Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

tjaaa

Eerste Kweek 40*pp:)

Recommended Posts

Yoooo een goede avond allemaal:D

Maar na erg veel hier te hebben gezien en gelezen ga ik bij deze ook proberen om met enige regelmaat dit verslag bij te houden:)

Hierbij ook een paar fototjes van het hok en de mooie groene apparaatjes die er op het moment als het meezit flink aan het groeien zijn:D

Dit is zo goed als de eerste goede kweek heb hiervoor wel 2 keer in een andere kast met 12 plantjes gedraaid onder 1 400 watter waar beide keren ongeveer 250 gram aan opbrengst van af kwam om dit getal iets op te krikken staan er nu dus een paar extra:D

De afmetingen van het hok zijn 220x150x190 met 1x de 400 watt van vorige keer en 1x een nieuwe 600 watt lamp:)

Capaciteit van de afzuiger zou ik echt niet weten maar is genoeg:)

Er staan verder 2 van die zwenk ventilatoren in en 2water verdampers die de luchtvochtigheid inderdaad echt goed op hoog peil houd :)

Het hok zelf bestaat gewoon uit houten balken met gips en alles volledig geisolleerd ook de bodem.

Daarin heb ik een bak gemaakt van 25 cm diep die helemaal afgekit en daar over heen een dubbele laag vijver-folie,beter het zekere voor het onzekere dacht ik maar:D

Verder zijn de wanden aan de binnenkant gewoon beplakt met zwart/wit folie ik geloof dat dit de opstelling zo ongeveer was dus hier de fototjes:D

 

Dit is van voren:)

 

med_gallery_10245_3935_8858.jpg

 

 

 

 

Links

 

med_gallery_10245_3935_36245.jpg

 

Rechts:)

 

gallery_10245_3935_2129.jpg

 

Het electrische gebeuren.

 

med_gallery_10245_3935_49976.jpg

 

 

 

 

 

 

med_gallery_10245_3935_5708.jpg

 

 

 

 

Hier staan de kleine vriendinnetjes er echt net in:D

 

med_gallery_10245_3935_1139.jpg

 

 

 

 

En zo staan ze er nu bij:)

 

med_gallery_10245_3935_67274.jpg

 

 

 

 

 

 

med_gallery_10245_3935_45176.jpg

 

 

 

 

 

 

med_gallery_10245_3935_70262.jpg

 

 

Nou ik hoop dat dit allemaal werkt en dat het inderdaad ook goed gaat werken:D

Maar ik hoor graag wat er anders kan/moet/mag en wat beter zou zijn om goede resultaten te halen:D

Verder geef ik ze nu nog geen voeding mee maar de voeding die ik heb is gewoon die terra vega & terra floris en nog 1 of andere top-booster ofzo:)

Ik geef ze nu nog niet van af onder water maar er komen al kleine mini worteltjes van onder uit de pot dus ik denk dat daar zo ongeveer wel mee begonnen kan worden:)

De potten die ik trouwens gebruik zijn 11 liters:)

Edited by tjaaa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weinig op aan te merken

 

Ziet er gewoon top uit :)

 

Succes verder in je kweek

 

Gr Rem

Share this post


Link to post
Share on other sites

yup, mooie verzorgde setup, dit voor je eerste kweek. zal een knaller worden, ga je volgen.

 

cheerios

ddd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey tjaaa

 

ferme opstelling

maar wat is de temp en luchtvochtigheid

er misschien iets over hangen zoals bbb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee kijk aan dankjewel voor jullie reakties:)

En inderdaad ik denk dat het qua opstelling wel goed zit de meeste dingen zijn aanwezig,mag wat kosten maar heb meer mensen onderuit zien gaan door besparen op dingen:)

Het enigste wat hier nu nog ontbreekt (schaaaaaam me diep:P) zijn de PH en EC meters maar die zijn er hoop ik binnen een week of 3:)

Maar met de lichten uit is de temperatuur hangend tussen de 18,5 en 20 graden de LV hangt dan op ongeveer 60 tot 70%

Met de lampen aan is de temperatuur beetje schommelend tussen de 26,5 en 28,5 graden en de LV is dan vrijwel continu 90% maar dat komt natuurlijk omdat dan de verdampers dan ook aan gaan:)

Zou dit mischien als de lampen uitstaan nu ook nog wat hoger kunnen richting de 90%?

