Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
JanZonderVrees

Stroomverbruik

Recommended Posts

Hey,

 

Ik heb eerst gezocht en veel gelezen op dit forum. De meeste mensen raden het volgende aan:

 

Gewoon even bellen naar je leverancier en vertellen dat je een waterbed hebt, een zonnebank etc.

 

Maar nu is mijn probleem, ik slaap al in een waterbed, ik heb 2 computers, tv, elec oven, ps3(binnenkort), xbox, wii. Op de wii word(bijna) nooit gespeeld. Films worden beken via een draagbare HDD. dus weer extra stroom. Het is een klein appartament, 2 slaapkamers, computer kamer, kelder, terras, garage. zeer kleine keuken, woonkamer valt wel weer mee, en kleine badkamer.

 

Ook hebben we nog een wasmachine en wouden we nog een droogkast bijkopen.

 

We wonen nog maar heel even daar en hebben nog geen verzekering, komen ze dan alles controleren? Of kan ik gerust al die kasten beginnen maken?

 

Lichten branden ook vrij vaak. Is het dan nog mogelijk om 2x 600Watt te plaatsen?

 

Mvg,

JanZonderVrees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo

 

Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd (waard :blink: )

je doet je naam geen eer aan joh :smoke

 

nee k moet een goed antwoord schuldig blijven...sorry

 

mazzel :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welja, hang er ook nog een airco aan, kacheltje, ventilatoren, afzuiging en zonder plasmascherm kan tegenwoordig ook niemand meer. Terrasverwarmertje erbij en voor je het weet ben je consument van het jaar bij NUON. :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tuinkabouter

 

Jah die uitspraak ken ik ook wel, maar wat bedoel je daar precies mee ? Ik begin toch klein ? 2x 8 planten?

 

Wat is er mis met mijn naam? Ik heb geen vrees, maar als ik ervoor kan zorgen dat ik niet gepakt word. Dan doe je dat toch zeker?

 

 

 

@suffie

 

Veel ben ik ook niet met deze uitspraak, ik was eigenlijk van plan om de wasmachine en de droogkast weg te doen, en gewoon ergens te gaan wassen.

 

Ik heb een LCD btw, 32".

 

 

 

Maar ik vraag met toch wel iets af, namelijk het volgende:

 

Voordat ik naar hier verhuisde woonden wij met het volgende thuis(we hebben NOOIT controle gehad):

 

3 tv's, geen 1 lcd.

4 Computers

2 wasmachine's

2 droogkasten

Microgolf

2 ijskasten(+2 kleine diepvriezers ingebouwd)

1 diepvries apart.

en nog zoveel elec. apperaten.

 

Waarom maken wij(jullie) ons zo druk dan over onze elec rekening?

Edited by JanZonderVrees

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waarom maken wij(jullie) ons zo druk dan over onze elec rekening?

 

daar beantwoord je je eigen vraag al. 2x600W is echt niets om je zorgen over te maken.. je bent al de zoveelste bange topic starter :smoke .. wel netjes op tijd je rekeningen betalen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een normaal standaard rijtjeshuis verbruikt ongeveer 3500kw aan stroom per jaar.

 

Wat maakt het uit of je erboven of eronder zit ??

Denk je dat er politie aan de deur komt als je bijv 5000kw in een jaar verbruikt hebt?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice, merci mannen, jah nee omdat ik zoveel las op het forum over bezorgdheid van elec rekeningen vroeg ik me het gewoon af, beter goed geinformeerd en voorbereid.

 

Owja ik weet niet of ik hier een nieuw topic voor moet openen, maar ik vind zo weinig informatie over Amnesia kweken ? :smoke

Edited by JanZonderVrees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk, ik heb een huis hier met heel veel lichtbronnen, allemaal gloeilampen, in een aantal kamers staan 2000W electrische kachels, we hebben 3computers dag en nacht draaien met enkele extra schermen, muziek draait bij mij de hele dag door, we hebben een sauna en een zonnebank welke frequent gebruikt worden, ook houden wij van koken dsu hebben we een 3500W oven (retegroot). Dan wordt er nog veel koffie gezet.

 

En ik zou er zo nog 2x600W bij hangen...

 

Denk eens aan mensen met aquaria, deze hebben ook veel stroomverbruik (als ze tropische vissen hebben) etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo, Jan,

 

 

Ik woon ook in belgie, niemand die hier naar kijkt !

 

zelf 9x 400w... no prob...

 

 

ZeMeC

Share this post


Link to post
Share on other sites
Das wel nice :wacko:

 

Das wel heel veel dat jullie draaien :smoke

 

Electrabel, Nuon, :Luminus? Hoeveel betalen jullie daarvoor?

 

Appartement of huis?

Edited by fiscastud

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jan zonder vrees,

 

Je moet u geen zorgen maken zolang je maar betaald elke maand.

Dat verbruik dat jij opgeeft, zal u 200 euro per maand kosten, maar je hebt dan ook flink wat toestellen wat je daar opnoemt.

Niemand zal zich daar vragen over stellen, zolang er betaald word ... op tijd ...

 

Je hoeft er aan niemand verantwoording voor te geven, nooit.

Na de eerste afrekingen heb je pas een duidelijk zicht van de kostprijs. De eerste afrekening zal ongeveer een 1000 euro zijn.Vanaf dan word dat aangepast en opnieuwe verekend in je voorschotten. Het volgend jaar is de afrekingen veel minder, mits gelijk verbruikend jaar natuurlijk.

Laat je lampen snachts draaien, komt de energieleverancier controleren zorg je ervoor dat je meter niet keisnel loopt natuurlijk, maar dat is maar 1 keer op 2 jaar opletten.

 

Er zijn nog veel mensen die met elektriciteit verwarmen, een zonnebank, of energieverspillende hobby hebben.

In nederland letten ze daarop, maar niet in belgie, zolang het gerecht u niet verdenkt word er niet naar gekeken.

Ook het illegaal aftappen is uit den boze,

 

Je moet onmiddellijk je verzekeringsagent laten komen.

Bij mij kwam die gewoon in de huiskamer en nam ie de maten van living en keuken, hij rekende de bovenverdieping gewoon dubbel zonder naar boven te gaan.. Externe garages of schuren worden altijd ook opgemeten.

Je moet ook wacht met kweken tot je domicilie bevestigd is door een agent. Een lokaal agent van je gemeente komt dan effectief kijken of je daar wel echt woont, als je der maar pas woont teminste.

In grote steden word dit verwaarloosd door het stadsbestuur wegens tijdgebrek van politiediensten, maar niet overal.

Vanaf dan volle bak doen wat je wil en zwijgen als een graf.

 

good luck.

 

Groets esko,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...