Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dezolder

Grow En Coffee Shops Groningen

Recommended Posts

Hoi ik ben een beginnende kweker en ik zou wel willen weten:

 

 

wat de nou de best grow shop is uit groningen?

 

de shops (www.growshop.nl)

 

Akker De

Bio Boss

Bio Turka

Biosphere

De Hollander

De Thuiskweker Groningen

Grasshopper

Greenhouse Davids

Groeihuis

Growcenter De Gigant

H.O. de Palm

Mount Kalaish

Prolifiek

Sensi Seeds Bank

Techno Grow

Tevreden Rookster De

 

En wat de best coffeshop is uit groningen?

 

upper 10

het clown

the glory

enz.

 

als jullie namen en reden posten maak ik een top 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog niet alles getest, maar ik kan je wel vertellen, vergeleken met spul van vrienden die ook van verschillende shops halen heb ik altijd wel erg lekkere wiet bij de Glory vandaan, vooral die Kristal is fijijijijn, zit er nu heerlijk op te tespacen, de puntjes is ook aan te raden.

 

Over het algemeen vind ik de hollander iets minder, ik heb ook vrienden die zweren bij de upper ten, zal dan ook wel gaaf spul zijn :nerd

 

(ohja, ook de klare joints van de glory zijn stukje spacier dan gemiddeld, die van de metamorphose zijn ook lijp :o)

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet echt heel veel reacties maar ik zal toch nog ff wat info posten. (heb verder niet veel te doen)

 

upper 10, The glory en the happy hebben dezelfde eigenaar als het goed is. En zo ongeveer dezelfde wiet en dus zijn deze drie volgens mij het beste.

En die hebben naar mijn mening de beste wiet.

 

De stoker is het goedkoopst waar je voor 1.5 euro een joint hebt maar daar is de kwaliteit volgens mij ook minder.

 

Ragga muffin heeft vrij slechte wiet soms is het wel goed maar vaak slecht van smaak uitgedroogd of heeft het weinig werking.

 

Upper 10

Mijn favoriete shop na mijn mening de beste kwaliteit.

 

The glory

ohja, ook de klare joints van de glory bevatten een stuk meet thc dan gemiddeld.

Verder is het echt bijna wit van de thc, de geur goed en de smaak redelijk.

Een van de betere shops word dit vaak genoemd daarnaast hebben ze ook goed space cake voor 2.50 p/s. Maar volgens een paar mensen is het een beetje een plek voor jongeren geworden en worden deze ook voorgetrokken met de wiet en krijgen vaste klanten juist de mindere zakjes.

 

 

 

 

Matamorphose

Redelijk shop met ook vrij goede kant en klare joints.

het heeft een hele goede sociale sfeer. Een thee huis atmosfeer met kunst exposities werd het door iemand genoemd. Redelijk kwaliteit maar je kan er heel goed relaxen en gewoon ff niets doen het wietje FLITS word ook goed beoordeeld.

 

 

 

Reykjavik

…….

 

De vliegende hollander.

Over het algemeen vind ik de Hollander iets minder.

Hele licht sfeer door de grote ramen je hebt naar een tafel en als die bezet is moet je op wiebelige barkrukken zitten. DE enige shop met gemengde joints wel een rommelige sfeer

Daily 10:00 - 22:00

 

De driemaster

 

ma. t/m wo. 09 - 21h

do. 09 - 23h

vr. en zat. 09 - 24h

zo. 10 - 22h

 

 

café dees/de zolder.

Dit is echt de plek als je ff relaxt een joint wil roken mooie zolder met goede lekker banken en veel voorzieningen tafels stoelen enz. Het nadeel is wel dat het hier vaak behoorlijk druk is en de goede plaatsen vaak weg zijn.

 

 

Coffeeshop Reykjavik is geopend 7 dagen in de week van 11:30 tot 23:30.

 

Stukje Historie:

Het begon allemaal in toen ik naar Nederland kwam en niet vies was van een jointje, nergens was voor mij

een goede plek om even lekker te zitten zodat ik relaxt kon blowen. Dus besloot ik in 1998 dat ik wel een coffeeshop wilde. Toen na 3 jaar er eindelijk plek was gekomen in Groningen voor onze coffeeshop zijn we begonnen. De feestelijke opening was in oktober 2001 en al snel liep het storm, veel klanten hangen nu zelfs (ruim 3 jaar later) nog steeds rond en blijven maar komen.

 

Ik hoop hiermee wat nuttig info the hebben gepost en zo niet post dan ff terrug met JOUW mening!

 

Gr. Dezolder

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi,

The Happy is waar ik geregeld kom, heb er nooit geen klachten over.

