Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

The Seeker

Shiva Kweekje, 600 Watt Hps!!!

Recommended Posts

Hallo iedereen,

 

Ik ben er weer! Het is alweer een tijd geleden dat ik iets van me heb laten horen. Had het druk met werk etc. Nu ik weer wat tijd vrij heb kunnen krijgen, heb ik besloten om weer eens een kweekje te beginnen. De vorige keer ging het toch erg goed! Dus besloten om deze keer wat verbeteringen aan te brengen met de

hoop dat het deze keer nog beter gaat!!!

 

Hier een link van de vorige kweek:

 

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopi...hl=seeker+swazi

 

Info over de hok:

 

Hok is 1,10 bij 1,10 bij 2,1 meter

600 Watt hps philips son-t plus

365 kuub afzuiger + 265 Inblaas

En een mooie luchtbevochtiger

 

Alles gebouwd met wat latten en platen die ik gratis van m´n werk had mee kunnen nemen. Zijn die platen die tussen de pallets zitten. Heb ze bedekt van een verf die water afstoot. Dat samen met wat latten van de praxis en voila!!! We hebben een kast!

 

Vorige kweek wat met een 400 watt hps, Heb besloten om toch maar een 600 watt te halen omdat er dan toch flink wat lumen bijkomen. Heb er voor de rest nog een grotere afzuiger bij gehaald en een luchtbevochtiger. Dit vooral omdat ik de vorige keer moeilijk boven de 40% lv uitkwam. Al met al, deze keer moet het toch beter kunnen B)

 

De plantjes gaan goed, Heb 2 achterblijvertjes maar de rest is al uitgekomen.

 

Hier alvast wat foto´tjes:

 

 

Hier is dan de kast. Klein luikje gemaakt om makkelijk naar binnen te kijken zonder dat de deur open moet. Plantjes vinden het namelijk niet fijn als ineens de lv en de temp naar beneden schiet. Zo hoef ik hem maar 1x per dag open te doen om water te geven.

 

PB070095.jpg

 

Zo zuigt de de koele lucht van beneden naar binnen.

 

PB070097.jpg

 

Hier gaat de warme lucht dan uit de kast.

 

PB070096.jpg

 

Hier word het dan de raam uitgeblazen. Heb de raam wat naar rechts geschoven. Om de gat op te vullen een plaat ertussen in gezet. Hier en daar wat siliconenkit, zodat er helemaal geen lucht meer naar binnen kan en ik heb een uitgang :rolleyes2:

 

PB070098.jpg

 

Binnenkant van de kast

 

PB070101.jpg

 

PB070102.jpg

 

En ziet ie er niet goed uit? hehehe

 

PB070099.jpg

 

Nou dat was het dan. Voordat er gezegd word dat ik er VEEL MEER planten in moet doen. Dat weet ik wel. Wil alleen eerst kijken of alles goed gaat. Ga deze 2-3 weekjes voorgroeien dus worden best groot. Het is meer dan genoeg omdat ik 80% toch zelf oprook. Binnenkort komen er meer foto´s aan!

 

Gr, Seeker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jep, Er kunnen er meer in. Zal volgende keer ook 12-20 planten neerzetten. Maar maak je maar geen zorgen. 1 weekje laten groeien, 1 keep toppen, nog een weekje laten groeien. Komt wel vol hoor B)

 

Gr, Seeker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou trouwens gaan voor wat grotere potten als je zo weinig planten neemt, dan groeien ze sneller en hoef je minder chemische bagger te gebruiken tijdens de groei omdat de grond zelf al aardig wat voeding heeft ( bij een mooi grondmixje )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik aarde van cellmax. Is geen slecht idee. Misschien over een weekje als ik ze toch al ga toppen in een 15-20 litter pot zetten.

