Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Fogbrain

Fogbrains Eerste Echte Kweek (rebelshack F2#3)

Recommended Posts

*onderstaande tekst zal worden bijgewerkt wanneer er wat te melden valt*

 

Fase: beginnende groei Groeifase

Laatste belangrijke update:01-12-2007

Laatste update fotoboek:01-12-2007

Link naar Kweek Fotoalbum

Status in kweekast:Wisselende stemmingen

Fogbrains Status:Zweten met meten

 

Laatste wijziging:05-11-2007 Veranderen van zaadkeuze van Sannie's jack F5 naar Rebel shack F2

 

1. Inleiding / Voorbereiding

2. Kweekschema

3. Zaaien

4. Het eerste plantje

5. De eerste selectieronde

6. Overpotten

7. Groeifase

*einde update*

Hey beste forumbezoekers,

 

Ik zit hier nu een tijdje en het kweekvirus is ook bij mij flink aan het broeien

Omdat ik mijn 5 buitenplantjes wilde redden van de ongunstige weersomstandigheden heb ik een budgetkast gebouwd van ongeveer 1m2 met een 600w lampje. :P

 

Nieuwsgierig naar het kweken kwam ik zo groen als :P op dit forum terecht en aangezien ik binnenkort wil starten met mijn eerste serieuze kweek zal ik hier voor de liefhebbers een uitgebreid verslag plaatsen van hoe dit groentje het allemaal gaat meemaken. :dope:

Natuurlijk zal dit gepast gaan met de nodige foto's

Bekijk ook mijn publieke fotoalbum voor meer fotos

 

Wat wil je bereiken?

Ten eerste Kwaliteit en ten tweede Opbrengst, wie niet? :dope:

Maar uiteindelijk zal het voornamelijk een leerproces zijn voor de toekomst, zodat ik misschien mezelf ook ooit een echte kweker kan noemen :huh:

 

Hoe ga je dat doen?

Nou met vallen en opstaan natuurlijk

Ik heb uiteraard al een hoop doorgenomen maar heb een beetje het idee dat niet alle info goed blijft hangen voordat ik het in de praktijk heb meegemaakt

Ik ga voor het eerst beginnen met meten van temperatuur en pH,EC waardes en heb hier de wat basic spullen voor aangeschaft, alhoewel het meten van de voedingbodem d.m.v. monsters nemen nog wel lastig gaat worden

Uiteraard hoop ik dat ik wat meer ervaren kwekers als lezer krijg die mij af en toe met wat advies bij willen staan :wOOt

 

Nou dat is leuk voor Fogbrain, maar wat hebben wij eraan?

Eigenlijk niets, behalve dan dat ik trouw zal proberen om minimaal eenmaal per week een degelijk rapport

zal uit te brengen over de huidige stand van zaken uiteraard met de nodige foto's

Als alles dan nog tot een redelijk resultaat wil komen dan doe ik misschien nog wel een kleine selectie van

mijn bezoekers een sampletje toekomen o.e.o.a.m. zodat die hier uiteindelijk een rookverslagje kunnen doen :o

 

Wie zijn er verder bij betrokken?

Uiteraard kan ik niet 24/7 aanwezig zijn en is het dus helaas noodzakelijk dat ik twee handlangers aan

heb moeten nemen

Ik weet dat in het geval van kweken dat je het beste niemand kunt vertrouwen, maar aangezien ik een

keiharde afspraken heb gemaakt(zij houden de boel bij mijn afwezigheid in de gaten, en zwijgen beide als het graf,

anders stop ik het transport van voeding naar hun bakjes) voel ik mij gerust

Dit zijn mijn twee 'partners in crime' welke hun echte naam en foto voor privacyredenen onherkenbaar zijn gemaakt:

 

Schuilnaam: de Afrikaan

gallery_13508_3800_281926.jpg

 

 

Schuilnaam: de Rat

gallery_13508_3800_378451.jpg

 

 

Dan de 'Crime Scene':

 

Een kast van 3x4tjes en gipsplaten inhoud 1,90x1x0,95(hxbxd) bekleed met zwartwit folie

Inblaas zijn 3 PC-fans op een treintrafo 2 100m3 badkamerafzuigers, door een flexibele buis tegen lichtinval

Afzuiger 500m3

gallery_13508_3800_541636.jpg

 

 

Ook de VSA is Active-Cooled met 4 Pentium2 koelblokken met waarvan 2 met fannetje

gallery_13508_3800_543979.jpg

 

