Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Einstein

Hash Honing Maker Met Pcv Pijp.

Recommended Posts

Whazzup, wat betreft chemisch resistente kunststoffen;

 

Ik vertel je hier waarschijnlijk niets nieuws hoor :nerd .

 

Niet alle plastics kunnen tegen alle stoffen, teflon is eigenlijk de eerste kunststof waar nog geen stof voor gevonden is waar het in op lost of reageert. Het doet gewoon niets en kan dus als 100% resistent bestempeld worden.

 

PVC is tegen butaan volledig resistent, enkel chloroform, aceton, tolueen etc hebben enige werking, dat zit dan ook in pvc lijm samen met wat opgeloste pvc. Als je pijp van PVC eenmaal af is is het net zo goed als RVS. Kwa resistentie dan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadat ik toch een paar reacties kreeg over dit onderwerp.

Heb ik besloten om de foto's van de buis,die ik en een vriend gemaakt hebben toch maar te posten.

 

Hier zijn is ze dan,en alles komt uit de Gamma... :o

 

img_1740.jpg

img_1739.jpg

img_1741.jpg

img_1738.jpg

img_1736.jpg

img_1735.jpg

img_1733.jpg

img_1731.jpg

img_1730.jpg

img_1729.jpg

img_1728.jpg

img_1727.jpg

img_1724.jpg

img_1723.jpg

img_1722.jpg

 

Ps:sorry voor de slechte kwaliteit.

 

Vragen of reacties altijd :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een mooie fotoserie,

en het zal vast goed werken.

Ik blijf huiverig voot het gebruik van PVC.

Want los van de stoffen die misschien iets losmaken uit het pvc, daar kan KeesT. dus mss wel gelijk in hebben.

Los van deze factor is er een vergeten feit:

De werking van plotselinge koude en warmte zal de moleculaire structuur zeker aantasten, het is dus wachten op het moment dat die verbroost.

En elke moleculaire verandering zal moleculen uit wisselen met zijn omgeving.

@treelover-

zelfs áls hij knapt, de gevolgen zijn best te overzien, ik heb mn hand wel eens in de vloeibare stikstof gehad, niks aan het handje omdat het toch binnen no time weer weg is.

ahum, wel een aardige manier om de weerstand van je velletje te meten, t lijkt me mindere informatie om in dit topic neer te zetten. Ik dacht dat een behoorlijke mate van veiligheid met dit soort materie wel gewenst is.

 

keep it save,

weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

De broosheid van de pvc is inderdaad iets waar op gelet moet worden. Toch is een argument voor dat de temperatuur niet onder de 0,5graden celcius komt en PVC pijpen gekeurd moeten worden voor temperaturen ver daaronder om door het KEMA keur heen te komen.

 

We zullen zien wat het doet, wij (ik + treelover) gaan zo even BHO maken.

 

En ik moet hier vermelden dat de vloeibare stikstof op de VU was. (onder toezicht hoogleraar).

 

Gr. Kees + Bomenknuffelaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou vandaar, enzo ghehe

ahum omdat...

 

Ik las tussen de regels door wel dat jullie wel blijven nadenken...

het probleem ligt meer bij de andere lezers.

Als wij( iets meer technies onderlegde mensen) vrij makkelijk gaan praten over dit soort zaken,

is er morgen een noob die alles ff snel leest,

-vervolgens zo'n witte buis pakt die als stortpijp op een wc gebruikt wordt( die is immers wit en wit is beter)

-T is zondag dus geen lijm in huis........ toch maar met een stukkie tape.

 

najah, je vat hem wel, bij dit soort lezers is er maar 1 oplossing: alleen de meest veilige manier aangeven.

Een experiment is ALLEEN mensen gegeven die de nodige basiskennis in huis hebben en als belangrijkste:

een risico liever overschatten dan onderschatten.

 

Greetz weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weetje Weetje, je hebt helemaal gelijk.

 

Net even BHO gemaakt en het staat nu uit te dampen, er zijn foto's gemaakt bij de extractie en die zal ik zodra ik weer thuis ben posten, ik heb hier geen bluetooth dus dat gaat niet lukken. Het is in ieder geval een lichtgeel kleurtje en het is echt mooi kwa substantie.

 

Hmmm, er blijkt hier nu een meningsverschil te ontstaan tussen treelover en het ouderlijk gezag, die zijn enigzinds paranoïde over dit. Met levensgevaarlijk gas etc. De gasbussen mochten niet eens binnen liggen. Dat was al levensgevaarlijk ofzo. :nerd maar goed.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik ben het met je eens LordQuas, als je geen verstand van zaken hebt kun je beter zo'n pijp bestellen of een glazen pijp laten blazen bij een glaslab. Van pyrex (dat is temperatuurdifferentie resistent glas, ofwel het zet niet uit waardoor het niet barst.)

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo,

 

ff knippen... Het was een overgebleven plant, met veel rottige plekken.

gallery_9137_4028_238589.jpg

 

 

Even op lage temperatuur in de oven om het kurkdroog te maken.

gallery_9137_4028_336931.jpg

 

 

Zo hier de takjes van het gestorven buitenplantje.

gallery_9137_4028_504811.jpg

 

 

Hier de Extractor2000 met turbo isolatie en directe butaaninjectie. Wegens veiligheid gaan de specs niet verder.

med_gallery_9137_4028_388126.jpg

 

 

Even door de blender gehaald die troep...

gallery_9137_4028_301730.jpg

 

 

Niet zo duidelijk te zien maar hier zit een halve cm vloeibaar butaan in met wat vloeibaar goud.

gallery_9137_4028_47173.jpg

 

 

Zo, hier dan het resultaat. Zo'n 4-5 gram denk ik dat het geweest is.

gallery_9137_4028_332374.jpg

 

 

Nu het rookverslag.