 

Gr, Seeker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo iedereen,

 

Daar zijn we weer. Hier weer een update, ook al is er niet al teveel te melden. Begin ging wat moeilijker dan normaal. Denk dat dit komt omdat ik ze heb laten ontkiemen in een laagje normale potgrond. Grote fout die ik de volgende keer niet nog een keer zal doen. Lv is ongeveer 50-60% met lamp aan, 70% met lamp uit. Water is afgezuurd tot 6,2. Afstand van lamp tot de planten ong. 70-80 cm. Vandaag gaat de lamp naar 60 cm, wilde vooral in het begin de lamp er niet te dicht ophangen. Voor de rest gaat alles wel goed. Is nog zeker wel iets van te maken.

 

Foto´s:

 

(10 Dagen 18-6)

 

PB180115.jpg

 

 

 

 

PB180116.jpg

 

 

 

 

PB180118.jpg

 

 

 

PB180119.jpg

 

 

 

Laat maar weten wat jullie ervan vinden. Denk zelf dat ik ze nog een weekje door laat groeien voordat ik overschakel naar 12/12.

 

Gr, Seeker

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi seeker

 

vet man dat buizensysteem, zeker geluidsloos? gebruik je alu- of sonoflex?

 

en je plantjes zien dr gezond uit. hopen dat ze lekker groot worden onder 600 watt.... lekkah!!

 

greetz CD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie mooie kast, dat buizensysteem is inderdaad goed! Hopelijk zullen je plantjes potente rokertjes worden, veel geluk!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties allemaal! Buizen zijn in mijn mening ook beter als die flexibele dingen. Minder geluidsoverlast en de lucht stroomt er ook beter door. Nu komt dat het minder goede nieuws. Kom vandaag thuis en plantjes zijn flink achteruit gegaan. Sommigen gaan nog goed maar er zitten er een paar tussen die nu al raar gaan doen. Heb voor de rest nix veranderd, water gewoon 6,3. Krijg nu ook bruine vlekjes hier en daar op mijn bladeren. Weet er iemand wat er hier gebeurd????

 

Ziet er niet echt super uit!

 

PB190121.jpg

 

 

Hier een blad die rare bruine vlekken krijgt.

 

PB190122.jpg

 

 

Deze heeft bv nergens geen last van en gaat netjes door.

 

PB190124.jpg

 

Dit is dus niet waar ik op zat te wachten. Zou fijn zijn als iemand wat advies zou kunnen geven.

 

Gr, Seeker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje te nat? Afzuren is lang niet nodig wanneer je op grote potten gaat.

Mooi hokje!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Daar zijn we weer. Bedankt voor de reacties.

 

Beetje te nat? Afzuren is lang niet nodig wanneer je op grote potten gaat.

Mooi hokje!!

 

Bedankt jongen. Was idd te nat. Is nu al de 2e keer dat ik dezelfde fout heb gemaakt. Kan nog steeds niet geloven hoe weinig water ze dus eigenlijk nodig hebben in het begin. Sinds ik minder water ben gaan geven is alles weer goedgekomen.

 

Afzuren niet nodig??? Kraanwater hier is 8.3. Het is dan toch aangeraden om toch af te zuren naar 6.3 niet? Ze gaan in ieder geval goed.

 

Hier wat foto´s:

 

15 Dagen groei

 

PB240125.jpg

 

 

PB240128.jpg

 

 

PB240126.jpg

 

 

PB240127.jpg

 

 

Tips zijn zoals altijd welkom. :nerd

 

Gr, Seeker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan je hokkie zal het niet gaan liggen denk ik.. ziet er mooi uit hoor!

Het lijkt wel of je al 9 vingerig blad krijgt, dan voelen ze zich wel lekker toch.

Ik denk dat ik ze vandaag ook maar onder de hps ga zetten, want ik zag dat jij dat al veel eerder heb gedaan.

En hoe lang denk je dat het nog duurt voordat je de vrouwtjes eruit kan pikken?

 

Ik blijf je zeker volgen.

Gr. Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aan je hokkie zal het niet gaan liggen denk ik.. ziet er mooi uit hoor!

Het lijkt wel of je al 9 vingerig blad krijgt, dan voelen ze zich wel lekker toch.

Ik denk dat ik ze vandaag ook maar onder de hps ga zetten, want ik zag dat jij dat al veel eerder heb gedaan.

