Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

bots

Nieuwe Meter Nuon

Recommended Posts

Ik denk dat je met 3x600W niet meer hard kunt maken dat je puur medi-kweker bent.

 

Je oogst volgens een absoluut minimum toch wel 1000g oogsten per ronde, dat geeft je per jaar toch zeker wel 3kg RUIM. Dus dan heb je per dag zo'n 10g weg te roken. Ik ben heel benieuwd wat voor aandoening je hebt dat je zoveel weg moet roken.

 

No offence en ik hoop dat de mediwiet je ten goede komt.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor de DAME's die in de stress raken van het nieuwe meter

systeem ff opletten!!!

 

 

 

 

Artikelcode: 04060

 

 

De EPES is een ontwikkelde module die reageert op metingen van de energiebeheerders zoals Essent en NUON.

Energiebedrijven geven een signaal op de kabel, waarna zij het stroomverbruik per woning/aansluiting kunnen meten.

Zodra het energiebedrijf deze meting gaat verrichten zal de EPES dit signaal oppakken en waarnemen, waarna de installatie achter de EPES module uitgeschakeld wordt.

Hierdoor meet het energiebedrijf daarna geen sterke vermogens en wordt de tuin hierdoor niet ontdekt.

De EPES schakelt dan alle grote stroom verbruikers uit. MAAR JE AFZUIGING BLIJFT WEL AAN!!! (optie). Of schakelt een back up systeem voor je afzuiging aan (optie). Omdat alles wat na de EPES komt uitgeschakeld wordt.

 

 

http://www.het-alternatief.net/N_frame.htm.../N_art_368.html

 

:spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu weet ik nog niet of die energiebedrijven een continumeting doen of een peiling naar de meterstand ?!

 

Kees.

 

(nu hoef ik me geen zorgen te maken met me 250watjes...) Maar ik geef ook om anderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
goedeavond irezumi1 heb jij toevallig al gebeld naar 1 van de bedrijven ik ben eigenlijk wel benieuwd wat ze te vertellen hadden over gewoon de rekening betalen dat ze geen aktie ondernemen :spliff:

Groeten crazybull ;)

 

 

ze hebben tegen mij gezegd dat als er abnormaal hoog energie word verbruikt ze het laten controleren

 

door? weten ze zelf geen andwoord op

 

ivm met de veiligheid

 

ik vroeg wat is abnormaal zei zeiden boven de 10000 kw per jaar

 

 

 

grtzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké, eigenlijk zouden we een infiltrant moeten hebben bij de nuon, die eens even gaat kijken of er zoiets bestaat als een zwarte lijst, van mensen met een verdacht hoog verbruik enzo...

 

Kees.

 

Btw, ik ken iemand die z'n pa bij de hennep-opsporingsunits van de nuon zit... Zal die jongen wel eens aanspreken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat lijkt me wel wat Kees miss dat jij ons binnenkort wat duidelijkheid kan brengen.

 

Ik vind het zowiezo vreemd dat een ieder die hier komt nou niet een mannetje kent die bij de Nuon of een andere energie verstrekker werkt, en de ins en outs kan vertellen. Tis toch een issue dat telkens weer ter sprake komt wat die energie verstrekkers nou doen en op welk moment ze gaan/laten controleren.

 

Greetz Saen

Share this post


Link to post
Share on other sites
een infiltrant

Ik ben het met je woordkeuze niet eens. Het is de bedoeling gewoon openlijk deze informatie te verkrijgen en te delen met anderen. Zodra je oproept te infiltreren en andere schimmige praktijken te bedrijven begeef je je op glad ijs.

Je zult het ongetwijfeld niet zo bedoeld hebben, maar bij mij kwam het over als oproep tot georganiseerde spionage. Lijkt me niet opportuun op Wietforum. :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Excuus suf, ik bedoelde gewoon iemand die eens duidelijkheid schept voor ons...

 

Zodat wij ons fijner kunnen voelen, en zij bij de nuon ook...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal,

 

Ten aanzien van Energiebedrijven moeten we nu niet doen of het Allemaal schimmige praktijken betreft.

