Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

white tooth

White Tooth F2 Najaar 2007 Einde.

Recommended Posts

Dit is mijn tweede kweek. De eerste kweek had ik Sweet tooth #3 x White widow zaadjes. Ik betwijfel of dat een F1 was, want van de drie vrouwtjes was er een veel meer sativa dan de andere twee. Desondanks is dat voor mij F1. Voor het gemak White Tooth genoemd. De plant met meer sativa kenmerken heb ik als moeder gebruikt. Een mannetje als vader. Veel keuze had ik niet, want maar 1 mannetje.

 

Mijn eerste zelf geproduceerde zaad is dus White tooth F2.

Dit keer zet ik ze maar een weekje voor het raam in de volle zon, voordat ze 12/12 onder de 400W philips agro gaan.

Medium is aarde. Mijn gebruikte aarde van de vorige kweek ben ik aan het verrijken door er dood materiaal in te gooien. Een beetje vis, een beetje groenten... Ik vraag me af of fruitafval geschikt is voor de bloei, want in fruit moeten volgens mij dezelfde stoffen zitten als een wietplant voor de bloei nodig heeft. (het maken van vruchten). Kortom ik ga dus experimenteren met voeding. Ik hoop dat dat goed gaat, want ik ben bang te overvoeden of de pH te verstoren.

 

OK. hier dan de eerste foto's van mijn eerste kindjes.

Plantje nummer 1 kwam gisterochtend na drie dagen boven de grond:

<!--ImageUrlBegin--><!--ImageUrlEBegin-->med_gallery_11795_3720_427632.jpg<!--ImageUrlEnd--><!--ImageUrlEEnd-->

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Plantje nummer 2 volgde later die dag, en heeft plantje 1 na een dag al ingehaald!

plantje 1 vandaag:

<!--ImageUrlBegin--><!--ImageUrlEBegin-->med_gallery_11795_3720_395560.jpg<!--ImageUrlEnd--><!--ImageUrlEEnd-->

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

plantje 2 vandaag:

<!--ImageUrlBegin--><!--ImageUrlEBegin-->med_gallery_11795_3720_1002256.jpg<!--ImageUrlEnd--><!--ImageUrlEEnd-->

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Er liggen nog 2 F1's te ontkiemen. Zo hoop ik de F2 terug te kunnen kruisen op een goede man of vrouw uit de F1. Dit doe ik echter alleen als de F1 planten meer sativa zijn dan de F2 planten. De geur en smaak van die sativavorm was namelijk veel sterker en lekkerder dan die van de andere twee. Zeker 25% beter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit stadium is zo prachtig! Het gaat allemaal heel snel nu.

plantje 2 ruim een uur later:

med_gallery_11795_3720_899652.jpg

 

Het kapsel houdt zich nog krampachtig vast, maar ik denk dat het er vandaag nog afvalt. Nummer 2 doop ik "Kuai Dian", wat snel betekent. Het (geslacht onbekend) laat zijn eerste echte blaadjes al zien. Alsof je getuige bent van de eerste stapjes.

med_gallery_11795_3720_974518.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de plantjes voor het raam weggehaald. het is te koud daar 's-nachts.

 

Ze staan nu dus allebei onder de hps op 12/12. Ik wil in januari oogsten, dus geen tijd voor vegeteren. De wortels komen bij de snelle al tot onderin het bekertje. De andere ligt nog achter, maar niet ver. Bij beide plantjes zijn de tweede echte bladeren aan het groeien. Het is wel warm onder mijn lamp. Ik houd het met een ventilator net onder de 30 graden.

 

Komend weekend zullen ze wel een groter potje kunnen gebruiken schat ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo White Tooth,

Ik heb zojuist uw eerste kweekverslag gelezen. aaaaaaaaaaaaaaaaaaawsome!!!!! :specool -man

en dan nog in China...

Ik wens je heel veel geluk met je 2e kweek!!! :wacko:

En maar goed dat je het als hobby houd.