En hoe lang denk je dat het nog duurt voordat je de vrouwtjes eruit kan pikken?

 

Idd, 4 Planten beginnen nu al 9 vingerige bladeren aan te maken. 1 Plant heeft zelfs 10 vingerige bladeren. :o :nerd

 

Gaat nog steeds goed allemaal. Zal binnenkort weer wat foto´tjes posten. Planten zijn nu ongeveer 17-20Cm en hebben nu al 6 internodes. Zo ver nix te klagen dus ;)

 

Ik geef zelf al sinds m´n eerste kweekje hps vanaf het begin. Er zijn mensen die zullen zeggen dat tl ook goed is en hebben daar ook zeer goede resultaten mee gehaald. Het is maar net wat je liever wilt. Ben zelf van mening dat vanaf het begin hps toch beter is. Ik laat ze ook allemaal in dezelfde potten staan. Wil ze zo veel mogelijk met rust laten vanaf het begin om zo minder stress te veroorzaken

 

Gr, Seeker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey seeker,

wat voor een bevochtiger heb je daar en waar heb je die vandaan?

Want ik had zo'n ding gehaald maar die werd super warm en moest me afzuiger volop zuigen..(herrie)

Ik heb nu een mistmakertje van het tuincentrum, maar ik kom niet boven de 40%.

En ik zie hen bij jou netjes op 70% staan, hoe hard staat jou afzuiger?

Alvast bedankt.

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey seeker,

wat voor een bevochtiger heb je daar en waar heb je die vandaan?

Want ik had zo'n ding gehaald maar die werd super warm en moest me afzuiger volop zuigen..(herrie)

Ik heb nu een mistmakertje van het tuincentrum, maar ik kom niet boven de 40%.

En ik zie hen bij jou netjes op 70% staan, hoe hard staat jou afzuiger?

Alvast bedankt.

Dj.

 

Gewoon in de makro gehaald. Heeft me zo´n 50 euro´tjes gekost maar was het wel waard. Heeft een verstelbare knop dus kan precies zoveel damp maken als ik wil. Komt ook nog bij dat die koele damp uitblaast, dus hij zorgt er zelfs voor dat de temp. nog een beetje naar beneden gaat ook!

 

Afzuiger staat gewoon op volle snelheid (365 Kuub)

 

Update:

 

Plantjes gaan allemaal goed op 1 na. Gooi die denk ik binnenkort weg, dan heb ik een leuk veldje van 9 plantjes. Eerste keer overigens dat ik deze allmix van cellmax heb gebruikt en ben er niet zo erg tevreden mee. Plantjes lijken hier en daar wat gele randjes te krijgen lang de bladeren. Denk dat dit komt omdat aarde te zwaar is bemest. Hoop dat ze er gewoon lekker doorheen groeien.

 

Foto´s:

 

 

Linksboven is de enigste die niet wil groeien. Weet niet waar die last van heeft gehad.

PC010129.jpg

 

 

PC010130.jpg

 

 

PC010131.jpg

 

 

 

Zie daar! Een 10 vingerig blad. Eerste keer dat ik die 1 heb. :spliff:

PC010132.jpg

 

 

PC010133.jpg

 

Stammetjes beginnen ook al lekker dik te worden

PC010134.jpg

 

Temp is perfect net zoals de lv.

PC010135.jpg

 

Tips en commentaar zijn zoals altijd zeer welkom ;)

 

Gr, Seeker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temp en LV is echt goed...

Ga zo door succes nog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey the seeker,

 

Ziet er erg goed uit allemaal 10 vingerig!! heb k nog nooit gezien, betekent dat de dames het gezellig vinden bij je ;) wat jammer van dat 8terste plantje maja de rest zal haar plekkie wel opvullen denk..

 

Ik ga volgende week ook met een soortgelijke opstelling beginnen maar toen ik m'n lamp ff aanhad en me afzuiger vol aan had klom de tempratuur nogsteeds op tot boven de 30 :D hoe hou jij 'm zo mooi op tempratuur?

 

veel suc6 verder met je kweekie, ga 'm cker volgen :P

 

later,

Dr.Greenfield :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...