Over de anderen kan ik geen info geven, the happy was m,n eerste en is altijd zo gebleven.

 

Groetjessss. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok en bedankt voor je mening. De happy vind ik zelf ook een goede shop. Alleen zou je nog iets duikdelijker kunnen zijn zodat ik later een eind raport kan maken.... Dus sfeer, pakeergelegenheid, prijs, kwaliteit, ligging, confort, uitstraling enz. ALLES is welkom ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kom meestal in de dr anders. Gewoon omdat die echt midden in het centrum ligt en een bushalte voor de deur heeft, waar véél bussen langskomen. Ik heb meestal de afghaan, dat vind ik daar gewoon het beste. 1 gram is 5 euro...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey,

 

ik ben nog maar bij 3 growshops langs geweest, maar ben zeker nog van plan bij wat andere growshops langs te gaan.

 

hier mijn ervaringen met de 3 gs's.

 

De tevreden rookster:

ligt erg gunstig, dicht bij het CS en vooraan bij het centrum.

de kelder is niet de hele week open (hier liggen alle kweekspullen)

alleen van woensdag of donderdag tot zaterdag.

wel krijg je vaak een gratis blunt oid. bij aankoop van iets.

redelijk groot assortiment en sommige producten zijn goedkoper als op internet.

ook hebben ze een voorbeeld hokje in de kelder staan waar meestal wel wat planten in staan te groeien.

 

Prolifiek:

Dit vind ik persoonlijk de beste gs van de 3.

nadeel dat het aan de andere kant van het centrum gezien vanaf het CS.

de winkel is volgens mij nog vrij nieuw en ziet er zeer mooi uit.

de balie is een soort bar met krukken waar je kan zitten, en ook staat er nog eettafel in de winkel waar je rustig een kopje thee kan drinken en zitten praten met het personeel.

ze hebben hier ook een groot assortiment en er is bijna wel alles te vinden.

dit is zeker de moeite waard om hier langs te gaan.

 

Technogrow:

ik weet niet hoe ik dit moet omschrijven.

alleen al als je voor de winkel staat denk je waar ben ik terecht gekomen.

het is een oude loods in een woonwijk en lijkt een beetje verlaten.

van binnen ziet het er nog raarder uit, ben er 1 keer binnen geweest.

ze hebben allemaal vogels daar binnen en lijkt wel op een halve dierentuin ;) .

ook staat er niet echt veel in de winkel en tis er allemaal een beetje raar.

misschien hebben ze alles achter in het magazijn staan oid maar ik ga er geen spullen meer halen.

 

 

ben zelf ook benieuwd naar de andere growshops in groningen, iemand die een gs aanraad?

 

mvg,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft wel eens iemand van De Taverne op de Meeuwerderweg gehoord?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ikzelf vind de tevreden rookster een erg prettige growshop, toen ik net begon gaven ze me raad en daad. En je krijgt er meestal korting als je een nieuwe installatie koopt. Ja nadeel is wel dat (het grow gedeelte) alleen open is van donderdag tot zaterdag.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heeft wel eens iemand van De Taverne op de Meeuwerderweg gehoord?

 

Ja! Taverne Oasis :lol:. Daar woon ik nog geen minuut lopen vandaan. Ga er wel eens heen als ik een beetje lui ben, want ik vind 't opzich echt wel te duur. (Hai, ik ben nieuw trouwens!) Uit een gemiddeld 5je daar draai ik één joint, vind ik enigszins mager. Het is wel knus (lees: weinig zitruimte en gewoon klein) en ziet er verder leuk uit. Namen van wiet vind ik soms verwarrend, soorten als "Roodkapje" ken ik persoonlijk niet maar hebben ze wel op de kaart staan. Effect staat er wel bij op het menu, maar wát het precies is blijft raden.

 

Ik ben zelf meer fan van the Happy en the Glory. The Happy omdat ze geweldige sneeuwwitje hebben, the Glory omdat ik de mensen die er werken het vriendelijkst vind overkomen van alle shops waar ik ben geweest, vanwege hun heerlijke bioscoopstoelen en omdat hun Glory huiswiet ook zéér goed te doen is qua prijs/kwaliteit/kwantiteit verhouding.

 

Hash doet me bijster weinig dus daar kan ik niets over zeggen :lol:.

 

In de rest van de coffeeshops kom ik eigenlijk nooit. De Upper Ten trekt me niet qua sfeer en de rest ligt wat uit de route. Voorgedraaide joints van de Dees vind ik echt té smerig voor woorden. Heb er alleen nog maar voorgedraaide met 'normale' vloei gekregen, jakkiebah. Kom er liever gewoon niet, hoewel je er wel heerlijk relaxed kan zitten, érg ruim.

