Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

tnt

Take 2 In Tnt Zijn Hok 16 Lowryder Dames

Recommended Posts

Voor de plaatjes kijkers is de eerste poost teleurstellend!

Maar het begin is er

 

Ik heb 27 lowryder over 8 4liter potten verdeeld en 3 sage &sour in 1 4 liter pot

 

 

De bedoeling is om ze allemaal te laten staan tot dat de mannen bekend zijn

Hierna komt er een selectie van de mannen en er blijft er 1tje staan

Ik hoop 12 a 13 dames over te houden in het hokje om het stuivmeel van de man te mogen ontvangen

 

Van de sage sour blijven alleen de dames staan als die er tussen zitten

 

 

Het doel van mijn kweek is om mooie zaden te kweken van zowel de lowryder als de sage&sour x lowryder

Deze word dus 1 x terug gekruist doormiddel van de lowryder man die in het hok staat

 

Ik heb deze er in gezet voor een later experiment in het voorjaar !!!!

Deze kruizing word dus sage &sour xlowryder x lowryder

In de hoop een autoflour lowryder te vinden met de lekkere sour smaak van sage en sour

 

 

tot slot heb ik deze poost in micro en fluo gezet omdat ik maar met 1 250 w lampje kweek deze ronde en ik denk dat het door de lage watege lamp en de beperkte afmetingen van men hok (60 x 50 x 90 ) hier wel thuis hoort

 

 

 

 

Fotos komen vandeweek om het verhaal af te maken en ik zal net zoals de vorige poost van mij 1 plantje de hele tijd gaan volgen om haar ontwikkelingen te kunnen zien en terug te kunnen kijken

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

eey tnt heb vorige topics ook al doorgelezen van je en zag er heel goed uit. Zal deze keer vast niet anders zijn. Ik wens je veel succes deze ronde en ik hoop voor iedereen veel kijkplezier. :)

 

gr shanky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo tnt, als mede micro/fluo bewoner moet ik je melden dat je van harte welkom bent...

 

Maarre lowryders zijn toch al een beetje zurig van zichzelf of vergis ik me nou... ?

 

Nou goed, keep me updated... Ben zelf ook met een lowryder zadenkweekje bezig zoals je weet dus wellicht ontdekken we beiden nog wel iets wat de ander tot good use komt.

 

Succes man.

 

Keesthemad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je vorige lowryders zaad kweekie op- de voet gevolgt man :) en dat gaan cwe bij deze ook doen, ben het liefst in de micro / fluo afdeling duzz wij gaan elkaar deze kweek veel tegen komen:D

 

kom maar op voor master(picca kijker)yero met die mooie plaatjes

 

ik ga genieten

 

wel een vraag is er een grote kans dan dat je sage en sour x lr x lr niet autoflower zullen worden ??? of is de kans 90% dat alles auto flowering krijgt ???

 

en dat terug kruisen ??? je hebt 1 man daar het stuifsel van bewaard dan of hoe zit dat ???

 

greetzzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

@masteryero

De kans dat ik er nu autoflour eigenschappen in zitten zit rond de 50 tot 75 % na deze kruizing

Ik ga voor het gemak maar uit van 50 % .

 

Na deze ronde zou ik dus verder met het zaad kunnen gaan en deze gewoon onder 18 uur licht laten staan en de gene er uit pikken die op 18 uur bloeien

Die zou ik dan weer met elkaar kunnen veredelen

 

Het enige wat er nog aan zit is dat als ik alleen op de 18 uur ga letten en niet op andere dingen zoals oa smaak ik er niks mee opschiet

De volgende zoektocht zou dus uit zo veel mogelijk zaden moeten gebeuren om zo de grootste kans te hebben op een mooi genen paket

 

Het jammere is dat ik er dan nog niet ben omdat je deze selectie nog een keer zou moeten doen om de stabiliteit er in te krijgen.

Ik hoop dit allemaal in de  verslagen  neer te kunnen leggen, al zal dit proces nog wel even duren

Al kan het komende buitensysoen  me daar wel mee helpen .

 

@keesthemad

Lowryder geeft idd eeen beetje citrusachtige lucht

De dames met deze overduidelijke geur vind ik ook het lekkerst roken

 

ALs je goed oplet zal je het ook in de man kunnen ruiken

 

 

Nu eindelijk wat picas van de kweek

 

Dit is van groot naar klein opgezet en er zitten tussen de rijen een paar dagen

med_gallery_5624_3990_278161.jpg

 

 

med_gallery_5624_3990_3122888.jpg

 

 

 

TnT

Edited by Beaker
Foto's zichtbaar gemaakt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsjah tnt, kweken is keuzes maken he...

