Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

bart420

Kweekverslag 1e Kweek 9 Plantjes Onder 600w

Recommended Posts

he iedereen,

 

na 6 jaar al buiten te hebben gegroeid met goede resultaten, en altijd al binnen te willen groeien is t nu eindelijk mogelijk! ik kijk er erg naar uit wat ik binnen kan bereiken.

 

ik heb deze zomer zaadjes gekregen van MK ultra. deze heb ik buiten opgegroeid maar ze begonnen al te bloeien toen ik terug kwam van vakantie, wou deze eigenlijk als moederplanten gaan gebruiken.. nog onder 18 uur gezet maar ze bloeiden door.. gelukkig nog gelukt 1 stekje er van te krijgen heleboel mislukte maar dit komt las ik later dat als ze gaan bloeien de hormonen die wortels aanmaken niet meer werken.. gelukkig dus 1tje wel.

 

bij mn volgende kweek ga ik dus MK Ultra groeien maar deze keer zijn t 9 stekjes die ik ergens op de kop heb getikt.. nog een heel gedoe nu ze niet meer verkocht mogen worden!

 

de MK Ultra die ik buiten heb gegroeid en nog 5 weken binnen onder lamp heb laten doorbloeien is lekker geworden! pfff ik kijk er nu al naar uit om deze 8 a 9 weken onder 600W te zetten maar nog even geduld daar dus voor. hier fototje van de 2 MK ultra en 1 White shark op de voorgrond van foto die ik bij iemand stekje heb genomen.

 

med_gallery_13071_4034_2768071.jpg

 

med_gallery_13071_4034_1430466.jpg

 

 

 

med_gallery_13071_4034_635556.jpg

 

je ziet dat de links achter een hele paarse stam heeft terwijl ik ze allemaal zelfde voeding geef... die 2 achterste zouden zelfde wiet moeten zijn maar de linker smaakt veel scherper dan de andere, deze heeft een lekkere zachte smaak en wat een high :o

 

na dit dus te hebben gezien en de bergen THC die ik buiten dus echt nooit zo krijg, t lijkt wel poedersuiker hier man aaaaaaaaah ;)

en wat een stoned krijg ik hiervan jezus!! klein topje in de waterpijp en ik sla stijl achterover!!!

ik heb van mn knipafval ook iceolator gemaakt :) zooooooo dat is helemaal niet normaal. ik maak t wel is vaker van mn buitenplanten maar dit is een klasse apart!!!

 

ik kan niet wachten om met de eerste echte kweek aan de gang te gaan!

zo gezegd zo gedaan beginnen!!!!!

 

 

ik heb dus een 600W lamp, afzuiging van boven en passieve inlaat vanonder in kast. mn warme lucht die wordt afgezogen blaas ik in de ruimte naast mn groeiruimte waar mn moederplanten en mn nieuwe stekjes staan zodat die t ook lekker warm hebben :)

 

hier staan ze nog even lekker te groeien,als experiment om de groeisnelheid te zien heb ik 2 planten niet getopt, 4 planten 1x getopt en 3 planten 2x getopt

heb ze ook allemaal weekje voor 12/12 zetten gedieft.

 

med_gallery_13071_3870_2146946.jpg

 

 

 

 

1e dag onder de lamp

 

med_gallery_13071_3870_1206448.jpg

 

 

 

 

dag 4, nieuwe stekjes gemaakt voor de volgende kweek.. mmm MK Ultra!!

 

med_gallery_13071_3870_1581006.jpg

 

 

 

 

dag 6, zo ze groeien als een gek onder die lamp! begint al lekker dicht te groeien

 

med_gallery_13071_3870_2478297.jpg

 

 

 

 

dag 8

 

med_gallery_13071_3870_994513.jpg

 

 

 

 

ik merkte deze dag ook een vreemd blad op maar komt misschien door wennen aan warmte van de lamp?? na een paar dagen werd t niet meer gelukkig

 

med_gallery_13071_3870_2360701.jpg

 

 

 

dag 14

 

mmm lekker de topjes beginnen te vormen, als experiment ga ik ook 2 toppen supercroppen, 1 plant die ik niet getopt heb en een top van een plant die wel getopt is. t is even flink knijpen in dat takje maar daar gaat ie dan toch.. heb ook bijna alle planten nog een keer gedieft een paar niet gewoon om t verschil is te bekijken.

