Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
High till i die

Opbouw Isolatie .

Recommended Posts

Mijn eerste stap moest er van komen.

 

Duss ook al de eerste vraag , Hoe moet ik de isolatie opbouwen ,het gaat over een platdak,

ik dacht zelf , tussen de draagbalken van het dak isoleren met rockwol,netjes afwerken luchtdich enzo,dan de balken wegwerken ,duss grote mdf platen eroverheen, dan ANTI detecifolie,(heb gehoord dat er 2 soorten van zijn :smoke ) , Dus De ANTI detectie folie bekeden van het mdf dak van het kweekhok,En dan de laaste stap ,over de ANTIdetecti folie gipsplaten aanbrengen .

 

tips op of aanmerkingen aub :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anti detectiefolie breng je niet aan op een oppervlak. Je spant het op met een tussenruimte, zodat er geen warmte overdacht is van het ene naar het andere materiaal. Wat ook een goede manier is om je platte dak onzichtbaar te maken is, een kleine dam bouwen voor de afwaterings kanalen. Zo blijft er altijd een laagje water op het dak staan, dat voor afkoeling zorgt :wacko: en het kost geen drol !

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey hey

 

zo dan neem jij een partij werk op je hals hahaha

zou in eerste instantie met acrylaatkit watervast alle balken afkitten naden enz enz zorg er nu dus al voor dat deze lucht en licht dicht is

daarna een ragelwerk maken van vuren laten of metale profielen wat je zelf wilt

ruimte voor 80% opvullen met steenwol speciaal isolatie folie er over heen en dan die gipsplaten er tegen aan schroeven let wel op waar je balken lopen dit ivm ophanging filter afzuiger lamp enz enz

 

wat betreft die anti detectie folie

heb hier m,n eigen idee over

want zal idd misschien je ruimte moeilijker zichtbaar maken

maar waar ga je naar toe met de warme lucht ???

dus zie hier meteen mijn rede dat ik het niet gebruik

en je issolatie werkt ook wel erg goed mee hoor wat betreft warme naar buiten deze hou je namelijk binnen door de door jou geplaatste isolatie haha

 

succes ermee en zet alles voor jezelf duidelijk op papier werk makkelijker

 

greetz :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Anti detectiefolie breng je niet aan op een oppervlak. Je spant het op met een tussenruimte, zodat er geen warmte overdacht is van het ene naar het andere materiaal. Wat ook een goede manier is om je platte dak onzichtbaar te maken is, een kleine dam bouwen voor de afwaterings kanalen. Zo blijft er altijd een laag water op het dak staan, dat voor afkoeling zorgt :smoke en het kost geen drol !

 

Stilstaande lucht is de beste isolatie :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

bestaat er niet iets van een Hetelucht koeler, heb eigelijk niet een uitlaat voor de warme lucht ,is namelijk een schuur , en omdaar een uitlaat optebouwen een beetje opvallend.

 

bvd,

Share this post


Link to post
Share on other sites
Anti detectiefolie breng je niet aan op een oppervlak. Je spant het op met een tussenruimte, zodat er geen warmte overdacht is van het ene naar het andere materiaal. Wat ook een goede manier is om je platte dak onzichtbaar te maken is, een kleine dam bouwen voor de afwaterings kanalen. Zo blijft er altijd een laag water op het dak staan, dat voor afkoeling zorgt :specool en het kost geen drol !

 

Dit kan en is een zeer goede isolatie, en wordt ook professioneel toegepast juist voor deze functie!

Let er dan wel op dat water op je dak ook gewicht is!

Om een constante laag water te hebben praten we hier toch over een laag van enkele cm's

Een laagje van 1cm over het hele dak zal met een mooi zonnetje in een uurtje of twee totaal zijn opgedroogd.

 

Daken en de hemelwaterafvoeren zijn berekend op bepaalde waardes

 

Als jij je afvoeren gaat indammen zal de belasting van je dak veel hoger zijn, en tevens zal er bij noodweer te weing water afgevoerd worden, waardoor het hele dak volloopt/overloopt, met eventuele kans op instorting.

