Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

robdh

Megamix En Test

Recommended Posts

Ik ben begonnen met een klein kweekje met 4 soorten zaad. Ze staan nu onder TL op te groeien en gaan daarna in een Darkroom DR80 tent (80x80x160).

 

De zaden:

 

2x Big Bang feminized van Greenhouse (en een officiele mediwiet)

2x Warlock feminized van Magus Genetics, deze heb ik ter test gekregen van Frans aka The Growshop

3x Herijuana van Sannie, hier hoop ik 1 of 2 vrouwen van over te houden

3x Ingemar's Punch, hier hoop ik ook 1 of 2 vrouwen van over te houden.

 

De feminized plantjes staan al in hun 11 liter pot.

De reguliere zaden staan als tussenfase in 7 liter totdat ze geslacht tonen.

 

De grond is growmix van Plagron, deels opgewaardeerde oude growmix van 1 kweekje.

Sannie's Bacto en B.A.C schimmels zijn al ruim van tevoren door de aarde gemengd.

 

De voeding zal alleen maar B.A.C biologisch zijn.

 

Alvast 1 foto van een Warlockje met uiteraard wat reclame B)

 

<!--ImageUrlBegin--><!--ImageUrlEBegin-->med_gallery_11343_3900_98382.jpg<!--ImageUrlEnd--><!--ImageUrlEEnd-->

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suc6 ermee rob!

 

ik ben sinds kort de biologische lijn gaan gebruiken en ben Zéér tevreden!

dus bij jou gaat dat ook helemaal goedkomen heb ik alle vertrouwen in..

 

ik krijg binnekort ook "Blue widow"zaden als test van de growshop.

zaad van dinafem (feminised) kruising tussen blueberry en White widow.. mmmm ben benieuwd!

goede zaak dat frans dat zo doet B)

ook goede reclame al die kweekverslagjes :rolleyes2:

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx, ik hoop ook dat alles goed gaat maar op alle vragen is op WF wel antwoord te vinden B)

Ik ben erg benieuwd naar jouw tests, ga je ze indoor in de GK en BK onder TL laten groeien en bloeien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey

zelf ook nieuw en ook alles nog aan het leren

dat alles goed mag verlopen B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alvast 1 foto van een Warlockje met uiteraard wat reclame B)

 

med_gallery_11343_3900_98382.jpg

 

 

hmm je focus ligt niet op je warlock :rolleyes2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ow... nu al je eerste kweekverslag...??? B)

Nu hopen dat je je kweek en verslagje afmaakt zodat niemand je een loser noemt.. :rolleyes2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

En een update, van alle 4 de soortjes 1 foto.

 

Warlock (fem/11 liter/4x 36w TL)

 

med_gallery_11343_3900_44558.jpg

 

 

 

 

 

 

Big Bang (fem/11 liter/4x 36w TL)

 

med_gallery_11343_3900_71443.jpg

 

 

 

 

 

Ingemar's Punch (7 liter/2x 18w TL)

 

med_gallery_11343_3900_88251.jpg

 

 

 

 

 

Herijuana (7 liter/2x 18w TL)

 

med_gallery_11343_3900_23400.jpg

 

 

 

Alles staat nu nog op 18/6 onder TL maar wanneer zal ik ze onder 400W HPS zetten op 12/12? Dit omdat ze uiteindelijk allemaal in 11 liter bakken gaan en mijn Darkroom DR80 maar 1.60 hoog is. Ze mogen niet te groot worden dus en ik wil ze niet toppen en eigenlijk ook niet scroggen (alleen als het echt niet anders kan)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Rodbh,

 

Nou dat wordt een interessante vergelijking van verschillende soorten. Wellicht een goed idee om dit kweekverslag over te plaatsen naar de Test Sectie. Dat laten we in dit geval over aan de topic plaatser. Dus zeg maar wat je wenst, Rodbh?

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ASGrow, het is deels een test dus van mij mag het :). Net 1 van de 3 Ingemar's Punch vermoord, wilde maar niet groeien. Nu 2 zaadjes van eigen makelij tussen de watten gelegd. Lowryder man met White Widow vrouw. hopen dat ze ontkiemen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag mijn maxlight kap maar aangepast. Op de stalen strip aan de bovenkant 2 beugels gemaakt en daaraan een fan geschroefd die normaal wordt gebruikt voor het koelen van serverracks, toerenregelaar dr tussen om het geluid en de resonanties te onderdrukken (die maxlights zijn echt rammelbakken :) )

 

med_gallery_11343_3900_49442.jpg

 

 

 

Hier een foto van Warlock nr2, dit is mijn favo :P

 

med_gallery_11343_3900_122206.jpg

 

 

 

Heeft ook de dikste stam van alle planten :)

 

med_gallery_11343_3900_12383.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Warlocks zien er goed uit! Wanneer zijn ze de grond in gegaan en uitgekomen, kun je in het kader van de test nog iets over het ontkiemen vertellen?