Uiteraard alvast bedankt :)

Edited by tjaaa

Share this post


Link to post
Share on other sites

mistmakers of dergelijke niet in de nacht aan doen, is niet nodig. Je afzuiging uitdoen snachts is voldoende.

 

LV 90 % met lampen aan, dan staat je afzuiger vast uit ?? anders is het niet goed voor je koolstoffilter

 

 

Gr Rem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee dan staat de afzuiging wel gewoon aan, en er komt wel een hele berg vocht uit me afblaas logisch uiteraard de ramen hier zijn soms aardig beslagen:P

Maar Dan probeer ik zo rap mogelijk ff nieuwe tijdklokken te halen zodat die uit kan als de verdampers aanstaan:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

He tjaaa gaat lekker :)

Kzou alleen nooit je koolstoffilter uitzetten i.v.m onderdruk,stankverlast en verse lucht aanvoer.

Zoals rem al zei is het niet verstandig om je mistmakers s'nachts aan te doen.

Ik zou dus je mistmakers op de tijdklok zetten... en je filter aanhouden.

 

En het gaat tegen de plant zijn principes in dat de RV(lv) s'nachts lager is dan overdag. :)

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt er wel goed over na gedacht dat wel.

Vind dat je een hoop planten hebt gezet, dus krijg je veel kleine troep onder in.

 

Je afzuiger??

Is je flens 160mm of 125 mm, volgens mij 125 en dan hen je max 350m3 en daar red je het nu wel mee, maar later niet. Maar geen probleem, met je oogst kan je dan een zwaardere nemen.

 

 

Dames groeien in elke geval lekker.

 

Succes ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tjaaa... wat moet ik zeggen...

 

Ziet er verzorgt uit.. :)

Maar als je je lampen een kwartslag draait, heb je dan geen betere lichtverdeling ?

Voor stankoverlast en verse lucht zou ik me niet zo'n zorgen maken in het begin, dus de afzuiger kan s'nachts best wel uit, krikt de lv een stuk omhoog, en kunnen die verdampers s'nachts uit.

Hoe lang ben je van plan om ze voor te groeien ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heee mogguhhhh allemaal(H)

Haha maar daar zit zeker ook wat in en had ik eigenlijk niet over nagedacht nog Osmoose dat het tegen de plant zijn natuur in gaat om de lv met lampen aan zo hoog te houden,dankjewel:)

En inderdaad de flens aansluiting hier voor de filter is 125 mm.

En No-zem ik heb ook zitten denken om de lampen inderdaad een kwartslag te draaien maar ik dacht dat tie zo mooi meer zou overlappen zeg maar:)

Jij daar zelf een ander idee over?

Ik hoor het uiteraard graag:D

Bedankt voor jullie reakties!!

 

O en me maatjes hebben nu trouwens een week op 18/6 gestaan en zijn gisteren 8e dag over gegaan op 12/12:)

Edited by tjaaa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk aan de maatjes zijn echt weer een eind gegroeid gewoon dat gaat echt rap :)

Ik heb nu ook voor het eerst 40 liter water de bak in gegooid met groei voeding is dit nu wel bijdehand vraag ik me nu af?

Omdat ze ook al op 12/12 staan,kan ik ze nu gewoon nog 2 weken deze voeding geven voeding geven dan een week schoon water en dan over gaan op bloei voeding?

Haha sorry gebruik verder geen voedingschema ofzo heb er wel bekeken maar ik dacht ik ga voor op het gevoel en oog haha maar vraag me nu toch af of dit slim is:P

Ik kom ook echt overal verschillende aantallen qua water voor de plant tegen dus ik dacht ik pak gewoon een liter per pot voor pak m beet de komende 3 dagen en dan kijken we verder:)

 

med_gallery_10245_3935_87113.jpg

 

 

 

Ff rap nog 1 fototje van de linkerkant beetje andere fotos waren te donker maar komen nog wel:)

De temperatuur en LV op die meter klopt erg weinig denk ik,op het zelfde moment stond de andere op 27,6 graden met 72% LV..