 

Filter

gallery_13508_3800_428513.jpg

 

 

Extra zwenkfan

gallery_13508_3800_435245.jpg

 

 

Met de voorplank erop, 600wattertje brand er lustig op los :D

gallery_13508_3800_277472.jpg

 

 

Let niet op de Dames, het zijn hun laatste weekjes.... :hug:

gallery_13508_3800_202523.jpg

 

 

Totaalplaatje

gallery_13508_3800_449122.jpg

 

Het Masterplan:

De keuze is gevallen op aarde in grote potten, hoogstwaarschijnlijk 5 ronde, of 9 iets kleinere vierkante

Mede potten omdat ik momenteel beperkte bewegingsruimte heb omdat mijn kast een beetje ongelukkig is geplaatst vanwege gebrek aan ruimte

Ik heb dus ook een aparte deur moeten maken om het toch een beetje toegankelijk te kunnen houden

gallery_13508_3800_112198.jpg

 

 

Overigens zal na deze kweek de kast naar de geisoleerde schuur verhuizen!

 

Soortkeuze is gevallen op Sannie's Jack welke ik zal laten ontkiemen in de bijgeleverde pitpots

Ik zal eerst 5 zaden ontkiemen en laten groeien, mannetjes verwijderen en hopelijk met minimaal 1 maar het liefst 2 sterke planten doorgroeien.

Eventuele overige of 'mindere' planten worden ook verwijderd(indien ik gelijk 5 dames heb bijv)

Deze 1 of 2 Dames zal ik door laten groeien tot ze groot genoeg zijn om een aantal mooie stekken van te maken, genoeg om mijn kast(en die van van een kennis) te vullen met stekken, de moeder(s) zullen dus omgehaald worden en nooit bloeien :specool

Uit deze vierkante meter aan stekjes zullen na een aantal dagen tot een week de eerdergenoemde 5 tot negen Dames worden geselecteerd die uiteindelijk tot volle bloei zullen worden gestimuleerd om het gewilde rookwaar uiteindelijk te kunnen oogsten :dope:

 

Ik heb begrepen dat deze Jack's nogal een lengte kunnen bereiken, wil ik ze een korte groeiperiode van 2 a 3 weken vanaf stek laten doormaken, alvorens de lamp op 12/12 te gooien

Uiteraard zal dit naar de huidige ontwikkelingen worden aangepast

Ik wil de Dames eenmaal gaan toppen om de hoogte ook wat te beperken ;)

 

Ik ben nog te onervaren om aan buigen,knakken of scroggen te denken, en ook vanwege mijn beperkte bewegingsruimte zal ik gewoon proberen de Dames in toom te houden :wacko:

 

Als voedingsboden zal een growshop-mix worden gebruikt, de keuze is nog niet gemaakt

Ik blijf gebruik maken van Hesi's voedingslijn echter zal ik deze wel gaan meten en hier en daar bijsturen indien mogelijk/nodig (en als het lukt) :smoke

Het voeding/kweekschema zal een door mij aangepaste versie van het Hesi-aarde schema, ik ben nog bezig om uit te zoeken welke pH/EC ik nodig heb/wil hebben in een periode van het schema en dan dit dan vooraf bepalen en proberen te behalen

Ik zal ook gebruik gaan maken van BAC-schimmels en Sannies Bacto gedurende het proces

 

Tot slot:

Nou dat was het dan wel even, ik heb dit topic alvast maar even gereserveerd op deze manier voor de kweek die met een week of twee definitief van start gaat, maar waarvan ik jullie ook van alle voorbereidingen op de hoogte zal houden!

Enige waar ik nog op wacht zijn wat spullen van de online GS, wat Growmix en de oogst van de 3 resterende dames de aankomende dagen

Zodra ik mijn schema helemaal heb uitgewerkt zal ik deze hier plaatsen ter beoordeling

 

Bedankt voor het lezen!! Steek er nu maar ff 1 op ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk verslag man als ze allemaal zo worden :wacko:

 

Ik vind alleen die "rat" er wel een beetje link uitzien hoor weet niet of het niet eten geven voldoende

is om zijn mond te laten houden :smoke :specool

 

Succes

 

BZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke plantjes, alleen wel veel lege plekken in je kast. Daar hadden allemaal toppen kunnen zitten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Fogbrain,

Klinkt veelbelovend, benieuwd naar je avonturen. Wel handig zo'n Afrikaan voor het knippen :wacko:

 

Succes, Slotty

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Silver - het is een dun maar stevig touw, van natuurlijke vezels en een beetje ruw, wat je ziet zijn gewoon uitstekende vezels en geen rafels.

