Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jackgaard

Zaadjes Die Niet Kiemen

Recommended Posts

hoi,

 

ik heb een week of 2 geleden zaadjes bij een growshop gekocht rond arnhem. Het waren 11 swaziXskunk zaadjes, waar k ruim 20 euro voor heb betaald

Ik heb ze in een potje gedaan met een mix van potgrond en stekgrond, en de grond continu redelijk vochtig gehouden, op een temp van iets meer dan 20 graden.

 

Nu zijn er van de 7 zaadjes die k heb gepot er nog geen een op gekomen, ze staan nu al bijna 2 weken. Doe ik iets verkeerd of moet ik ze terug brengen naar de shop?

De plantjes zijn oorspronkelijk bedoeld voor buiten(staat op de verpakking), kan dat er iets mee te maken hebben?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Jack, hoe staat het nu met de zaadjes? is er al een stukje wortel zichtbaar of zijn ze al aan't opzwellen? als ze nog niet aan't schimmelen zijn kan je ze misschien op een andere manier nog laten kiemen.

 

het kan zijn dat je gewoon slecht zaad hebt gekregen of er is iets verkeerd gegaan bij je kiem methode. ik doe zelf altijd een stuk keukenpapier op een ontbijtbordje en doe daar de zaadjes op

maak het papier vochtig en doe een ontbijtbordje ook met nat keukenpapier erop. de dagen hierop een paar keer per dag het keukenpapier en zaadjes natmaken en dan zie ik vaak binnen een paar dagen worteltjes verschijnen waarna ik ze in zaai en stekgrond stop op 1 cm diep ongeveer. deze methode heeft bij mij altijd voor 100% ontkieming gezorgd, terwijl ik met

aarde ook weleens had dat geen of weinig ontkiemde.

 

ik zou niet met de zaadjes terug naar de shop gaan ze geven je denk ik geen gratis nieuw zaad mee

 

anyway

veel succes ermee

 

greetz

B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

het probleem is als je ze gewoon zo in de grond stopt en je geeft een beetje water, dan verdampt het water veel sneller dan je denkt, je zou per half uur een paar druppels over het zaadje heen moeten gooien.

 

Ik doe altijd een stuk isoltatie schuim (dat zwarte spul met die kuiltjes erin) daar leg ik de zaadje is, maak het schuim redelijk vochtig zodat er een kringeltje water om de zaadjes is en zet de hele mik boven op me terrarium.

 

Als ze na 2 dagen dan nog niet uitgekomen zijn dan weet ik cker dat er iets fout is gegaan, zal voornamelijk aan de temperatuur liggen...als je de tempertatuur constant op 25 graden houd moeten ze binnen 2 dagen uitkomen. zo niet, licht het aan teveel water erbij, of het zaad is gewoon bagger, ik knijp meestel eerst flink in 1 zaadje, als die breekt, dan is de kans zeer groot dat de rest ook zo is, en is het zaad gewoon bagger

 

 

Aangezien die van jou al 2 weken staan zou ik er even 1 uithalen en erin knijpen, als die ´´splatsh´´ zegt kan je alles weg gooien, dan zijn ze gewoon rot.

 

Verder, kijk even bij het info gedeelte...3 manier van zaad ontkiemen B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey Jack, hoe staat het nu met de zaadjes? is er al een stukje wortel zichtbaar of zijn ze al aan't opzwellen? als ze nog niet aan't schimmelen zijn kan je ze misschien op een andere manier nog laten kiemen.

 

het kan zijn dat je gewoon slecht zaad hebt gekregen of er is iets verkeerd gegaan bij je kiem methode. ik doe zelf altijd een stuk keukenpapier op een ontbijtbordje en doe daar de zaadjes op

maak het papier vochtig en doe een ontbijtbordje ook met nat keukenpapier erop. de dagen hierop een paar keer per dag het keukenpapier en zaadjes natmaken en dan zie ik vaak binnen een paar dagen worteltjes verschijnen waarna ik ze in zaai en stekgrond stop op 1 cm diep ongeveer. deze methode heeft bij mij altijd voor 100% ontkieming gezorgd, terwijl ik met

aarde ook weleens had dat geen of weinig ontkiemde.