Ik heb hier trouwens ook van die co2 tabletten wat is daar precies de bedoeling van?

Gooi ik die het beste gewoon in me emmer water of gooi ik die in stukkies gewoon verspreid in die bak?

Sorry hoooop vragen maar alle begin is echt moeilijk haha,ahoiiiii(H)

Edited by tjaaa

Share this post


Link to post
Share on other sites

De tabs geven in het water Co2 af, waardoor de plantengroei wordt geactiveerd. Co2 is een belangrijke voedingsbron voor planten.

Als je planten (of stekken) gezond zijn, gebruik dan 1 pil voor 100 liter water. Je kunt de tab gewoon in het vat, emmer, of gieter gooien.

 

Mvg,

 

Groene-Goud

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff een tippie: ik zou zeker je bevochtiger uit doen als je lampen ook uit gaan, heb dit een keer in het verleden zelf gedaan aan laten staan als me lamp uit was. Alles beslaat met vocht dus ook op je lampen/kappen en als dan het licht aan gaat dan krijg je dus kortsluiting en dat wil je niet hebben :) dus ff een tijdklokkie erop doen (zover je dat miss nog niet gedaan had :))

 

verder veel succes

 

Greetz Saen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke dan haha kortsluiting moet ik ook echt niet hebben als het ff kan:P

Als het beetje meezit heb ik er vanmiddag een tijdklok voor maar ik laat hem even een paar dagen uit om te kijken wat de LV uit zich zelf doet...

Vanochtend zag ik wel dat er ieeewwwwwww een plantje geknakt is,heeft een meter op der hoofd gehad:(

Haha gelukkig is ductape goed voor alles dus ik hoop ook voor dit:D

Heb het hier wel meer gebruikt zien worden dus hoop dat dat goed komt:)

 

:)

gallery_10245_3935_22882.jpg

 

Hoop echt dat dat goed komt anders gooi ik 1 van die kleine potjes er in over nu nog kan:)

Ik heb hier trouwens ook nog een mooi schakelkastje te koop voor de liefhebber,kan nog niet posten in het forum daar voor dus ik gooi m er hier ff bij als dat mag:D

 

gallery_10245_3935_93880.jpg

 

gallery_10245_3935_50041.jpg

 

gallery_10245_3935_22772.jpg

 

 

Ik heb er zelf niet zo heel veel verstand van maar als ik het goed heb kan hier gewoon 1 lamp op geschakeld worden en nog een paar andere dingen als je afzuiger en fan enzo,hang me er niet aan op maar ik dacht het haha mischien dat iemand met wel een electrisch oog hier wat van zeggen?

In ieder geval zal vanavond nog wat fotos posten:d

Fijne apparaatjes groeien echt hard_O_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk aan,bij deze nog ff een paar fototjes:)

Ze gaan er echt goed voor groeien echt heel erg rap ik zeg jahoeeeee:D

Haha maar is een beetje in dubio hier,kan ik die onderste bladeren die er hier en daar beetje triest bij hangen gewoon afknippen of doe ik daar beter nog ff mee wachten?

Laat ze nu nog maar ff hangen haha tot ik me er echt aan ga storen:P

 

gallery_10245_3935_11083.jpg

 

 

 

gallery_10245_3935_230465.jpg

 

 

 

Maar ja in ieder geval vind ik het er tot nu toch aardig uit zien:D

 

Oo en nog vraagje:$

Haha maar ik heb hier natuurlijk een 4 en 600W hangen raden jullie mij aan om deze met de week om te wisselen of gewoon lekker zo laten hangen?:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zien er potent uit... :)

Ik zou niet wisselen met de lampen, lekker laten hangen.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zou iknderdaad ook het liefst doen gewoon 600 voor in de plaats hangen,maar moet het echt ff doen met de dingen die ik momenteel heb,helaas:(

Denk dat ik het inderdaad maar gewoon zo laat hangen al zie je echt goed het verschil tussen de 400 en de 600,onder de 600 is het veldje echt een stuk voller gewoon:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yoohoooo haha weer trg met ff paar nieuwe fototjes:D