 

Veel informatie die hier besproken is, is ook toegankelijk voor het publiek. Ten aanzien van de Energiemarkt is veel informatie te vinden. Bijvoorbeeld op de site van het Ministerie van Economische Zaken. Daarnaast is het ook interessant om na te gaan wat de Dte over de Energiemarkt te zeggen heeft. En tenslott raden we geinteresseerden ook aan om eens in de jaarverslagen van Netwerkbeheerders en Energieleveranciers te neuzen.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hoorde laatst een verhaal dat ze in belgie een beter systeem hebben, namelijk een opwardeerkaart voor je meter, kaartje opwarderen en dan in de meter stoppen.

precies kunnen bijhouden hoeveel je verbruikt en betaald.

 

het lijkt me inbreuk op de privacy, ze kunnen van buiten af zien wanneer en hoeveel je verbruikt, schande.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mjah..om nou elke dag langs de super te gaan voor een stapel opwaardeerkaartjes is ook weer zo iets..

 

Privacy kennen we niet meer in nld. Enquetes wijzen uit dat inwoners van nld best wat privacy op willen geven als het om bestrijden van terreur gaat. Beetje kortzichtig misschien, maar zo is het nou eenmaal.

Alles wordt nu onder die noemer geplaatst.

Als ik hier de deur uitstap, en naar de andere kant van de stad loop, kunnen ze me precies volgen met alle camera's die buiten op straat hangen.

Privacy ?? pfft...die tijd is geweest makker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi er stond woensdag in de telegraaf een heel stuk over kweken en stroom stelen.

Het kost de energie maatschappij heel veel geld dat stelen dus ze spraken ook over de nieuwe meter deze is gewoon voor hun plaatje is om zo te zien waar er wel betaald wordt en waar niet!!

Er stond ook bij dat als je een hoge energie verbruik hebt en je gewoon betaald er niks aan de hand is ( ze gingen niemand daar over inlichten ).

 

Tevens is de nieuwe meter ook een uitkomst voor hun om zo mensen met een betalings probleem en schulden zo van afstand de meter uit te schakelen.

Want nu sturen ze deurwaarders langs om de meter af te koppelen en dat hoeft straks dus niet meer.

De plaatsen waar die meters nu al hangen zullen wel plaatsen zijn waar veel gekweekd wordt ( in probleem wijken ). Ze hangen ze niet direct overal op dat zal ooit wel een keer gebeuren maar dat zal wel een aantal jaren duren.

 

Gr J

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens hun maar 1x per maand ofzo bij gewoon stroom verbruik,soca-soca.

1 lampje zal dat verschil ook niet uitmaken..makker :bier

 

ik zat laatst op een site waar ze spraken over ''waterstof-tanks'' geschikt voor in huis. lijkt me ideaal, behalve als het ontploft.. japanse ingenieurs waren er mee bezig.

 

ciao

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmmm....

 

Een beetje raar allemaal ze zeggen wel van dat ze nu gemakkelijk de meter standen kunnen bekijken en kwekers oprollen.

 

Maar als ze dit dus ook doorvoeren in bedrijfen en alle huishoudens betekent dit het einde van de wiet-branche want alle kwekers met meer dan 2 lampen zullen dan wel erg opvallen! Dus word kweken onmogelijk gemaakt maar we leefen in een gedoogd beleid maar betekent dit dus het begin van het einde van de coffee-shop. Wat echt niet kan want dan stop een tak van de economie en dat zal de overheid zelf ook wel zien al die grow shop en coffee shop betalen namelijk wel belasting dus dit is niet een probleem voor ons maar ook voor de inkomsten van de overheid.... (En maken ze het juist gevaarlijker want nu moet iedereen dus stroom aftappen en kweken met generators dus maken ze het probleem erger) dus ik denk eerlijk gezegt niet dat dit gebeurt. Er zullen altijd wel andere stroom maatschappijnen zijn dit dit niet doen.

 

Maar als ik het begrijp is dit apparaat dus tegen illigaal aftappen en tegen malipulatie .maar dit maakt het alleen maar erger mensen zullen toch blijfen kweken!!! Op welke manier dan ook. :D

 

Dus ze kunnen nu wel trots gaan praten dat ze ierdere kweker kunnen oppakken maar volgens mij onderschatten ze dit onderwerp. (ze zullen het hoogstens kunnen verminderen maar meer niet)

 

En anders stap je over op een andere leverancier. :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dezolder je verhaal (spellingcontrole?) raakt kant noch wal.. Nuon geeft zelf aan dat zolang de klant gewoon betaalt zij niets zullen doorgeven.. Tuurlijk is het niet verstandig om 20x600w op te hangen in je rijtjeshuis, maar dat doet een weldenkend mens nu ook niet (met de 'oude meters')

Share this post


Link to post
Share on other sites

Draadje trekken voor de meter lijkt me nog steeds mogelijk ? Dus illegaal aftappen gaan ze niet oplossen...

