Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Kwaecorz

Lichtgeel Blad Met Paarse Stengels (met Foto)

Recommended Posts

hey, ik heb hier 3 plantjes staan ze staan zo'n 7 weken in bloei onder 400w en de haartjes beginnen net oranje te worden. ik voed met canna terra flores temperatuur is tussen 23-27gr meestal, luchtvochtigheid is zo'n 40% denk ik, nu zijn sinds een paar dagen een hoop van de grote fanleaves heel bleek lichtgeel bijna doorzichtig geworden en hebben paarse stengels.

weten jullie misschien hoe dit komt?

kan ik hier iets aan doen of komt het vaker voor dat het blad verwelkt aan het eind van de kweek?

ik heb het nog niet eerder meegemaakt in iedergeval.

 

de camera is helaas kapot anders had ik wel een paar fotos geupped

 

alvast bedankt

 

greetz

:offtopic

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je deze soort al vaker gekweekt ?

zo ja in hoeveel weken bloeide ze toen af ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nope Jeroen, dit is mn eerste keer met deze soort

het is Citral van Nirvana trouwens, bloeitijd zou 8a9 weken moeten zijn,

heb je misschien een id ee wat deze bladverkleuring kan zijn?

 

greetz :offtopic

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel als ze inderdaad al een 7 weken bloeien,

is het mogelijk dat ze bijna aan het einde van hun latijn zijn.

heb jeje ph van je medium al eens gemeten???

Ik zou ze gewoon verder afbloeien.

een foto zou natuurlijk wel handig zijn.

want nu is het wel een beetje gissen

Share this post


Link to post
Share on other sites

jammer dat je geen foto hebt .

wordt het een stuk makkelijker .

in principe als een plant klaar is sterven er bladeren af , die worden eerst geel .

dus dat kan betekenen dat ze op z,n einde lopen .

maar 7 weken is wel erg vroeg .

dat zou betekenen dat je planten niet al te gezond zijn ,en dat ze nu al uit gebloeit zijn(helaas)

het zou ook kunnen zijn dat ze te weinig voeding hebben , ook dan worden de bladeren geel .

de plant is dan aant overleven .

dit doet ze door de stoffen die ze nodig heeft uit de bladeren te halen

en doordat de bladeren afsterven , wordt de [plant kleiner , en kan zich makelijker in leven houden .

je kan ook last hebben van ongedierte die de bladeren aflaten sterven .

ik zou zeggen ga eens goed van dichtbij je planten bekijken , een loep of vergrootglas is super

kijk ook goed aan de onderkant van je bladeren

ik vergeet iets belangrijks

het kan ook dat je ph niet in orde is , dan kan de plant nauwelijks water opnemen , dus ook geen voeding

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey bedankt voor jullie reacties.

 

ik heb ff een camera geleend en heb onderstaande foto gemaakt van het blad

med_gallery_5313_3260_1441685.jpg

 

 

de PH weet ik niet k heb nog geen PH meter, er is mij weleens verteld dat PH meten op aarde niet noodzakelijk is, maar ik denk dat ik na deze kweek er toch een ga aanschaffen.

 

te weinig voeding lijkt me niet waarschijnlijk in dit geval. De voeding is gedurende de bloei constant gebleven, soms zelfs meer dan werd aangegeven op de fles, ik ben't wel de laatste week een beetje aan't minderen omdat ze bijna aan't het einde zijn,

 

ik heb wel last van ongedierte trouwens, ik zie een hoop kleine zwarte vliegjes

maar ik doe er niks aan denk ik, want om zo laat in de bloei nog bestrijdingsmiddelen te gebruiken lijkt me niet echt bevoordelijk voor de smaak/kwaliteit.

 

greetz

 

:offtopic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt alsof ie te droog heeft gestaan. Ph afzuren jun je wel doen maar aan het einde van de kweek is de kans dan dat je medium verzuurd is. Daarom is het interesant om een ph meting te doen van je medium. Maar denk dat ze een keer iets te droog hebben gestaan zien ze er ook zo uit. Die vliegjes junnen trouwens vervelend wezen schijnt dat ze larven in je medium leggen die weer aan de wortels knagen. Heb het zelf nog nooit meegemaakt maar het schijnt te kunnen en is alleen natuurlijk te bestrijden met nematoden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey misterxl

dat zou goed kunnen kloppen wat je zegt, ik heb namelijk laatst 2 dagen wateren overgeslagen omdat dit THC productie zou verhogen. het blad is zeker niet meer gezond te krijgen nu?

 

de larven van deze vliegjes hebben mn vorige kweek geplaagd, gelukkig zie ik die nu niet, ik heb een laag hydrokorrels bovenop de aarde van de potten gelegd en heb nog geen larven gezien.

