Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ENCOD

Open Brief Aan Highlife

Recommended Posts

Beste mensen,

 

Hierbij een open brief van ENCOD en enkele andere standhouders van de Highlife beurs ivm de uitsluiting van De Verdamper van de Highlife Beurs in Spanje in 2008. Mocht je deze of eenzelfde soort brief willen versturen, het adres van Hifghlife is Maryjane@highlife.nl

 

 

Aan Boy Ramsahai en Dave de Koning

Discover Publisher BV

 

Antwerpen, 23 november 2007

 

Beste Boy en Dave,

 

Tijdens de laatste Highlife Beurs in Amsterdam, op zondag 25 februari 2007, was er een politie-inval bij de stand van De Verdamper. De politie heeft daar een zak van in totaal 45 gram wiet aangetroffen en de standhouder, Evert, meegenomen voor verhoor. De stand moest vervolgens vroegtijdig worden afgebroken.

 

De juridische consequenties zijn te verwaarlozen. De wiet diende voor de dagelijkse behoefte van de medewerkers van de stand, onder wie enkele medicinale gebruikers. Er is op geen enkele manier wiet uitgedeeld aan het publiek. Er is ook geen enkele aanwijzing van verkoop. De zaak zal dus met de bekende sisser aflopen.

 

We kunnen ons jullie bezorgdheid over de gevolgen voor de beurs voorstellen. Maar we waren pijnlijk verrast toen we hoorden dat jullie hebben besloten om De Verdamper niet meer uit te nodigen op volgende edities van de Highlife in Nederland en Spanje.

 

De Verdamper is een van de plekken op de beurs waar de hennep- en cannabiscultuur het best vertegenwoordigd is. Juist op deze stand kunnen mensen ervaren dat in een omgeving waar cannabisgebruik aanvaard wordt, volop aandacht wordt besteed aan manieren om dat op een verantwoorde manier te doen. Dat komt de geloofwaardigheid van de beurs en de sector als geheel ten goede.

 

Wij pleiten daarom om De Verdamper, onder strikte voorwaarden, wederom op de beurs van volgend jaar toe te laten. In het belang van de Europese cannabis-gemeenschap én in het belang van de Highlife Beurs.

 

In de hoop op een positief antwoord,

 

Beste groeten,

 

Mede namens de standhouders

 

GROENVRIJ,

STICHTING LEGALIZE!,

DE DAMPKRING BV / KIWISEEDS,

CHANVRE-INFO (Zwitserland),

 

Joep Oomen

ENCOD

 

EUROPEAN COALITION FOR JUST AND EFFECTIVE DRUG POLICIES – ENCOD vzw

Lange Lozanastraat 14, 2018 Antwerpen, Belgium

Telephone: +32 (0) 3 293 0886

e-mail: info@encod.org/ www.encod.org

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Ik schaar mij hier helemaal achter. Evert hoort bij onze cultuur en onze wereld en is een waardevolle bron van kennis voor de medicinale gebruikers. Juist deze toepassing van cannabis is zo belangrijk! Het was niet zo handig van Evert, maar met goede afspraken is er toch wel een mouw aan te passen?

 

Zonder dit soort mensen zal een Highlife beurs niet het zelfde zijn!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal mee eens Joep en Miss_J! Ik heb destijds zelf bij Evert de verdamper geprobeerd en er werd mij vriendelijk verzocht zélf voor rookwaar te zorgen.

 

Ik krijg sterk de indruk dat men erg op zoek is geweest naar onregelmatigheden om zo weer wat munitie te verzamelen met als einddoel het beïnvloeden van de publieke opinie. Justitie is naar mijn idee vastbesloten geweest een zondebok te vinden en heeft toen de Zwarte Piet toebedeeld aan Evert, terwijl die feitelijk geen dissonant was maar juist een schoolvoorbeeld van pacifisme. Maar goed, íemand z'n kop moest rollen en dan is Evert natuurlijk een makkelijk slachtoffer. Highlife blij (dat het geen grote naam of zakenpartner uit hun adresboek was), Justitie blij (weer propagandamateriaal voorhanden, want een 'drugsbeurs' zonder onregelmatigheid past niet in het ontmoedigingsbeleid) en Evert... tsja, wie zal dat een zorg zijn...

 

Zeer goed dat iemand het opneemt voor deze pretentieloze cannabist die slachtoffer is geworden van "Het Systeem" en de mensen die hun positie binnen dit systeem willen verdedigen uit commercieel belang danwel eigenbelang.

 

Encod, ik ben het niet voor 100% eens met jullie gedachtengoed want naar mijn mening is het helemaal niet zo verstandig om elk mens z'n eigen verantwoordelijkheid te geven m.b.t. het verbouwen van elke denkbare 'natuurlijke' drug. Niet elk mens kan die verantwoordelijkheid dragen, maar ik wil daar aan toevoegen dat ik jullie hennepvezelshirt met de tekst "Freedom to Farm" met trots draag.

 

Evert is iemand met het cannabishart op de juiste plek en dan is het sneu om te zien dat juist zo iemand van deze verder op commerciële leest geschoeide beurs geweerd wordt. Op deze manier worden de verkeerde belangen behartigd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hear hear. Evert for president! :nerd

 

Typische uptight highlife reactie weer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...