 

Wil je een doel bereiken, dan kost dat tijd geld en energie...

 

Maar goed, volgens mij kom je er wel.

 

Nogmaals, succes. Je hebt in ieder geval het hokje er voor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks keesthemad

Het zal idd ong als alles mee zit een jaar in beslag nemen om te krijgen wat ik wil

 

Door gewoon rustig verder te gaan en niet te snel tevreden te zijn hoop ik er iets heel moois uit te halen

 

 

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga dit volgen, en wil je even succes wensen! :nerd

 

Mvg SxC

Share this post


Link to post
Share on other sites

:o citrus geur aan lowryder :) hoe kom je der bij :) man de topjes die ik had rikte volledig naa die citrus echt aparte geur :nerd nog nooit zo sterk citrus kunnen ruiken ;)

 

tsjaa valt duzz niet mee om een autoflower soortje te krijgen die je gekruist heb met een niet autoflowering soortje.

 

maar door het weer door te kruisen ( bijv lowryder x santamaria ), dat zaad weer door te kruisen met een lowryders zo verslappen de santa mari gene tog sterk ???? ze woden wel elke keer minder tog ????

 

maar wat jij nu gaat duzz is duzz kijken naar je niewe sectie zaden die je hebt en gaat kijken naar welke autofloweren en welke de juiste geur en smaak hebben die je zoekt am i right ????

 

als je dat lukt en je krijgt daar weer zaden van is het dan 100% zeker dat je volgende zaadlijn auto flowering heeft??? want je weet tog nooit of die planten die je met elkaar kruist die auto gene door geeft ( had te maken dacht ik met de door gegeven ressesieve gene tog ) ???

 

en dan ???? weer door kruisen met een vol bloed lowryder????

 

ik vind zelf een zeer intressant topic en hoop dat het me duidelijk word zou zelf wel een bleuberry kruising willen maken met lowrryder die auto flowering heeft :tu of een bubblegum x lowryder :j

 

 

ik hoor het graag van je tnt

 

nogmaals zet hem op :)

 

greetzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik ga doen is de nu bestaande sage sour x lowryder 1 x met een lowryder man bestuiven

Dit geeft idd een grotere kans op lowryder genen dan op sage sour genen

 

Toch zou ong nog 25 % uit sage en sour genen bestaan en die ga ik er uit zoeken

Het moet dan wel zo zijn dat de sage en sour smaak gecombineerd moet worden met de autoflour eigenschappen

Dit word een vrij lastige zoektocht waar ik echt geduld voor moet hebben

 

Als ik deze combi gevonden heb ga ik die weer met elkaar kruizen en zal ik als alles goed gaat op ong 85% autoflour uit moeten komen met de overheersende smaak van sage en sour

 

Nu word het makkelijker en ga de gene met de autoflour eigenschappen (wat er nu dus een hele hoop moeten zijn ) weer met elkaar kruizen waar ook nog steeds op de smaak word geled en de opbouw van de dames en heren

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

oww, wat een gekruis,

fijn in je nieuw huis.

kom binnekort ff fuifen,

kijken en bloemetjes bestuiven.

twice as nice as ice is.

Gaan we volgen Mistel Ping.

 

greetz van the minilab, keep 'm green................................................ :nerd

weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelukkig is autoflowering wel de makkelijkste eigenschap die je zeker weet na een paar weken... tnt, ik ga je zeker volgen. Ik vind je kast ook echt TE mooi. Echt tof... Misschien als ik nog eens een mooie kast wil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

suc6 TNT.. dit topic wordt weer een snelkoppeling in mijn overvolle wietforum mapje :nerd

 

maar deze krijgt een speciaal plekje..

micro en breeden.. dat is toch ook wat mij een beetje trekt.. maar dan wel op het randje van micro he.. met je 250 watt pit :o ik ook hoor ;)

als ik weer aan een nieuw hokje begin komt er ook een breedcompartiment bij... dat vind ik echt zo tof!!

ondertussen kan ik mooi nog ff bij jou de kneepjes afkijken

dit deed ik al bij sannie maar een goed breedverslag erbij is nooit weg :)

 

ik vind het echt tof at jij met je lowrydertjes doet

dus ik ga je volgen.

 

sage n sour he.. mooi.. om de smaken een beetje te matchen.. om zo een uber sour smaakje te krijgen

hopelijk krijg je een lekkere mooie sour-ryder...

en lekker veel zaden daarvan...

 

ik ga binnekort een paar van je lowryders bestellen en deze aan mijn blowende broers geven :) dan zijn zij ook meteen verslaafd aan het kweken..