 

med_gallery_13071_3870_2046254.jpg

 

 

med_gallery_13071_3870_2769083.jpg

 

 

 

dag 27

 

zoooooooo ik was 10 dagen op vakantie, gelukkig een huisgenoot die ervoor kon zorgen.. :nerd

maar de teringgggg wat zijn die dingen gegroeid!!!! :)

 

ze hebben wel bijna allemaal langzaam gele bladeren ontwikkeld.. ik weet niet hoe dit komt, ik geef om de dag water tussen de 300 en 400 ml, een PH van 6,8 en ec rond de 1,6 nu. om de waterbeurt geef ik een wat CO2 tablet erbij.

 

med_gallery_13071_3870_1647091.jpg

 

 

med_gallery_13071_3870_1189459.jpg

 

 

 

de gesupercropte toppen zijn weer terug recht gegroeid

 

med_gallery_13071_3870_35546.jpg

 

 

 

de stekjes MK Ultra zijn ook bijna allemaal aangeslagen na een kleine 2 weken en staan al in potjes van de 15 hebben 14 t gehaald maar 2 zijn wel erg zwak zo te zien, voor nieuwe kweek kies ik de 9 mooiste eruit.

ja ik weet t de tl's hangen te hoog maar dat is nu aangepast tot 5cm erboven.

 

med_gallery_13071_3870_2051558.jpg

 

 

 

dag 29

 

de gele bladeren worden langzaam meer..op foto wat moeilijk te zien door de lamp, maar bij planten op de voorgrond zie je t wat beter.. iemand een idee ???

 

waar t aan kan liggen?? ik geef vanaf week 4 nu ook pk 13+14 erbij van bio nova en gaf a; terra max van ATA en ecolizer bloom up. tot een ec van 1,7 PH rond de 6,8 elke keer..

 

med_gallery_13071_3870_2613783.jpg

 

 

 

o ja nog even vergeten te vermelden, met lamp uit zit ik op ongeveer 19 graden, met aan op tophoogte 30 graden dit max weet t. ik moet nog een fan hebben om over de planten te blazen maar dat komt binnenkort heb t druk met vanalles en nog wat.. vlak onder de lamp wordt t zelfs 35 graden. luchtvochtigheid gaat met lamp aan naar de 20 en uit 40 a 50..

 

ik weet t dit was een hele lap tekst in 1 keer.. ik wou al vanaf begin van kweek met verslag beginnen maar ja je kent t jointje hier dingetje doen daar en t is al week 5 dus heb me er nu even voor neergezet!

 

 

graag op en of aanmerkingen als je ze hebt!!

 

ltrs

Share this post


Link to post
Share on other sites

net gemeten

 

ec grond is 1.59

ph is ongeveer 6.3

 

om ph te meten lees ik veel 1 deel grond 2 water maar als ik dat met gewicht 1 op 2 doe zuigt de grond al t water om en kan ik er bijna niks uitkrijgen dus doe 1 op 3 dan gaat t wel

 

denk dat ik te weinig N heb aan gele bladeren te zien..

 

misschien ec water naar 2,0 doe en wat bn ground geven waar no2 in zit. pk 13+14 wat minder geven dan om geen te hoge ec te krijgen.

 

ph komt nu precies om 7 uit zonder wat ph- te moeten gebruiken. doe meestal 6,8 maar denk dat dit ook wel goed is. heb 6,3 gemeten maar dit kan waarschijnlijk ook paar tiende lager zijn als ik t goed heb toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 31

 

even toch paar fototjes

 

med_gallery_13071_3870_355451.jpg

 

even ph sampletje nemen

 

med_gallery_13071_3870_605723.jpg

 

 

med_gallery_13071_3870_467352.jpg

nice :nerd

 

med_gallery_13071_3870_5890.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Als dat je eerste kweek is dan doe je het best goed :spliff:.

 

Welke voedingslijn gebruik je ? Je bladeren lijken op sommige foto's wat licht van kleur.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Bart ,

Mooi verslag hoor lekker veel info

Foto's zonder licht maken aub, want zo zie je echt niet wat het zou kunnen zijn .

Toppen vorming ziet er redelijk uit.

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites
hey bart420 mooi verslag ik blijf je volgen ;)

groeten crazybull :spliff:

 

thanks :D

 

Hey,

 

Als dat je eerste kweek is dan doe je het best goed :D.