Uiteraard is deze kans groter als je dak van hout of stalen golfplaten is, bij beton is deze kans zeer gering

 

Verzeker jezelf er dus van dat je dakconstructie de maximaal te dragen hoeveelheid gewicht KAN dragen

Ondersteun en/of verbeter je dragende dakconstructie(indien nodig) en/of vervang de hemelwaterafvoeren door grotere modellen OF plaats overstorts (hemelwaterafvoeren net boven het maximale gewilde waterniveau)

 

Overigens maakt de SOORT dakbedekking ook een hoop uit.

Het beste geschikt zijn kunstof bedekkingen zoals PVC of EPDM(net als vijver/zwembadfolie)

 

Bitumen(het meest standaard nu) en Mastiek (vroeger standaard) kunnen slecht tegen de temperatuurwisselen die sterk aanwezig zullen zijn aan de rand van je 'plas', wat weer scheuren en dus lekkage betekend(wel goed voor de LV in je hok eronder :wacko: :smoke )

Share this post


Link to post
Share on other sites

@fogbrain, uieraard praten we over een degelijk gebouwde schuur, voorzien van overstort kanalen.

 

Je kunt ook gebruik maken van je grondwaterpomp :wacko:

 

Zomers hoeft er ook geen water op te staan........ dan wordt je plattedakje heter als dat je met je lampen kunt bereiken. :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je zo gaat isoleren is je dak binnen 2 jaar weggerot, platte daken isoleer je van buiten af dus onder het dak leer.

Anders krijgt je een koude brug tussen je dak en je isolatie, tot gevolg condens en een rot dak.

 

Dit kan alleen door tussen het dak en de isolatie te ventileren,

ga maar eens een bouw markt in of vraag een aannemer die zal je hetzelfde vertellen

 

Kan je niet gewoon een hok onder je dak maken,dus vrij van het dak??

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd een los hok onder je dak, flinke centimeters er tussen, dat maakt het ook moeilijker om warmte te meten.

 

wat je ook kunt doen, wat wel wat duurder is, is waterleiding zigzaggend onder je dak maken.

daardoor koudwater laten lopen, zodat het koude lucht uitstraalt.

leiding buitendoor laten lopen om de warmte weer te laten afkoelen.

 

een flinke plaat van lood doet ook wonderen..

 

ciao

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat wordt toch een dure bedoening denk ik hoor. Volgens mij kan je beter gewoon lucht tussen je dak en je hok laten, en daaruit je lucht voor je hok binnentrekken. Dan heb je a ) frisse, verse lucht en b ) door de onderdruk geen hittesignatuur doorheen je dak.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je zo gaat isoleren is je dak binnen 2 jaar weggerot, platte daken isoleer je van buiten af dus onder het dak leer.

Anders krijgt je een koude brug tussen je dak en je isolatie, tot gevolg condens en een rot dak.

 

Dit kan alleen door tussen het dak en de isolatie te ventileren,

ga maar eens een bouw markt in of vraag een aannemer die zal je hetzelfde vertellen

 

Kan je niet gewoon een hok onder je dak maken,dus vrij van het dak??

 

succes

Ik ben het niet helemaal eens met je verhaal, mits goed uitgevoerd is dit prima isolatie.

In de zomer eronder wat koeler, wat mooi is want de temp in mijn schuurtje kan wel oplopen tot een graag of 35-40 bij een mooie zomerdag.

 

Je hebt zogenaamde WARME-daken en KOUDE-daken, waarvan de eerste inderdaad onder de dakbedekking is geisoleerd en de tweede BOVEN op de dakbedekking

 

Meestal wordt dit met een harde watervaste isolatie gedaan(powerdeck) gedaan, welke weer geballast wordt met grind of tegels, maar het kan dus ook met water.