 

ik zou niet met de zaadjes terug naar de shop gaan ze geven je denk ik geen gratis nieuw zaad mee

 

anyway

veel succes ermee

 

greetz

B)

 

 

Nee ze zijn niet rot zie ik zojuist, alsof er niets mee is gebeurd. Ik heb ze elke dag water gegeven, de grond is behoorlijk nat, dus tekort aan vocht lijkt me stug. Ik zal ze in ieder geval overdekken met plastic, zodat het vocht er niet uit kan.

 

Ik zal ze in de kweekkamer zetten waar al een paar planten staat onder het licht, daar is het ruim 25 graden.Ik heb ze maar weer terug gestopt op hun plekkie en nog eens flink water gegeven.

Op een papiertje vind ik nogal risicovol, dat breekt zo snel, al heb je er wel beter zicht op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik twijfelde ook wel eens of ik alles goed deed met gekocht zaad wat niet opkwam, maar nu ik zelf zaad kweek komt bijna alles op dus ik denk dat jij net als mij gewoon 20 euries hebt weggemikt. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik twijfelde ook wel eens of ik alles goed deed met gekocht zaad wat niet opkwam, maar nu ik zelf zaad kweek komt bijna alles op dus ik denk dat jij net als mij gewoon 20 euries hebt weggemikt. B)

 

Ik heb hetzelfde gehad. 100 zaad en 2 zijn aangeslagen. Daarna maar een paar stekkies gehaald. Ik had dat van mij laten ontkiemen op een bordje tussen een laagje vochtige wol. Na 1 week kregen meer als 50% worteltjes (sommige zelfs al blad) dus ben direct maar gegonnen met poten. Na in totaal 2 week (1 week ontkiemen) zat bijna alle zaad nog in de grond en lieten de kopjes zich ook niet boven het zand zien.

100 zaad voor 70euro. Voor die 70 euro had ik me dus beter een paar tool's kunnen kopen en wachten op kwaliteit zaad.

 

Wat ik zal doen als ik jouw was:

 

Koop nieuwe zaad, (2 week in de grond en mijn zaad was verchimmeld). Druk alle zaad in steenwol

 

1252.1.JPG

 

Zet alle "plantjes" in een bakje die je vervolgens dekt met doorzichtig folie om de LV hoog te houden.

Ik denk na 2 week heb je mooie begin stekjes die je vervolgens kunt verkassen naar potten onder TL lamp(en). Zorg wel dat je een LV meter aanshafd. De eerste weken weinig tot niet ventileren om de LV op een hoge nivo te houden (daar ben ik de fout in gegaan). Dan heb je na mijn ide in ieder geval een gezonde goede start.

 

Ik ben ook een beginnende kweker, mischien dat ik er naast zit. Maar dit word mijn begin van mijn 2e kweekje.

 

Succes ermee :rolleyes2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ze nu tussen 2 stukjes vochtige keukenpapier gelegd, kijken of dat aan slaat. Ik vond het idd ook vremd dat mn zaadjes in eerste instantie niet waren weg geschimmeld, ze zijn echt nog helemaal intact, nogal vreemd.

 

 

Luchtvochtigheid?? Moet dat hoog of laag zijn? Ik heb de bakjes onder een lamp gezet waar ook de ventilator in de buurt stond, de kast stond altijd half open, miss dat ik daar dan de fout in ben gegaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

gouden tip,sanniesshop B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eerste paar weken moet je zorgen dat de LV boven de 70 is, 80 is nog beter maar dat is echt moeilijk om te halen. Ik zou pas gaan ventilere zodra de temp boven de 30 graden komt. Ik weet niet onder wat voor een lamp je de (toekomstige) plantjes hebt gezet? Een aanrader is om een TL lamp te gebruiken voor de eerste paar dagen (weken). Zolang je nog geen echte stek hebt is het overbodig om een 400 of 600 watter te gaan gebruiken. Pas als de zaad is ontkiemt en blad laat zien kun je ze onder een lamp gaan doen. Ik denk als de zaadjes nog pot dicht is dat je ze het beste op je vernsterbank kunt leggen. Zorg wel dat het in het bakje de temp niet te ver afkoeld. En doe die deksel maar dicht (mischien een paar kleine gaatjes in de deksel) B) . Je zaad heefd genoeg zuurstof in het bakje zitten om de eerste paar dagen een goeie start te maken. Zo hou je de LV op een hoge level.

