Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

elieass

Elieass Is Going Underground

Recommended Posts

JO

 

K denk dat je vele beter uitkomt met een gewone glade regenpijp ipv die flexslang.

Een pvc regenpijp met iets ruimere diameter is wel beter denk ik, stuk minder weerstand als je deze gewoon recht plaatst dan al die ribbeltjes van die gekrome slang...en dan ben je ook van dat licht af.

 

pak je tijd toch man.... niemand die je hoort zagen hoor ;)

 

mazzel

Share this post


Link to post
Share on other sites

straks een echte update met pics. :bier

het klimaat d.w.z de temp kanik nu regelen, de softbox is idd mischien te groot hij draait nu op een laag standje en dan blijft de temp op zo'n 27 gr de grondwaardes heb ik gemeten ph op7 ec op 1.25 dus dat moet wel goed gaan denk ik.

Ik heb net zaad besteld bij sannie "sannie's jack" de zaden wil ik kiemen en groeien onder hps 600w.

de mooiste gaan dan in het hok in bloei. de rest verhuis ik, de mooiste man apart in een hok de andere dames ook apart.

Ik wil gaan scrogen, iemand ervaring met deze soort op aarde.

 

graag reacties ik ben een beginner weet je ;)

 

groetjes elieass

Share this post


Link to post
Share on other sites
straks een echte update met pics. :bier

het klimaat d.w.z de temp kanik nu regelen, de softbox is idd mischien te groot hij draait nu op een laag standje en dan blijft de temp op zo'n 27 gr de grondwaardes heb ik gemeten ph op7 ec op 1.25 dus dat moet wel goed gaan denk ik.

Ik heb net zaad besteld bij sannie "sannie's jack" de zaden wil ik kiemen en groeien onder hps 600w.

de mooiste gaan dan in het hok in bloei. de rest verhuis ik, de mooiste man apart in een hok de andere dames ook apart.

Ik wil gaan scrogen, iemand ervaring met deze soort op aarde.

 

graag reacties ik ben een beginner weet je ;)

 

groetjes elieass

 

Geweldig idee kerel! Maar ik had toch bijna de hele ruimte gebruikt, ipv die 3 hokken, gewoon zo groot mogelijk maken , maar respekt man! Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier dan de pics.

med_gallery_13854_3752_414656.jpg

de fantcontroler werk prima maar ik heb er geen gebruiksaanwijzing bij,kan iemand mij vertellen waar de linker draaiknop voor is

med_gallery_13854_3752_77647.jpg

tijdschakelaar en vsa. vsa heb ik gemonteerd op een paaltje in de grond, wel een stukje gibs ertussen voor de hitte.

med_gallery_13854_3752_71324.jpg

vanuit de kelder gezien.

de flex buis heb ik vervangen door p.v.c. buis dia 125

vandaag getest, met lamp aan loopt de temp lekker op naar 26a 27 gr de vent draaid dan op een lage stand

de temp in de ruimte buiten het hok loopt de temp ook geleidelijk op van 16 naar 20 gr, dus dan denk ik dat als de aanvoerlucht uit de ruimte warmer is zal de vent meer moeten afzuigen om op temp te blijven.

 

med_gallery_13854_3752_55288.jpg

 

het tuintje is er klaar voor.

ik hoop dat de bestelling snel binnenkomt.

 

groeten elieass

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je lamp is niet in hoogte verstelbaar? en zou je niet ff een stukkie zw/w folie ophangen? Is ook stukken makkelijker schoonmaken. Je hebt wel bodemverwarming maar geen thermometer om de medium temperatuur te meten?

 

Je lijkt net iets te enthousiast en wil zo snel mogelijk beginnen.. Misschien is het raadzaam wat meer te gaan lezen op het forum, alles is hier te vinden, bekijk de indoor kweekverslagen eens.. Sannie's jack is ook niet bepaald een beginnerssoortje..

Share this post


Link to post
Share on other sites

he tomas,

 

de bodem temp word wel gemeten de temp is 25 a26 gr

en welk plantje zou ik dan wel makkelijk kunnen groeien zoals ik wil (scrog)

ja en ik ben ook ongeduldig, is dat raar dan? ;)

 

gr elieass

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die jack is een wat moeilijkere soort omdat 'ie veel langer bloeit dan de gemiddelde plant.. Het ligt er maar net aan wat je wil, er is voor ieder wel wat wils.. Maar een iets korter bloeiende soort (8-9 weken) zal de eerste keer wat eenvoudiger zijn.

 

ja en ik ben ook ongeduldig, is dat raar dan? ;)

 

nee, maar je ziet wel bepaalde zaken over het hoofd, daar kun je later spijt van krijgen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

je lamp moet in hoogte verstelbaar zijn. Daarnaast zou het efficienter zijn om onder TL voor te groeien, dat bespaart je bij de volgende draai tijd, en geld, ook in stroomkosten.