Ik heb er 2 : 1) kweekje doen. Ik ben aan mijn 4e kweek bezig. Nu uit zaadjes. Mijn kweken waren niet denderend. Nu heb ik uiteindelijk door hoe het kwam... vinyl!!! :huh:, Maar ja, als je niemand kent die je het zegd en alles een beetje zelf moet uitvissen, dan gebeuren er soms zo fouten.

Heb nu in mijn garage een volledige kamer gebouwd. Zal later ook wel een topic openen. Eerst mijn fototoesel vinden. :smoke dan kan je mijn kweekje ook eens zien daar in het verre China.

2) WingTsun Kungfu. Wow, moest ik in China zitten, ik zou wel weten wat te doen hoor! Zie je daar iets van? ben echt benieuwd. De stijl die ik beoefen is wel een zuidchinese stijl.

Ik ga het daarbij nu effe laten

tot binnenkort and ... :wOOt -it

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie foto's, succes met je kweek daar en voorzichtig blijven, want het blijven rare chinezen.

 

Groeten bram (zwarte band origamie)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteravond gebeurde er een rampje. Mijn planten stonden op een paar dozen, niet heel erg stabiel. Ze zijn nog klein, en dus teer.

Gelukkig was de schade beperkt. 1 plantje ligt nu, maar dat vind ik eigenlijk wel grappig. Het andere heeft nog steeds het zaadhoesje om zijn stengel geklemd en staat nog recht.

 

Ik ben benieuwd wat eruit komt. Ik hoop dat ze een beetje meer op hun moeder lijken dan op hun tantes, dan is deze kruising geslaagd.

 

@ xa4:

 

Hetgene dat ik hier op straat zie is tai chi. Ik heb ook wel eens een groep soldaten zien oefenen in een park, maar ik heb geen idee wat voor stijl dat is. Twee jaar geleden had ik een Wushu (zo noemen de chinezen hier kung fu) leraar als buurman. Het is er nooit van gekomen om zijn les te bezoeken.

 

Succes met je kweek. Soms is het moeilijk om erachter te komen wat er scheelt. Je moet maar net aan vinyl denken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je daar wormen kunt vinden, een handje wormen door je grond doet ook wonderen.

Die houden je medium in topconditie, en je krijgt gratis mest van die kruipertjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé White Tooth,

 

We kunnen wel zien dat je enthousiast bent over je eigen gekweekte zaad. En terecht!

 

Nu wel voorzichtig zijn heh!! Enne krijgen we hier geen close-ups van??

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

close ups komen later. mijn toestel is in gebruik door iemand anders. Ik ga aparte kweekverslagen openen voor de superskunk en columbian van paeshaes die gisteren in een paar uur tijd ontkiemden.

 

Ik heb nu dus 5 bekertjes staan. Twee met de F2 plantjes, drie met zaadjes die nog boven moeten komen. Dat zijn 1 white tooth F1 (eerste generatie WWxST#3), superskunk en columbian.

 

plantje 2 gaat nog steeds sneller dan plantje 1. Vandaag is die aan de derde set blaadjes begonnen. Plantje 1 heeft het nog druk met de tweede set. Na 8 dagen dus. Internodes zitten echt goed dicht op elkaar. Dat maakt me blij, want ik vroeg me af hoe dat zou gaan redelijk ver van de 400W lamp. Ik moet wel zeggen dat ik overdag een paar uur de zon erop laat schijnen. Mijn afscheiding (een hok kun je het niet noemen) biedt de gelegenheid om het gordijn te openen en zonlicht op de planten te laten vallen.

 

Ik had ooit wormen in mijn aarde, maar ik weet niet of die de vorige kweek overleefd hebben. Ook had ik koeienmest verzameld en daar is het nu goed aan het schimmelen. Over leven in mijn aarde maak ik me niet zo druk. Ik maak me meer druk over de juiste voeding. Ik ben mijn oude aarde aan het mengen met etensresten, om het wat te verrijken. Ik ben alleen bang dat dit nogal lang gaat duren. Ik heb pokon gezien, maar weiger dat te gebruiken als ik zelf iets kan fabriceren. In hetzelfde winkeltje hadden ze allemaal vage, kleine potjes met allerlei verschillende bloemen erop. Toch maar niet naar geinformeerd, want dat zal ook wel een soort pokon zijn. Binnenkort dus maar eens vis eten, of krab of zo. Van houtas ben ik een beetje bang omdat dat de pH nogal kan verstoren. Misschien als ik houtas eerst meng met azijn, en dan neutraal maak met eierschalen dat het dan veiliger is.