 

Ik neem wel aan dat het enige wat je zo eraan hebt temperatuurbeheersing in je kweekruimte is?

Oftewel voor anti-detectie enzo is een hok-in-een-hok concept het beste naar mijn mening

 

Dus voor isolatie van je schuur, kan het best, bouw je er gewoon een gipsplaten hok in die je afdekt met AD-folie

Ik zou ik de koude periodes een klein kacheltje plaatsen in je schuur, als die goed geisoleerd is kan die hem makkelijk op een redelijke temperatuur houden

Die ruimte kun je dan benutten als aanvoer van verse lucht.

De afvoer van lucht zou ik via een demper ergens laag uit de schuur laten komen, ivm met de grote wasempluim die eventueel uit je pijpje van het dak van de schuur komt in de winter.

De aangezogen lucht zal redelijk op temperatuur zijn

 

Zelf denk ik eraan om de afvoerpijp vanaf mijn schuur ondergrond naar mijn kruipruimte te graven(+-4,5 mtr) en deze daar in te laten blazen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon doen, lekker rockwool tegen je binnenkant dak en luchtdicht afsluiten, lekker veel water op pompen. :smoke

Voorbeelden genoeg gezien totaal verrot ,sommigen al na een jaar.

 

wees wijs en bouw een hokje in je schuur :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
...

Voorbeelden genoeg gezien totaal verrot ,sommigen al na een jaar.

...

 

Verkeerd of overisoleren geeft dit soort resultaten.

 

Iig allemaal erg technisch(ben zelf dakdekker) maar deze discussie is niet echt voor dit forum.

 

Kijk bij Rockwool zelf voor meer info :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verkeerd isoleren geeft dat probleem.

 

Geen ventilatie -> condensatie -> vocht -> rc waarde van 0.0( heel laag.)

 

:wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lood koop je bij een bouwmarkt, dakdekkers, loodgieters en bouwmaterialen groothandel

Het is verkrijgbaar op rol en in verschillende 'diktes'/gewicht

'Consumenten'- eenheden zijn rolletjes van 1 a 1,5m lang en 10 tot 30cm (soms tot 50cm) breed

 

Bij branchespecifieke winkels en groothandel kun rollen van 1mtr breed kan kopen, anders zul je het specifiek moeten laten produceren op maat, wat helemaal onbetaalbaar is

Die rollen zijn dan MAX 1,5m lang an varieren vanaf ongeveer 100KG

Je zou voor totale afscherming alle naden moeten afsolderen met lood tevens als alle 'koudebruggen'(bijv spijkers die je erdoor sloeg voor bevestiging)

Alles bij elkaar zeer moeilijk uitvoerbaar en DUUR!!

Bovendien zal je hokkie van een framepje van 3x4tjes doorbuigen als een rietstengel door het gewicht dus moet je hok ook steviger zijn

 

Beter kun je -of een oude Radiologie/stralingkamer opkopen(misschien wordt er nog een ziekenhuisje gesloopt in de buurt :D )

 

-of gewoon een goede constructie met AD folie :offtopic

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi high till i die,

 

laat even wat van je horen.

 

 

rrm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet waar het lood verhaal vandaan komt, maar lood houd geen warmte straling tegen, het houd rontgen stralen tegen. :offtopic Lood is zelfs een zeer goed warmte geleider.

Share this post


Link to post
Share on other sites

warmte stralen zijn toch IR stralen?

 

zo kunnen ze toch geen brandpunten zien etc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lood houd geen infrarood tegen :offtopic

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey hey

 

mensen gaan we nu niet veel te ver zoeken met lood enz enz

denk er aan dat lood ook simpel weg GIFTIG is B)

en tevens hebben we het dan over een hok van duizende euro,s als je niet zo over de tien bent

 

bouw gewoon een hok in je schuur

lees de bouwdoos door en kijk bij andere verslagen dan kom je een heel eind hoor

 

denk dat we nu hier iets te ver in gaan :no

 

greetz :rolleyes2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...