Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
saibot

Hoogte Van Hok.

Recommended Posts

Nu dacht ik toch echt dat ik alles wist wat ik moest weten, maar ik ben dan nog eens beginnen lezen dan wéér beginnen twijfelen over de hoogte van mij hok. Ik kan het helaas niet meer wijzigen. Tenzij ik gewoon een nieuw hok moet bouwen.Mijn hok is nu 60X60X120 ( dus 1.20M hoog, zelvde afmetingen als homebox XS).

 

Mijn vraag isnu, hoe kan ik de planten laag houden? Of isdit niet nodig? of moet ik gewoon een heel nieuw hok bouwen.

 

Thnx.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat hoeft niet beslist je kunt gewoon een laag soortje nemen of toppen en niet lang voorgroeien dan wil het wel. Of gewoon helemaal niet voorgroeien en gelijk op 12/12. En cooltubes scheelt ook nog dan is het risico kleiner dat de bovenste top verbrand. Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, bedankt. Ik ben toch van plan om volgende kweek in een groter hok te doen.

 

ik wacht nog enkele reacties af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, ik denk eerlijk gezegt dat ik gewoon een fatsoenlijk hok ga maken en het ook wat groter ga maken zodat ik er een 400watt hps'je kan inhangen. Weet er iemand of een cooltube echt nodig is met een 400watt hps lamp? Ik ga sowieso een 355m³ buisventilator kopen dus ik weet niet of dat genoeg is. Graag antwoord aub.

 

EDIT: ik wou nog zeggen, ik ga mijn hok waarschijnlijk 80X80X160 maken. Is dit groot genoeg voor 400watt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ saibot, mijn hok is 2 meter hoog en voor mijn laatste kweek ( haze) was die nog te laag.

werk wel met een cooltube zodat mijn lamp (600 w) heel dicht op de toppen kan staan.

als je dan toch een nieuw hok zou bouwen zou ik een goeie hoogte nemen .als je de ruimte heb natuurlijk. dan heb je ook geen problemen als ze wat hoger worden. begin binnenkort ook aan een 2de hok. gaat 2 m40 worden.

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan het niet hoog maken aangezien het een hele lage kamer is. Ik ga de komende 2-3 jaar toch geen haze groeien lijkt me zo. Denk je dat 80X80X180 goed is? De grote is echt wel het maximum. Maar is de hoogte goed?

 

EDIT: Welke 400watt lamp zou ik dan nemen? Want op dat gebied ben ik echt een complete leek. Het moet sowieso van deze site zijn. https://www.leafman.nl/growshop-verlichting-c-645_22.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

met een 1 m 80 kom je er wel. je moet er wel nog de ruimte afrekenen van je lamp.

hps 400 w. je kan misschien aan een cooltube denken voor dichter op je planten te zitten. heb dan wel iets verlies van lummen maar een goede controle van warmte afvoer

gr :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ongeveer 50 cm voor een 400 watter. Hmmm, nu begin ik weer te twijfelen. Dat moet volgens mij wel net genoeg zijn hoor, denk je niet?

 

 

EDIT: nog een vraagje, de 'zijmuren' van mijn huidige kast zijn gemaakt van witgelakte triplex. Dit is redelijk duur dus zou ik nu gewoon zwart-wit folie willen gebruiken. Denk je dat dit haalbaar is op mijn kast? of isdat te groot. Ik kan ook voor gipsplaten gaan, maar die zijn ook wel foking duur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ saibot, met 50 cm bedoel je de afstand van de lamp he.

daarom zeg ik misschien een cooltube gebruiken dan kan die afstand veel minder.

je wanden zou ik ook gewoon bekleden met z/w of a/d folie

gr :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cooltube is wel meteen 40eurie's duurder en omdat ik niet naar de gs kan rijden moet ik het bestellen. Mijn bestelling zit nu net onder de 30kilo's en boven de dertig kilo's is bijna 30euro duurder. (<30Kg = 46euro. >30Kg = 71euro. )

 

Dus, 1 maal andermaal. Als er nog iemand iets te zeggen heeft, zeg het dan nu. 1.80M moet wel hoog genoeg zijn volgens mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1m20 gaat het niet halen denk ik hoor... 15 voor je grond, 50cm tussen lamp en plant, dan nog bevestiging + kap 15cm... -> 40cm Zo klein hou je je planten nooit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, ik heb al beslist dat ik het hok 2meter hoog ga maken. Komt wel goed denkik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 meter daar ga je goed mee zijn.

succes :wacko:

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, klote. Ik bedenk mij juist iets. De zwart wit folie is maar 2 meter breed. En als ik mijn hok 2 meter hoog ga maken is dat eigenlijk net niet genoeg. Zou 1.80 meter ook genoeg zijn? Ik ga er voornamelijk lage planten in kweken hoor. Graag snel antwoord.

 

 

Thanks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2meter breed en 2 meter hoog . is dat niet het zelfde??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan is het echt héél nipt. Ik zou het liever een beetje laten overlappen. dan is het echt lucht en licht dicht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

toch geen 20 cm? en licht dicht is oke. maar volledig lucht dicht is echt niet nodig. er moet toch ook verse lucht binnen komen? maak je kast dan 1 m 95.

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...