Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wietje1

Vraag Over Opstelling Nieuw Hokje

Recommended Posts

ik heb een vraagje over mijn nieuwe hokje

 

ik heb een hokje gebouwd van

 

167 cm breed

210 cm hoog

117cm diep

 

hier komt 3x 600 wat in te hangen

 

en een afzuiger van 1500 m3 en een inblaas van 1000 m3

 

nu is het zo dat als ik de afzuiger in het hok zelf plaats

 

de maximale afstand tussen de lampen en de potten ongeveer 120cm is

 

nu is mijn vraag is die hoog genoeg of kom ik met deze afstand in de problemen ?

 

misschien omdat ze te hoog groeien

 

hoop dat iemand hier wat advies heeft

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine opmerking:

 

3x 600 watt lijkt me te veel voor je hokkie. Je hebt maar een oppervlakte van 1.8m2 dus aan 2 x 600 watt heb je meer dan genoeg. Bovendien krijg je met 3 x 600 watt een beetje problemen met de temperatuur in zo'n kleine kast.

 

Over de hoogte,

120cm is in principe genoeg maar vergeet niet dat je lamp er ook 50cm boven moet hangen. Je planten kunnen dus uiteindelijk 70cm worden. Snel in bloei dus

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens de ge gene van de growshop zou het wel goed moeten gaan met 3x 600 wat

 

maar hoelang kan ik ze dan ongeveer laten voorgroeien

 

zodat ze aan de hoogte van ongeveer 70cm komen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zal misschien wel goed gaan maar het is gewoon pure overkill.

 

2 x 600 watt is op die oppervlakte zelfs al overkill. Een 600 watt lamp met goede reflector kan effectief 1.2m2 bestralen, jouw hokje is 1.8m2. You do the math... 2 lijkt me meer dan genoeg.

 

Hoe lang je moet voorgroeien hangt helemaal van de omstandigheden af. Waarschijnlijk 1 a 2 weekjes, vergeet niet dat ze in de bloei ook nog 2 a 3 weken doorgroeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Héya Wietje,..

 

2x600 is ruim voldoende,... 1,2m² per 600w. heb je ongeveer nodig...

Na een weekje voorgroei kunnen ze 70cm hoog worden (dit verschilt natuurlijk per soort).

60 cm boven je planten de lamp hangen,... dus... 70cm + 60cm kom je al gauw op 130cm,...

Al met al een beetje krap dus...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok ik ben van plan 6 planten in grote potten er in te zetten

 

om zo toch te proberen het hok lekker vol te krijgen

 

maar ik kan dus beter afzuiger buiten het hok plaatsen

 

op die manier kan ik wel mijn lampen nog een sukje hoger hangen 40 cm ongeveer

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok maar omdat ik maar 6 planten wil neerzetten is het toch beter om ze iets langer te laten groeien

 

zodat het hokje toch lekker vol komt

 

en als ik mijn afzuiger in inblaas buiten het hok bouw dan heb ik ongeveer 160 cm ruimten tussen lamp en pot dan moet het zeker wel goed komen toch.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar 6 planten onder 2 x 600 watt? dat is wel héél erg weinig. Ik zou zeggen, minimaal 6 a 9 per lamp.

 

Waarom je keuze voor maar 6 planten? dat wordt heel lang voorgroeien, bovendien is 3 planten op een vierkante meter nou niet echt een lekker aantal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja , idd want je ben al over het "gedoogde" aantal van 5 planten , zou ik persoonlijk ook voor een iets groter aantal gaan , ben je gelijk van dat lange voor goeien af , en als je dr net een zwakke tussen heb ...

 

veel succes gewenst !! :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat is waar

 

als ik er nou 10 neerzet

 

zou dat al een stuk beter zijn ?

 

want ik wil toch best wel grote potten gaan gebruiken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ongeveer dezelfde opp. ik heb er zon 38 staan , als ik mn mening mag geven zou ik als ik jouw was voor min. 20 gaan ...waarom probeer je het aantal planten zo laag tehouden ? groei/bloei periode duurd ook langer ?

 

En als je voor 20 gaat kan je best grote potten kwijt .

Tis idd ff een afweging die je moet maken ...

 

mvgr :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat snap ik dat meer beter is

 

maar aangezien we in een huur huis zitten moeten we toch een beetje oppassen.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een beetje ?!

Dus je probeerd eigenlijk het gevaar te verminderen door minder planten in huis tenemen ? , huurhuis ...tja het bekende verhaal ....

Ik zou nog maar eens goed nadenken , want je gaat waarschijnlijk een grens opzoeken die niet helemaal de garantie geeft dat als je gepakt word je woning kan behouden ....

Aangezien ik het van dicht bij heb meegemaakt met een vriend van mij motiveer ik liever niemand in een huur woning ....

 

mazzl

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok maar ik denk dat als je er al bijna 15 jaar woont ze je er niet zo snel uit zullen zetten

 

 

maar daarom neem ik er denk ik maar 5

 

dan ben je teminste altijd veilijg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou graag het koolstof filter in mijn hok

 

aan de zijkant plaatsen rechtopstaand zeg maar

 

maakt dit wat verder ?

 

dit omdat als ik hem hang ik minder de ruimte heb om mijn lampen op te hangen dus de lampem minder hoog kan hangen

Share this post


Link to post
Share on other sites

maakt het wat uit of je lampen zeg maar in de lengte richting op hang of in de breedte ?

 

want als ik me lampen in de breedte hang dan kan ik ze niet zo hoog hangen omdat het filter dan in de weg hangt zeg maar en als ik ze in de lengte richting ophang dan kan ik ze wel een stuk hoger hangen

 

dus daarom ben ik van plan ze in de lengte richting te hangen zeg maar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je 2 andere topics even samengevoegt met dit topic.

 

Blijft dan lekker overzichtelijk

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik zou graag het koolstof filter in mijn hok

 

aan de zijkant plaatsen rechtopstaand zeg maar

 

maakt dit wat verder ?

 

dit omdat als ik hem hang ik minder de ruimte heb om mijn lampen op te hangen dus de lampem minder hoog kan hangen

Ik heb hetzelfde, en heb de filter ook rechtop staan, het enige nadeel is dat ik een m² inleverd.

Jou nadeel is dat je 3x600w wilt hangen voor nog geen 2m², dus 2 lampen is voldoende, maar als je je filter nog eens rechtop in je hok wilt plaatsen heb je aan 1 lamp ruim voldoende, en met 1 lamp kan je een kleinere koolstoffilter gebruiken...

Mijn advies;.. filter buiten het hok en daardoor uitblazen... :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hem mijn filter nu toch goed gekregen hij hang nu precies helemaal rechts boven in een hoek waardoor ik me lampen toch netjes alle 3 in de breedte kan hangen zeg maar en ook nog goed hoog

 

ik wil toch wel 3 lampen omdat ik er ongeveer een kilo uit wil halen

 

en dat zal een stuk makkelijker gaan met 3 lampen als met 2 lampen of 1 lamp.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...