 

sorry voor de spam ik begin een beetje wazig te worden en heb niet echt veel zinnigs te zeggen volgens mij..

het geeft me in ieder geval een goed gevoel.. weer een lekker breedverslagje :)

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey tnt hoe zat ik nu ook ben het idee is me nu volkomen duidelijk :o nee serieus echt ;) wens je veel succes aangezien de tijd nu ga ik maar is slapen morgen weer werken om 3 uur pfff dat wqord redelijkl suf me nest uit om 11 uur :nerd

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks voor julie reacties allemaal

 

 

beekaa ik weet dat ik op het randje van micro en flou zit hehe

 

Ik heb het maar gedaan door de afmetingen van mijn (das wel micro )

 

Het te kweken oppervlak is 50 x 60 x 90 l x b x h

 

 

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Tnt,

 

Druk, druk, druk, lezen we al weer. Geweldige trajecten liggen voor de boeg. We worden er nog net niet prozaisch van als Weetje. :nerd

 

Wanneer was ook al weer de volgende mod meeting? Zullen we onze pincetten, voor die kleine stickies van jou, maar weer klaar houden. :o

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

@asgrow

Ik zou de volgende keer wel een grotere mee nemen hehe

 

 

 

Nu het vervolg van de poost

Ik weet dat het even geduurd heeft maar zekers niet vergeten

 

De 3 sage en sour x lowryder gaan heel erg goed en 2 van de 3 zaailingen hebben een hele sterke sour geur

De 3 de mist deze geur helemaal ,deze valt voor mij dus al uit de selectie

Het enige wat nu nog moet gebeuren is dat 1 van de 2 overgebleven een dame word

 

De sage en sour x lowryder in hun 4 liter potjelinks voor op de foto

med_gallery_5624_3990_450566.jpg

 

 

De rest gaat ook lekker zen gang en is nu op het punt gekomen dat ze hun geslagd laten zien en dat ze beginnen met groeien

 

Van de 27 lowryders zijn er nu 10 dames en 10 heren bekend en van de andere 7 zal ik het deze week te komen weten

med_gallery_5624_3990_450566.jpg

 

 

Het grappige is dat in 1 pot met 4 zaailingen het 4 mannen waren en 1 pot met 4 zaailingen 4 vrouwen

Dit had ik liever 2 om 2 gezien maarja je hebt het niet voor het uitkiezen

 

 

de 4 dames

med_gallery_5624_3990_100822.jpg

 

 

 

de 4 heren

med_gallery_5624_3990_3609709.jpg

 

 

 

 

TnT

Edited by Beaker
Foto's zichtbaar gemaakt

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey gaaf tnt ze zijn een stuk gegroeit ;) :spliff: heb is na je eerst post gekeken en nog wat wat dagen erbij geteld , en als ik het goed heb was het geslacht binnen 3 weken bekend klopt dit????

 

ze hebben allemaal de autoflower gene nog( zou super zijn niet waar ) ???? of hebben ze oner 12/12 gestaan ????

 

 

 

HOOP SNEL(LER) een post te kunnen zien van de vorderingen vind je topics altijd reuze intressant :P

 

 

greetzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

He masteryero

De lowryders hebben de hele tijd op 18 uur gestaan en zijn idd 100 % af (gelukkig maar want anders deed ik wat fout )

De kruising van sage en sour x lowryder is nog niet autoflour op 18 uur

Dat is waar ik hard aan ga werken om het voorelkaar te krijgen

 

 

De klok is zinds gister op 12 uur gegaan om de lowryders zo lang mogelijk in leven te houden en daardoor de zaden ze lang mogelijk de tijd te geven om mooi af te rijpen

 

Dit zet automaties ook de kruizing in de bloei waardoor die ook bestoven worden door de lowryder man

 

 

 

 

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker weer wat leesvoer TNT,

Ben nog steeds gek op je hokkie en 250watt is voor mij nog micro, er zijn Fluo kwekers met watt meer :spliff:

De lowryder staat nog niet op m'n verlanglijstje, zodra ik naar HPx ga komt die er zeker bij.

 

Succes en ga je volgen, Slotty

Share this post


Link to post
Share on other sites

super tnt dat nadat je lowryder man erover is gegaan je wel een auto flower sage n sour x lowrder mag krijgen.

