Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

bots

Nieuwe Meter Nuon

Recommended Posts

Zijn niet alle nieuwe meters slimme meters ?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eigenlijk was ik niet van plan om deze link hier neer te zetten, jullie hebben immers meer tijd dan mij daarvoor..... maar bij deze.

 

gallery_4533_1387_21325.jpg

 

Meer informatie kan ik over zulke meters niet verstrekken :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dodelijk.

 

EDIT: Is er in God's naam nog privacy ?!

 

EDIT: Uhm, als kweken straks niet meer veilig is als je betaald, dan gaan er meer mensen aftappen denk ik zo, en daar is niemand blij mee, laat deze regering eens gouw sterven aan een hersengezwel, icm alle taboedenkende hersenloze wetkussers. Ik kan hier zo pissed om worden, is er dan niemand in de regering die een fatsoenlijk stel hersenen heeft en dat bereid is te gebruiken en gewoon in te zien dat wiet iets is waar je niet vanaf komt en dat je het maar beter geen aandacht kan geven, dan gaat het beter.

 

Sinds wanneer is het een "probleem" ? Sinds er aandacht aan besteed wordt... Hallo, stelletje lijers.

 

Zo, kees is boos :bier.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu al Kees ?

Ik dacht dat jij politieke aspiraties had ?

:bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ik ook, alleen ben ik om de volgende redenen bang dat het niet veel wordt:

 

1. Ik ben eerlijk.

2. Ik zeg wat ik denk en voel.

3. Ik zal niet schroomen om mijn mening duidelijk te maken, onder iedere omstandigheid of dat mijn persoonlijke veiligheid in de weg staat of niet.

4. Ik heb een hekel aan mensen die wél liegen en zal dat duidelijk maken.

5. Ik kan dingen wél in één zin samenvatten.

6. Ik kan geen uren lullen zonder iets nuttigs te vertellen.

7. Ik heb geen grote seksschandalen op mijn naam staan.

8. De AIVD vind me niet lief wegens andere hobbies.

9. Ik kijk wél verder dan mijn neus lang is.

10. Ik geef te veel om iedereen.

11. Ik krijg toch niets voor elkaar omdat er een stelletje ignorant idiots zit.

12. Ik ben tegen geloven in de politiek en dat schijnt wel te moeten.

13. Ik heb wel de energie, maar wellicht niet de puf.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zijn niet alle nieuwe meters slimme meters ?!

 

Volgens mij niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

mikeh :bier

 

als die tabel zo zie lijkt het dan toch geen optie om 2 kasten te hebben en om en om te wisselen, zo is het stroom verbruik meer constant.. behalve bij het opstarten en uitgaan van de lampen..

 

en 1 lampje zal weining uitmaken lijkt me zo..

 

ciao

Share this post


Link to post
Share on other sites

he hallo ik zal nog eens een topic openen haha

het wordt wel steeds dudelijker dat ze er wel iets mee doen als ik jullie mag geloven

:lol: :D ;) :D

 

maar kunnen we nu ook iets bedenken hoe we dit kunnen opvangen zodat het patroon niet meer zicht baar is [dus niet aftappen of andere vage dingen ] :bier :D :specool

 

door bij voorbeeld 1: 2 kasten draaien

2: door de 12/12 18/6 teonderbreken [en dit op tevangen met tl/spaarlamp ] planten blijven licht krijgen allen ff wat minder ... dit wel elke keer verschillend geschakeld???

3: of allen maar tl,s en deze per 2 inschakelen [spectrumreflex model]elke keer verschillend geschakeld

4:zonnen panelen [nog niet rendabel voor 400/600w ofmeer ]

en argegaat is niet overal inzetbaar

 

een ledlamp kan op 12v in deze situatie kan mischien wel een accu een uitkomst zijn [toekomst]

 

kom maar op met die ideen nou ik hoor het wel

groeten bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al die ideen zijn niks,het zou dan niet om de hoeveelheid stroom gaan maar om de tijden dat ze gebruikt worden.

 

Maarja ik heb hier ook 5 tlbuizen die 12uur per dag branden ivm aquaria.Zou ik daar dan ook een inval door krijgen? :D

 

Ik heb wel sins kort een nieuwe meter,wit kastje met knoppen,kwamen ze voor de lol even plaatsen :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals beloofd, een foto van de meter, verder wordt er niets duidelijk van.

 

gallery_9137_2937_305193.jpg

 

 

 

Wel moet ik zeggen dat het lampje iedere keer ging branden als er een kWh verbruikt was, tenminste dat idee had ik... Dus wellicht verstuurd het ding bij iedere kWh een tijdstip...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet om jullie bang te maken, maar:

 

De "nieuwe" iskra kwh meter heeft zelfs nog meer snufjes !!

 

"Wij" (lees: ik op mijn werk) gebruiken die ook sinds een langere tijd.

 

De laatste versies hebben zelfs een spanningsval/dode lijn detectie. Dwz als de meter stroomloos word, stuurt hij bij de eerste inschakeling een signaal. Deze kan door een PC met bijbehorende software worden opgevangen.

 

Wij zijn er nog mee bezig met het inprogrameren van de software in de meters (diverse functies wat aan of uit moeten en ontvanger ip adressen) zodat we op afstand kunnen zien waar een stroomuitval is geweest en de monteur de boel mag gaan resetten bij power back.

Tevens word er ook straks een stroomverbruik overzicht gestuurd naar onze klant. Wij monitoren straks maar 1 keer per dag, maar 1 x per minuut is ook mogelijk.

 

Dataversturing geschied via je stroomnet naar de centrale kasten in de wijk, vandaar uit word gewoon gebruik gemaakt van telecommunicatie.

 

Met andere woorden, Koppel je je meter af en daarna weer aan, bestaat de kans dat je dus bezoek krijgt van je leverancier, mits deze gebruik van deze mogelijkheid maakt.

 

Dus aftappers, wees gewaarschuwd!!!

 

Ik zal wat technische informatie bij elkaar gaan sprokkelen van verschillende iskra kwh meters, wellicht dat er mensen zijn die hier nuttige info uit kunnen vergaren.

 

@keesthemad: jij hebt het op een na laatste model waar dit dus al inzit!

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met twee hokjes 12/12 draaien, maar dan zo dat de timers elkaar 3 uur overlappen.

Je piek in de grafiek wordt dan maar 3 uur lang.

Je hoogste afname gedurende langere periode wordt dan 9 uur.

 

Als ze software zouden gebruiken om kwekers te vinden zou deze software dit misschien over het hoofd zien.

Daarintegen..als de leverancier alleen rapporten uitprint op verzoek van bijvoorbeeld justitie, dan ben je altijd de sigaar.

 

Ik denk dat we volgend voorjaar heel Nederland maar vol moeten zetten met plantjes. Een grote guerilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat het allemaal zo'n vaart zal lopen.Er zijn genoeg gevallen waar succesvol word afgetapt acher een nieuwe high tech meter.Tevens zullen ze bij kleine hoeveelheden stroom heus niet meteen voor je deur staan.Ik bedoel...wat is nou 2000watt?Er zijn talloze maniere waarom je dat continu zou kunnen gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is er iemand die de merken en typenummers heeft van de meters die op afstand af te lezen zouden zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Is er iemand die de merken en typenummers heeft van de meters die op afstand af te lezen zouden zijn?

 

UTFS :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites
:bier :D hebbe hebbe hebbe!

 

wat kost die dure grap?

no price inc.

ciao

 

 

Als je zin hebt om elke dag naar Hoekloos te gaan voor een fles waterstof is het wel interessant. Voorlopig nog toekomst muziek ben ik bang.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...