Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

DeLeys

Kastje In De Kelder

Recommended Posts

DeLeys, je hebt volkomen gelijk :P ik ga er vanuit dat het voor alle uitvoeringen geld 100,200 & 300watt.

 

Ik werd er nl. nadrukkelijk op gewezen door de GS. Ik heb je foto uitgeprint en die ga ik bij meneer GS onder zijn neus houden, begint daar een beetje op zeeman te lijken (verkopen veel zonder doos, zo uit de vitrine) ;)

 

Maar nu over je projekt, ziet er allemaal zeer goed uitgewerkt uit !, je gaat tenminste niet over één nachtje ijs. ;)

Ook de bouwtekeningen vind ik werkelijk prachtig om te zien :no ,.....helaas loopt sketchup niet op mijn "vista" :P heb je al een opleverdatum in je hoofd ?? :wOOt

 

Succes :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit man...

 

Ja inderdaad, je moet opletten met die verwarmers, ze smelten als ze hun warmte niet kwijt kunnen..

 

@bbb, tsjah, koop toch een mac, kan je vast wel betalen ;).

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi hokje ben je daar aan het bouwen ;)

 

ben benieuwd hoe groot het verschil gaat worden in temp als je warm water door de buizen hebt lopen!

 

succes verder,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb even één ding niet zo goed begrepen, gebruik je die ton met warm water nu ook als plantenvoeding of is dat enkel om de boel een beetje warm te houden ? Want warm water vinden plantjes lekker... Als je een dunne voedingsoplossing gebruikt dan zijn blumats wellicht geweldig voor je, zeker omdat de boel lekker in beweging gehouden wordt.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja DeLeys,

 

Zo denk ik er ook over. Maar heb je er wel eens over nagedacht wat er gebeurt als je een keer een weekendje weg bent ? Als je een keer vergeet te wateren, het kan zo maar gebeuren... Het is natuurlijk niet erg als het een keertje wat later komt, maar met blumats valt er HEEL goed te controleren hoeveel water ieder plantje krijgt. Veel beter als dat je zelf water geeft.

 

Ze krijgen namelijk precies zoveel als dat jij ingesteld hebt, droogt de grond wat op, dan krijgen ze weer een beetje...

 

Ik steek ook liever de armen uit de mouwen, maar blumat's vind ik wel mooie dingen...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou DeLeys, dat klinkt goed.

Nou nog het echte werk :verrygood

 

P.s. Je werkplaats ziet er goe opgeruimt uit!

med_gallery_14239_3889_21370.jpg

 

 

Groeten en succes, AH

Share this post


Link to post
Share on other sites

netjes hoor :verrygood

 

Ben trouwens bang dat je die pitpotjes niet gaat vinden in reguliere growshops..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn er nog vorderingen ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom niet net zo'n kastje er naast,..en dan de warme lucht van de lamp afzuigen en bij de lamp die uit is onder de vloer blazen,.. en dat dan 2x

 

kost niks,.. levert 2x op :verrygood

 

 

groetjes Miss_Stoned

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt nog steeds een probleem met die thermostaat van de aquarium verwarmer als die continu aan en uit gaat klikken straks.

Daar hebben die dingen een bloed hekel aan en gaan je dan vastplakken (had ik dat al niet eens geschreven???)

 

In een aquarium dat normaal gesproken in kamertemperatuur omgeving staat klikt zon ding veel minder aan en af als in een groot oppervlakkig radiatie afgevend systeem als je nu hebt.'

Maar ook bij aquaria moet je zo n ding om de x aantal jaar vervangen om vissoep te voorkomen.

Bij jou zou dat dus een kwestie van een x aantal maanden kunnen zijn wanneer dit gebeurt.

 

Een oplossing voor dit probleem zou je dus alsnog zelf moeten bedenken, of luisteren naar wat Kees the mad zei over een beter product .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat die luchtbevochtiger een beetje overbodig is. Hierdoor ontwikkelen de wortels zich langzamer.

En ik zou ze voorlopig even geen water geven zo te zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi opgelost zo deleys !

ben ik blij om dat je daar dan alvast niet meer mee de mist in kunt gaan, en heb ik mijn ervaring gelukkig niet voor niks gehad.

Ben altijd blij als mensen van mijn domme fouten kunnen leren.

 

Met soca ben ik het overigens totaal niet eens in het geval je rlv onder de 60 % zit .

Ik wou dat ik zelf ooit eens zo slim was geweest om in zon dingetje te investeren want moet zelf om de paar uur sprayen als een gek( k,heb dan ook een rlv anders van 35%)

jij zit onder cooltubes dus dat zal onder die wel wat meevallen. bij een luchtvochtigheid van onder de 60% moet je dus continu sprayen anders en dat vinden die eerste tipblaadjes weer niet zo geweldig en staan ze dus altijd entweder te nat of te droog kwa luchtvochtigheid.

Die wortels gaan vroeger of later toch wel de diepte in als je begint het bovenste gedeelte vd bodem te laten uitdrogen.