 

Ik had een jointje gedraaid met ongeveer .2-.3 gram olie, dit had ik in een lange lijn op het vloeitje gesmeerd. Verder was het een puur jointje met mijn finest buitenwiet. We hebben hem met z'n 3en opgerookt waarvan ik het meeste gehad heb, het was aangenaam te roken en het effect kwam pas na 15 minuten eigenlijk. Ik kan me niet voorstellen dat iemand een shot hiervan overleeft, dan ga je vlak, zeker als je nog eens lang in gaat houden.

 

Na een kleine 20 minuten kreeg ik een enorme lachdrang, dat was opzich leuk alleen ik was bij iemand anders thuis waarvan de ouders het wellicht niet op prijs stelden, dus ik probeerde me zoveel mogelijk in te houden.

 

Daarna in de trein gezeten, en ongeveer 2 uur op straat geweest als een junk, half out lekker gelopen. Het zat randje trippend, ik had op een gegeven moment het idee dat ik in een film speelde, dat was wel heel tof, ik ben de hele stad doorgelopen om eten te zoeken maar kon niets meer vinden omdat alles dicht was. Helaas :nerd. Toen ik thuis was gekomen had ik een heleboel tosti's gemaakt en nog wat mensen gepest in de chat.

 

De hele volgende dag nog stoned achtige gevoelens, en de nacht er na geslapen alsof ik licht stoned was. Ik rook normaal om rustiger te worden in mijn hoofd, medicinaal omdat ik een vorm van autisme heb waardoor ik nooit rust heb dus daaraan kan ik wel zien of het uitgewerkt is. In iedergeval voel ik er nu niets meer van maar het was zeker de moeite waard.

 

zo, ik hou het even hier bij.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx voor de tip Lord Quas,ik heb net ook zo'n buis besteld..

Lijkt me wel degelijk spul wat hun verkopen,dan maar iets meer betalen toch?

 

Binnenkort het resultaat... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
En butaan dat pvc oplost is gewoonweg onzin, kijk maar eens in een chemical resistance tabel.

 

 

Dat zeg ik toch niet?? ik had het over de weekmakers erin, die de pvc flexibel maken zodat ie zacht word bij verhitten, voor buiigen, ipv broos.

 

1 bar, is 75% van de druk achter een biertap, dus die druk is makkelijk haalbaar.

 

 

Het is twee keer eerder fout gegaan, dat een pvc buis is gescheurd., gelukkig had die vent handschoenen aan...

 

gewoon geen pvc doen. :S ( Ik zeg dit niet omdat ik ff zin heb om te flamen ofzo, en geloof niet alles wat je op google vind.)

 

Dan heb ik het over die pvc buiizen die je bij de Gamma, Praxis of Karwei koopt

 

Maar als je het wel doet, heb ik verder niets meer erover te zeggen... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vriend, 1 bar is de lucht die je om je heen hebt... 2 bar is wat er op de banden van je auto staat, 3 bar is wat er op een fietsband staat, 4 bar is wat er op de band van een racefiets staat, 20 bar is de druk waarbij een 1.5L petfles knapt, 60 bar is wat er op een CO2 patroon staat, 80 bar is wat er op een lachgaspatroon staat, 350 bar is wat er op mijn duikfles staat. 700 bar is waar die fles knapt.

 

Maar goed, die PVC buis kan het makkelijk hebben...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Kees had jij van de zomer niet een klein ontploffingkje in huis of tuin ?

 

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jup, maar niet met PVC pijp...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat zeg ik toch niet?? ik had het over de weekmakers erin, die de pvc flexibel maken zodat ie zacht word bij verhitten, voor buiigen, ipv broos.

Daarom nemen we slagvast PVC, daar zitten nauwelijks weekmakers in. En als je daarbij het gaatje onderin groot genoeg maakt, zal de druk echt niet veel groter worden dan die van de buitenlucht. Als je het goed doet is het dus praktisch onmogelijk dat de buis uit elkaar knalt/breekt/whatever.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry,maar het gaat toch niet om het gevaar dat de PVC-pijp knapt maar om het gevaar dat er gevaarlijke stoffen in je BHO komen...

 

Of zit ik ernaast?

Correct me if i'm wrong.... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

PVC lost niet op in butaan, en in de juiste soort (slagvast) PVC zitten geen (nauwelijks) weekmakers. Ik heb allerlei troep op PVC uitgetest, en tegen de gassen in aanstekergas en vergelijkbare alifatische stoffen is het zeker resistent, geen spoor van corrosie te zien.

Het devies: Maak gewoon een pijpje van PVC, scheelt je flink wat geld.

 

BTW: Die weekmakers is ook maar een overhyped iets. Ze worden ten eerste verbrand als je de BHO rookt, en ten tweede moet je belachelijke hoeveelheden over een lange periode ervan binnen krijgen wil je er ook maar iets van merken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb m al besteld,zo'n pijp van www.okief.com 50 euro incl. verzending...

Ding gaat jarenlang mee en is op zekers veilig...

 

Dus dan kan t er wel vanaf vind ik.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...