Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Rolling Thunder

500 Gram Haalbaar?

Recommended Posts

Beste Allen

 

Aangezien dit mijn eerste keer is,zou ik graag even de mening willen horen van jullie

Ik zit nu in de 4 e week bloei en heb 2 weken voorgroei gehad.Het gaat hier om 16 pps

met een 600 watt er boven en ze staan in 6,5 literpotten. Mijn streven is 500 gram. Is dit haalbaar?

 

Groet Rolling Thundermed_gallery_13212_3434_1564582.jpg

med_gallery_13212_3434_835799.jpg

med_gallery_13212_3434_1632662.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerlijk gezecht vind ik het er niet mooi uit zien

Ik zie veel stres en in vehouding lage planten

 

Ik zou je streven maar gerust een stuk omlaag bij stellen deze ronde

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou voor een eerste keer helemaal geen streven hebben, probeer ff na te gaan welke problemen je hebt om ze de volgende keer te tackelen en dan pas streven... :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is 31,25 gram per plant om precies te zien. 31,25 per plant zal elke kweker trots op zijn maar word niet altijd gehaald. Toppen zien er niet slecht uit maar planten zijn klein gebleven en weinig topvorming. Maar vertel es wat meer over de kweek??

Share this post


Link to post
Share on other sites

als er geen verder problemen met moeite 250 denk ik,want ik zie nu al veel gele bladeren

en dat vind ik al redelijk vroeg,je heb nu al redelijk wat probleme

maar hopen dat je die 250 haalt

:wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De gele bladeren zijn veroorzaakt door een ventilatieprobleem,dit is nu wel opgelost

verder denk ik dat 11 liter potten ook beter was geweest. Ik zal er dan maar het beste nog van maken

De grond waar ze in staan is All mix van Bio Bizz en ik geef daarbij nog bio bloom en bio27%,ik zuur niet

af want dat was niet nodig met die All mix grond.

 

Groet Rolling Thunder

Share this post


Link to post
Share on other sites

doe je best , leer van je fouten zodat je je eigen kan verbeteren.

en zie ACHTER AF het gewicht

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie al wel thc dus niet getreurt het doet niks af van de kwaliteit mischien komt er een heerlijk wietje af. En als je 250 gram haalt is nog helemaal geen schande voor de eerste keer en een goede motivatie voor de tweede ronde toch??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit gaat geen 250 gram worden.. :wacko: Al hoop ik het natuurlijk wel voor je :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Allen,

 

Bedankt voor jullie reacties en als jullie nog tips hebben is dit altijd welkom.

Wat denken jullie,had het een verschil geweest als ik 11 liter pottten had gebruikt en had ik toch

moeten afzuren? Want dat is het enige wat ik nu kan bedenken wat er is mis gegaan.

hier ook nog even wat fotos.med_gallery_13212_3434_1167488.jpg

med_gallery_13212_3434_643727.jpg

med_gallery_13212_3434_293948.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe kom je erbij dat je allmix niet moet afzuren ?

ik denk dat je bladprobleem daar ligt als je planten geen voeding opnemen door een te hoge ph zuigen ze je bladeren leeg

 

en verder 600 watt zou ik indd 15 planten op 1,20 bij 1,20 in 11 liter zetten met 2 weken voor groei goede voeding goede ph goede temp (goede lv vooral de eerste 2 weken 80%) en je moet het kunnen redden.

 

succes met de volgende

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat van niet afzuren heb ik van een paar zeer ervaren mensen als advies gekregen.

maar ik ga het nu toch echt wel eens proberen.Kan ik hier nu alsnog mee beginnen of wachten tot de volgende ronde?

 

Groet Rolling Thunder

Share this post


Link to post
Share on other sites

je moet altijd je ph van je water meten.

indien minder dan 7 is hoef je niet af te zuren.

bij meer dan 7 afzuren geblazen.

en qua gewicht vrees ik een 100 gram.deze keer

volgende keer beter

Share this post


Link to post
Share on other sites

100 gram?

 

hij zit pas in de 4e week bloei.

