 18-01 Ph ? Ec ? Tds ?

 

PH van 7.2 ??? Of je Ph meter is niet nauwkeurig of ik zou er maar voor zorgen dat je op max 6.4 uitkomt. Op je voeding staat vast wel wat je Ph moet zijn om zo goed mogelijk zijn werk te doen. Over het algemeen zo tussen de 5.5 en de 6.5. Ec van in de 4e week zou wel iets hoger mogen zijn. 1e week (bloei) op 1.0 en daarna steeds met 1/10e per week omhoog. 1.1, 1.2, 1.3 etc etc etc. 7e week een keer spoelen. 2 dagen geen water geven en daarna met het schema doorgaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je misschien een ander merk aarde als vorige ronde?

En natuurlijk NIET gaan spoelen op aarde, heb ik ook al eens ondervonden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe krijg je in godsnaam zulke grote verschillen?

 

vr 14-12 Ph 6.5 Ec 1.12 Tds ---

vr 21-12 Ph 6.1 Ec 1.28 Tds 0.4

vr 28-12 Ph 6.3 Ec 0.90 Tds 0.5

vr 04-01 Ph 6.7 Ec 1.56 Tds 0.8

vr 11-01 Ph 7.2 Ec 1.21 Tds ---

za 18-01 Ph ? Ec ? Tds ?

 

te grote verschillen is funest voor je planten

 

geef je elke keer andere ph en ec waardes ofzo

 

grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

heya

 

Op zekers ph probleem waardoor bepaalde voedingstoffen niet kunnen worden opgenomen ik heb het ook gehad bij mijn vorig kweek en heb het dus helemaal tot de bodem effe uitgezocht.

beste kan je nu met demi water effe je grond meten en kijken wat voor pH waarden en Ec waar het heeft.

weetje snel genoeg wat het is. En vaak heeft PH waarde veranderen meer zin dan er een voedingstof bijgeven. Trouwen nog iets anders ik gebruik tegenwoordig plagron lite mix en ik zweer erbij, nog nooit zulke goede grond gehad.

 

laterz parve

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oeps . Bram !! Je zit idd een beetje te kloten daar!! :verrygood

 

Alles kan dan wel hetzelfde lijken maar elke kweek en elke plant is weer anders.

 

 

 

 

Zeg Brammie,...

 

Begin jij het ook al spannend te maken in je hok...?

Ik dacht dat dat Ert en Riessies taak was... :D

 

 

Hij kent idd de rolverdeling binnen de werkgroep NERD nog niet ,Nozempie!! :specool

Daar moet directeur Ert is wat aan gaan doen. :execute

Share this post


Link to post
Share on other sites
Setup:

 

Aantal: 84x 6.5 liter potten

Medium: Zwaar Voorbemeste Aarde (special mix, eigen merk GS)

Verlichting: 4x600 watt Phillips Pia-Son T (dit keer nieuwe lampen)

Plant: Zelfde onbekende soortje :verrygood (iets van silver skunk, volgens de GS)

Voeding: Canna Terra Flores, Ecolizer Top Up

Afzuiger: 2500m3

Aanzuiger: 1500m3

Belichtings Oppervlakte: 116x280cm

 

Omdat ik het gezegde, licht is gewicht wil uitproberen.

 

Mijn vorige kweek leverde 0.791... gram/watt (3x600watt, gebruikte lampen). Ik zou graag boven de 0.8 willen scoren (ja ik ben een strevertje :specool )

 

Dag 1.

 

Ik heb een tweetal dingen veranderd.

1. De lampen een kwartslag gedraaid

2. Een 600watt bij geplaatst.

 

Ik vind de stekjes wel van mindere kwaliteit,........ vorige waren wat groter en steviger.

Ze staan allemaal + reserve in hun 6.5 liter potje, met een scheutje rhizotonic wortel stimulator.

 

 

med_gallery_9381_4055_740325.jpg

 

 

 

Deze lag gebroken los in de doos, heb haar terug in de plug geduwd. Ben benieuwd of ze het red.

med_gallery_9381_4055_2572515.jpg

 

 

 

Errug gaaf BBB, :D

 

 

 

greetz en veel plezier, vooral met de uitkomst haha,

 

 

 

Havel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi geel is niet lelijk ;)

 

med_gallery_9381_4055_2033991.jpg

 

 

med_gallery_9381_4055_938759.jpg

 

med_gallery_9381_4055_629599.jpg

 

wordt tijd voor een spuitbusje :D :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal vandaag ff gaan mengen oke.

 

Heb zelf ook een litertje of wat nodig :D :rofl

 

Bijna knippen he ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit BBB,

 

Alleen die onderste fanleaves zijn een beetje lelijk geworden, maar who cares, bijna oogsten...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

knippen/oogsten ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou en.

 

Knip ze gewoon man, heben we weer wat te zeiken met je TEST :D :rofl :D

 

Boeffie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet nu al wie de eerste zeikerd zal zijn ;) :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...