Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

DeLeys

Kastje In De Kelder

Recommended Posts

Volgens mij zit je probleem bij je cooltube,

deze is erop gemaakt om "de lamphitte" zsm naar buiten af te voeren,

wat in jouw geval dus verkeerd is!

Je bent dan beter met een spiegelkap die je hok

ook goed zal verwarmen.

Je zal je ook s'nachts moeten letten op je temp in je kelder

maar dat laat ik aan jou over B)

 

Gr. GaNja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep, cooltube gebruik je alleen als je problemen met de hitte hebt.

Nadeel met cooltubes is dat je iets verlies hebt in je lichtopbrengst, door het glas.

Dus als je ze niet persee nodig hebt, niet gebruiken.

 

Nou is je hokje niet zo hoog, dus misschien dat je ze toch wel nodig hebt om de temp. op peil te houden, als je hokje eenmaal warmer wordt.

Het enige wat je dan kunt doen is je hokje bijverwarmen als de lampen uit zijn.

Daar zijn verschillende manieren voor, maar die kan je vast wel vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met zo'n keldergat zou ik toch opletten voor nare geurtjes die naar buiten glippen,

Je kan isomo (5cm) onder je hok leggen,of waar het de muren grenst B)

Hoe je dat gaat fixen met die aquariumtermostaat ben ik nog steeds niet uit!

 

S'nachts een vuurtje (gas zibro of petrol) zou ook bevorderlijk kunnen zijn voor je plantjes

deze houden in de donkere uurtjes nl wel van wat n of stikstof.

Of er nadelen aan vast hangen ken ik je niet meteen zeggen,je zou de kelderdeur kunnen openlaten

oid

 

Gr. GaNja

Share this post


Link to post
Share on other sites

De CO2 die van zo'n brander af komt is niet slecht voor je planten hoor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi.

 

Ik heb eens naar de foto's van je gekeken en ik moet zeggen dat het een heel mooi kastje is, echter zie ik dat goed dat hij direkt op de betonnen vloer staat ?, op 1 van de foto's zie ik dat licht tussen de naad van de hok en vloer uitkomen.

 

Ik zou dan zelf een vloerplaat maken die bv 5 cm van het beton afstaat maken, hierop isolatieplaat leggen en daarop weer vijverfolie, ook voor de temp. schommelingen zou ik het hokje compleet isoleren (bouwmarkt van die dikke gele platen, best wel prijzig maar wel beschilderbaar) en alle naden dichtkitten.

 

Groetjes,

Puppy

 

Ps. met betrekking tot bv. zibro brander, co2 wordt in de lichtperiode opgenomen dus s'nachts niet van toepassing, als je kelder al 15 graden is zal je rekening moeten houden met de grote van de ruimte en daar je zibro op afstemmen, de aanschaf zal dan duur zijn en als je bv. een halve liter petroleum per uur gaat verbruiken zal dit dus een dikke 6 liter per nacht worden.

 

Rekensommetje 6 liter * € 1,25 (prijs petroleum) = € 7,50 * pakweg 70 dagen = € 525,00 alleen maar aan petroleum, tel uit je winst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Qua verwarming zou ik niet uitgaan van wat goedkoper is, maar wat veiliger is. B)

2. Je aanzuig rooster laat licht door, daar zul je dus nog wat aan moeten doen.

3. Je buisventilator ophangen ipv. aan je hok te bevestigen, nu trilt je hele kast mee en werkt als een klankkast.

 

Ziet er trouwens wel allemaal netjes uit. :rolleyes2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is gewoon een geweldig kastje B) , hier kan menigeen een puntje aan zuigen.

 

Qua verbetering, zal zich in de toekomst wel uitwijzen, duurde bij mij ook enkele kweken voordat ik tevreden was en ik loop nog steeds met ideeen rond voor verbeteringen.

 

Ben eigenlijk meer benieuwd naar je eerste kweekverslag zoiets moet gewoon beloond worden met een goede eerste oogst.

 

Groetjes,

Puppy

Share this post


Link to post
Share on other sites

twee opmerkingen:

 

1. ik snap nog niet helemaal hoe je die kleine fans onderin je vloer monteert, dat zijn zeker geen buisfans zo te zien. Hou er rekening mee dat met zoveel bochten je capaciteit ernstig vermindert. Inlaat en uitlaat effe goed berekenen!

 

2. ik mis nog steeds een relais..

 

Mooie tekening overigens

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou toch iets anders verzinnen dan dat buizensysteem, dat geeft veels te veel weerstand. Wat voor diameter hebben die pijpjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi idee die vloer verwarming!!

 

maar ik denk wel dat het veel werk is om het werkend en lekdicht te krijgen!

 

Ik ben van mening dat het misschien wel helemaal niet nodig is.

 

A: de kelder is nu nog koud en je hok nog leeg er kan dus ook nog geen warmte vastgehouden worden.

 

B: als je toch al een zibro hebt kun je die toch een paar uurtjes per dag inzetten

 

je zou het het gewoon eens een paar dagen kunnen testen.

 

Grs Jacky

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb mijn kast ook in kelder

s àvonds om 18 00 gaan lampjes aan , is goed te overbruggen met de koude nachten, overdag zet ik me fan kleiner en afzuiging niet te hoog aan , en door verwarmingsketel en droger is het wel te doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...