Edited by Rups

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft iemand wel eens van Rups gehoord ?

De meesten hebben de spruzit al klaarstaan....

:lol:.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft wel eens iemand van De Taverne op de Meeuwerderweg gehoord?

 

 

--------------------

 

DE oa oasis De beste hasj en wiet uit groningen veel exotiche soorten

daar betaal je dan ook voor !!!! glory en upper zijn top maar ik denk niet van de zelfde eigenaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn persoonlijke favoriet is de vlieg,

de vliegende hollander dus, vooral om de budget, veel voor weinig maar toch best goede kwaliteit.

daarna komt de glory, geeft wel weinig maar ze hebben er vaak van die lekkere speciale en sterke soortjes.

heb je geen id, naar de 222 :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heeft wel eens iemand van De Taverne op de Meeuwerderweg gehoord?

 

 

--------------------

 

DE oa oasis De beste hasj en wiet uit groningen veel exotiche soorten

daar betaal je dan ook voor !!!! glory en upper zijn top maar ik denk niet van de zelfde eigenaar

 

Mee eens, beste shop die ik ken in Groningen. Wel ietsje duurder (8/gram, maar bij de glory is het 7/gram dus zou niet uit moeten maken) maar erg lekker. Ook hun Nepal hasj special van 10/gram was het geld waard.

De afghaan was ook gaaf, maar die heb ik nogmaar 1 X gehad daar.

Ohja, en op vrijdag 3e vijfje halve prijs.

Sfeer vind k ook wel chill daar, niet zo groot, maar ook niet altijd even druk.

3 X raden waar k zo ff heen fiets.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wtf? Gister gepost, niet aangekomen, post vandaag weer, komt die van gister ook opeens aan.... lame

 

Heeft wel eens iemand van De Taverne op de Meeuwerderweg gehoord?

 

 

--------------------

 

DE oa oasis De beste hasj en wiet uit groningen veel exotiche soorten

daar betaal je dan ook voor !!!! glory en upper zijn top maar ik denk niet van de zelfde eigenaar

 

Inderdaad erg nice shopje. Lekkere wietjes en hasjies voor een iets hogere prijs dan gemiddeld, maar erg veel verschilt het niet. Hun afghaan was erg nice, roodkapje en sneeuwwitje waren bijna net zo gaaf, gister weer wat ingeslagen daar, zal wel ff updaten hoe gaaf dat was :smoke

 

Ohja, op vrij+zat, 3e vijfje halve prijs (H) Dus ik nam er meteen even een voor gedraaide joint bij, om die ook ff te testen, hij was redelijk in elkaar gebouwd (voor voorgedraaid) en er zijn 12 verschillende om tussen te kiezen, 6 soorten hasj-joints en 6 soorten wiet-joints, dat vond k wel master.) Maar ik heb wel eens sterkere voorgedraaide joints gehad, misschien net een verkeerde getroffen.

 

Hun santa maria had als beschrijving 'lekker, lekker, lekker' dus daar ga ik nu 'ns even 1tje van roken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om ff aan te vullen met mijn meningen

 

de drie relaxte zijn 1 = meest relaxt

 

1- traverne oasis, 2- de metamorphose(meta), 3- de vliegende hollander. zijn gewoonweg erg relext, huiskamer gevoelens en veel bekenden die daar binnenstappen.

 

omdat ik niet meer tegen die viese stinkende koffiesjop wiet kan, ben ik purple gaan kopen bij de vlieg, volgens mij een gram voor 5 euroos

volgens mij verkoopt reijkjavik? ook purple zit op hoek spilsluizen, oude ebbingestraat.

nu grow ik mijn own ;)

 

tja de glory, upper ten, driemaster, happy e,v,a, daar durf ik niet naar binnen. :D

raggamuffin is egt een inkrouwd coffiesjop, reggae sjop, big up!!! :)

bij de happy staat tegenwoordig een hele posse lekker te chille op straat,een beetje zoals jongeren en bejaarden, met veel koole antilloos en suri mannen.

bij de glory en upper ten zijn het meer marokanen en turken op straat samenschoolen, naar mijn mening.

dees is wel okee zit lekker int hartje centrum. upper ten is tot 2 uur snachs open das wel positief voor de verslaafde blower.