 

Je zuilt ook snel een beslissing moeten nemen hoe je wilt gaan kweken met maar 1.60 hoogte. Dat wordt flink toppen en vroeg in de bloei als je het mij vraagt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hou het wel bij in een tekst documentje, zal het ff neergooien:

 

Zaad in pitpots 30-10-2007

Onder 2x 18w TL 18/6 01-11-2007

Uit propagator onder 4x36 TL 05-11-2007

 

4x7 liter en 3x11 liter opgewaardeerd maerl, schimmels, bacto

en plagron Grow Mix 8-11-2007

 

Overgepot 11-11-2007

 

En nu is het zoals het is.... :)

 

Ontkiemen ging prima behalve de Ingemar's Punch, 2 zaden wilden niet ontkiemen dus weggegooid en een 3e ontkiemde langzaam maar wilde niet groeien. De heri's, big bang en warlocks ging perfect.

 

Ja, toch maar wel toppen vrees ik, ik wacht nog 1 internodebouw af en dan doe ik het. Over 1 week onder de HPS op 12/12? Ik denk dat die fan die ik aan de maxlight heb gehangen wel goed zal koelen dus maybe kan ik lager dan de voorschreven 40cm boven de plantjes hangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Warlockje, nieuwe set bladeren heeft 7 vingers :nerd

 

med_gallery_11343_3900_68725.jpg

 

 

Volgende week maar onder HPS denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Robdh,

 

Ziet er goed uit zeg. Wanneer zijn de zaadjes eigenlijk ontkiemd, maw hoe oud zijn ze nu?

Eens kijken of we deze nu toch verplaatst kunnen krijgen. Maar volgens mij moet ik daarvoor een andere mod hebben.

 

Keep it going.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

 

 

Noot

Gelukt, topic is verplaatst. :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

De 2 warlocks en 2 big bangs zijn getopt. Voor de liefhebbers van jeugdfoto's een antieke foto van de Warlocks toen ze nog klein waren (9 november) :nerd

 

med_gallery_11343_3900_33690.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

De warlock tijdens haar nachtrust (brakke pic). Ze mogen nu ze getopt zijn nog een weekje aansterken onder de TL en dan gaan ze de darkroom in. Dat luchtfilter is maar 5 weken gebruikt, kan ik die sok gewoon wassen op 30 graden?

 

med_gallery_11343_3900_74798.jpg

 

 

En weer wakker :nerd

 

med_gallery_11343_3900_23139.jpg

 

 

En op verzoek de afvoer van de darkroom (is niet ideaal maar voldoet)

 

med_gallery_11343_3900_48449.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, nu aan het testdraaien onder de 400w HPS, vanavond op 12/12 :nerd Temp op tophoogte 26/27 graden. De getopte dames groeiden on de TL verder alsof er niets gebeurd was dus nu maar op 12/12, ze mogen niet TE groot worden en scrog doe ik nog niet dit keer.

 

med_gallery_11343_3900_34537.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Rodbh,

 

Leuke foto's voor het familie album :nerd .

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Test goed verlopen, afzuiger en lampventilator afgesteld. 16amp zekering op mijn schakel/relaisbord vervangen door 10amp, liever dat ie er te snel uit klapt dan te laat. Lamp op 50cm gehangen, 40cm vonden de dames nog niet zo leuk. Vanavond om 19:00 uur begint de 12/12 fase :nerd. Vanaf nu krijgen de grote dames in de 11 liter potten water/voeding van onderaf en de kleinere geslachtslozen in de 7 liter potten nog even van boven. Langzaam beginnen met voeding erbij te doen, eerste week op 12/12 nog BAC groei en wortelstim en bij de volgende beurt wat bacto erbij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update 23:44 uur, plantjes zijn sinds 19:00 uur op 12/12 gegaan onder HPS, max temp 27 graden op 40 cm onder de lamp, planten staan nog even op 50cm onder de lamp om te wennen. So far, so good......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker.........3e dag op 12/12 onder HPS

 

Warlock (Magus Genetics)

 

med_gallery_11343_3900_3055.jpg

 

 

 

 

Herijuana (Sannie)

 

med_gallery_11343_3900_3170.jpg

 

 

 

 

Big Bang (Greenhouse Seeds)

 

med_gallery_11343_3900_41300.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Warlocks worden al lekker bossig en breed :spliff: (sorry voor het brakke HPS licht)

 

med_gallery_11343_3900_142555.jpg

 

med_gallery_11343_3900_133984.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Robdh,

 

Je hebt het over geslachtloze en de anderen. Hebben de dames al voortijdig bloeiverschijnselen getoond?

Zelf hebben we hier een voorbeeldje Warlock staan, nog steeds in de groei en die begint ook het geslacht te tonen. Lijkt vrouwelijk(hopen we). Maar Tomas heeft bijvoorbeeld minder geluk gehad.

 

Of heb je het geslacht op voorhand bepaald aan de hand van stekken?

 

Ooh ja, dertig graden is goed. Zelf gebruiken we ook nog zo'n bescherm zakje voor tere weefsels.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ ASGrow, ik heb nog geen voorbloei gespot en ook geen stekken genomen maar ik hou ze in de gaten. Ik denk dat ik ongeveer een week achterloop op Tomas. Bij Whazzup is volgens mij ook nog geen voorbloei bij zijn Warlocks. Met geslachtslozen bedoelde ik de niet-feminised zaadjes, ik verdenk trouwens 1 Ingemar's punch van mannelijkheid, is veel langer dan de andere en heeft weinig blad.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...