Dit touw wordt overigens nog vervangen na de oogst van de huidige 3 Dames een dezer dagen, door oon hoogwaardig kwaliteit touw van kunstof vezels :wacko:

 

@paeshaes - yup, dat is helemaal waar, en dat is ook de uiteindelijke bedoeling

Wat je nu zit zijn 3 overgebleven Dames van de 5 die een vrije groei periode buiten de kast hebben gehad

Vanwege de ruimte denk ik aan negen, maar weet dat je van 5 ook een redelijke oogst kan behalen en dan iig qua aantal planten in het gedoogbeleid past

Waarschijnlijk gebruik ik uiteindelijk weer deze 5 grote potten die ik nu gebruik

 

@Slotty - de Afrikaan bewaakt alleen de omgeving, ik vermoed dat hij bij knippen teveel achterover drukt :specool

 

@blauwezand - de Rat is een hardnekkige drinker en rookt zelf niet :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ik ben even aan het speuren geweest over wat meer info over pH en EC en heb het Hesi Aarde kweekschema er even bij gepakt.

 

Zelf wat lopen rommelen en aanpassen hier en daar en ik heb nu een schemaatje die ik denk ik wel als richtlijn kan gebruiken.

Ik twijfel vooral nog over de totale bloeiperiode want in Sannie's shop staat 10 tot 13 weken voor deze Jack.

 

Uiteraard zal ik waar nodig dingen aanpassen en bijschroeven

Doseringen van voeding en toevoegingen p/L volgens alle voorgeschreven recepten, alles wordt gemeten en indien mogelijk/nodig bijgestuurd

 

Kijk en oordeel zelf :wacko:

 

Stek/Wortelperiode:

Geschatte tijd 1 week

Lichtschema: 18/6

Voedingen: TNT Complex

Toevoegingen: WortelComplex, SuperVit, PowerZyme, Sannie's Bacto

pH streefwaarde: 6,0 / 6,2

EC streefwaarde: 1,4

LV streefwaarde:80% / 85% RV

 

Groeiperiode:

Geschatte tijd: 2 weken

Lichtschema: 18/6

Voedingen: TNT Complex

Toevoegingen: WortelComplex, SuperVit, PowerZyme, Sannie's Bacto

pH streefwaarde: 6,0 / 6,2

EC streefwaarde: 1,4 /1,5

LV streefwaarde:70% / 80% RV

 

Bloeiperiode eerste week:

Tijdsduur: 1 week

Lichtschema: 12/12

Voedingen: Bloei Complex

Toevoegingen: WortelComplex, SuperVit, PowerZyme, Sannie's Bacto

pH streefwaarde: 6,0 / 6,2

EC streefwaarde: 1,5

LV streefwaarde:50% RV

 

Tweede Bloeiperiode:

Geschatte tijd: 3 tot 4 weken

Lichtschema: 12/12

Voedingen: Bloei Complex

Toevoegingen: SuperVit, PowerZyme, Sannie's Bacto

pH streefwaarde: 6,0 / 6,2

EC streefwaarde: 1,5 / 1,7

LV streefwaarde:30% / 40% RV

 

Afbloeiperiode:

Geschatte tijd: 4 tot 6 weken

Lichtschema: 12/12

Voedingen: Bloei Complex, Fosfor Plus

Toevoegingen: SuperVit, PowerZyme, Sannie's Bacto

pH streefwaarde: 6,0 / 6,2

EC streefwaarde: 1,7 / 2,0

LV streefwaarde:20% / 30% RV

 

Naspoelperiode:

Tijdsduur: 1 week

Lichtschema: 12/12

Voedingen: Water

Toevoegingen: geen

LV streefwaarde:20% / 30% RV

 

EDIT - Luchtvochtigheid streefwaardes toegevoegd

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij de naspoel periode zou ik de ec toch niet zo hoog laten :wacko: :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bon - Tja die waardes in die laatste week waren mij niet zo belangrijk(meer copy en paste werk van de week ervoor)

Ik las in de (overvloed van :smoke) informatie dat je de EC gedurende de kweek langzaam op kon voeren tot max 2,0

