Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

DeLeys

Kastje In De Kelder

Recommended Posts

Je kunt het warme water toevoer beter hoger op het vat monteren, daar warmte zich altijd naar boven verplaatst.

Zeer netjes uitgewerkt zo!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi programma he sketchup :).

 

Zeer net uitgedacht hokje. Als je met pvc pijpen een verwarmings matrix gaat maken dan kun je dat heel goed waterdicht maken met pvc lijm, hierdoor versmelt je het pvc, de chloroform lost tijdelijk je pvc op en verdampt waardoor het één stuk wordt, als je niet te zuinig bent met pvc komt het prima in orde, veel druk staat er niet op omdat je vrije stroming hebt.

 

Succes, en je tekeningen zijn erg mooi uitgewerkt, hoeveel uurtjes heb je daaraan gezeten ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk hokje en leuk iedee

Ik heb dit al eens getest en beviel bij mij heel erg goed

 

Hier een paar fotos

 

med_gallery_5624_680_399306.jpg

 

 

 

 

med_gallery_5624_680_471594.jpg

 

med_gallery_5624_680_133452.jpg

 

med_gallery_5624_680_390870.jpg

 

 

Dit is natuurlijk ook over meer potten te verdelen of in een aarde bak

 

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een zelfde systeem klampte mij de aquarium thermostaat eens dicht (water werd 55 graad C !)maar ze overleefden het wel.

lucht van onder aanblazen is vragen om toprot. Ik weet TnT van je kleine hokje en in zoiets lukt dat inderdaat, maar bij grotere hokken liggen die verhoudingen wat anders. kijk op die draad van "elieass is going underrground". Ik probeer de onzin daar tot een minimum te houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

;) zow hij!!

 

mooi hokkie geworden.....

 

ff doorzetten nog en dan hupla, pantjes erin :bier

 

succes, mzzl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Altijd mooi als er zo'n pens licht uit een deurtje straalt..

Maakt me benieuwd naar wat er in zit ;)

 

Ben benieuwd hoe goed de vloerverwarming het gaat doen!

Gr en succes, AH

 

P.s. Heb je mooi bedacht zo die deur met dat schuif systeem, is ie helemaal licht dicht?

Share this post


Link to post
Share on other sites

JO

 

Zeer indrukwekend werk, alles er op en eraan :wOOt In zo een keldertje kan ik ook wel uuren vertoeven ;)

Die plantjes zullen wel lekker groeien binnenkort! alles goed uitgekiemd, straks nog ontkiemen en dan huppa :no olle, lekker bezig!

 

mazzel ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben benieuwd..het is in ieder geval een goed doordacht kastje.

Alhoewel ik niet voor een cooltube zou gaan als je geen last hebt met hoge temperaturen.

Ik volg je nog steeds ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@DeLeys, volgens mij is het niet de bedoeling om het verwarmingselement onder water te hangen ! ;)

Op de plastic behuizing staat duidelijk een streep, tot waar het water niveau mag komen !!

 

Zal je een tip geven, maak van piepschuim een cirkel van +- 10cm doorsnede en steek het element daar door heen, en laat hem in je ton rond dobberen (de plastic behuizing met zuignappen kun je er zo af schuiven), op die manier volgt hij het waterniveau in je ton automatisch :wOOt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi kastje hoor! Maar die verwarmingsslang welke je op die plaat heb gemaakt, wat voor slag is dat? Als ik hem zo zie is het er een die gebruikt wordt voor warmtewisselaars van aardwarmtesystemen.. Soort alluminium met plastic aan de buitenkant? Als het er zo een is dan is deze geisoleerd en zal er weinig warmte vanaf komen.. Maar ik kan het ook fout hebben.. ;)

 

Groet PK

Share this post


Link to post
Share on other sites
@DeLeys, volgens mij is het niet de bedoeling om het verwarmingselement onder water te hangen ! ;)

Op de plastic behuizing staat duidelijk een streep, tot waar het water niveau mag komen !!

 

Zal je een tip geven, maak van piepschuim een cirkel van +- 10cm doorsnede en steek het element daar door heen, en laat hem in je ton rond dobberen (de plastic behuizing met zuignappen kun je er zo af schuiven), op die manier volgt hij het waterniveau in je ton automatisch :wOOt ;)

 

BBB er zijn verwarmingen die waterdicht zijn.

 

Die van mij zit ook helemaal onder water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat klopt ze zijn er ook waterdicht. Maar die hij gebruikt, heb ik ook, en daar staat duidelijk een waterhoogte op aangegeven ! Tevens zit er geen geaarde stekker aan, lijkt me niet zo'n prettig idee ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk dat is pas duidelijk..

 

je heb gelijk hoor deleys... ik zat hier namelijk laatst ook nog over te twijfelen..

want de mijne kan niet volledig onder water..

 

Verder ziet het er goed en netjes uit creatief/inventief!!.. ik ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat!

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...