Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Tking

Hoe Beginnen?

Recommended Posts

Hee ik wil wiet gaan verbouwen maar weet niet hoe ik moet beginnen.

 

ík heb achter in de tuin een schuur staat waar ik zeker 5,6,7 planten wil laten groeien.

ik heb zon 70 euro voor de benodigheden over.

 

kan ik iemand mij vertellen hoe ik moet beginnen? wat het handigst is? en hoe het hele verhaal allemaal in ze werk gaat?

 

 

Gr. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
kan ik iemand mij vertellen hoe ik moet beginnen?

Begin maar is met dit forum door te lezen en stop met dit soort topics te openen.

 

P.S. 70 euro? Was het maar zo'n feest.

Share this post


Link to post
Share on other sites
...

ik heb zon 70 euro voor de benodigheden over.

 

kan ik iemand mij vertellen hoe ik moet beginnen? wat het handigst is? en hoe het hele verhaal allemaal in ze werk gaat?

Gr. :)

 

Stap 1 - Beroof een oud vrouwtje van haar AOW'tje

Stap 2 - .... :) :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor 70 euries kan je wachten to het zomer is en dan ...

20 euris zaden

50 tl's en fan(voor plantjes voorgroei te geven)

en als je een beetje serieus in de winter wilt telen

is je budget 5-10 keer te klein :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

om te beginnen: lees alle beginnerstopics eens door, de bouwdoos, doe ideetjes op. Ga eerst leren hoe je moet kweken voor je er in stapt. Daarna (tegelijkertijd): neem twee krantenwijken - tegen de tijd dat je uitgeleerd bent heb je het bedrag dan wel bij elkaar. :)

 

Investeer in kennis voor je van start gaat.

 

Problemen die je gaat krijgen (en heel basaal de basis benodigdheden):

 

1. elektro - je gaat per maand al veel meer electriciteit verstoken dan je hele bouwbudget is

2. Je moet gaan isoleren en verwarmen in een schuur - dus bouwen. Reken voor het gemak effe 400 euro voor je hok, het loopt hard op hoor!

3. Verlichting - reken voor een set met timer en relais, kap, lamp, vsa, klok en overige benodigdheden ruim 150 - 200 euro

4. Afzuiging, koolstoffilter en inlaat (die ook verwarmd moet zijn) en dan moet je nog eens alle hete lucht kwijt zonder een rookpluim uit je schuurtje te krijgen? - reken maar 400 - 500 euro voor fan, verwarming, filter, basis controller, verwarming etc etc

 

Denk niet dat je, met alle inrichting erbij, onder de 1200 euro uitkomt, en dan heb ik het nog niet eens over een pH meter, voeding etc etc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Tking,

 

Zou je je willen voorstellen in de daarvoor bedoelde sectie, zoals in je welkomstmail is verzocht.

 

Verder kun je voor 70 euro twee Eindhovenaren inhuren die je dak van je schuur aftrekken dan kun je daar in de zomer 5 of 6 of 7 planten zetten en heb je verder geen omkijken. :)

Anders worden het toch (weer) de wijze woorden welke Whazzup whispert.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe voor maar 70 euro ASgrow? En dan kan ik helemaal uit mijn dak? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook gij Brutus,

 

Voor 70 euro's ja. Speciaal WF tarief.

Is meer een hobby voor die gasten, de vergoeding gaat geheel naar de lunch. :)

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

//edit ONNODIG QUOTEN

 

 

70 euro aan McDonalds voer :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik doe het gratis :)

 

 

 

(ps: ik ruim niet op,enkel slopen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

men neme, een stuk of 10 tl's (die ik nog te koop heb staan met verse buizen :) voor een kleine prijs, wel zelf ophalen)

men gaat naar een hobby centrum en haalt een paar latten voor een tientje of 2 ofzo.

men gaat naar een growshop en haalt een paar meter zwart/wit folie, ook een paar punaises ofzo.

