Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wietvid

Wat Ik Vandaag Heb Geleerd

Recommended Posts

Ben geen fan van ervaringen op internet zetten, maar ben er wel van overtuigd dat ik mensen (beginnende smokers ) bewust kan maken. Een ervaring als dit wens ik mijn ergste vijand niet toe.

 

Even wat informatie over mijzelf. Ik smoke al een jaar, half jaar elke dag. Met elke dag bedoel ik 's avonds, gewoon om te chillen als ik de hele dag al dingen heb gedaan. Je kent het wel. Ik kan goed tegen wiet. Met goed bedoel ik dat ik altijd wel nog logisch kan nadenken over dingen ( ook met heel veel alcahol, ik win altijd drink spellen, hehe ) en niet plots instort zoals ik al meerdere keren om mij heen bij mensen heb gezien. Ik heb mijn gedrag altijd onder controle. De 2e keer dat ik ooit smokde hebben ik en een vriend 9joints in 50minuten gerookt, een record dat ik vandaag de dag nog niet verbroken heb ( wil ik ook niet verbreken ). Niet om op te scheppen, maar om aan te geven dat ik grote hoeveelheden wiet wel degelijk gewend ben.

 

We spoelen door naar vandaag. Slecht geslapen ( 4uur slaap gehad ) stap ik 's ochtends vroeg m'n bed uit. Ik zou naar Amsterdam gaan. Ik neem wat white widdow mee, voor 2 joints wat ik nog over had. Kom in Amsterdam aan en ga daar chillen met vrienden.

 

We smoken wat whitewiddow, en draaien daarna nog groot mixje met harsj en wiet. Was al aardig stoned toen we de shop ingingen om de dag af te sluiten met een jointje. Had opzich niet zo heel zin om te smoken maar ik moest de kans pakken om een keer in de shop te smoken, sinds ik nog geen 18 ben, haha. We waren de hele dag al bezig ( sport ) en waren aardig moe. Had ook aardig honger, had die dag alleen 2 boterhammen met pindakaas en wat vage koekjes gegeten.

 

Vriend en ik kopen allebei 5 euro mix. We draaien allebei een joint en smoken hem rustig in de shop . Ik besluit dat het tijd is om naar huis te gaan. Amsterdam Centraal is best wel ver van waar ik was ( ergens in west, ) dus dat was een tijdje lopen in de motregen. Stoned was ik niet echt, gewoon chill dagje gehad en had zin om in de trein lekker te zitten ( haha ).

 

Op CS aangekomen zie ik dat de trein over 2 minuten vertrekt, dus dat was wel chill. Ik loop het perron op en stap in de trein. De trein zat bomvol. K*t NS, laat dan meer treinen rijden op spitsuur. Er zat niks anders op dan in zon tussenstuk te gaan staan, waar de deuren zitten. Ik sta daar een beetje ipod te luisteren, en merk dat er wel een leuk meisje voor me staat. Ook ipod aan het luisteren. Trein begint te rijden en we maken een beetje oogcontact. Ze lachde en keek met haar mooie ogen naar me en ik was meteen verkocht.

 

Na 10min begon ik ineens heel erg stoned te worden. Stoned als in; of je net 5gram in een waterpijp hebt gesmoked. Ik viel weg in m'n eigen wereld, ik ging beeld en geluid en emoties van elkaar onderscheiden en ik merkte dat ik moeite had met ademhaling. Op zon moment wil je op een bank liggen, een lange zachte bank met animal planet op de tv.

 

Maar ik zat niet op de bank met animal planet aan, ik zat in een rijdende trein waar je je kont niet kan keren of je stoot tegen iemand aan. Daar komt ook nog eens bij dat ik op het punt stond om een gesprek te beginnen met die chick. Ik dacht bij mijzelf dat dat zoiezo niet meer gaat lukken, ik had op dat moment zelfs moeite met recht op blijven staan. Ik probeer op de 'echte' wereld te focussen. Het gaat steeds moeilijker. Fakkelteit/Opgezwolle ( hiphop ) blaast door m'n ipod en de beats geven mij nog enig gevoel van tijd/ritme maar toen pendulum ( drum n' bass ) opkwam was ik helemaal de weg kwijt. Ik kijk vooruit..... niet naar beneden kijken.... Alles word vaag.....

 

En toen ging het licht uit. Ik probeer op te staan, opstaan ? wat dee ik op de grond ?, nog een keer val ik weg. En nog een keer. Ben de tel al kwijt. Ik doe mijn ogen open en zie ongeveer 10 mensen om mij heen staan en die chick heeft mij in haar armen en vraagt of het gaat en of ik een ambulance nodig heb. Ik ben 4 keer flauwgevallen ( nieuw record, oude record was 0 ).