 

ik heb trouwens een vraag ik wil dit jaar zelf met een maat van me een hele scheut aan lowryders kweek ( echt mega veel :P

 

en daarvoor ga ik dan ook een hokkie voor hem bouwen zodat we veel zaden kunnen produceren :D ik zelf zat te denken aan 6 keer 18 watt want het moet een klein hokkie blijven of is het raadzamer om er 3 x 36 watt in te bouwen zodat het een smaller hokkie word maar er wel meer planten in kunnen ( ik wil de tls namelijk zo van elkaar zetten dat ik 2 x 1l potj achterlekaar kan zetten ) het is eigenlijk puur een hokkie voor zaad kweekjes :D en het word ook echt een simpel hokkie waar een passieve inlkaat komt en 2 pc fans van de een kn naar de andere kant.

 

 

ik heb dus weer het vertrouwen doro jou terug gewonnen in lowryders daarb ij komt dat me maatje ook gek is van lowruders.

 

vraag is hoe hoog zal ik het hokkie maken want ik weet niet hoe groot lowryders kunnen worden onder ruim 100 watt op 23/1 ????

 

en als ik 36 watt tl's gebruik ( 60 cm lang ) betekent dat ik 12 lowryders in de kast kan zetten ervan uitgaand dat er 5 vrouwen komen hoeveel zaden zou ik daar per keer van af kunnen trekken ???

 

 

ik hoor het graag van je greetzzz masteryero

 

ps: sorry voor de spam :spliff: maar er zijn maar 2 personen aan wie ik dit zou kunne vragen dat zijn jij en sannie ( aangezien ik snanie al vaker lastig heb gevallen was jij nu maar is aan de beurt ;) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor julie reacties

 

@masteryero

 

JE hebt er idd een heel verhaal neer gezet waar ik op somige dingen niet zo andwoord kan geven

Ik zal de punten zo veel mogelijk belichten

 

De lowryders die ik gebruik worden niet hoger als 30 cm

Dus qua hoogte heb je niet veel nodig

 

Tussen 3 x 36 of 6 x 18 w kiezen is een hele moeilijke

namelijk heb je bij 6 x 18 w 2 x zo veel eindpunten van je tl waar geen licht uit komt en dus verlies is

 

bij 3 x 36 w heb je minder lichtverdeling omdat je maar 2 lichtsnijpunten hebt

 

hier tussen kiezen zou je alleen door meten achter kunnen komen

 

Bij een zadenkweek is je stabiliteid van je hok nog belangrijker en een simpel zo inelkaar gevlanst hokje volstaat daardoor niet

Je moet heel erg rekening houden met je klimaat en je temperatuur

Denk je plan dus goed uit en hou er rekening mee dat een tl kweek 1 tot 2 weken langer duurt als een gewone kweek

Dit hoeft niet ten nadele zijn omdat je zaden die er in zitten daardoor ook meer tijd hebben om af te rijpen (wat altijd een lastig punt is bij lowryder)

 

Het aantal zaden hangt heel erg af van je manier van kweken en van het klimaat van je hokje en je te kweken oppervlak

Ook denk ik dat je wel meer als 12 zaden kan zetten onder 3 x 36 w

Ik kweek in 4 liter potten met per pot 4 zaailingen waar ik na de dames heren selectie alleen de dames overhou op 1 mooie man na

 

Ook kweekt tl anders als hps dus alleen proberen en je kweek afronden kan zeggen hoeveel zaden je krijgd

 

Al je nog meer vragen hebt hoor ik het graag

 

 

 

Nu mijn update

 

de dames gaan lekker en ik heb er nu 15

Ook staan er nog 3 tussen die er pas later bij gezet zijn en daar weet ik het nog niet van

med_gallery_5624_3990_2112001.jpg

 

 

 

De sage en sour x lowryder gaan heel erg goed en ruiken nu alle 3 erg naar sour

De eerste keuze om 1 af te laten vallen is dus fout

Waar ik nu vooral aan op het opletten ben is de opbouw en de constante van het bladopbouw

Hierbij let ik vooral op de singronitijd tussen een blad deel

Ik bedoel hier mee vouw een blad dubbel in de lengte en dan moeten ze zo veel mogelijk opelkaar lijken

 

 

de mooiste sage en sour x lowryder met heel sinchroon blad en een heerlijke geur

med_gallery_5624_3990_3714728.jpg

 

 

 

Nu nog even van de zijkant

med_gallery_5624_3990_816843.jpg

 

de rechtse is tot nu toe mijn vaforiet

Deze is net getopt om ze zo laag mogelijk te houden ten opzichte van de gewone lowryders

 

 

 

TnT

Edited by Beaker
Foto's zichtbaar gemaakt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zien er mooi uit tnt, de plant op de tweede foto is idd bijna perfect synchroom..

Na de kweek waar ik nu mee bezig ben ga ik ook breeden, alleen dan lowryder x lowryder.

De zaden gebruik ik dan voor een gorilla buitenkweekje..

Gr en succes verder, AH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...