 

Waar ik op het moment het voorzichtigst mee moet zijn is met mensen die bij me thuis komen. Vorige week kwamen er een paar buitenlanders op bezoek en onmiddelijk roken ze waar ik mee bezig was. Eentje was blij verrast omdat hij in japan ooit een balkon vol had staan. Meteen is hij ook het gevaarlijkst. Ik zie hem al in een bar tegen andere buitenlanders vertellen over die collega van hem die geweldige wiet kweekt. Hij wilde meteen wat kopen, en kwam met een tientje aanzetten. Ik zei tegen hem dat hij regelmatig een beetje kan krijgen, niet kopen, en als ik zou denken aan verkoop dat ik niet met tientjes wil gaan kutten. Natuurlijk ook uitgelegd dat het voor eigen gebruik bestemd is.

Het kost me nu dus af en toe een beetje wiet om mensen stil te houden. Zolang ik genoeg heb is dat geen probleem, als het opgaat weten ze ook meteen dat de hoeveelheden niet gigantisch zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha, tof dat de superskunk zo snel kiemt.

 

Vorig jaar viel mij ook op dat het echt hele krachtige planten zijn, ze willen gewoon uit dat zaadje breken!

 

De columbian is ook een leuk plantje, de voorouders komen namelijk echt uit colombia, een kennis van mij heeft het daar direct uit de sterkste wiet gehaald. Heb het een aantal jaar geleden onder hps gekweekt en daar kwam een heel gedrongen plantje uit met keiharde toppen en een zeer aparte kruidige geur.

 

Misschien iets voor je toekomstige kruisingen,

 

ik blijf je volgen!

 

edit:

 

Heb nog wat foto's gevonden van de columbian

 

Enorm bossige colubmian

med_gallery_13163_3744_3645.jpg

 

 

De columbians staan hier vooraan links, achteraan links is bob marley en voor en achteraan rechts is power plant. Je ziet hier mooi het verschil in topopbouw van de plant.

med_gallery_13163_3744_437847.jpg

 

 

Compacte topjes. Ik ging vaak even met mijn vinger over het topje want die hars rook werkelijkwaar fenomenaal

med_gallery_13163_3744_424511.jpg

 

 

Dit zijn waarschijnlijk de columbian zaadjes die jij nu hebt

med_gallery_13163_3744_466188.jpg

 

 

Vooraan de geknipte bob marley, in het midden de columbian en achteraan de pp. Zie het verschil in kleur!

med_gallery_13163_3744_109403.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

:wacko:

 

had je niet ff kunnen wachten tot ik een verslag van die columbian heb geopend? :specool :wOOt

ach, waarom ook niet alles van deze kweek hiero... :smoke

 

Het lijken me inderdaad leuke plantjes om mee te kruisen. Eerst maar eens kijken hoe ze groeien.

 

@Asgrow: ik realiseer me nu opeens dat je voorzichtig met de plantjes bedoelde... hehe... misschien toch een beetje para...

Ik ben een beetje een kluns die het altijd wil doen met wat ie heeft. Vandaar gestapel met onstabiele dingen. Tis veranderd nu. Beetje minder hoogte, maar stabiel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo staan ze er nu bij:

med_gallery_11795_3720_2002543.jpg

 

Plantje 2 van dichtbij.

med_gallery_11795_3720_149379.jpg

 

Plantje 1

med_gallery_11795_3720_951356.jpg

 

 

Ik vind ze een beetje donzig. wel leuk dat kuikendons.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zitter er wel gaatje onderin de bekers? Aarde oogt beetje nat...

 

Je geeft zaadplanten een voorsprong als je ze direct genoeg ruimte heeft om hun penwortel te schieten...