 

maar ze staan idd nu wel wat te nat.zoals soca al opmerkte, daar hoeft met al die mist beslist geen water meer aan toegevgoegd worden. mooi wat op laten drogen nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das mooi klote. Ik hoop voor je dat alles goed op te lossen is en dat het je nooit meer mag overkomen. Zet me ook wel even aan het denken over de electra. Helaas kan ik je niet verder helpen, ik heb niet zoveel verstand van electra. Ik denk dat Waszup je misschien wel iets kan vertellen.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is idd best balen voor je

 

NIet het relais zelf is doorgebrand maar de aansluiting van je relais, dit komt door een slechte verbinding!

Had je de einden van de draden gesoldeert?

Het is beter om met eindhulsjes te werken als met soldeer!

 

En na het aansluiten altijd alles nog een keer na drijen.

 

Ik draai na elke kweek ook weer alles na om dat ik ook een keer gehad heb dat het kroonsteentje bij de lamp bij mij eens slecht contakt heeft gemaakt.

 

Als je het 25 amp hebt afgezekert voor 1 lamp is dit idd veel te zwaar

Beter zou je dat een stuk lager kunnen zetten om de doorbranding van je zekering te versnellen

 

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep, niks mis met het relais. Wel met de aansluiting.

 

Om even terug te komen op de LV.

Aangezien je werkt met zaden, is een hogere LV totaal niet van belang.

Als je met stekken werkt praat je over een ander soort plantje.

Dit is al in zoveel topics ter sprake gekomen, dat ik dacht dat iedereen dat wel wist nu.

 

Als je de LV zo hoog houdt, zal dit resulteren in een mindere wortelgroei.

Hetzelfde effect krijg je als je je plantjes elke dag sproeit.

Omdat de plantjes met de bladeren het meeste vocht gaan opnemen, hebben ze niet zo'n groot wortelgestel nodig.

Tegen de tijd dat ze toppen gaan maken, ga je de bevochtiger weghalen, en als ze dan alsnog moeten gaan investeren in wortelgroei, snap je dat dit alleen maar vertraging opleverd.

 

Ik heb ook met alleen uit zaden opgekweekte planten gewerkt, en bij mij was de LV probleemloos altijd onder de 25%. Misschien is dat net op het randje, maar als je rond de 30-35% zit hoef je er niets aan te doen.

 

ps. die "vakman" zou ik ontslaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gesoldeerde uiteinde hebben de neiging om eruit te kruipen, of af te breken waneer je ze aandraaid. Ik heb ader eind hulzen bij de praxis zien liggen, ik neem aan dat andere bouwmarkten ze ook verkopen. Ader eind hulzen gebruikje alleen op flexibele draad.

 

Het is in ieder geval goed afgelopen, en je bent tenminste goed geschrokken. Dit overkomt je dan ook geen 2e keer meer. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah soca, op die fiets.

 

hoge Lv is belangerijk in de eerste week totdat de pen goed (minstens) 5cm diep in de grond zit.

Het voorkomt dat de bovenlaag vd bodem anders te snel uit zal drogen vanwege de radiatie warmte vd lamp.(is onnatuurlijke factor)

Delay heeft cooltube dus dan is het weer wat minder maar verliest ie wel aan lumen en spectrum die nou net zo belangerijk zijn in die eerste paar dagen.

Heb je een te lage lv, dan is je enigste optie die bodem zeiknat te houden of je moet er heel dik opzitten om daar de juiste balans in zien te krijgen.

Das ook weer niet zo geweldig want kiemen hebben een bloedhekel aan een te vochtige bodem.

 

 

Bij een te droge luchtvochtigheid zullen de bladmondjes zich sluiten en komen er een aantal belangerijke processen haast stil te liggen.

De bladkartels zullen zich alternerend opkrullen en het blad zich een halve slag willen draaien en zijn glans gaan verliezen.

Dit is niet bepaald het plaatje van een plant die het naar haar zin heeft.

Bij de juiste luchtvochtigheid en de juiste hoeveelheid vocht in de bodem zal alles zich pas naar behoren kunnen ontwikkelen.

 

Eerste 3 week 60% aanhouden, daarna kan het lager is nog steeds mijn stelling, ondanks wat er hier gerapporteerd word op het forum.

(ik kijk liever of de plant het naar haar zin heeft onder gegeven omstandigheden als naar wat de mensen er aan theorien zelf over bedenken nadat ze zelf iets anders verkeerd hebben lopen doen.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals je ziet zijn ze flink ingewaterd bij het overpotten. Als je dan ook de LV hoog gaat houden, gaat het inderdaad niet goed.

Het opkrullen van de bladeren lijkt me het directe gevolg van warmte.

De weerstand van plantjes tegen warmte neemt af als de LV lager is, dus als je de temperaturen niet laag genoeg kunt houden kun je dit zeker oplossen door de LV omhoog te brengen.

 

Ik kijk ook alleen naar m'n planten, en hou me niet aan schema's of theorieen.

Ik heb nog nooit reden gehad om iets aan de LV te doen. Die is altijd >30%

 

Zo zie je maar weer dat verschillende omstandigheden tot verschillende adviezen kan leiden.

Vaak komen de adviezen uit de theorie, en bij sommigen uit de praktijk.

De kunst is om alles te verzamelen, en precies dat te doen wat voor jou de oplossing biedt. :D

 

Mgoe...hoe is het met de plantjes ? :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...