 

Welke voedingslijn gebruik je ? Je bladeren lijken op sommige foto's wat licht van kleur.

 

Kees.

 

wel binnen 1e ja.. maar zoals ik al wel 6 jaar buiten

nu pk 13+14 van bio nova geloof ik. en terra max van ata. en ecolizer, sample van highlifebeurs. zoals al t andere hehe, altijd goed om heen te gaan. en ook bn ground van bio in groei beetje maar bloei niet, maar nu weer wel dus.

zijn ook wat licht ja. geel zelfs.. maar hoop met wat meer bn ground er meer N in te pompen.

 

He Bart ,

Mooi verslag hoor lekker veel info

Foto's zonder licht maken aub, want zo zie je echt niet wat het zou kunnen zijn .

Toppen vorming ziet er redelijk uit.

 

Buble

 

ja,ben nu weer paar dagen weg pas maandag avond terug.. ben benieuwd. maak dan paar zonder licht. toppen gaan niet verkeerd volgens mij hoop dat ze lekker doorgroeien! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo weer terug in t land. en mm mn vrouwen zijn al weer wat dikker geworden.

 

heb nu foto met licht uit gemaakt, even 1tje aan eerst en dan zelfde uit, groot verschil idd. thanks voor de tip.

 

dag 35

 

med_gallery_13071_3870_809961.jpg

 

 

 

 

med_gallery_13071_3870_402963.jpg

 

 

 

 

en even een zijaanzichtje

 

med_gallery_13071_3870_68236.jpg

 

 

 

 

gele bladeren zijn wel weer een stuk meer geworden. ze gaan nu wel 6e week bloei in maar is dus al langzaam 2 a 3 weken bezig. heb afgelopen week de pk 13+14 wat minder gedaan en meer bn ground maar helpt zo te zien niks, gewoon weer terug naar vollebak pk 13+14 en aanvullen met bloeispul van ata tot ec van 2.0

 

iemand nog iedeeen over de geelheid van de bladeren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb wel een vraagje,.....

 

Wat voor materiaal heb jij op je wanden gebruikt ? en waar heb je dat vandaan?

 

greetzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb wel een vraagje,.....

 

Wat voor materiaal heb jij op je wanden gebruikt ? en waar heb je dat vandaan?

 

greetzzz

 

 

heb ik afgelopen jaar op de highlife meegenomen. ze verkochten wel spul daar maar was aardig duur. ik zag toen een rol van dit spul aan de overkant van de stand staan helemaal alleen.. dus ik dacht das van mij. je kan t ook makkelijk op maat maken door de kartelranden te scheuren om de 8 cm ofzo want is allemaal uit hokjes opgebouwd..

 

wat t precies is weet ik dus niet maar dacht t zal wel werken... aan de achterkant van reflectie zitten allemaal hokjes met iets erin, nog niet in gekeken maar lijkt wel op van die zakjes die ook bij dingen zitten om t droog te houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shit, weet ik het nog niet :spliff:

is het niet met lucht gevuld??, zou een perfecte issolatie zijn,......

Share this post


Link to post
Share on other sites

zal er morgen is closeup van maken, achterkant ook en is openmaken als je wil, vraag t me nu ook af :spliff:

iig geen lucht soort, zand of bolletjes ofzo..

Share this post


Link to post
Share on other sites

toevallig niet uit Colombia gekomen? ;)

nu wordt ik ook nieuwsgierig :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

mmm nou er zat dus echt vaag spul in.. misschien wel uit colombia ja hehe

 

hier foto van t spul closeup.. wat denk je ervan? t zijn soort kleine bolletjes maar wel allemaal aanelkaar geplakt..

 

med_gallery_13071_3870_932326.jpg

 

 

 

med_gallery_13071_3870_2957360.jpg

 

 

 

 

als ik dan toch fotos aan t maken ben...

 

o ja en je ziet hier en daar wat van dat spul liggen wat in buisjes roofmijt zit. had laatst beetje last van spint dus moest er even wat roofmijt bijzetten.

 

dag 36

 

med_gallery_13071_3870_2173293.jpg

 

med_gallery_13071_3870_2878229.jpg

 

deze neemt het initiatief, maar nog wat vroeg! even paar weekjes wachten tot ... :spliff: ;)

 

ik zie wel dat er de laatste paar dagen langzaam hier een daar een haartje bruin wordt. maar dat kan toch wel al in week 6?

