Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

timmah

2x Power Plant 3x14w Spaarlamp

Recommended Posts

Hee!

 

Hier mijn eerste indoor kweekverslagje

Heb een hokkie gemaakt lxbxh resp. 30x40x60, welke tevens dient als 'nachtkastje'

Verlichting bestaat uit 3x 14W spaarlampen met 3x850lm=2550lm

Plantjes staan in een bak met 10L 'potgrond speciaal' van het tuincentrum

 

Op de foto staan de planten voor de eerst dag in het kastje (12e dag van de groei)

 

Dingen die nieuw zijn in vergelijking met de locatie waar de plantjes eerst stonden:

Temperatuur, die is in het hok (weliswaar luchtdicht......) rond de 30°C

LV, die is hoog (hoe hoog kan ik niet meten) maar het voelt erg warm en vochtig aan de lucht

 

Er komt binnenkort (vooral voor de bloei) een pc-fan voor de mindering van temp+LV

 

Zie hier de eerste fotos

 

med_gallery_6035_3828_287493.jpg

 

med_gallery_6035_3828_113295.jpg

 

med_gallery_6035_3828_393966.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

med_gallery_6035_3828_387423.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

med_gallery_6035_3828_284767.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Zie hier de temp al op 27°C (heb al waarde van 31°C gemeten!!!)

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar haalt de plant z'n zuurstof en koolstofdioxide nu vandaan dan?

 

Je zou toch echt iets van afzuiging en een passieve inlaat moeten zien te maken. En in de bloei is een koolstoffilter ook geen overbodige luxe.

 

-edit-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Timmah,

 

Ziet er netjes uit denk alleen dat je wat ruimte te kort gaat komen, dat rechter plantje gaat zo wel achter lopen omdat ie minder licht krijgt, ik heb dat ook en vind het echt irritant. voorderest zou ik indd even iets aan je lucht af/aanvoer doen.

 

Ik ga je volgen en het feit dat je naast je plantjes slaapt zal al zorgen voor gezonde dames :offtopic

 

Greetz pauluz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@LordQuas

 

Komt zeker een fan+passive inlaat

Koolstof filter moet ik nog even aan zien tegen die tijd

 

Pers info aangepast (als jij ook even je post aanpast;))

 

@PauluzDbG

 

Ik moet idd nog de lampen verplaatsen op het trespa-bordje en zorgen dat ze beter licht krijgen!

 

Ik hou jullie op de hoogte van de veranderingen, maar ik ben een druk mens die ook nog is tentamens heeft dus het zal wel even kunnen duren voordat de verbouwingen plaats zullen vinden :offtopic

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

update:

 

Ze staan nu al 16 dagen in de groei

 

Zoals op de foto's te zien zit de bak al lekker vol met wortels

Op de foto lijkt het alsof hij scheef groeit maar dat komt omdat ik ze net omlaag had gebonden voor de foto :D

 

Ook heb ik de lampen op het bordje verplaatst zodat deze meer in het midden van de bak schijnen!

 

Verder heb ik nog een 80x80mm fan gemonteerd met regelbare voeding

Het voordeel hiervan is dat ik de LV kan regelen met de fan, evenals de temperatuur

 

Denk dat ik ze aanstaande vrijdag in de bloei zet

 

med_gallery_6035_3828_146333.jpg

 

 

med_gallery_6035_3828_398722.jpg

 

 

med_gallery_6035_3828_238182.jpg

 

 

med_gallery_6035_3828_521157.jpg

 

med_gallery_6035_3828_373299.jpg

 

 

med_gallery_6035_3828_184549.jpg

 

 

Gtrzz :offtopic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor je wortels is het beter als ze niet in het licht staan dus aan de rand van je aardebak.

 

Prima stealth hokje maar misschien was het beter geweest als je er nog een paar lampen bij hangt... Meer licht = meer opbrengst...