 

Als hij vanaf nu goed bijvoedt dan is zeker het dubbele te halen, misschien zelfs wel het driedubbele. Bij veel soorten beginnen te toppen pas goed aan te zetten vanaf de 5e/6e week.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Paeshaes bedankt he voor de positieve reactie nou krijg ik wel weer wat hoop.

100 gram is wel erg weinig en zo slecht staat het er nu ook weer niet bij het kan alleen wel beter.

En nog ff over die ph.moet je dan niet ook de grond in je potten meten

met je ph meter?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ rolling thunder, denk dat je tussen de 150 en de 200 gr gaat hebben.

en een grotere pot hoeft niet altijd beter te zijn. heb dat al ondervonden.

hier een toppie uit een 3,5 l pot

med_gallery_10736_3751_985617.jpg

 

verwacht in het begin niet te veel dan kan het enkel maar beter worden

grtz :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Rolling, zoals al vermeld is die 500gram een utopie. Ook helemaal niets om je op vast te leggen zeker de eerste kweek niet, leer eerst de basis en ga dan voor je extra en wat betreft je vraag voor grotere potten kan ik enkel zeggen dat wat er boven je grondje groeit er ook onder plaats voor moet zijn. Wil je grote planten met veel toppen heb je grote potten nodig. Zit je er niet mee om veel meer dan nodig planten neer te zetten, hou het dan rond of net iets minder dan 20st./m² en dan is je streven naar 30gr/plantje inderdaad. :specool

 

Je wil geen stilstand of stress bij je planten. Het wel of niet af zuren laat ik aan jouw gezond verstand over en kan je al vertellen dat die "ervaren" personen of je meer hebben verteld dan alleen niet af te zuren of het zou ook kunnen dat het helemaal niet zo "ervaren" personen waren.

 

Wil je een top opbrengst in kleine potten MOET je af zuren tot 5.8/6.2 en daar moet je niet vanaf. Wil je de luxe van NIET af zuren hebben moet je gewoon grote potten gebruiken, en dan echt groot +20liter bv. dan heb je genoeg buffer om zelfs met water dat een ph8 heeft bv. tot einde run te lopen. Alles wat te klein is werkt nog wel, maar je levert het op de weegschaal in :smoke

 

Trouwens ik denk niet dat je tekort aan voeding hebt in je grondje hoor :wOOt je plant kan het door de hoge Ph gewoon niet opnemen. En omdat je toch nog een aantal weken verder moet zou ik je zeker adviseren om te gaan af zuren. Nog even een tip met voeding, minder = meer :wacko:

 

En all-mix is prima maar heeft niets temaken met wel of niet afzuren, enkel maar met het feit dat je grondje alles bevat (all) wat je plant nodig heeft, dit ingeval van een kleine pot nog aan te vullen met voeding.

 

Veel suc6 met je kweekje, volhouden en even bedenken dat als iedereen in zijn eerste run gelijk 500gram scoorde dat dit forum dan misschien niet nodig was? :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ patrickman, een jaar? nee 4dagen groei. en met veel passie verzorgd :wacko:

grtz :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou zekers gaan voor grotere potten ja.

en afzuren ook zeeeer zekers ,is natuurlijk afhankelijk

van het soortje maar tussen de 5.5 en 6.5PH moet je gaan zoeken.

en wees niet bang ook ik en ben er nog lang niet heb ook fouten

gemaakt.

S6 verder met je hobby

Share this post


Link to post
Share on other sites

De lamp staat ongeveer60 a 70 cm boven de middelste planten.Moet hij lager dan?

Ik had trouwens nog wat fotos genomen en ben nu ook aan het afzuren het lijkt allemaal wel goed te

gaan.100 gram word het toch nog wel,of niet?tn_gallery_13212_3434_878912.jpgmed_gallery_13212_3434_1818557.jpg

med_gallery_13212_3434_1406205.jpg

med_gallery_13212_3434_129707.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk rond de 100 Gr.

 

Ik zou lekker op de 6.5 liter pot blijven, en voortaan afzuren tussen 5.8 en 6.2.

 

en op all mix niet zoveel voeding bij gooien in het begin

 

Succes ermee

 

Gr Rem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...