 

Wat het ergste is dat de meeste sjops hetzelfde verkopen, stink wiet ook vaak nattig wat je nauwelijks kan verkruimelen.

ik deed vorige jaren wat theater werk en heb hierdoor veel steden gezien, bv endschede is een ramp met deurportalen drukknopjes rolluiken afhaalbalies tralies en beveiligingsmannen (zelfde geval in heerlen), amsterdam is te toeristisch ook nergens purple te koop of niemand wilde dat vertellen. leeuwarden heb ik lang gewoond niet egt een hang/chil koffieshop gevonden wel goede zoals de os, utoop en mooie zoals repelsteeltje .

 

growshops ben ik niet egt mee bezig ga liever naar plantenkwekerijen of praxis, tuinland (vind mijn vriendin ook leuk) en haal mijn info van het wietforum.

verder wel respekt voor de tevredenrookster, de man is al lang bezig (met goede dingen)en de sjop de vleigende hollander heeft altijd een collecte bus, zie ook hun site http://www.de-vliegende-hollander.nl/index2.html zo genoeg reclame.

 

grr tappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

geef mij maar oasis altyd lekkere bio gekweekte en en niet die besoten rotzooi van upper, happy, dokter anders zelfde eigenaars trouwens

 

oasis-> rood kapje lekker wietje

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn recensies:

 

CS:

1: de happy

Koop daar maar eens een 20je sneeuwwitje. dikke zak, biologisch gekweekt hoorde ik laatst.

 

2: Meta (metamorphose).

lekkere zakjes. Bij een 10je krijg ik meestal gewoon een lekkere top van prima kwaliteit. :D Ook uit hun hasj 5jes kan je lekker veel draaien

 

3: upper10. Ik vind de hasj daar heerlijk.

 

Slechtste shop zou zonder meer de Medley zijn. Die zakken zitten vol met takjes en bladeren en andere troep en de hasj daar geeft me ook alleen maar hoofdpijn.

 

Growshop:

De thuiskweker. Lekker dichtbij en werd mij aanbevolen.

 

De tevredenrookster is ook geweldig. Niet zo zeer voor het growshop gedeelte maar ze hebben daar gewoon alles wat met blowen te maken heeft :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet of die al genoemd is, maar Reykjavik (Spilsluizen) is ook een goede shop. Goed muziek, lekkere wiet (santa en sneeuwwitje zijn erg lekker), chille zitplekken bij het raam en stonersleesvoer zoals een flora...

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiet van de daze en de driemaster is ook erg lekker jammer dat ze bij de drie master die map alleen nooit schoonmaken verder top

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook iemand ervaring bij wie je goede stekken kan halen

 

Het aanbieden van en/of vragen naar illegale handel is niet toegestaan. Onder illegale handel verstaan we ook (het verkopen, aanbieden of ruilen van) planten of delen van planten zoals stekken.

 

Gerbuiker gewaarschuwd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben over het algemeen niet zo te spreken over de shops in groningen.

 

Upper ten, ik ben er geen vaste klant en als ik vraag naar afghaan dan worden er drie zakjes op de balie gelegd om uit te kiezen. De ene is redelijke wiet de andere 2 is rommel waar ze meer op verdienen. Als je het niet door hebt wordt je genaaid

 

Oasis, staat bekend als de beste van de stad en dit is waarschijnlijk ook wel zo zeer uitgebreid assortiment en altijd goede kwaliteit prijzen staan ook op de kaart en die liegen er dan weer niet om. En dan heb je voor jezelf een digitale weger gekocht en dan wordt het leuk om wat je bij de shop koopt eens na te wegen, koop je een weekend aanbieding bij oasis zit er gewoon te weinig in de zakjes.

 

De medley geeft je rommel als ze je niet kennen. En zo kan ik nog wel even door gaan.

 

Over het algemeen vindt ik ragga muffin de betere keuze goede weed en de inhoud klopt. De Glory is idd ook redelijk. En de vliegende hollander is ook goed kwa kwaliteit en inhoud

 

DE GROWSHOP van Groningen is toch echt wel de Tevreden rookster. Goed assortiment en kortingen zijn aan de orde van de dag. Ze hebben een ruim assortiment zaden en in de growshop kunnen ze je er alles over vertellen, loop voor vragen hierover even naar beneden de dames in de headshop boven zijn erug geschikt maar over grow vragen kunnen ze je niet echt goed voorlichten, ze doen overigens wel hun uiterste best hiervoor. Echt een gezellige growshop die zich richt op de hobbyist. Echter de expertise die ze in huis hebben is steengoed! Je kunt overal advies over krijgen en de gene die je dit verschaft is echt een no nonsense expert! Je kunt er niet alleen terecht met vragen over het kweken maar ook over het Breeden en ga zo maar door. Ze hebben daar echt een professor achter de balie staan. Vind het wel jammer dat de growshop alleen do, vrij, zat open is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey wat goed, ik zat er al over na te denken om het rookwaar is een keertje na te wegen. Is van uit consumenten belang natuurlijk erg noodzakelijk om een beetje controle te houden.

