Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
mister R

Teveel Of Te Weinig Voeding ????

Recommended Posts

hay allemaal,

 

na mijn buiten kweekje heb ik mijn zinnen op een binnenprojectje gezet, alleen dat verloopt niet helemaal volgens plan.

De eerste weken (3w groei, 3w bloei) waren de dames mooi groen maar vanaf halverwege week 3 werden ze een klein beetje licht geel wat vooral begint bij de puntjes van de bladeren. nu heb ik dat wel vaker gehad en wijde ik dat aan teveel voeding.

ik had aangenomen dat het aan teveel voeding lag omdat het laaste beetje water uit het voedings vat een EC bevatte van 2.1, dus heb ze geen voeding mee gegeven voor een week.

omdat er echter geen verbetering zichtbaar was heb ik zoals miss J aangaf een grond monstertje genomen en blijkt dat de ph 6.2 is en de EC 1.02, PH goed, maar EC teweinig voor de week waar ze in staan.

 

ik denk NU dus dat het te wijden is aan te weinig voeding, maar vind dat toch wel raar omdat de dames verbranden/opgekrulde puntjes aan de bladeren hebben, dat wijst toch normaal op teveel voeding..

en ben dus beetje huiverig om nu weer voeding mee tegeven

 

med_gallery_9121_4015_2843078.jpg

 

med_gallery_9121_4015_505537.jpg

med_gallery_9121_4015_1235622.jpg

 

med_gallery_9121_4015_777249.jpg

 

ik gebruik de producten van de biogreen lijn en hoor nu op een EC van 1.6 te zitten wat ik strikt aan hou wegen de eerdere ervaring met teveel voeding. de grond is van plagron, de lichtmix. en de ph hou ik altijd op 5.9/6.0....en kweek onder 3X 600w

 

 

wie kan mij helpen

 

grtz mister R

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je al eens gekeken op eventuele beestjes?????

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat heb ik vanaf het begin gedaan. vorige kweek had ik namelijk last van spint en dat heeft wel wat opbrengst gekost.. dus heb ze vanaf dag 1 goed bekeken, geen beestjes tezien.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar uit de pot heb je een monster genomen onderin de grond of bovenin en monsters van meerdere potten genomen?? Weet niet hoe je water geeft maar als het van onderaf is een monster van bovenuit de pot niet er realistich denk ik?? En welke voeding gebruik je?? In ieder geval met 3 weken groei en 3 weken bloei moet een ec van 1,6 in het water wat jeeft haast wel kunnen denk ik. Wel is het zo als de dames vreselijke dorst hebben nemen ze direct water op dus als het water dan een ec heeft van 2,3 zeg maar neemt die dat op en kan daarop die puntjes laten zien. Ec waarde in het giet water naar beneden halen en het komt wel goed. Succes verder

Share this post


Link to post
Share on other sites

hay,

 

ik heb twee monsters genomen, 1 van bovenin en 1 van midden in de pot..

die waren nagegenoeg gelijk..

en dat was van de plant die het meest geel was geworden

water geef ik van bovenaf met rayets...

 

maar waar het dus eigenlijk op neer komt is dat ze toch teveel voeding hebben gehad.. das wel vreemd want de dames hebben al een week alleen water gehad en de waardes van de test wezen ook uit dat er toch te weinig voeding in de grond zat....

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

trouwens nog effe een vraagje,

 

als de dames teveel voeding hebben gehad, en ik geef nu minder voeding mee, wat is daar dan het effect van..

blijven de dames tot het einde aan een beetje geel, of kleuren ze gelijk matig weer groen???

 

grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Er is geen verbetering, maar is er verslechtering? Want sommige verkleuringen zullen planten niet meer veranderen. Een beetje lichtere kleur vanwege bijv een ijzertekort kan nog verdwijnen maar andere verkleuringen zijn vaak blijvend.

 

Ik denk dat je dus vooral moet kijken of het erger geworden is afgelopen week. Kan je daar wat over zeggen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee ook geen verslechtering, behalve dan wat afgestorven bladeren die toch al behoorlijk geel waren..

ik hoop dat het lek boven is en heb ze net weer wat water gegeven met een EC van 1.0...

kijken hoe ze hier op gaan reageren..

 

thnx voor de replies.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...