 

(Stekjes nemen meer water op via het blad dan via de wortels, zodra de LV te laag is zou het stekjes moeilijk aan zijn vocht komen omdat er in de lucht niets zit)

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoi,

 

Het waren 11 swaziXskunk zaadjes, waar k ruim 20 euro voor heb betaald

Kan ik hieruit opmaken dat het HighQualitySeeds zijn? Zo ja, zoek maar is op het forum ernaar en je zal zien dat je niet de enige bent met ontkiemproblemen. Of HQ verkoopt oud/slecht zaad, of ze liggen te lang in de growshop met hun niet licht-dichte verpakking.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou me niet verbazen als het oud zaad is. Ik zou toch in ieder geval de shop laten weten dat het bagger is in de hoop dat ze zo fatsoenlijk zijn om het in het vervolg kwaliteit te leveren.

 

Als je bloemzaad oid koopt, dan is dat vaak behandeld tegen ziekten/schimmels/bacterien. In een zakje zitten honderden zaadjes waar er maar een paar van ontkiemen.

 

Wisten jullie trouwens dat cannabiszaad zeer gezond is om te eten?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wisten jullie trouwens dat cannabiszaad zeer gezond is om te eten?

 

Waar denk je anders waar die andere 98 "zaadjes" zijn gebelven? B)

 

(Daar heb ik nog nooit van gehoord, druk ze toch liever de grond in en haald me een pot vitamine C of een dikke appel :rolleyes2: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echt waar. De eiwitsamenstelling is zelfs beter dan die van sojabonen. Je kunt er ook tauge van maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad high quality seeds ja, heb er enorme spijt van.

Hiervoor had ik ook HQ seeds, dat was afghani hindu kush, waar ik van de 11 zaadjes nu 3 planten heb die zijn opgekomen:S

 

Ik dacht toen dat het aan mij lag en heb swazi skunk gekocht bij dezelfde shop. Daarvan is tot op heden nog niets opgekomen.

Op de verpakking staat dat szwazi skunk maar een thc gehalte heeft van 11 procent, echt heel laag(maar ze zijn ook voor buiten bedoeld).

 

Ik heb helaas geen luchtvochtigheidsmeter, maar aangezien ik ze tussen 2 natte velletjes papier heb gestopt moet dat geen probleem zijn lijkt me B). Ik gebruik een 250 W hps lamp van philips. MIjn zaadjes laat ik in het algemeen op een redelijk donkere plaats ontkiemen, in een la van een kast bv, waar de temp constant rond de 20 graden ligt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je kunt er ook tauge van maken.

 

Ik haal vaak gekiemde bonen bij agrimarkt, lekker wokken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had lowryders uit sannies shop... der is er na 12 dagen 1 uitgekomen :) weet niet of ik ze terug kan sturen hehe..

 

ben nu maar met de freebees bezig

Share this post


Link to post
Share on other sites
Inderdaad high quality seeds ja, heb er enorme spijt van.

Hiervoor had ik ook HQ seeds, dat was afghani hindu kush, waar ik van de 11 zaadjes nu 3 planten heb die zijn opgekomen:S

 

Ik dacht toen dat het aan mij lag en heb swazi skunk gekocht bij dezelfde shop. Daarvan is tot op heden nog niets opgekomen.

Op de verpakking staat dat szwazi skunk maar een thc gehalte heeft van 11 procent, echt heel laag(maar ze zijn ook voor buiten bedoeld).

 

Ik heb helaas geen luchtvochtigheidsmeter, maar aangezien ik ze tussen 2 natte velletjes papier heb gestopt moet dat geen probleem zijn lijkt me :). Ik gebruik een 250 W hps lamp van philips. MIjn zaadjes laat ik in het algemeen op een redelijk donkere plaats ontkiemen, in een la van een kast bv, waar de temp constant rond de 20 graden ligt.

 

heb ook al eens kennis gemaakt met high (low) quality seeds. ww en ook geen een opgekomen. het is echt klote zaad.

volgende keer beter.

succes :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...