 

zo nu en dan kom ik elders in het land, in shops en de gang van zaken is erg verschillend. live wegen zie je hier nergens meer in Stad.

 

gr tappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ tappa B: Ik moet zeggen dat het over het algemeen wel aardig klopt, juist van oasis in groningen met hun reputatie had ik dit niet verwacht. Live wegen zie je in groningen helemaal nergens, behalve bij de groene ster in winschoten maar je kunt niet meekijken. Maar daar is de weed meestal niet al te denderend en de prijs hoog daar de andere shops in winschoten weg moesten behalve Havanna waar ik ooit een stukje stuf kocht dat naar autobanden smaakte dus daar heb ik me ook nooit weer laten zien.

 

Ik denk dat o.a. het rookverbod waardoor de omzet daalt en stijgende kilo prijzen door komst van tussen handelaren dit soort zaken uitlokken. Ik merk bijna overal in groningen dat er wordt gekeken naar vaste klant of niet. Ben je niet bekend dan moet je op je hoede zijn want je wordt genaaid.

 

Zo weet ik ook nog een shop de Happy in Hoogezand, daar krijg je kut wiet als ze je niet kennen of de wiet is even door de polinator geweest. Ik kwam er achter na even stiekem mee te loeren in de lade waar ze de weed in hebben(dit deed ik omat de juffrouw wel erg lang moest zoeken en daar krijg ik dan ook weer geen goed gevoel bij) dat alle weedjes in een zakje zaten met een rood randje en zodat de verkoopsters even weten welke de kut weed is zit die in een zakje met een blauw randje. Echter dit zal niet standaard zijn en de kleuren zullen wel regelmatig wisselen zodat de gemiddelde klant er geen zicht op krijgt.

 

Bij de Dam in Veendam als ze je niet kennen dan krijg je een keurig wietje, ziet er top uit zakje barstens vol en je denkt een stukje kwaliteit te hebben gevonden. Bij thuiskomst een jointje roken en je merkt dat het helemaal niet lekker rookt en de werking niet conform de looks is. Nu heb ik ook een microscoop en toen de weed daar eenmaal onder lag kwam ik tot de ontdekking dat er nauwelijks cristallen op zaten, dus als je er niet bekend bent krijg je weed die even door de polinator is geweest. Ik loop altijd tegen dit soort problematiek aan daar ik nergens bekend ben of vaste klant. Ik mag graag onbekend zijn, daar ik toch wel zelfvoorzienend ben en als ze je niet kennen dan wordt er ook niet op je gelet. Dat vindt ik een groot voordeel ten opzichte van het zelf voorzienend blijven. Ik haal heel soms iets bij een shop gewoon om even een keer iets anders te roken maar ik heb meer slechte dan goede ervaringen met de shops in deze provincie.

 

Leuk topic dit, even lekker al je ongenoegen afzeiken over de shops hier in deze provincie! :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff om aan te blijven vullen, ik hou juist van een soort Supermarkt met allemaal nieuwtjes en aanbiedingen samen met alle ruimte.... heerlijk lijkt me dat, want heb er nog geen gevonden..... maar na alle verhalen gelezen te hebben lijkt me de rookster wel goed. Dat ga ik ff checken. Mijn Growshop ervaringen..... Greenhouse Davids in Stadskanaal; volgens de site grote verkoopruimte... het was helaas niet meer dan een groot uitgevallen garagebox, samen met wat papagaaien en "vaste klanten" De man was vriendelijk, maar had het ff te druk (kwam net een lading binnen). Had gehoopt op wat info als beginnend kweker, alleen kreeg ik korte antwoorden, waar ik niet veel mee opschiet. Bijna alle artikelen waar ik naar vroeg had ie niet, moest ie bestellen... :wtf: De Gigant, ook in stadskanaal, was daarintegen erg netjes, en was er wel een goed gesprek te voeren, en leuk zaakje. Alleen is die zaak overgenomen een tijd terug en weet dus niet hoe het nu is. Tot slot bestaat er ook Growshop de PIJP, op Zuidwending, ergens in een vervallen gedeelte van een oude fabriek, ik d8 toch ff checken.... Nou... ik moest door de gereedschap, scooters en andere rommel ploeteren om iets te vinden.... wilde schreeuwend weglopen.... Maar meneer was wel vriendelijk en kon alles... bestellen... :rolleyes: Dat waren mijn Growshop ervaringen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...