 

Denk er ook om dat je de goede kleur licht hebt. 827 voor de bloei 33 voor de groei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja er kan zeker meer licht in dit hokje, maar deze kweek wil ik eerst zien wat de resultaten zijn onder 42W

Verder zijn de lampen warmwhite oftewel 827

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké, nou met je groei is niet zoveel mis dus volgens mij gaat de bloei met deze lampen straks prima :offtopic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

warm white is 830, 827 is extra warm white

Vrijdag de klok omzetten lijkt me wel een goed idee gezien de hoogte van je kastje en de groote van de wortels.

Ligt het trouwens aan mij of zie ik lichte overvoedings verschijnselen ? gekleurde puntjes, linkse plantje beetje geel, hou het in de gaten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja daarom dacht ik ook aan vrijdag

maar ik voed ze nu niet eens, die puntjes zijn gewoon een beetje verbrandt aan de lamp/trafo

gtrz

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu, na 18 dagen groei, toch maar gelijk in de bloei gezet! B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zijn stekjes neem ik aan (kon het niet snel vinden, maar aande afgeknipte blaadjes te zien...). Als het zaadplanten zijn groeien ze nog wel even door, maar met stekjes zul je morgen of overmorgen wel bloeiverschijnselen moeten zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het zijn idd stekken

denk dat het na het weekend wel zichtbaar moet zijn

verder staan er nog 4 ontkiemde zaadjes naast, maar ik denk dat de zaadjes te oud zijn geworden ofzo want ze zijn een beetje gestopt met groeien denk ik, maar we zullen zien B)

laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE

 

3 weken 12/12

 

niet veel over te zeggen eigelijk, gaat wel redelijk zou ik zo zeggen

op wat bladeren die bruin droog dood gingen..

 

med_gallery_6035_3828_128122.jpg

 

 

med_gallery_6035_3828_252367.jpg

 

 

med_gallery_6035_3828_325070.jpg

 

 

gtrz :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey, ziet er leuk uit voor een paar spaarlampen.

 

Als je nu eens probeert om iets langer te groeien volgende keer, het hoeft misschien maar een week langer, maar dan vang je wel al je licht op en heb je een veel hogere opbrengst, je netje zit nu niet echt vol namelijk.

 

Maar goed, veel plezier met je kweekavontuur.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja klopt, of gewoon 4 stekken ipv 2, dat lijkt mij makkelijker

dan kan ik zelfs misschien wat eerder bloeien

ik vond 3 weken groei nog best veel eerlijk gezegt

maargoed, ze gaan nu de goeie kant op

de opbrengst ben ik wel benieuwd naar denk tussen de 10-20gr :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuke kweek met die spaarlampen! Zoiets wil ik ook nog wel eens gaan doen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey timmah , om te binnen leuk set upje zeker low budget maar ook goed geslaagd je doet je best toppie :P

 

ff over het de groei periode met zo weinig wat moet je met jou ruimte uitgaan van omme nabij de 4 weken kan ook iets minder en licht aan het soortje ( hoe lang zij nog doorgroeit in 12/12 ) wat kees zei klopt maar tsjaa is achteraf lullul ;) je had beter een weekie kunnen wachten.

 

de pc fan moet je de volgende keer wat alger hangen tegen voer de lamp dan zul je verbranding zeker verkomen of iig veel minder :D wat je nu ook zou kunnen doen ( want zo zouden je toppen bruin kunnen worden door de warmte ) is dat je je spaar lamp hoger zet als daar de mogelijk heid is tot op de hogte van je pc fan. stop onder je bak wat potten of iets anders dat de boel verhoogt !!!

 

heb je trouwens al een passieve inlaat gebouwd ???? door dat je je pot / bak hoger zet gasat je lucht aan voor ook wat beter door je hokkie heen weer een klein plus puntje dan :D

 

je bak moet je trouwens echt aftapen met zwarte folie/ of zwarte tape wortels houden niet van licht !!!!!

 

ben benieuwd hoeveel er van af komt ne ga dan ook zeker wel nog is kijken :spliff:

 

vind het ene leuk verslagje, doe wat met de gekregen info van je mede forummers en je zult stapje voor stapje verbetering zien.