Echter dat laatste weekje zal ik gewoon kraanwater geven(dat is hier nogal zacht) enkel om te voorkomen dat er een sterke voedingssmaak aan de wiet komt na oogsten

In dit weekje zal ik dus waarschijnlijk wel wat metingen doen(voor educatieve waarde) maar niets toevoegen of bijsturen

Ik zal het wat aanpassen :wacko:

 

Overigens merk ik zelf al op dat ik nog niet aan de LV heb gedacht

Ik heb nog geen goede apparatuur om dit fijn te sturen maar zal het voor het totaalplaatje toch nog even toevoegen in het schema

Share this post


Link to post
Share on other sites

izza fact that joe are lekker bezig.

izza fact that joe leuk kan vertellen.

me like that jepz.

(vast een creatieverig beroepje?)

 

In den beginne zoek je altijd naar zoveel mogelijk houvast

om het niet verkeerd te doen.

Je klimaat is idd erg belangrijk, duzza lekker testdraaien op zoek naar de mooie temp en lv.

De bak van de rat zou je hier mee kunnen helpen.......

 

Izza wel 1 gedachte die ik heb:

is het niet slimmer om met een kortere bloeier te beginnen?

Jouw keuze kan toch behoorlijk gaan woekeren qua formaat en je legt je vast op een erg lange cyclus.

mss is het beter om een 8/9 weken soortje te nemen, een beetje over de indica kant.

Zodoende wordt je niet meteen geconfronteerd met het scroggen en buigen, en je kunt je meer fouten permiteren zonder dat je je oogst meteen verloren ziet gaan.

 

De jack's zijn mooie planten met een prachtige roker. Maar wellicht is het slimmer om eerst een iets simpeler rondje indoor te draaien voordat je met de dames in de weer gaat.

 

 

greetz en succes Weetje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@weetje- Zank joe ferrie mutsj!

 

Enne ben niet echt een creatieveling, maar meer iemand die gevoelig is voor bepaalde stimulans :)

Goed voorbeeld doet volgen zeg maar

 

Over de soortkeuze, tja daar komt toch wel een beetje gierigheid bij kijken he :P

Ben zelf zware roker(van wiet dan ;) ) en mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de 'hevigste' soortjes

 

Uiteraard ga ik niet voor gemak, dan had ik idd ook wel wat stekkies in de kast gepleurd van de locale stekboer en op zijn advies alles laten volgroeien

 

Ik vind de risicofactor dus wel spannend, tijd is ook niet zo belangrijk, anders had ik ook meer zaden besteld en gewoon meteen alles vanuit zaad opgekweekt en dus niet zaad-->stekken

 

Zelf heb ik het niet meer zo op stekken, mijn huidige Dames hadden ook wel wat dingetjes

 

De Jacks kunnen vrijuit nogal groot worden, echter heb ik redelijk wat hoogte in de kast(1,90m), en zit er aan te denken om de bodem er uit te verwijderen en er dan een bak tot op de ondergrond met bijvoorbeeld vijverfolie te maken, hiermee win ik wederom 15 tot 25 cm

 

Zoals gezegd zal ik de Jacks gaan toppen 1- om ze in hoogte te beperken en 2- om ze wat meer breed te laten groeien om zo ook de m2 wat meer te vullen

Daarbij probeer ik ze na relatief korte groeiperiode in de bloei te forceren waarna ze toch nog de nodige cm's bij zullen groeien(hoop ik :D )

 

Enne de Rat had ik vannacht betrapt, ik vermoed dat hij op zoek was naar mijn zaadstash :wOOt

Ik heb hem moeten disclipineren en tijdelijk naar zijn binnenverblijf geplaatst

Echter was hij hier niet blij mee dus denk ik dat ik voorlopig geen hulp van zijn kant kan verwachten :D

Vanavond probeerde hij alweer een uitbraakpoging:

 

 

Verder is vandaag het besluit gevallen om de overige Dames morgen te oogsten, en te beginnen met het grondig reinigen van de kast waar ook tevens de laatste kleine aanpassingen aan worden gedaan

Waarschijnlijk komt morgen het overgrote deel van de bestelde spulletjes binnen dus kunnen we bijna beginnen :offtopic :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

D-DAY :D

 

Na een lange periode van liefde, tederheid en intense verzorging :D gaan we de Dames vandaag bruut mishandelen, ophangen en uitdrogen :wOOt

 

Een flinke klus en ouderwets met het handje en de nagelschaar

Na het knippen kan ik dus gaan beginnen met het grondig reinigen van de kast met Dettol, en tevens de laatste 'lekjes' wegwerken met een tochtstrip en ook de bodem zal worden verlaagd om een aantal centimeters terug te winnen.

