Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
robbie83

Lichtperiode Onderbreken

Recommended Posts

Ik weet dat je in de nachtperiode de plantjes met rust moet laten, maar is het erg als je in de dagperiode de lampen korte tijd (paar minuten) uitschakelt? Dit om voeding te geven. Het is namelijk een beetje riskant voor mij savonds de deuren te openen van mijn kast. Dit ivm met het vele licht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja robbie, da's niet prettig voor de plantjes hoor,

je onderbreekt hun nachtcyclus wel echt.

Het beste is om een groen lampje op te hangen, deze kleur "zien"je plantjes het slechtst.

 

Daarbij vinden je planten het prettigste als ze drinken krijgen : 1 a 2 uurtjes wakker, en dan hun borreltje.

 

greetz van weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik onderbreek hun nachtcyclus niet! Het gaat erom als de lichten aanstaan, en dan na ongeveer 1 a 2 uurtjes later even een paar minuutjes de lichten uit om voeding te geven. Kan dit kwaad of niet. Als de lichten uit zijn laat ik ze gewoon lekker slapen :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

het snel aan en uitzetten van je lampen verkort ze aanzienlijk, als ze al gelijk weer op willen starten, ik

zelf geef net voor dat de lampen aangaan de voeding, zit nl met het zelfde "probleem" als jij.

 

Liever op deze manier dus dan een lichtshow door de ramen.

 

gr

 

 

BZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mag ik vragen waarom je de lampen uit wilt hebben als je ze wilt bewateren ?

Voor je lampen zal het iig niet echt goed zijn lijkt me,...

Share this post


Link to post
Share on other sites

mischien omdat er een enorme lichtbundel je kast komt uitzetten die misschien buiten te zien is, zeker nu

het weer vroeger donker wordt. Dat gaf hij in zijn eerste post ook al aan.

 

gr

 

BZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is inderdaad het probleem. Normaal geef ik ze water net voordat de lichten aanspringen. Maar omdat ik nu op 18/6 draai is 1x bewateren niet genoeg. Vandaar...................

 

Maar kan het nu echt kwaad voor plantjes ja of nee??? Lampen boeit me niet!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien dat je een stuk zw folie over de potten heen legt, dan verdampt het water niet, ik heb die

van mij al 3 dagen geen water hoeven geven, check mijn topic even kun je zien wat ik bedoel, zie onderin de link.

 

gr

 

BZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey hey

 

begrijp je probleem volledig

zit hier namelijk zelf ook mee :smoke

kast is een buiten kast dus ik zal ook m,n lampen uit moeten doen om voeding te geven

dit is eventueel op te lossen met een water systeem (blumat gardena ) laatste erg duur

 

maar voor je planten zal het niet het beste zijn wat er is

maar die paar minuten ......denk dat je je daar niet te druk over moet maken

ze komen namelijk niet in de volledige donker te staan

ga ervan uit dat de deur open gaat voor de voeding ,water

dan komt er altijd wel iets van licht binnen

 

en wat betreft je lamp ach denk als je een normale tot goede lamp en vsa hebt

deze echt wel meer dan 1 keer per dag kunnen schakelen

wordt toch ook gebruikt in de tuinbouw enz enz

 

zou me er niet te druk over maken

let wel op dat je temperatuur niet ineens snel veranderd dit is namelijk wel slecht voor de dames

 

succes man

 

greetz :wacko: :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb eens een tip gehad dat je overdag de lampen is 15 minuten uit moet doen.

 

dat zou goed zijn voor de huidmondjes die weer gaan openen. (zelf nooit gedaan)

 

Dus zou me niet zo druk maken dat je licht ff uitgaat. Zal toch moeten :wacko:

 

Gr Rem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had het probleem ook maar heb rolluiken besteld en doe die van de kamer waar het hokje staat lekker dicht. Is dat te dure oplossing heb ik ook een tijdje gedaan met een stuk triplex op maat van het raam even achter de gordijnen zetten met een simpele constructie. Weet niet hoe groot het raam is als het een groot raam is kun je tweestukken maken. Wel achter de gordijnen plaatsen lijkt heel vreemd elke avond een stuk triplex voor het raam.Dan alle tijd om even van je dames te genieten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ramen zijn wat aan de grote kant, 2 van 140x140 en eentje van 90x140. Hou het voorlopig toch maar even bij delichten kort uitschakelen. In ieder geval bedankt voor de tips

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou een flink aantal tl buizen in je hok kunnen plaatsen, die vervolgens aanzetten, je hps uitzetten, watergeven, en vervolgens je hps weer opstarten. Denk niet dat je planten dat zullen zien als een onderbreking, eerder als een zonnetje voor de wolken :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

zelfs 1 40w peertje/TL buis zou hier al voldoende voor zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
, eerder als een zonnetje voor de wolken :wacko:

 

Je bedoelt zeker wolken voor de zon?? Haha, maar ja, als ik ze uitschakel zet ik wel alle lampen in mijn kamer aan, dus donker wordt het niet. De schade zal inderdaad wel meevallen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Owkay owkay is ook een oplossing maar als je je hps even uitschakeld doe het dan niet voor 5 minuten maar langer is ontzettend slecht voor lampen en vsa snel achter elkaar aan en uit doen. Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

@robbie83, ik was nog niet helemaal wakker :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...