 

Op dit moment heb je geen flauw idee wat er is gebeurt. Iedereen keek naar mij ( wat er erg grappig uitzag ) en ik zweette als de modderfokker. Blijkbaar ben ik ook erg bleek. Ik heb nog steeds moeite met rechtop staan maar ik kan wel nog logisch nadenken. Ik denk ' ik heb een bad trip, blijf rustig'. Ik weet dat je dan niet moet gaan panieken en dat dee ik ook niet. Zo bad was die trip niet, was alleen balen dat ik in een rijdende trein zat. Ik had niet het gevoel of er nooit een einde aan zou komen wat ik veel lees van bad trip verhalen, ik had alleen grote behoefte aan wat frisse lucht. Mensen waren erg aardig en behulpzaam, vooral dat meisje. Het voelde alsof mijn hersens even uit stonden, en opnieuw op moesten starten. Ik schaamde me dood....

 

Gelukkig naderde het perron. Met een tollende kop stap ik de trein uit, nog steeds proberen te begrijpen wat mij zojuist is overkomen. Ik ga op het bankje zitten. Ik zie het meisje weglopen en denk bij mezelf, wat ben ik een idioot.

 

Ik stap weer in de trein en ga naar mijn eindpunt. Het gaat al wel een stuk beter. Ben nog steeds een beetje de draad kwijt. Ik stap uit en pak mijn fiets. Ik fiets weg en ineens word ik tegengehouden door politie. Geen licht, en ook geen ID. Dus ik sta daar ongeveer 15minuten stil, in de uber-kou in m'n zomertrui, nog half in de andere wereld ( haha ) met die gast te praten. Gelukkig kreeg ik alleen een boete voor het ontbreken van licht en niet voor mijn missende ID. Eindelijk kon ik naar huis.....

 

 

Oke, even terugspoelen. Ik vroeg mij af hoe dit heeft kunnen gebeuren ? Ik had maar 1 jointje van de mix-wiet gedraaid en het was al meer dan een uur geleden. Ik begon terug te denken. Dit is mijn theorie:

 

1. Ik heb erg weinig slaap gehad. 4 uur is niet veel, en zeker niet als je dan nog de hele dag moet sporten. We zijn half Amsterdam doorgegaan, te voet, en ondanks een goede conditie is het erg intensief en vermoeiend.

 

2. Suikerspiegel zal blijkbaar bijzonder laag zijn geweest. Ik had maar 2 boterhammen met pindakaas gegeten, en nog wat koekjes waar amper suiker in zit. Dit is een verklaring voor de duizeligheid die ik voelde in de trein.

 

3. Ik zat te flirten met een meisje. Zodra ik stoned werd moest ik het gevoel onderdrukken, zodat zei het niet merkte. Ik wou tenslotte een praatje met haar gaan maken. Nou, ga jij maar eens een praatje maken als je foking stoned bent met een lekkere chick en je probeert NORMAAL over te komen. No way. Go with the flow, maar deze keer dee ik dat niet. Ik vocht het gevoel hard tegen, vandaar dat het mis ging.

 

4. Wagenziek. Ik heb altijd al last gehad van wagenziekte. Ik stond in het midden van een rijdende/wankelende trein in het donker waarbij ik niet naar buiten kon kijken ( dus kon mijzelf niet orrienteren ).

 

Ik kan niet begrijpen waarom ik ineens knetter werd in de trein, en daarvoor niet.

 

Ik voel me nu echt kut. Het is 4 uur. Heb daarnet eventjes geslapen. Ik heb hoofdpijn en moet steeds aan dat meisje denken. Wat moet die wel niet denken ? Hoe heb ik ooit zo laag kunnen zakken ? Haha, aan de andere kant kan ik er ook wel om lachen. Ik stop nu even een tijdje met wiet, zodat m'n kop kan revalideren. Ben er nog steeds van overtuigd dat wiet geen slechte invloed op je heeft, tenzij je er niet goed mee omgaat wat bij de meeste dingen het geval is. Als je 1000 frikandellen eet is dat ook slecht.

 

Dus beginners; rook in mate, zorg dat je genoeg hebt gegeten. Niet gaan roken als je je kut voelt, want daar word je alleen maar een depresieve emo van ( no offense ). Je wilt NIET meemaken wat ik mee heb gemaakt.

 

En nu ga ik proberen te slapen, wat toch niet gaat lukken.

 

Later !

Edited by wietvid

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha...sjah. je weet gelukkig dat het aan jezelf cq de omstandighede lag en niet zozeer aan de wiet.

 

verder goede tips voor beginnende/jonge blowers. en maak je verder niet druk over dat meisje man. zie je vast maar 1 keer en nooit weer. maakt dan verder niet uit wat zij denkt toch. natuurlijk zonde dat je geen tel nummer heb gevraagt enzo, maar goed, er zijn meer meiden met super mooie ogen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...