Volgens mij gaat wel aardig allemaal,groeien errug lekker in ieder geval:)

Heb toch maar wel de lamp gewisseld 3 dagen geleden de linkerkant was 15 tot 20 centimeter kleiner :nerd

Nu is dat wel weer aardig bij getrokken in die paar dagen al is rechts duidelijk nog een stuk voller maar dat komt hopelijk wel in de volgende dagen(H)

Ze staan sinds gisteren 1 week in bloei ook en heb ze gisteren voor het eerst minimaal voeding mee gegeven (waar 50 ml mocht worden gegeven pakte ik er 30) haha het staat nog steeds:D

Maar hier een paar fototjes!

 

Linkerkant

gallery_10245_3935_51677.jpg

 

 

 

 

En de Rechterkant..Is duidelijk voller toch:D

gallery_10245_3935_73209.jpg

 

 

 

 

 

gallery_10245_3935_47064.jpg

 

gallery_10245_3935_65215.jpg

 

 

 

En ff eentje van tussendoor:)

De stammetjes zijn nog niet zo heel erg dik,al staat er toch continu minimaal 1 fan lekker heen en weer te slingeren..maar ja dat komt nog wel als beetje mee zit:)

Verder blijft de temperatuur ook lekker komt niet boven de 28,5 uit,lv is nu op moment met lampen aan rond de 70%.

Met de lampen uit is het soms wel iets te koud gaat richting de 16-17 graden dan,weet nog niet helemaal wat ik daar aan ga doen...

Zit ook heftig met beslagen ramen haha mmm alles staat open,bovenluikjes tegen over elkaar, raam op een dikke kier alle deuren naar elkaar open maar het blijft hangen,beetje vervelend.

In ieder geval naar mijn mening staat het er moooi bij toch,of zie ik dat verkeerd?

Haha mocht dat anders zijn laat dan zeker ff weten:P

Ik fax begin volgende week ofzo nog wel ff paar foto,s hoop dat links dan ook wat voller is haha laterzzzz(H):o

 

Edit///paar ,,, hier en daar....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit hoor :nerd

beetje TMV hier en daar maar ja wat wil je tegenwoordig..,volgende rondje uit zaad? succes,grtz ganja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik zag het inderdaad maar op zich valt nog wel mee toch?

En verder kan ik daar ook niets aan doen ook he geloof ik?:nerd

In ieder geval gaat verder denk ik wel goed nog steeds ze gaan er lekker voor:D

Ik geef nu ook om de 3 of 4 dagen van onder af water bekijk eerst ff hoe de grond is voor ik dat doe,ik heb ook echt niet idee wat ze precies te geven je kom veel verschillende dingen tegen dus ik gooi er nu om de 4 dagen zeg maar 40 liter in met beetje voeding is zeg een liter de pot dat is volgende dag weg dus ik denk dat ze dat wel lekker vinden:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
In ieder geval gaat verder denk ik wel goed nog steeds ze gaan er lekker voor:D

Ik geef nu ook om de 3 of 4 dagen van onder af water bekijk eerst ff hoe de grond is voor ik dat doe,ik heb ook echt niet idee wat ze precies te geven je kom veel verschillende dingen tegen dus ik gooi er nu om de 4 dagen zeg maar 40 liter in met beetje voeding is zeg een liter de pot dat is volgende dag weg dus ik denk dat ze dat wel lekker vinden:)

 

 

Zoveel drinken ze echt niet hoor :nerd Verdamping is ook een rol van betekenis. Het best kun je je potten wegen. Te natte grond geeft luie wortels. Wil je het zeker weten dan schaf je een tensio meter aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er leuk uit hoor :) succes er mee :nerd

 

wat zie ik daarnou op pagina 1 laatste foto, 2 motorcross laarzen ;)

 

 

als da zo is delen wij 2x de zelfde hobby :o

 

succes er mee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat mooi toch ziet er goed uit. Die dunne stammetjes valt nog wel mee. PP is een snel groeiend soort waardoor de stammetjes wat dun lijken in contrast met de lengte ik vind ze gaan als een speer. Succes verder en we blijven hem volgen uiteraard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...