 

Men nemen 4 lowryder stekken of zaden, dumpt de hele instalatie op je kamer en je bent klaar voor 70 euro, ik was met me aller eerste (half jaar geleden) spul nog geen 50 euro kwijt :P

 

De winst kan je dan gebruiken voor een beter hok, maar zoals hierboven beschreven werkt het ook ''redelijk'' :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
men neme, een stuk of 10 tl's (die ik nog te koop heb staan met verse buizen :) voor een kleine prijs, wel zelf ophalen)

men gaat naar een hobby centrum en haalt een paar latten voor een tientje of 2 ofzo.

men gaat naar een growshop en haalt een paar meter zwart/wit folie, ook een paar punaises ofzo.

 

Men nemen 4 lowryder stekken of zaden, dumpt de hele instalatie op je kamer en je bent klaar voor 70 euro, ik was met me aller eerste (half jaar geleden) spul nog geen 50 euro kwijt :P

 

De winst kan je dan gebruiken voor een beter hok, maar zoals hierboven beschreven werkt het ook ''redelijk'' :)

 

Dit verhaal komt me bekend voor. Men begint met een low budget een bakkie te timmeren voor een paar plantjes. Vervolgens heb je een kamer vol staan met apparatuur en planten, betaald met elke overige cent die je bankrekening nog had staan na het betalen van de vaste lasten.

 

Succes Tking.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jah zulke zitten er ook nog tussen.

 

maar....de één kan met geld omgaan, en de ander niet.

elke winst die ik tot nutoe gedraaid hebt van het wietkweken, is gegaan naar verbeteren van het huidige hok, en zo kom je uiteindelijk waar je wilt komen, zonder je loon uit te geven.

 

Je kunt beter met een budget van 70 euro beginnen 2x growen en een hoop ervaring opdoen dan 1x al je geld uitgeven, geen ervaring hebben en een oogst die in kwalitijd veel lager licht.

 

Ik begon met simpel 2 mdf platen tussen 2 kasten en daar 1 plant in.

 

Vervolgens timmerde ik een hokje van 60 bij 30 voor nog geen 15 euro, kocht 10 tl's voor nog geen 35 euro en zette daar 2 planten in.

 

De vorige oogst ging in een zelf gemaakt hok van 80 bij 100 met 4 planten en daar halen we vervolgens 200 gram vanaf.

En dan gaat een groot deel naar de uitgave van verbeteringen, en de rest gaat naar de auto :)

 

Wie het kleine niet eert........is het grote niet weerd :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
jah zulke zitten er ook nog tussen.

 

maar....de één kan met geld omgaan, en de ander niet.

elke winst die ik tot nutoe gedraaid hebt van het wietkweken, is gegaan naar verbeteren van het huidige hok, en zo kom je uiteindelijk waar je wilt komen, zonder je loon uit te geven.

 

Je kunt beter met een budget van 70 euro beginnen 2x growen en een hoop ervaring opdoen dan 1x al je geld uitgeven, geen ervaring hebben en een oogst die in kwalitijd veel lager licht.

 

Ik begon met simpel 2 mdf platen tussen 2 kasten en daar 1 plant in.

 

Vervolgens timmerde ik een hokje van 60 bij 30 voor nog geen 15 euro, kocht 10 tl's voor nog geen 35 euro en zette daar 2 planten in.

 

De vorige oogst ging in een zelf gemaakt hok van 80 bij 100 met 4 planten en daar halen we vervolgens 200 gram vanaf.

En dan gaat een groot deel naar de uitgave van verbeteringen, en de rest gaat naar de auto :D

 

Wie het kleine niet eert........is het grote niet weerd :P

 

 

:) ik ben het volkomen met je eens, ik rook niet dus kon ik bij elke oogst weer wat beters kopen :) en elk begin is moeilijk niet iedereen kan gelijk een mega hok bouwen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

precies, ik heb natuurlijk wel zelf wat van me oogst gerookt, rook dus 1 x in de 4 maanden een joint...kwalitijds bepaling alvorens het verkocht word natuurlijk...maar je merkt toch wel dat er heel veel verschil is met de eerste en de laaste kweek :)

 

Kortom, ik zou gewoon lekker met iets kleins en goedkoops beginnen, straks heb je geen groene vingers en moet je met dik verlies verkopen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...