Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Sheeva!

2x Onbekende Wietsoort

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Na het veelvuldig nalezen van verschillende professionele indoorverslagen hier op het forum, heb ik besloten om zelf óók weer een paar zaadjes te planten. :no Er is echter 1 ding die je in het achterhoofd moet houden, ik ben een hobby kweker en ik heb er heel simpel genoeg gewoon het geld niet voor om te investeren in lampen, meters, e.d.

 

Herkomst van de zaadjes is vrijwel onbekend. Ik heb ze een paar maanden geleden van me oom gehad, ik heb er toen 2 of 3 buiten geplant. Waarvan er maar 1 vrouwtje was. Die hebben me vader en ik geoogst (hoewel geoogst; enkele grammen). Maar de plant was zodanig mishandelt door een rupsenplaag dat het eigenlijk vanaf week 4 al gedaan was. Maar goed, me oom die heeft ze ook gewoon voor de plezier in de tuin staan en hij haalt er ook wel het een en ander af. Ik heb zelf ook een bevrucht vrouwtje gehad, zaadjes ontvangen (heb er nu genoeg hier liggen) dus die heb ik geplant. Dus de 2 zaadjes komen van een eerdere plant van mij af. Ik heb nog wel 2 foto's van de planten. :no

 

manenvrouwel7.jpg

 

topvanmanen4.jpg

 

 

Ik hou geen rekening met luchtvochtigheid, temperatuur, lichturen, e.d. Allemaal veel te ingewikkeld voor mij! (Wel héél boeiend om te lezen!! keep on going!) Het enigste waar ik op let is dat ze lekker water krijgen (met een goede pH-waarde overigens) af en toe (let op; af en toe) een goede dosis voedingsstoffen krijgen en vooral veel aandacht! :rolleyes2:

 

Ik heb ze 8 november geplant, direct in de grond (niks ontkiemen), en gisterenochtend (11 november) zag ik het eerste plantje ongeveer 2 milimeter boven de grond uitsteken. Gisteravond zag ik het tweedeplantje een beetje knel zitten op de een of andere manier maar die is nu ook boven. Ik zal zometeen 2 foto's die ik ongeveer een half uur geleden genomen heb neerzetten van de twee (hopelijk dames) plantjes! :no

 

Hier zijn van beide plantjes een foto * niet zeuren over de kwaliteit B) *

 

photo0152ky1.jpg

 

photo0154uc2.jpg

 

MvG,

 

Mike :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

B) Bedankt!

 

heb je enig idee wat voor een soort het is??? misschien dat je wat kunt afleiden uit de bovenste foto's..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 3

 

 

Dag 3 betekend eigenlijk een beetje de dag van niet veel boeiends te melden hebben. De planten doen hun werk, groeien aardig hard en ik kan er nog niet veel aan doen!! B)

 

Zodra er iets 'boeiends' te zien valt zal ik wel foto's plaatsen. :rolleyes2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon verder doen zolang alles goed gaat

en het gaat goed want ze groeien dus

go go go :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

Goed om te zien dat er nog mensen lezen :)

 

Kan er trouwens niemand aan de eerste 2 plaatjes zien wat voor een soort wiet het is? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die planten zien er goed uit Sheeva zeker aangezien je geen verlichting en voeding gebruikt :)

veel succes met de nieuwe kweek

 

grtz

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plantjes maken het goed. Ze groeien flink, zijn nu zo'n 10 cm. Verder niet echt veel nieuws te vertellen jammer genoeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plantjes maken het goed. Ze groeien flink, zijn nu zo'n 13 cm. Verder niet echt veel nieuws te vertellen jammer genoeg.

 

Alweer. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De hopelijk dames doen het goed. Ze groeien en meer ook niet. Ik zal morgen of overmorgen wel weer foto's plaatsen.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn op dit moment zo'n 14 cm, wat ik erg raar vind is dat ze nog steeds alleen een stengeltje zijn met 4 blaadjes. Mja het zal wel goed komen. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plantjes zijn inmiddels weer flink gegroeid.

 

Hier 3 foto's:

 

photo0166ue3.jpg

 

photo0168ib9.jpg

 

photo0169ru7.jpg

 

Ze groeien lekker. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je het boeiend vind om te lezen, dan is er toch nog wel wat informatie blijven hangen?

Ik weet niet wat voor licht je de planten geeft? Na mijn inzien gewoon `daglicht`?

Je planten strekken als een gek.

Het minimale wat je ze toch wel kunt geven is TL-licht?

En geef ze dan in het begin gewoon 18 uur licht, en 6 uur donker!

Na 1-2 weken gewoon 12 uur licht. Heel misschien dat je dan een `kleine opbrengst`zult hebben.

Maar doe gewoon wat met de informatie die je hier toch al leest!

Zo zul je nog minder hebben dan je buitenoogst met rupsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In ieder geval leuk dat je mijn topic leest. Ik gok het er gewoon op dat ze het zo wel doen. Anders kan ik ze altijd nog de schuur ingooien met een TL-lamp. We gokken het erop, het ziet er nog goed uit voorlopig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ehm.. je dient de daglichtcyclus nou wel te verlengen hoor. Ze krijgen ook veels te weinig licht en daarom strekken ze. Als je ze nu niet onder kunstlicht zet wordt het helemaal niks meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...