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is geen probleem van te weinig water,

ik gok op een ph probleem

redden wat er te redden valt .

dit zal je serieus wat gr. kosten

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is fokked op dan,

hoe bedoel je dat het me grammen gaat kosten? de toppen zitten er al aan en lijken niet echt veel meer door te groeien. of kan dit bladprobleem overslaan naar de toppen toe straks?

zo niet dan laat ik ze wel staan en hoop ik op't beste

 

greetz :offtopic

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je biotoopje uit balans is (zoals bij jouw waarschijnlijk je pH), heb je stilstand.

het evenwicht zal eerst herstelt moeten worden voordat je planten weer kunnen reageren zoals ze horen.

dan hebben ze nog de tijd nodig om te herstellen om vervolgens de draad weer op te pakken.

zo ben je dan weer een weekje verder in het beste geval. in jouw geval zit je dan alweer in je 8e week? oogsten?

hoedan ook de planten hebben zegge een week niets kunnen doen...

 

dus stilstand blijkt achteruitgang, zeker zolaat achterin de bloei..

 

ik denk dat je voor je volgende kweek betere resultaten zal hebben (tis toch een leermoment dit he)

 

missch kunnen anderen dit beamen;

. op aarde kweken is minstens een aantal dagen vooruitdenken wat je gietert

. als het calcium in je potten verbruikt is (werkt als pH buffer), verzuurt je grondje; dus wanneer je dan toch al laag instuurt..........zeker de laatste weken..

. in een warm, droog hok (lees; veel verdamping, hoge ec) wordt er meer verdampt dan er aan ec verbruikt wordt; dit geeft zout ophoping en de problemen vandien.

 

zowiezo kan je beter afbouwen met voedingszouten de laatste waterbeurten, voor de smaak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je in de 6e week zit kunnen de toppen gigantisch groeien en de foto is van de onderkant neem ik aan?? Zal es een foto maken van mijn onderste bladeren zien er ook niet uit dus niet gelijk in paniek en post es een foto van de bovenkant van de plant als daar alles nog groen is lichtgroen is ook goed is er geen reden tot paniek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo bedankt voor jullie reacties, ik heb gisteren flink bijgevoed en het lijkt gelukkig nu niet erger te worden

 

@XL : het bovenste gedeelte is nog wel aardig gezond, ze hebben een keer wat te dicht op de lamp gezeten

maar dat is nu verholpen, hieronder wat fotos van de bovenkanten

 

med_gallery_5313_3260_64078.jpg

 

med_gallery_5313_3260_66239.jpg

 

med_gallery_5313_3260_24222.jpg

 

 

 

med_gallery_5313_3260_51241.jpg

 

 

 

med_gallery_5313_3260_166863.jpg

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat bedoel je met :D ?

slecht zeker? volgende keer doe ik 10 stekken eronder ofzo, en dan in zo'n soort opstelling als jouw ruimte 2 kweekverslag. dit keer waren van de 10 zaadjes maar 3 vrouwtjes helaas dus ik moet het nu hier maar mee doen

 

 

grtz

:D :offtopic

Share this post


Link to post
Share on other sites
:offtopic dat je plant je lamp in groeid ! Heb je maar zo weing hoogte?? of had je even niet opgelet :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey BBB ik heb helaas maar zo weinig hoogte, de lamp zit nu tegen de bovenkant van mn kastje,

de middelste plant heb ik wat horizontaler gezet met een stokje en touwtje

maar die andere 2 waren niet flexibel genoeg ervoor dus dan maar dit.

 

maar jammer dit zo kunnen ze niet echt optimaal gebruik maken van de 400w , daarom heb ik die TL er ook naast gezet ik had ze toen ze ongeveer 15-20cm hoog waren in de bloei gezet en ze zijn toch nog tegen de bovenkant van mn kastje aangegroeid, dat had ik niet verwacht dat een indica nog zo erg de hoogte in zou gaan

 

greetz

:offtopic :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een 400 watt lamp die dichterbij dan minimaal 35,40 cm. op je planten staat zal niet echt goed zijn,als ik naar de foto's kijk vind ik het een wonder dat ze nog niet compleet zijn verbrand/verdroogt.Met de PH-waarde moet je ook uitkijken voor een te hoge PH-waarde,het leidingwater wat bij mij uit de kraan komt is ca. 7,5 pH,voeg hier bv. nog wat bepaalde wortelstimulators aan toe en je zit al gauw op een PH boven de 8 en je moet wel zeker onder de 7 zien te blijven.Hoop dat het goed komt,

 

grtz.,Aad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja die lamp is funest is gewoon verbrand niks meer aan te doen maar zeg verder bij de lamp weg toch een beste top groeien. Voor die lampen moet je toch een oplossing vinden. Teveel mensen denken dat een plant niet zo hoog word maar het tegendeel is al vaak bewezen.Voor die andere planten verder bij de lamp weg veel knipplezier, En net wat ik dacht bovenkant van de plant het blad probleem valt wel mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...