 

Veel succes daar in China! :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, dat was me ook al opgevallen. Nu is het wel donker hier, dus hangen ze toch een beetje. Ik heb er echter geen goede verklaring voor behalve dat ze misschien wel heel hard gegroeid zijn????

 

De foto is van net na het sproeien. Ik geef ze een paar keer per dag een klein beetje water met een plantenspuit op bijna nevelstand. Net genoeg om de grond een beetje vochtig te houden. Doordat de bekers doorzichtig zijn kan ik zien hoe hoog het water staat. Ik heb nog geen laagje water op de bodem gehad, maar bedankt voor de zorgen. Komend weekend gaan ze in een grotere pot, ik wil de wortels zo veel mogelijk ruimte geven.

 

oh ja, deze was ik nog vergeten. In afwachting van nieuwe kopjes boven de grond:

med_gallery_11795_3720_1325367.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is veel gebeurd van de week, dus tijd voor een uitgebreide update.

 

Dit waren ze allemaal bij elkaar op 30 oktober.

med_gallery_11795_3720_348259.jpg

 

 

Eerst de al bekende nummers 1 en 2, F2 WWxST

 

Het vorig weekend heb ik ze in een grotere pot gezet. Mijn vriendin heeft bijna alle potten die ik eerder gekocht had ingepikt voor haar kamerplantjes, dus ik had nog maar 1 grote en een kleinere over. Ik moet dus nieuwe potten gaan halen.

 

Dit is nummer 1 vandaag, aan het derde paar bladeren bezig.

med_gallery_11795_3720_290961.jpg

 

 

Nummer twee 30-10

med_gallery_11795_3720_141243.jpg

nu is die aan de vierde set bladeren bezig. Het gaat prachtig. Dit moet gewoon een vrouwtje worden! Hele brede vingers, en zeer gedrongen. Afwachten hoe de geur en smaak wordt, hopen op een toppertje!

med_gallery_11795_3720_1013829.jpg

 

med_gallery_11795_3720_503115.jpg

 

Op de tweede foto zie je mystery-guest nummer 1. daarover later meer.

 

Ik heb ook een oom/tante van 1 en twee staan. F1 dus.

30/10. je ziet ook de columbian en nummer 1. vingers zijn smaller dan de nummers 1 en 2 en minder harig ook.

med_gallery_11795_3720_1441054.jpg

 

vandaag:

med_gallery_11795_3720_25723.jpg

 

 

De columbian en superskunk hebben me wat zorgen gebaard, en dat is nog niet helemaal over.

In een paar uur waren ze opengebarsten, en ik was dan ook vol verwachting om ze boven de grond te zien komen. Dat duurde echter een tijd, en de superskunk bleek aan het rotten te zijn en de columbian kon ik nergens meer vinden. Nieuwe zaadjes erin dus. Nu komen er uit het columbian potje twee plantjes en de nieuwe superskunk is nog niet boven.

 

Columbian 30-10

med_gallery_11795_3720_694892.jpg

 

nu

med_gallery_11795_3720_405003.jpg

 

 

Als laatste de mystery guests.

Ik gebruik oude aarde, gemengd uit verschillende potten met oude etensresten en de koemest die ik eerder verzameld had. De grote emmers gebruik ik een beetje als composthoop en ik heb al gezien dat ik wormen in de aarde heb. Nu komen er opeens twee mysterieuze plantjes boven, en dit kan van alles zijn!

Mogelijke kandidaten:

Heb ik misschien superskunk in de pot gegooid en is die weer tot leven gekomen?

tientallen oude zaden die niet meer wilden ontkiemen. Na weken in water te hebben gelegen ontkiemden eerst een paar maui waui x ?. die groeiden echter niet meer verder en heb ik weggegooid. waarin weet ik niet meer, maar niet in de vuilnisbak. Later zag ik nog een jack x CB/shaman uitkomen maar daar gebeurde hetzelfde mee. De rest van de zaden heb ik op de composthoop gegooid, en wie weet???

zaden die uit mijn wiet zijn gevallen. Dat hang echter af van welke plant. Als het de moederplantaarde is geweest dan zijn het ook F2 WWxST, net zoals 1 en 2, mogelijk van een andere vader. Als het uit een andere pot komt dan zijn het waarschijnlijk half chinese, half F1. Dat is dan wel weer interessant.