 

je planten hebben onder tl/ spaarlampen wel een weekje extra nodig in de bloei om de boel goed af te rijpen.

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

tnx voor de replies

 

zoals jullie weten is het de eerste keer indoor voor mij

 

ik heb al een aantal verbeterpuntjes voor de volgende keer:

 

- meer licht, misschien een 70w hps? of nog 3x14 erbij, dan kom ik op ongv het zelfde wattage, echter heeft een hps een beter rendement (lumen/watt) en lichtspectrum

 

- meer stekken of langer groeien (ik had verwacht dat ze meer gingen doorgroeien, maar dit is blijkbaar bij pp niet echt het geval)

 

- wortels beschermen tegen licht

Share this post


Link to post
Share on other sites

Licht: een 70W hps werkt prima, maar ik zou toch voor spaarlampen gaan, het is goedkoper en je spectrum is wel beter, je krijgt hogere kwaliteit wiet. De 70W hps heeft namelijk een veel lager rendament dan een 600W hps.

 

Stekken: 4 stekken zal wel genoeg zijn voor je hokje, paar dagen langer groeien is niet heel erg, met de hoeveelheid licht die je er extra in pompt zal het wel harder gaan ook.

 

Licht2: behang de hele boel met aluminiumfolie of spiegelfolie om te zorgen dat al het licht ook daadwerkelijk of in ieder geval zo veel mogelijk op de planten komt.

 

Wortels: Even met een zwarte spuitbus de aardebak aan de buitenkant spuiten. Eventueel met een zilververf overspuiten voor extra reflectie.

 

Afzuiging, misschien de lucht wat sneller verversen, dat scheelt waarschijnlijk ook al wat. Voordeel is wel dat het in je slaapkamer is, dus hogere ppm CO2, zorg dat het dag is voor de planten als jij slaapt of aanwezig bent, 's nachts doen de planten niets met CO2 en stoten ze het zelfs uit, maar overdag is meer CO2 alleen maar beter.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

update

4weken 12/12

 

gaat wel lekker, de thc komt eraan

lv is 50

temp is 26/20

om de dag water en om de keer terra flores er bij

 

med_gallery_6035_3828_247884.jpg

 

 

med_gallery_6035_3828_221244.jpg

 

 

med_gallery_6035_3828_409197.jpg

 

 

:spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er lekker uit, ik hoop voor je dat ze nog een beetje zwellen, ik denk dat je de 9 weken wel nodig hebt om ze af te bloeien omdat je iets minder power hebt. In ieder geval gok ik dat je zo'n 22 gram er vanaf zal halen, dat vind ik best een nette opbrengst... Ze zien er gewoon goed uit.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dank u

 

zwellen mogen de idd nog wel :P

maar er zijn pas 2 weken echt witte haren te zien, ik denk dat ik vanaf dat punt 8 weken moet rekenen

dwz 2weken+8weken --> nu 2 weken bloei en dus nog 6 te gaan :spliff:

gtrz

 

edit:

22gr zou best goed zijn aangezien ik maar 37watt heb (digi-meting)

22/37=0.6 gr per watt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@timmuh ( ook een beetje aan kees :spliff: )

als je goed kijkt zie je dat je bladeren bruinig aan het worden zijn iets dat niet hoor rond de 2de week bloei !!!!

 

ga is na wat er fout kan zijn geef je te weingi voeding of te veel ???? je heeft om de dag water en om de keer DAT je water geeft geef je er terra florres bij tog???? hoeveel ml gebruik je en hoevbeel iter water geef je ze eigenlijk ????

 

misschien komen ze wat andere voedingen te kort ( ja je hoort het ik denk dat ze een te kort hebben aan iets ) wat voor grond gebruik je ????

 

zuur je af ???? nee hoe hoog is de ph van je water kijk dat is na in nederland wilt dat nog wellis is schelen

door het kalk dat erin zit.

 

dit zijn dignen die je wel moeten opvallen hoor, nou moet ik wel toegeven dat het er zeker niet slecht uitziet hoor!!! ;)

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...