 

Schoonmaken pfff.....eigenlijk best wel ongelooflijk wat een paar stilstaande plantjes voor bende kunnen zorgen, volgens mij geven ze stiekum feestjes als ik slaap :D

 

Vanwege de omvang van dit project, en ook het feit dat mijn buitenplantjes ook wel wat narigheidjes mee hebben genomen(o.a. beetje rot,rupsjes,slakjes) naar binnen zag ik het ff niet meer zitten.

 

Uit pure wanhoop heb ik uiteindelijk mijn twee vriendinnen Marja en Liny van het programma 'Hoe schoon is jouw huis' opgebeld

Sind RTL geen nieuwe afleveringen meer maakt en hun programma enkel nog herhaald zijn ze een beetje aan lager wal geraakt

Ik kwam ze tegen bij de Coffeeshop waar ze mij op 2 euro vroegen zodat ze een voorgedraaid jointje konden kopen

Aangeslagen door hun trieste verhaal probeer ik nu zo nu en dan wat klusjes voor ze te regelen zodat ze zich toch nog een lekker rokertje kunnen veroorloven :offtopic

 

Ze hadden mij al eerder uit de brand geholpen met het schoonmaken van een pan, die ik gebruikte voor het bakken van een lekkere Choco-Spacecake:

gallery_13508_3800_2650.jpg

 

Ondertussen hebben ze een klein zwart bedrijfje opgezet genaamd 'Hoe Schoon Is Jouw Kweekkast?', in navolging van hun populaire TV-serie

gallery_13508_3800_16923.jpg

 

Momenteel zijn deze poetsmadammen lekker bezig en heb ik nu ff tijd voor een lekker :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties :D

 

Helaas had ik vandaag een dikke update met wat fotootjes willen doen maar helaas schijnt er (weer :offtopic ) wat mis te zijn met mijn pakketje en heb ik voor niets op mijn nagels zitten bijten

 

Tis nu weer afwachten op een reactie :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

;) zonder enige reactie is er toch wat binnen gekomen vandaag, echter mis ik nog een gedeelte :D

Ook handig van DPB dat je je pakket kunt tracken pas NA dat deze geleverd is :P

 

Zit ik vanmiddag nietsvermoedend op de bank, hoor ik ineens het geronk van een zware motor de straat in komen

Het zal toch niet, dacht ik en snel keek ik uit het raam:

 

gallery_13508_3800_30829.jpg

 

Zou dat hem zijn :D , en ik krijg een klein beetje hoop als de vrachtwagen stopt pal voor mijn voordeur

En ja hoor, ik zie iemand uitstappen en vervolgens naar mijn voordeur lopen met een pakketje in zijn hand

 

Goeiedag, ik ben Budman Bob en heb voor U een discreet verpakt pakketje, zei hij toen ik de deur open deed

 

gallery_13508_3800_20336.jpg

 

Gelukkig maar dat de pakketten van de Online WF-shop onherkenbaar worden verpakt, zodat mijn buren geen idee hadden waar ik mee bezig ben :D

 

tn_gallery_13508_3800_132237.jpg

 

Maar dus nadat ik getekend had en Bob allang weer met de noorderzon was vertrokken kwam ik er dus achter dat mijn pakketje incompleet was zodra ik deze opende

Zoals gezegd mis ik om nu nog mysterieuze redenen de bestelde bloeivloeding, maar aangezien ik eerst met zaad en daarna met stekken ga werken heb ik dit voorlopig toch nog niet nodig

 

De spullen:

 

pH en EC meters, pH min bloei en groei, Sannie's Jack F5, pitpots , Sannie's Bacto en BAC schimmels

 

tn_gallery_13508_3800_409007.jpg

 

Stilte voor de storm

 

gallery_13508_3800_193706.jpg

 

 

Ik tast alleen nog een beetje in het duister over het hoe en waarmee ik de EC waardes kan corrigeren

Meer info hierover zou zeer worden gewaardeerd :wOOt

 

Morgen ga ik eens op jacht naar een goede propegatorbak bij de intratuin en dan heb ik wel alles om iig een begin te maken

 

Het zal nu nog enkele dagen zijn voordat de eerste zaadje geplant gaan worden :offtopic

 

Stay tuned, Fogbrain :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mocht je de bac bloei/groeivoeding hebben besteld, maak je dan geen zorgen, deze is niet te meten

aangezien de voedingsemolumenten ingecapseld zitten en pas in de aarde vrijkomen.