De laatste mogelijkheid is dat het chinese zaden zijn, maar ik kan me niet herinneren dat ik die bij de compost heb gegooid. mystery guest nummer 1 heb je al gezien bij een foto van nummer 2, hier is de andere:

 

med_gallery_11795_3720_909325.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben erachter wat de mystery-guests zijn.

 

Het moeten chinees x white widow/sweet tooth zijn, want uit mijn composthoop komt nu ook een plantje. Dat komt van onder de laag koeiemest, dus dat zaadje moet uit mijn wiet gevallen zijn voordat ik de mest heb toegevoegd.

 

Wat ik ermee doe weet ik nog niet. In ieder geval moeten ze die pot uit. Dan kan ik ze voor een raam zetten, of onder de lamp. Denk ik nog even over na. Tot nu toe nog geen ruimtegebrek onder de lamp. Waarschijnlijk zal ik een apart topic openen, omdat het wel interessant is wat eruit gaat komen :offtopic :D Alleen als er een mooi wietje uitkomt zal ik overwegen om verder met die kruising te spelen. Ik verwacht er echter niet veel van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De columbian en superskunk hebben overduidelijk te nat gestaan (zie je aan het rode steeltje)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, in die kleine bekertjes is het moeilijk doseren onder de lamp. Ik kan niet de hele dag kleine beetjes geven. Dat steeltjes rood worden door teveel water wist ik nog niet, tnx.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:rolleyes2:

 

yesss,nice...ganja in china B)

 

wel denk dat het daardoor is dat dat 1ne platneje een beetje lichter word van kleur ook beetje te nat,allesinds,zou ze onder de lamp zetten niet? afbloeien vanaf mogelijk/geslachtsherkenning doen/terug naar de groei en scroggen,of ga je toch nie scroggen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

het worden miniplantjes, omdat ik in januari wil oogsten. Daarna ligt het allemaal even stil. Ik wil ook eens kijken hoe de plant groeit als ik er helemaal niet aan knip, plet knak en dergelijke.

 

Plant 1 gaat hard! de vingers bij de opeenvolgende internoden: 1-3-5-7- . Helemaal mooi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb eigenlijk maar 1 goede plant. Nog steeds geen nieuwe potten gehaald, dus alles staat in (te) kleine potjes. De chinese bastaardplantjes heb ik uit mijn enige grotere pot gehaald en ook in kleine potjes gezet. Die zijn niet belangrijk.

Ik heb gewoon de tijd niet om eerst fatsoenlijk voor te groeien omdat deze kweek in januari afgelopen moet zijn. 1 mooie plant is dan ook prima voor mij. Als ik iets te roken heb ben ik al blij. Ik zie wel wat er met de rest van de planten gaat gebeuren, kan ik leuk mee spelen.

 

ok hier dan de ster van de show: "kuai dian" (plant 1)

med_gallery_11795_3720_869716.jpg

 

detail

med_gallery_11795_3720_686034.jpg

 

overzicht t.o.v. de rest.

med_gallery_11795_3720_768115.jpg

 

 

Dit moet gewoon een vrouw worden. Ik kan me niet voorstellen dat deze stevige plant een mannetje wordt. Ik denk dat plantje 2 wel een mannetje is.

med_gallery_11795_3720_492766.jpg

 

Met de F1 plant gaat het ook maar traag. Die heeft echt een grotere pot nodig. De columbians willen ook maar niet opschieten.

med_gallery_11795_3720_457432.jpg

 

Nieuwe potten, die heb ik nodig. Dan gaat het bewateren ook een beetje makkelijker. Water geven was voor het raam makkelijker dan onder de lamp in die kleine potjes droogt de aarde snel uit, dus ze staan altijd of te nat of te droog.

Maar goed, dit is een haastkweekje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...