Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
klaboem

Spoelen na overbemesting

Recommended Posts

Hoi,

 

ik heb mijn dames iets teveel verwend, ze kregen verschijnselen van

overbemesting.(rode stelen, bruine vlekjes op bladeren bovenin en tot slot wordt het halve blad bruin en krult naar boven)

Om nu te voorkomen dat alles verbrand en geen blad overblijft heb ik ze

afgelopen zondag doorgespoeld. Ik kweek op potten van 10 liter en heb

er per pot ongeveer een 10 a 15 liter water door laten lopen.

 

Heeft iemand enig idee hoelang het duurt voordat het hersteld is ??

Kan het nog herstellen na door spoelen ??

 

Als doorspoelen het probleem oplost, heeft het nadelige gevolgen voor de

opbrengst. Ik zit in de 4e week bloei en de bloemvorming lijkt (tot nu toe)niet erg te lijden onder de overbemesting.

 

Groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is natuurlijk niet lekker voor zo'n plantje, die bladeren die beschadigd zijn zullen dat blijven, maar het zou niet verder moeten uitbreiden.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt bij mijn eerste kweekie had ik er ook last van en doorgespoeld weg gaat het niet maar het stopt wel.

let op nu alleen geen voeding meer geven allleen normaal water met ph op het goede nivo en als je dan nog 4 a 5 weken te gaan hebt is er niets aande hand.

 

good luck. 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt me dus niets meer aan de hand :evil: :cry :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

voorlopig even geen voeding meer geven lijkt me wel een goed plan, nog 5-6 weken zonder enige voeding lijkt me toch niet zo fijn. zal persoonlijk na spoelen circa 2-3 dagen geen water meer geven (totdat de grond weer redelijk droog is), dan nog een keer enzymen toevoegen aan je water en vervolgens weer gewoon voeding bij gaan geven (in de juiste dosis/verhouding !!!!) :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb gisteren een plantje gekregen van ne maat, maar zoals ik al dacht was ze ook overbemest...

geel-bruine toppen v/d blaadjes, die lichtjes naar omhoog krullen...

 

Ik dacht zo: zou het niet beter zijn als ik de hele plant verpot?, want de grond zag er ook al erbarmelijk uit... dus dat heb ik gedaan.

Eerst heb ik gewoon water gegeven, en vanaf vandaag ben ik begonnen met een NORMALE dosis meststoffen.

nu is mijn vraag : mag ik al weer meststof gebruiken, en zal de plant hier niet aan tenonder gaan?

 

 

(Ik heb dus volledig nieuwe potgrond gebruikt, voor moest het iets veranderen aan de zaak...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...