Lees anders ook alvast wat verslagen door van sannie's jack.

Share this post


Link to post
Share on other sites

he yomas

bedankt voor de tip, ik heb al het een en ander gelezen.

ik wil starten onder hps en later met stekken werken.

tl bakken heb ik niet mischien later om de stekken mee te trekken.

dan voorgroeien onderhps 400w bloeien onder hps 600 w

verder wil ik zo biologisch mogeljik te werk gaan.

 

gr elieass

Share this post


Link to post
Share on other sites
verder wil ik zo biologisch mogeljik te werk gaan.

 

Da's een mooi streven.. Ik kan je de mycorhizza schimmels van sannie aanraden, evenals de organische BAC voeding.. biologischer kan bijna niet ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ey allemaal,

 

de vreetdagen achter de rug, gisteren de zaden+pakket van sannie binnengekregen.

Toevallig van een vriend ook nog een 30 tal zaden waar ik eerst mee ga proefdraaien.

Ik zal hier een kweekverslag van starten.

Ik wil iedereen bedanken voor de reacties.

 

de groeten en beste wensen voor het nieuwe (kweek)jaar.

 

elieass

Share this post


Link to post
Share on other sites

out of sight out of mind? dacht het niet.

wel even 4 pagina's doorzappen om deze weer terug te vinden..

 

so..? whats up?

Share this post


Link to post
Share on other sites
out of sight out of mind? dacht het niet.

wel even 4 pagina's doorzappen om deze weer terug te vinden..

 

so..? whats up?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onder HPS voorgroeien..? Dat zullen onderhand wel slaplantjes zijn??

 

 

;) PICA'S!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je het zo zou kunnen regelen dat je er wat Blauw licht in krijgt, (bv door wat coolwhite Tl buizen er naast/onder bij in te hangen voor de eerste 4 weken) Dan krijg je helemaal geen sla plantjes maar de dikste en gedrongenste zaailingen die je ooit gezien hebt.

Dan wel die hps 400 op 45 cm van het bladerdek continu.

 

die TLl's er dan op 20 /30 cm boven en zorgen dat ze zowel licht van de hps als wel als van de TL's krijgen.

 

(maar houd dan ook je LV in de gaten, die zou niet onder 60% mogen komen en zorg dat je zaailingen niet te natte of te droge voeten krijgen. (bij nathouden van de bodem moet het water gelijk van het opp gezogen worden en mag NOOIT zelfs niet voor heel eventjes blijven staan, "als indicatie bedoeltvoor hoe je te werk moet gaan bij het sprayen/nathouden van je bodem")

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik jouw was, zou ik nog wel even zo,n anne frank draaiboekenkast regelen voor dat gat in je keldermuur.

Als je dit goed aanpakt, onzichtbaar en stil(omgeving) kan je hier jaren van genieten.

Nogmaals respect ;)

P.s. als je nu geen last met grondwater hebt zul je die nooit krijgen ook, iedereen in mijn omgeving loopt ermee te kloten omdat het een super nat jaar is geweest, dus geen problemen voor jouw tenzij de dijken breken.

Edited by DuRbAn TuRpIn

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey mense ik ben er weer,

 

dat geklooi met zaad was echt niet om over(naar huis) te schrijven ;)

maar uiteindelijk zijn er een paar die nu beginnen te groeien. :P

al doende leert men zal ik maar denken, dus gewoon doorgaan.

ik zal snel wat plaatjes schieten om het leed te delen.

 

groeten elieass.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pica's

med_gallery_13854_3752_2126364.jpg

 

4x sannie's jack de grote moet een santa maria f6 zijn

med_gallery_13854_3752_2325515.jpg

deze dus. ze heeft al voorbloei zoals in de bovenste bladoksel te zien is.

de zaailingen zijn direct op 12/12 gegaan, ala space-cees.

maar of dit een santa is ???

med_gallery_13854_3752_2274271.jpg

 

sannie's jack van de tien zaden deze overgehouden, jammer hoor aan de zaden lag het niet ze waren in no time boven, maar de zaadhoezen bleven hangen waardoor een aantal sneuvelde. Bij de bestelling kreeg ik de bekende freebees hereuanna deze ga ik binnenkort zaaien maar dan onder tl en ook op 12/12.

ik heb nog geen voeding gegeven en wil daar eigenlijk ook nog niet mee beginnen.

de watergift is goed te doen door de drainslangen om de 4 dgn tensio loopt dan naar 70 en dan in 4 dgn naar 120

 

groeten elieass

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik weet niet cker hoor maar volgens mij kan je ze wel een beetje helpen door die zaadhoesjes er zelf af te halen. heb ik ook gedaan maar meer omdat ik niet kon w8te en het gaat allemaal nog goed. misschien is het wel fout, het zijn tenslotte mijn eerste plantjes

 

btw: ik vind echt dat jij een vette lokatie heb daar in je kelder

Edited by wwtje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...