Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
defQon Soldier

2 Vraagjes

Recommended Posts

Hey mensen.

 

Ik had even een paar vraagjes….

 

Vraag 1.

In het kader van de stroom netjes betalen (en verantwoorden) zoals t hoort wil ik in een hokje van 3mtr bij 2mtr niet verder dan 2400W.

Nou zit ik te twijfelen wat het beste is. Om toch het hoogst mogelijke rendement uit de ruimte te halen.

Of 6x 400W, of 4x 600W. (en ook bij de 4x 600W gewoon de ruimte volzetten.)

Naar mijn idee is de laatste optie het beste, want de rij plantjes die aan de buitenste zijde staan worden dan wel minder belicht, maar wiet komt er altijd aan. Wat is jullie tip in deze?

 

Vraag 2.

Omdat er al een luchtpijp van 160mm op het dak zit wil ik deze gewoon behouden.

De afvoer is geen probleem (ik heb immers al een gat in de muur beschikbaar van 250mm).

Voor de afvoer gebruik ik een 3250m³.

Om nou niet het dak op te hoeven wil ik voor me lucht toevoer gewoon de bestaande pijp behouden.

Nou wil ik er een verloopstuk op aansluiten van 160mm > 250mm.

Normaal gesproken zou je voor je inlaat de helft van je capp. van je afzuig nemen (1500m³ in dit geval)

Moet ik nou omdat ik een verloopstuk gebruik, en hierdoor dus de capp. van de inlaat minder word, er een zwaardere softbox op zetten.

(dus 2500m³ bijvoorbeeld)

 

Groeten defQon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Héya DS..

 

Is het niet mogelijk om 3x400 en 2x600w te hangen...?

Met 400w krijg je van die fluffie topjes onderin en ik ben bang dat als je 4x600w pakt je dit ook aan de zijkanten krijgt..

Maar ik denk je idee wel te snappen... 4x600 is ongeveer dezelfde opbrengst dan 6x400, maar dan heb je wat extra gewicht van de planten die aan de zijkanten staan...dus toch meer opbrengst met 4x600 ??

 

En wat betreft vraag 2 lijkt het antwoord simpel, gewoon een 2500m³ softbox erop zetten met een dimmer... B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat voor'n want erflectie gebruik je, met strak getrokken spul zou ik gaan voor 6x 400, zodat alles redelijk evenwijdig belicht word.

 

Gebruik je mylar of wat dan ook, zou ik toch gaan voor 4x600...waarom, mylar breekt het licht beter dan bv zwartwit folie, waardoor je dus niet alleen op bepaalde stukken het licht krijg maar beter verdeeld over de plant.

 

Persoonlijk zou ik dan ook cooltubes aanschaffen zodat je de lampen dichter op de plant zet waardoor theorietisch gezien, de effectieve diepte straling hoger is, en het licht wat gebroken word hoger is waardoor je dus aan de zijkanten ook meer opbrengst zou moeten hebbem, puur theoretisch gezien.

 

Dan zou je dus 600watters kunnen pakken, 400 watters leveren minder lumen per wat, maar je kunt ze dichter op de plant zetten, onderling zal het niet veel uitmaken, ook puur theoretisch gezien...correct me i'f i'm wrong

 

Met cooltubes zou ik een 2500 m³ nemen, en voor afzuiging cooltubes erop aansluiten.

Werk je nu met dimmer???hoe zwaar moet je afzuiger nu draaien? als je op of onder de 80 procent zit van de capicitijd zou ik deze afzuiger gewoon houden, als je geld over hebt, kan je een 2500m³ afzuiger halen...overcapicitijd is altijd wel fijn, als je nog eens verder wilt uitbrijden hoef je i. i.g niet bang te zijn dat het te warm word.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zat er idd aan te denken om mylar te gebruiken.

Al is het puur voor de test, ik heb er nog nooit mee gewerkt namelijk.

En dan ook voor de 600W'ers, in combi met een Adjust-a-Wing.

Ik zet alleen dan de spreaders niet op de Wings, en blijf gewoon op de "standaard" 60cm erboven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb vernomen dat de aanschaf van mylar vrij duur is. weet niet wat het per meter kost maar je zou een darkroom kunnen testen op efectievitijd. werkt het, verkoopt je die darkroom, werkt het niet, heb je 25 meter mylar gekocht voor weet ik hoeveel geld en zit je daar weer mee :)

Ik ga ook weer een nieuwe ronde starten maar ben er nog niet echter of ik een homebox of een darkroom wil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...