 

Als je geen bac besteld hebt, geen zorgen je hebt je meter de komende tijd toch niet nodig :offtopic, laat ze

eerst maar lekker ontkiemen en opkomen.

 

Groeten,

 

BZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

@blauwezand - Ik maak gebruik van de voedinglijn van Hesi en heb alleen de BAC-schimmels voor het bodemleven

 

Dus ik moet regelmatig een monster nemen van de voedingsbodem(zo dicht mogelijk bij de wortels) en daar de EC van meten?

En vervolgens meer of minder voeding gaan geven(of gewoon doorgaan als alles ok is :offtopic )

Of moet ik apart nog N , P en K aanschaffen (stikstof,fosfor en kalium??)

Ik tast nog ff in het duister hier op dit vlak :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tegen de tijd dat je moet gaan voeden ben je al wel weer een week of 3/4 verder, daarnaast hebben ze in het begin niet veel water nodig en zou je dus theoretisch spa water kunnen geven dat heeft een ph van 6.0,

tegen die tijd dat je meer water en ook voeding gaat geven zal je toch wel je meter(s) in huis hebben.

 

groeten,

 

BZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx BZ!

 

Ik weet dat ik het nu nog niet direct nodig heb, maar ben graag wel klaar voor wanneer het zover is

 

Ik heb dus wel 2 meters aangeschaft, 1 pH en 1 EC maar dit zijn gewoon basic-meters

Ik wil later idd nog wel wat van die continue meters aanschaffen(die kan ik gewoon in de grond geprikt laten toch?) maar dat ligt voorlopig niet in mijn budget

 

BTW is het hele pH meetverhaal mij duidelijker dan EC vandaar de vraag

 

Mijn primaten-brein ziet het nu zo voor zich(in nOOb taal :D )

 

'Gewoon' water heeft een (te) lage EC waarde voor een goede kweek

Met het toevoegen van voeding verhoog ik de EC tot de gewenste waarde(om te verlagen zou ik dus voeding UIT het water moeten halen, dus in theorie zou ik alleen EC hoeven verhogen indien nodig?)

Vervolgens afzuren tot de juiste pH(indien nodig)

 

Klopt dit een beetje :offtopic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo Fogbrain is vanmiddag eens lekker wezen sjoppen bij de plaatselijke intratuin en heb er toch wat leuke dingetjes op de kop weten te tikken:

 

Bakkie voor de zaailingen/stekken:

gallery_13508_3800_735104.jpg

 

 

Een Gardena drukspuit van 5liter:

gallery_13508_3800_1034168.jpg

 

 

deze ter vervanging van mijn huidige analoge bewateringssysteem met ergonomische handgreep:

gallery_13508_3800_2095.jpg

 

Verder zag ik ook deze pH- en vochtigheids-grondmeters voor 9,99 en 8,99 :)

Voor dat geld kan ik natuurlijk geen topkwaliteit verwachten echter kan ik mijzelf er zo ook geen bult aan kopen

Misschien leuk als 'kijk en vergelijk' materiaal:

gallery_13508_3800_672560.jpg

 

 

Verder op marktplaats een luchtbevochtiger op de kop getikt voor 30 euri's en die vandaag dus ook gelijk maar ff opgepikt:

gallery_13508_3800_894769.jpg

 

 

Dus nu heb ik zo'n beetje alles wat mijn beginnend kwekershartje begeerd ;)

Dat was het dan weer ff, vanaf hier zal het wat gedaan zijn met de onnozele plaatjes en de lulkoek :D , en gaan we van de voorbereidingen naar het echte serieuze werk

 

Alle vers aangeschafte spulletjes wachten nu nog maar op 1 ding, en dat is kweken

Laatste aanschaf zal ik morgen maken, een kratje Spa-water voor de zaailingen (op advies van blauwezand :offtopic ) en kratje bier voor Fogbrain (op advies van mezelluf :D )

Ook zal ik iets van een tafel in de kweekkast plaatsen zodat ik niet elke keer tot de bodem hoef te bukken voor de ieliepielie zaailingen op de bodem

 

Bedankt voor het lezen :D

 

Fogbrain :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

die goedkope metertjes zou ik terugbrengen.. Je kan beter voor 37 euris een tensio meter van blumat kopen.. Daar heb je veeel meer aan.