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij mij kwamen ook al wat bruine haartjes rond week 6, zit nu precies op week 7 en het zijn er al wat meer.

denk zelf dat dat wel ok is.

 

p.s. niet proberen die bolletjes op te snuiven :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

iemand enig idee over al mn geel blad? ik vind t toch best wel veel, elke dag haal ik er wel een aantal af die loslaten als je er beetje aan trekt.. of begint de ene soort gewoon stuk vroeger met afsterven dan de andere??

 

@ PP-er

 

mmm dat wordt nu ook wat moeilijk allemaal aan elkaar geplakt. eerst even goed drogen :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 39

 

ondertussen ga ik ook maar is beginnen aan mn 2e kweekverslag --> klik hier <-- ,

de stekjes zijn nu al ruim maandje geleden gesneden en staan nu ondertussen goed te wortelen en al 2 keer getopt om laag te houden maar veel toppen te krijgen..

 

ben gister langs growshop geweest. daar hoorde ik dat hij dacht dat gele bladeren toch kwamen door te weinig voeding aangezien in bijna alleen maar bloeivoeding meegeef. en nog wat verschillende merken soms ook. dit is niet goed aangezien sommige voeding samen kunnen kristaliseren en niet door plant kunnen worden ongenomen. volgende kweek dus 1 voedingsmerk gaan kiezen.

 

nog fototje ervan

 

med_gallery_13071_4101_448401.jpg

 

 

hier even sideview van mn toppen, mooi ook al is lampje aan. mmm lekker zoetig geurtje!! :spliff:

 

med_gallery_13071_3870_1226468.jpg

 

 

op sommige planten worden de haartjes wel al heel snel bruin!!

 

med_gallery_13071_3870_887896.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je LV wat hoog is, vandaar de bruine haartjes. :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik denk dat je LV wat hoog is, vandaar de bruine haartjes. :spliff:

 

 

met lamp aan is die juist erg laag, 10 to 20%, met lamp uit max 50%, dat is toch niet hoog?

 

p.s. wat denk je van t foliespul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 41, niet veel nieuws, bladeren vallen wel iets minder snel af,zit nu op voeding met ec van 2.0

toppen komen wel steeds meer onder thc te zitten :bier

 

 

med_gallery_13071_3870_1784748.jpg

 

 

med_gallery_13071_3870_170594.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey bart420, het gaat lekker :D

ik zal als ik jou was niet te druk maken om die blaadjes.

ik kreeg zoals gezegd ook rond week 6 a 7 wat bruine haartjes.

daarbij ook wel wat geel blad, maar ik zie het zo dat de plantjes gewoon hun einde aankondigen :specool

intussen valt er bij mij ook wat minder blad af (zit nu op 53 dagen).

 

ik blijf je zeker volgen :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ pp-er

ja nu zijn gele blaadjes niet zo erg, maar wel als t al in week 3 van bloei begint! maar ja ziet er toch goed uit voor eerste keertje binnen vind ik.

 

geef elke keer, om de dag, 300 tot 500 ml water en komt er vanonder uit. nu zeggen meerdere mensen dat je dan veelteveel geeft als t eruit komt.. maar al is over nagedacht dat je grond zo droog staat dat t er gewoon als een gek langs loopt?! als ik 400 geef komt er wat uit, maar voel je vanonder door gaatjes is t toch aardig droog dus nu maar is tot zo'n 850 ml opgeschroeft nu was ie wel wat beter nat ook van onder, misschien niet elke keer doen maar om paar keer toch is wat meer water geven, mischien ook daardoor iets meer geel blad dan normaal..

 

begin nu al langzaam over de opbrengst te dromen! :bier

 

durft er iemand een gokje te wagen? ik hoop op minimaal 200gr.. maar wordt misschien wel 300? ik hoop t :D

 

hier wat beeldmateriaal om beter gokje te kunnen wagen

 

is nu dag 44

 

med_gallery_13071_3870_2473368.jpg

 

 

 

med_gallery_13071_3870_1348745.jpg

 

 

 

en hier als lampje net aangaat

 

med_gallery_13071_3870_1015157.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zien r goed uit hoor

 

ik zou je niet zo druk maken om het blad

 

:bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...