Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
tommy guns

Afval?

Recommended Posts

hey,

 

wat ik mij afvroeg, wat doen jullie met het afval? daarmee bedoel ik aarde, takken, bladeren enz,

 

heb die hier nog liggen van laatste kweek, aant denken hoe ik dit veiligst n vlug kan weg doen.

 

Ik dacht eerst in vuilzakken en 10km verder ergens gaan afzetten (op vuilniszakken staan geen naam é?)

of gewoon lekker gaan dumpen in container park?? B)

 

let me know grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vooral lekker dumpen, lekker een ander opzadelen met jouw rommel.

 

Breng het gewoon naar je gs, deze kan het vaak verwerken, de mijne heeft een inneempunt voor afval of stort het gewoon bij de vuil.

 

SA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dikke stammen mag je hier wel dumpen, ik maak er houtskool van wat in een andere hobby sector weer gewild is. Hennep houtskool is onverbeterlijk goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

met 10km op verder dumpen bedoel ik dan gewoon dat die mee zijn met de vuilkar. of wel aarde op een land gaan uitkieperen. heb hier wel industrieterrein niet ver van mijn deur.

 

dit is in belgie. Lijkt mij niet interessant om met mijn afval naar NL te gaan rijden om die kwijt te raken

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon goed dubbel verpakken in vuilniszakken en 1 of 2 per keer meegeven aan de vuilnisophaaldienst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoal stoned again al zegt, netjes weg brengen naar de GS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk niet dat de GS-en in Belgie deze service verschaffen @BBB B) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

In Belgie is het een probleem idd...

Mijn oplossing... een tuinhakselaar lenen of kopen (30 euries Kapaza, 35 op Marktplaats) en naar het containerpark.

Of als je een composthoop hebt is het ook opgelost... B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een composthoop hebt kun je daar je plantenresten en gebruikte aarde op gooien, als je dat 2-4 maanden laat liggen kun je het zo weer hergebruiken zonder verlies, je moet natuurlijk wel voeding bij blijven geven maar je hoeft dan nooit nieuwe aarde te gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alleen aarde en dikke takken kunnen niet de composthoop op... vergeten te melden.. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ken best hoor, duren iets langer om te verteren, zo'n 6mnd. Hangt beetje vanaf hoe dik je takken zijn maar je moet voor je je grond hergebruikt eerst ff goed roeren en luchtig maken. Van binnenplanten krijg je toch geen takken van 5cm dik. Tenminste meestal niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

blad en kluiten gaat bij mij gewoon in een vuilniszak, en die verdwijnt op de bodem van mijn afval container.

 

niets mis mee, en wat kan er nu eigenlijk mis gaan? weinig ....

Share this post


Link to post
Share on other sites
en die verdwijnt op de bodem van mijn afval container.

 

Dan eindigd hij bovenop in de vuilnis wagen B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

-maak een kampvuurtje...

-graaf een put...

-op de mesthoop?...

-in 2*vuilzakken en in container?

 

Ik zou in ieder geval niet gaan sluikstorten B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blad & takken strooi ik altijd over het grasveld, na 2 dagen zie je er niks meer van terug....

 

Aarde gewoon in de tuin erbij.... (gooi het nooit in het kanaal ofzo!!, perliet blijft drijven B) )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aarde gewoon in de tuin erbij....

 

hehe, dan krijg je dat je tuin hoger komt te liggen dan je terras op een gegeven moment B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
hehe, dan krijg je dat je tuin hoger komt te liggen dan je terras op een gegeven moment B)

:rolleyes2: En je aarde blijft maar groeien, en groeien. Ik zou het opzich gewoon 'weggooien', lekker boeiend waar, een plekje is zo gevonden naar mijn inzien. Je hebt overal wel een park, water of weet ik veel wat. Volgens mij kun je ook gewoon telkens een aantal bladeren in je kliko gooien kom je er ook wel vanaf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nutteloss topic naar mijn mening zo een plek gevonden neem ik aan? rij naar een bos mieter het ergens en leave B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En weer zijn er een paar leden die het dumpen van afval promoten :rolleyes2:

Raak je afval kwijt via de normale kanalen en val er de natuur en anderen niet mee lastig.

B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...