 

succes alvast :offtopic

Share this post


Link to post
Share on other sites

@riesje1965 & tomas - mmm ja, ik dacht dus al zoiets, echter ik zag ze hangen en dacht het op z'n minst te kunnen proberen zo, maar ik zal mijzelf de moeite sparen :D

Het was ook het enige wat er op dat gebied daarvan te koop was :) , een aangezien mijn recente ervaringen met diverse online shops (Sannie's Shop uitgezonderd :offtopic :D ) heb ik er niet echt zin in om er weer wat te bestellen online :D

 

Iig ging ik voor die bak en ben ervoor geslaagd!

Overigens hadden ze ook verwarmde net als de online WF-GS echter dan een paar tientjes goedkoper!

Heb toch voor een onverwarme gekozen omdat deze toch in mijn kast wordt geplaatst welke weer in mijn huisklimaat bevind, en mijn 600watter geeft ook wat warmte af

 

Mocht ik het toch moeten bijverwarmen dan zal ik dat 'au-bain-marie' doen door die bak in een grotere te plaatsen met een beetje water en een aquariumverwarmer die ik nog heb liggen

 

En die drukspuit leek mij wel handig in mijn beperkte ruimte, ik was het geklooi met de gieter en de uitgekookte Colaflessen zat :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ik vanavond nog ff late night aan het tuinieren,na een lang en slopend weekend van verjaardagen, nieuwe droogbox bouwen, en verkouden zijn

Lekker even bezig dus maar zeer vermoeid en hoofd er niet helemaal bij

 

Ik had mijn pas aangeschafte propegator (mooie naam voor een plastic bakkie ;) ) gevuld met een mooie luchtige laag Bio G-Power van de GS, aangemaakt met de juiste verhouding aan BAC-schimmels

gallery_13508_3800_1783954.jpg

 

 

De 4 zaden laat ik ontkiemen in de pitpots, maar ik ben bang dat ze alleen snel uitdrogen dus heb ik die in een ondiep kuiltje in de growmix geplaatst

gallery_13508_3800_2357358.jpg

 

 

Van te voren had ik al 4 halve plastic bekers in de growmix gedrukt zodat ik later ze makkelijk kan overpotten

Ik had Sannie's bacto's volgens aanwijzing gemengd met water (Spa pH 6,0) en vervolgens wat wortelstimulator toegevoegd (50cl/10l) en dit op kamertemperatuur laten komen

 

Na een kleine sproeibeurt over de growmix, plaatste ik dus de pitpots met de zaden om vervolgens weer een klein beetje te sproeien

 

Deksel weer terug op de propegator geplaatst en hup de kast in, echter het licht gooi ik morgenochtend pas aan

gallery_13508_3800_1061273.jpg

 

 

Hehe, klaar dacht ik dus ik moe maar voldaan naar beneden :bier

Zegt mijn vriendin ineens: had je 20 zaden besteld :wOOt , waarop ik dus nee antwoordt

Maar ik heb er nog 16 over zei ze dus ik verbaasd kijken en jawel;

 

Sannie was zo vriendelijk om 10 EXTRA FREEBEES :P toe te voegen in mijn pakketje en wel te weten Rebel Shack F2

 

Nu heb ik dus met mijn vermoeide stonede harses niet gekeken en gewoon het eerste de beste zakje open gerukt en 4 zaden gepakt :)

Verkeerde zakje dus :D

 

Na al die voorbereidingen gaat het hier al mis, dat beloofd wat voor de rest van de kweek :D

 

Nu ga ik dat zaad niet meer uit de pitpots trekken en vind het wel mooi zo, plan gewijzigd geen Jack maar Shack ;)

 

Zit ik net ff te spitten in Sannie's shop maar kan ik niks vinden over deze Rebel Shack F2 dus wat algemene info (groeieigenschap, bloeitijd, opbrengst p/m2) zou zeer worden gewaardeerd :offtopic

 

Maar goed, eindelijk eens wat te melden dus, ff geen grapjes of onzin vandaag, maar een serieus begin ;)

 

Na al dat geploeter ga ik maar eerst es ff ontspannen

Fogbrain uit

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...