 

(ps, zelf zo'n ding gezien bij m'n oma..).

 

Kees.

 

(morgen weer daarheen, zal wel eens wat foto's maken en informatie opschrijven...).

Share this post


Link to post
Share on other sites

he zoldertje het is niet speciaal voor het voorkomen allen de nadeel is van deze techniek is dat als ze het willen echt alles uitkunnen lezen vanuit hun luie stoel snappie [denk niet dat er een jacht wordt geopend]

maar ze kunnen er gewoon ff teveel mee groeten bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

:specool Ik heb het idee dat er te "licht" over gedacht word, hier in A'dam word de 1 na de ander opgerold, en vooral 2/3/4 lampen kwekertjes...Toeval? NEE....De hetze tegen de kleine thuisteler/hobbyteler is in volle gang (NUON schaft IR handbediende camera's aan) De nieuwe meter is wel degelijk een geducht wapen tegen de betalende klant!!! 18/6 12/12 filteren ze er nu zo tussenuit, zo gezegde "kweeklichtverbruikschema" software, zeer doeltreffend dus icm IR.

 

Zoals met alles in het leven, doe het groot en heb lak aan alles, en je leeft als god in frankrijk, doe je het om een kilootje te verkopen om je nek boven water te houden ben je de pineut, die groep willen ze nu juist aanpakken........... :bier

 

Grtz

 

BB is watching, yes you to :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

als jij kan aan tonen dat deze mensen allemaal zoeen nieuwe meter heeft dan geloof ik je maar dat lijkt me sterk sorry

ik geloof wel dat ze kunnen filteren op patronen enzz.... iemand die vissen houd is de lul of andere hobby,s met vast stroom verbruik ...... we merken het van zelf wel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bots@

 

Deze nieuwe meters zijn hier niet zolang nog (maand of 9 ) en echt waar ze lopen met bosjes tegelijk tegen de"lamp" , zelfde verhaal in R'dam ..zoals je aangeeft over andere hobby's die stroom verbruiken, een aquarium bv, verbruikt natuurlijk geen 2000 watt 18/12 uur (kleine schatting.... 3 pitjes van 600 en bijkomende wattages) dus een ieniemiene kwekertje!!!

 

Als je vóór de meter tapt, blijft het hetzelfde risico als nu (stroomlekken kunnen ze nu ook waarnemen), maw het risico is met 100% toegenomen voor de betalende kweker!

 

Eens zingen we allemaal hetzelfde lied "Het is de schuld van het kapitaal!" :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met aquaria is het niet zo'n probleem, politie komt langs, zie je aquaria en laat je lekker je gang gaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uit een bericht van Continuon van ergens in mei 2006:

 

""Continuon Netbeheer plaatst 15 mei het eerste innovatief meetsysteem Metripoint bij klanten in de Arnhemse wijk Presikhaaf. De netbeheerder installeert het komend half jaar in totaal 75.000 nieuwe elektriciteit- en gasmeetsystemen - ook wel slimme meters genoemd - bij 10.000 klanten in Arnhem, 15.000 klanten in Alphen a/d Rijn en 25.000 klanten in Friesland. Continuon Netbeheer plaatst 15 mei het eerste innovatief meetsysteem Metripoint bij klanten in de Arnhemse wijk Presikhaaf. De netbeheerder installeert het komend half jaar in totaal 75.000 nieuwe elektriciteit- en gasmeetsystemen - ook wel slimme meters genoemd - bij 10.000 klanten in Arnhem, 15.000 klanten in Alphen a/d Rijn en 25.000 klanten in Friesland.""

 

Dit was in 2006. Geen idee in welke gemeenten en wijken ze dit jaar verder zijn gegaan.

 

Maar hoe is zo'n meter te herkennen? Typenummer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meter is te herkennen aan het digitale schermpje, dus geen gebruikelijke verbruiksschijf maar gewoon een digitaal dingetje. En een paar knopjes geloof ik. Vannavond post ik wat foto's.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle nieuwe digitale meters hebben toch zo'n schermpje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...