Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
johan 1965

Meeldauw

Recommended Posts

hallo allemaal ,

 

wilde even vertellen dat ik op ongeveer drie plantjes meeldauw had zitten van de week , ik heb 10 ml volle melk gemengd met 90 ml water en de plantjes daar mee ingespoten , en het is echt helemaal weg , houd dit in dat ik de schimmel dan ook helemaal kwijt ben of blijft dat plantje ziek . nou ik ben tot nu wel happy :) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er wel naar uit

ik heb ook last van meeldauw en gisteren 1op5 melk met water vermengt (op advies van de growshop) gesproeit en het meeste is weg

ergste plekjes zitten er nog maar helpt zekers wel.

alleen meeldauw kan ook op je stam en takken zitten dus dat moet je ook meenemen (verspreid zich snel via sporen).

vandaag nog ff een keertje en het gaat wel goed komen hier.

stank valt ook nog wel mee ruikt wel ff ransig als je het er een uurtje ofzo op hebt zitten maar dat trekt weg

gewoon ff flink ;) en je ruikt het niet meer :spliff:

maar het is wel symtoom bestrijding dus je bent er nog niet er is een rede dat ze zo vatbaar was voor schimmel (te veel tempratuur verschillen, te hoge lucht vochtigheid, te lage tempratuur om maar ff wat voorbeelden te noemen.

mja ze heeft nu wel wat achterstand door de vermindering van fotosyntese die ze had, maar dat zonder meeldauw op het blad kan dat gewoon weer doorgaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Relekst dat het bij jullie heeft geholpen, maar bij mij heeft het niks geholpen (was buiten deze 'zomer'). Waren jullie er snel bij?

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet echt ze heeft het al weekje of 3.

sommige plekken gaan ook niet echt weg die waren ookal helemaal wit.

maar waar er maar een beetje op zat lost gewoon op in de melk :spliff: .

maar ik heb het net een 2de keer gedaan maar er blijfen een paar plekjes over

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou het goed in de gaten houden als er nog een paar plekjes zijn, voor je het weet zit het weer overal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb het er 2x goed met melk ingespoten het is bij mij weg gebleven maar ik was er snel bij gelijk bij de eerste dag mischien dat het daarom heeft gewerkt groetjes johan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Relekst in ieder geval dat het gewerkt heeft, moet ik er volgende keer eerder bij zijn (of handelen).

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd de tempratuurschommeld nog steeds hier.

maar je moet er snel bij zijn ja anders blijfen sommige plekjes toch wel hardnekig zitten.

en dan is het toch sorry blaadje maar :spliff:.

nu vraag ik me alleen af of het alleen ze werking heeft als je het er net op hebt gespoten

of dat het langer doorwerkt.

met andere worden waneer moet je de melk er afspoelen of moet je het gewoon laten zitten?,

er zit nu ook een mooi glimmend laagje over me blad.

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi, na wat onderzoek hier en daar , heb ik een aantal dingen gevonden die kunnen helpen,

en wil wat kennis delen, corrigeer me als iets niet correct is,

 

meeldauw zit al in de plant als de eerste symptomen verschijnen, daarom is voorkomen beter,

in de tuinbouw gebruiken ze van die zwavelverdampers , nou las ik ergens om de kopjes van lucifers neerleggen, daar zit zwavel in,

 

ook helpt kopersulfaat bestrijden, dus een goedkoop alt, is mischien koperdraad langs je planten leggen,(zou ik niet in de grond steken)

 

er zijn ook soorten schimmels die bestrijden, ,http://www.nysaes.cornell.edu/ent/biocontrol/pathogens/ampelomyces.html

...maar waar haal ik dat??

 

nog zon spul helpt ook : http://www.excelind.co.in/Verticel.htm

 

in de groei kun je kun je nog wel dingen spuiten:

 

ik gebruik M-protect: http://www.biocontrole.nl/biocontrole/schimmels/index.html

 

bakpoeder/natriumbi-carbonaat, (Zonder zetmeel erbij) zorgt dat de ph van het blad omhoog gaat zodat meeldauw niet kan overleven,

 

van melk heb ik gelezen dat je het kunt gebruiken tegen virussen (schoonmaken van mesje zodat de melkeiwitten het virus "inkapselen" ga ik zeker ook proberen nu

 

een goed bodemleven creeren, een juist klimaat, niet te droog medium, oppassen met veel voeding en ik hoop dat ik meeldauw onder controle krijg!

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor die linkies geeft wel ff wat meer duidelijkheid,

ik weet nu bv dat ik me blad verbrand heb door en melk en silinal van ecostyle 2 dagen na elkaar te gebruiken, waardoor me blad ietsjes te zuur werd :D ze had het al zo zwaar.

laatstse plekjes ff geinspecteerd en het lijkt erop dat de meeldauw dood is, toch maar de blaadjes erafgesnoeid voor de zekerheid.

en voorkomen is echt beter als genezen :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...